• سئو ارزان
  • تبلیغات ارزان
  • تبلیغات گوگل

واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.

..پشتیبانی جام ارژنگ
Close and go back to page

سئو عالی

با سئو عالی در گوگل باشیم

سئو عالی

سئو عالی چگونه تحقق میپذیرد بهینه سازی وب سایت چیست چگونه میتوانیم به یک سئو عالی دست پیداکنیم این مقاله ترجمه بسیار زیبایی از یک سایت خارجی در باره سئو است.

بهینه سازی موتورهای جستجو برای موفقیت هر کسب و کار آنلاین مهم است. هر وب مستر باید بفهمد SEO چیست، چگونه کار می کند و پتانسیل ترافیکی که می تواند برای انواع وب سایت ایجاد کند.

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. این مجموعه ای از قوانین برای بهینه سازی وب سایت شما است تا بتواند رتبه های بالاتری در نتایج ارگانیک موتورهای جستجو کسب کند. این فرآیندی است که باید دنبال کنید تا دید وب سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید و ترافیک بیشتری دریافت کنید.

سئو عالی چه اهدافی را در گوگل دنبال میکند؟

اهداف سئو عالی چیست؟

سئو دو هدف اصلی دارد. اولین مورد این است که به شما کمک می کند تا بفهمید کاربران چه چیزی را آنلاین جستجو می کنند تا بتوانید محتوای با کیفیت بالا برای برآورده کردن هدف آنها ایجاد کنید. دوم این است که به شما کمک می کند وب سایتی ایجاد کنید که موتورهای جستجو بتوانند محتوای آن را پیدا کنند، فهرست کنند و بفهمند.

علاوه بر این، پیروی از شیوه‌های خوب سئو یک راه عالی برای افزایش کیفیت یک وب‌سایت با کاربرپسند کردن، سریع‌تر و آسان‌تر کردن آن است.

مهمترین وظایف سئو مربوط به موارد زیر است:

  • شناسایی آنچه که کاربران در جستجوی آن هستند که مربوط به محصولات و خدمات شما است
  • ایجاد محتوایی که باعث خوشحالی کاربران شود
  • ارائه سیگنال های مناسب به خزنده ها و الگوریتم های موتورهای جستجو از طریق تکنیک های مختلف سئو

سئو را می توان به عنوان یک چارچوب کامل در نظر گرفت زیرا کل فرآیند دارای تعدادی قوانین (یا دستورالعمل ها)، تعدادی مرحله و مجموعه ای از کنترل ها است.

با سئو عالی در صفحه اول گوگل باشیم.

مشخصات یک سئو عالی کدام است؟

سئو عالی یعنی بهینه سازی موتورهای جستجو با رعایت تمامی الگوریتم ها و مقررات اعلام شده که مورد تایید گوگل است.

ایجاد محتوای بکر و ناب که باعث افزایش تجربه کاربر میشود و کاربر با خواندن آن به مفهومی نو میرسد.

درج تصاویر با کیفیت مطلوب و تگ گذاری مرتباط با آن تصویر از گزینه های اجرای یک سئو عالی میباشد.

عدم کپی نمودن مطالب از سایت های دیگر که اصطلاحا بدان سرقت ادبی گویند از عناصر سئو عالی است.

سئو عالی یعنی استفاده از کلیدواژه پرکاربرد که در رابطه با انگیزه ایجاد وب سایت یا وبلاگ باشد.

با یک سئو عالی میتوانید افزایش نرخ کلیک را باعث شوید و کاربران فراوانی را به وب سایت خودتان بکشید.

اهداف سئو عالی در صفحه اول گوگل چیست

سئو چیست؟

SEO مخفف "بهینه سازی موتور جستجو" است. این تمرین افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت، و همچنین قرار گرفتن در معرض نام تجاری شما، از طریق نتایج موتور جستجوی بدون پرداخت (همچنین به عنوان "ارگانیک" شناخته می شود) است.

علیرغم نام اختصاری، سئو به همان اندازه که مربوط به خود موتورهای جستجو است، به افراد نیز مربوط می شود. این در مورد درک آنچه مردم به دنبال آنلاین جستجو می‌کنند، پاسخ‌هایی که به دنبال آن هستند، کلماتی که استفاده می‌کنند و نوع محتوایی است که می‌خواهند مصرف کنند. دانستن پاسخ این سوالات به شما این امکان را می دهد که با افرادی که به صورت آنلاین در جستجوی راه حل های ارائه شده توسط شما هستند ارتباط برقرار کنید.

اگر دانستن هدف مخاطبان شما یک روی سکه سئو است، ارائه آن به روشی که خزنده‌های موتورهای جستجو می‌توانند پیدا کنند و بفهمند، طرف دیگر است. در این راهنما، انتظار داشته باشید که یاد بگیرید چگونه هر دو را انجام دهید.

شیوه های یک سئو عالی چیست؟

سئو عالی را میتوان بهترین شیوه های عملکرد برای دریافت یک رتبه بالا برای وب سایت دانست.

شیوه های سئو عالی شامل تجربه کاربر ، تحقیق در باره کلمات کلیدی و محتوای ناب دانست.

افزایش تجربه کاربر یعنی اینکه وقتی کاربری به وب سایت شما مراجعه میکند به دانش او اقزوده شود.

مطالب وب سایت شما باید بگونه ای باشد که براحتی از طرف کاربران خوانده و قابل تفهیم باشد.

کلمات کلیدی که در سایتتان بکار میبرید باید دقیقا با محتوای صفحه شما همخوانی داشته باشد.

چرا سئو مهم است

در حالی که تبلیغات پولی، رسانه های اجتماعی و سایر پلتفرم های آنلاین می توانند برای وب سایت ها ترافیک ایجاد کنند، اکثر ترافیک آنلاین توسط موتورهای جستجو هدایت می شود.

نتایج جستجوی ارگانیک املاک دیجیتال بیشتری را پوشش می‌دهد، برای جستجوگران باهوش معتبرتر به نظر می‌رسد و کلیک‌های بیشتری نسبت به تبلیغات پولی دریافت می‌کند. به عنوان مثال، از تمام جستجوهای ایالات متحده، تنها 2.8٪ از مردم بر روی تبلیغات پولی کلیک می کنند.

به طور خلاصه: SEO 20 برابر بیشتر از PPC در موبایل و دسکتاپ فرصت ترافیک دارد.

سئو همچنین یکی از تنها کانال‌های بازاریابی آنلاین است که در صورت راه‌اندازی صحیح، می‌تواند در طول زمان به سود سهام ادامه دهد. اگر محتوای محکمی ارائه دهید که شایسته رتبه بندی برای کلمات کلیدی مناسب باشد، ترافیک شما به مرور زمان برفی می شود، در حالی که تبلیغات برای ارسال ترافیک به سایت شما نیاز به بودجه مستمر دارد.

موتورهای جستجو هوشمندتر می شوند، اما همچنان به کمک ما نیاز دارند.

بهینه سازی سایت شما به ارائه اطلاعات بهتر به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما به درستی نمایه شود و در نتایج جستجو نمایش داده شود.

صفحه اول گوگل با سئو و تبلیغات عالیو

با سئو عالی پیشتازی کنید

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) عبارت است از ترافیک هدفمند به یک وب سایت از رتبه بندی ارگانیک موتورهای جستجو. وظایف متداول مرتبط با SEO شامل ایجاد محتوای با کیفیت بالا ، بهینه سازی محتوا در اطراف کلمات کلیدی خاص و ایجاد بک لینک است.

موتورهای جستجو اهداف مشابهی با صنعت سئو دارند

موتورهای جستجو می خواهند به شما در موفقیت کمک کنند. در واقع، گوگل حتی یک راهنمای شروع بهینه سازی موتورهای جستجو دارد، بسیار شبیه به راهنمای مبتدیان SEO خود ما ! آنها همچنین کاملاً از تلاش های جامعه SEO حمایت می کنند. کنفرانس های بازاریابی دیجیتال - مانند Unbounce، MNsearch، SearchLove، و MozCon خود Moz - به طور منظم مهندسان و نمایندگان موتورهای جستجوی بزرگ را جذب می کنند.

Google از طریق تالار گفتمان راهنمای مرکزی وبمستر و با میزبانی پاتوق‌های ساعت اداری زنده به وب‌مسترها و سئوکاران کمک می‌کند (متاسفانه بینگ انجمن وب مستر خود را در سال 2014 تعطیل کرد.)

در حالی که دستورالعمل‌های وب‌مستر از موتورهای جستجو به موتورهای جستجو متفاوت است، اصول اساسی یکسان می‌ماند: سعی نکنید موتورهای جستجو را فریب دهید. در عوض، یک تجربه آنلاین عالی برای بازدیدکنندگان خود فراهم کنید. برای انجام این کار، دستورالعمل های موتور جستجو را دنبال کنید و هدف کاربر را برآورده کنید.

 

سئو عالی در صفحه اول گوگل
سئو عالی در صفحه اول گوگل

شرکت شما در حال بازسازی وب سایت خود است و شما مسئولیت محتوا را بر عهده دارید. بسیار هیجان انگیز است ، درست است؟ سپس رئیس شما به شما می گوید شما مسئول بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) نیز هستید. ناگهان ، این پروژه دیگر چندان هیجان انگیز به نظر نمی رسد. شما مربی سئو نیستید. شما سالها تجربه در زمینه سئو ندارید. وحشت ایجاد می شود.

تعیین کلمات کلیدی در سئو عالی

اول کار های مهم. بدون اینکه بدانید بازار هدف شما از چه کلمات کلیدی برای یافتن راه حل برای مشکلات شرکت خود استفاده می کند ، نمی توانید کارهای زیادی انجام دهید. این امر نیاز به کمی تحقیق دارد. از کفش مشتری احتمالی محصول یا خدمات خود استفاده کنید. چگونه راه حلی برای مشکل خود پیدا می کنید؟ در موتور جستجوی خود چه چیزی را جستجو می کنید؟ به عنوان مثال ، اگر غذای ارگانیک سگ می فروشید ، احتمالاً مشتری احتمالی شما نگران سلامت سگ خود است. شاید سگش به غذا حساسیت داشته باشد و نگران مواد شیمیایی و محصولات جانبی موجود در بیشتر غذاهای سگ باشد. جستجو را شروع کنید. چه سایتهایی ظاهر می شوند؟ به کلمات به کار رفته در آن قطعه نگاه کنید.

محتوا مهمترین عنصر سئو عالی

نکته اصلی این است که از حس بازاریابی خود استفاده کنید و محتوای جذاب ایجاد کنیدکه برای بازار هدف شما ارزشمند است. محتوای ارزشمند شامل محتوایی است که به س questionsالات خریداران شما پاسخ می دهد ، بینش هایی را که می توانند از آنها استفاده کنند به آنها ارائه می دهد و آنها را آموزش می دهد تا بتوانند در کاری که انجام می دهند بهتر عمل کنند. در محتوای عالی که ایجاد می کنید ، به یاد داشته باشید که از کلمات کلیدی مناسب به طور طبیعی استفاده کنید. سعی نکنید صفحات خود را پر کنید (یعنی اضافه کردن کلمات کلیدی بارها و بارها در محتوای خود ، در برچسب های متا ، در توضیحات Alt و غیره) در تلاش برای افزایش رتبه سایت شما. این به رتبه بندی جستجوی شما کمک نمی کند (در واقع ، می تواند به آن آسیب برساند). اگر موتورهای جستجو شما را بگیرند (و این کار را می کنند زیرا ربات های آنها فوق العاده هوشمند هستند!) ، می توانند سایت شما را با کاهش رتبه یا حذف کامل سایت از فهرست خود جریمه کنند. به علاوه ، بازدیدکنندگان وب سایت شما را تحت تأثیر قرار نمی دهد. کسی که می خواهد همان کلمات را بارها و بارها بخواند: غذای ارگانیک سگ ؟ اگر به دنبال  غذای ارگانیک سگ هستید ، دیگر جستجو نکنید.  وب سایت غذای ارگانیک ما  بهترین مکان برای سفارش غذای ارگانیک سگ شماست . " آن را واقعی نگه دارید - شما برای یک شخص می نویسید.

سئو عالی باعث افزایش تجربه کاربر میشود

این فراتر از محتوای وب سایت است ، اما تجربه خوب کاربر در رتبه بندی قوی SEO بیشتر و بیشتر اهمیت می یابد. به گفته روبرت بریس در وبلاگ خود سه اصل UX که به وب سایت شما کمک می کند تا وظایف خود را به درستی انجام دهد ، "در دو سال گذشته ، گوگل پیشرفت کرده است تا بر سایت هایی که تجربه کاربری با کیفیتی را در سیستم عامل ها و دستگاه ها ارائه می دهند ، تأکید بیشتری داشته باشد. اگرچه عوامل رتبه بندی سنتی هنوز نقش اصلی را ایفا می کنند ، اما بهینه سازی موتورهای جستجو به طور فزاینده ای در حال بهینه سازی کاربران است. " بنابراین ، با توسعه دهندگان وب خود کار کنید تا مطمئن شوید که حرکت در وب سایت شما آسان و بصری است و هر پیوند کار می کند و بازدیدکنندگان شما را به اطلاعات بعدی مورد نظر خود می رساند.

الگوریتم های موتورهای جستجو برای سئو عالی

برخی از روشهای بهینه سازی برای تولید نتایج زمان می برد ، اما در بلند مدت مثر است. سایرین خیلی سریعتر کار می کنند اما ممکن است سایت شما را در وضعیت بدتری نسبت به زمانی که شروع به کار کرده اید رها کنند.

ممکن است مدیران وب کم آگاه از این استدلال استفاده کنند که سئو بی تاثیر است ، اما در واقع عکس این را ثابت می کند: موتورهای جستجو می توانند سایت های خوب را از بد تشخیص دهند. نه، - گوگل، به ویژه، یک متخصص است متخصص در اندازه گیری ارزش خود را.

الگوریتم رتبه بندی جستجوی گوگل از زمان شروع به کار تغییرات بی شماری را تجربه کرده است. در گذشته ، هیچ کس نمی توانست همه روش های ممکن را برای پیشبرد سایت های بی کیفیت در بالای نتایج جستجو پیش بینی کند ، اما گوگل با کمک آنها به روزرسانی الگوریتم را انجام داد.

در حال حاضر راههای بسیار کمتری در مورد اصل "اولویت کیفیت" گوگل نسبت به گذشته وجود دارد. بدون شک شما در مورد داوران بی صدا که این امکان را ایجاد کرده اند شنیده اید: پاندا ، پنگوئن و کبوتر ، که فقط چند نفر را نام ببریم.

ابزارهای ارزیابی سئو عالی

ابزارهای SEO شما را از تحقیق و تحلیل خسته کننده کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل داده ها نجات می دهد. با استفاده از این ابزارها ، می توانید ببینید که چه چیزی کار می کند و کدام بخش از استراتژی شما می تواند از برخی تغییرات استفاده کند. بهترین ابزارهای SEO همچنین گزارش هایی در مورد چگونگی مقایسه شما با رقبا و اینکه بیشترین فرصت ها در کجا وجود دارد ، ارائه می دهد. علاوه بر این ، آنها به شما امکان می دهند کشورها ، مناطق یا زبانها را با عملکرد جستجو اندازه گیری کنید.

بهتر می شود. اگر بیش از یک وب سایت را مدیریت می کنید ، ابزارهای SEO می توانند به شما در ارزیابی عملکرد هر سایت در حال حرکت کمک کنند. بسیاری از کارآفرینان با چندین وب سایت ، داده های زیادی را در صفحات گسترده قرار داده و آن ها را به صورت دستی تجزیه و تحلیل می کنند. اما این به زودی قریب به اتفاق می شود و خطر نادرست بودن گزارش ها را افزایش می دهد. خوشبختانه می توانید از نرم افزار SEO برای صرفه جویی در ساعت ها تلاش و تهیه گزارشات دقیق با یک کلیک استفاده کنید.

معرفی اولین ابزار سئو عالی

Ahrefs یکی از توصیه شده ترین ابزارهای سئو آنلاین است. وقتی نوبت به بزرگترین خزنده وب سایت می رسد ، پس از گوگل رتبه دوم را دارد. کارشناسان سئو نمی توانند به اندازه کافی از ویژگی حسابرسی سایت Ahrefs استفاده کنند زیرا این بهترین ابزار تجزیه و تحلیل SEO در اطراف است. این ابزار مشخص می کند که بخشهایی از وب سایت شما برای ارتقاء رتبه بهتر در موتورهای جستجو به بهبود نیاز دارد. از دیدگاه تجزیه و تحلیل رقبا ، احتمالاً از Ahrefs برای تعیین بک لینک های رقبا برای استفاده از آنها به عنوان نقطه شروع برای نام تجاری خود استفاده خواهید کرد. همچنین می توانید از این ابزار سئو برای یافتن بیشترین پیوند به محتوا در طاقچه خود ، بررسی و رفع پیوندهای خراب در وب سایت خود و دریافت نمای کلی از صفحات با بهترین عملکرد خود استفاده کنید

سید عرفان اجمل ، مدیر بازاریابی رشد در Ridester ، ابزار کلمات کلیدی SEO Ahrefs را دوست دارد. او می گوید: "Ahrefs مطمئناً مورد علاقه ما در زمینه های مختلف SEO مانند تحقیقات کلمات کلیدی ، ردیابی رتبه ، تحقیقات رقبا ، حسابرسی SEO ، تحقیقات محتوای ویروسی و موارد دیگر است. ما سایت خود و رقبای خود را به آن اضافه می کنیم. سپس این ابزار سایتهایی را به ما نشان می دهد که به رقبای ما بک لینک داده اند اما ما نه. این به ما کمک می کند فرصت های پیوند عالی را پیدا کنیم. اما اگر Ahrefs بزرگترین پایگاه داده بک لینک ها را نداشت ، این کار چندان آسان نبود. Ahrefs در رتبه بندی سایت ما برای چندین کلمه کلیدی مهم و رسیدن ما به 350،000 بازدیدکننده در ماه نقش موثری داشته است. "

دومین ابزار برای رسیدن به سئو عالی

Google Search Console که به صورت رایگان برای همه افراد دارای وب سایت ارائه می شود ، به شما امکان می دهد حضور وب سایت خود را در Google SERP نظارت کرده و گزارش دهید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وب سایت خود را با افزودن کدی به وب سایت خود یا مرور Google Analytics تأیید کنید و می توانید نقشه سایت خود را برای فهرست بندی ارسال کنید. اگرچه برای نمایش در نتایج جستجوی Google نیازی به حساب Search Console ندارید ، اما می توانید مواردی را که فهرست بندی می شوند و نحوه نمایش وب سایت شما با این حساب کنترل کنید. به عنوان یک ابزار جستجوگر SEO ، Search Console می تواند به شما در درک نحوه مشاهده گوگل و کاربرانش در وب سایت شما کمک کند و به شما این امکان را می دهد تا عملکرد بهتری را در نتایج جستجوی Google بهینه کنید. این به ویژه برای وب سایت های جدید مفید است زیرا به صاحبان سایت اجازه می دهد صفحات وب را برای فهرست بندی جستجو ارسال کنند. 

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) چیست؟

"جستجوی ارگانیک" به نحوه ورود بازدیدکنندگان از طریق جستجوی جستجو به وب سایت مربوط می شود (مهمتر از همه Google ، که   طبق StatCounter 90 درصد از بازار جستجو را در اختیار دارد. محصولات یا خدمات شما هرچه باشند ، در بالای نتایج جستجو ظاهر می شوند) برای کسب و کار خاص شما به یک هدف مهم برای اکثر مشاغل تبدیل شده است. گوگل به طور مداوم و با نارضایتی مدیران بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ، الگوریتم های جستجوی خود را تجدید نظر می کند. آنها از تکنیک ها و فناوری های جدید از جمله  هوش مصنوعی استفاده می کنند (AI) برای حذف صفحات کم ارزش و ضعیف ایجاد شده است. این امر چالش های مهمی را در حفظ استراتژی موثر SEO و نتایج جستجوی خوب ایجاد می کند. ما بهترین ابزارها را بررسی کرده ایم که به شما امکان می دهد موقعیت وب سایت خود را در رتبه بندی جستجو بهینه کنید.

تأکید بر ابزارها ، به معنای جمع ، مهم است زیرا هیچ راه جادویی برای قرار دادن وب سایت شما در بالای هر صفحه نتایج جستجو ، حداقل نه به صورت ارگانیک ، وجود ندارد ، اگرچه  بهترین شیوه ها  برای این کار وجود دارد. اگر می خواهید یک نقطه تبلیغاتی جستجوی پولی بخرید ، Google AdWords با خوشحالی پول شما را می گیرد. این امر مطمئناً وب سایت شما را در بالای نتایج جستجوی گوگل قرار می دهد ، اما همیشه با این نشاندهنده که موقعیت شما پولی است. برای به دست آوردن نقاط جستجوی ارگانیک ارزشمندتر و مورد اعتماد مشتری (به معنی نقاطی که در زیر همه مواردی که با نماد "تبلیغ" مشخص شده اند شروع می شود) ، باید یک استراتژی SEO متعادل و جامع در نظر بگیرید.

این را می توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد: تحقیقات کلید واژه ad hoc ، نظارت بر موقعیت جستجوی مداوم و خزیدن ، که این زمانی است که ربات های گوگل در سایت ها جستجو می کنند تا مشخص کنند کدام صفحات را فهرست بندی کنند. در این جمع بندی ، ما توضیح می دهیم که هر یک از آن دسته ها برای کسب و کار شما به چه معناست ، انواع بسترها و ابزارهایی که می توانید برای پوشش همه پایگاه های SEO خود استفاده کنید و هنگام سرمایه گذاری در این ابزارها به دنبال چه چیزی باشید.

شکستن چشم انداز SEO

این مرور مرور 10 ابزار SEO را پوشش می دهد: Ahrefs ، AWR Cloud ، DeepCrawl ، KWFinder.com ، LinkResearchTools ، Majestic ، Moz Pro ، Searchmetrics Essentials ، SEMrush و SpyFu. عملکرد اصلی KWFinder.com ، Moz Pro ، SEMrush و SpyFu تحت SEO متمرکز بر کلمات کلیدی قرار می گیرد. هنگامی که تصمیم می گیرید چه موضوعات جستجو را مورد هدف قرار دهید و چگونه بهترین تلاش خود را برای SEO متمرکز کنید ، با پرس و جو از کلمات کلیدی مانند یک ابزار تحقیقاتی ، بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

 

این ابزارهای سلف سرویس مبتنی بر ابر دارای ویژگی های بهینه سازی منحصر به فرد دیگری نیز هستند. برخی ، مانند AWR Cloud و Searchmetrics ، همچنین نظارت بر موقعیت جستجو را انجام می دهند - این به این معنی است که نحوه عملکرد صفحه شما در برابر جستجوهای جستجوی محبوب را دنبال می کنید. سایرین ، مانند SpyFu و LinkResearchTools ، دارای تجسم داده های تعاملی تر ، گزارش های جامع  و قابل تنظیم و معیارهای بازگشت سرمایه (ROI) هستند که برای بازاریابی و اهداف فروش آنلاین طراحی شده اند. پلتفرم های قوی تر می توانند تجزیه و تحلیل عمیق تری را در زمینه تبلیغات پولی و سئوی پرداخت به ازای کلیک (PPC) انجام دهند. اگرچه ، در اصل ، همه ابزارها ریشه در توانایی آنها در انجام پرس و جوهای کلمات کلیدی درخواستی دارد.

ما بر جنبه کلمه کلیدی همه ابزارهای SEO که شامل قابلیت ها می شود تمرکز کردیم ، زیرا بیشتر کاربران تجاری در آنجا تمرکز خواهند کرد. نظارت بر کلمات کلیدی خاص و موقعیت های URL موجود در رتبه بندی جستجو مهم است ، اما پس از تنظیم آن ، تا حد زیادی یک فرایند خودکار است. ویژگیهای نظارت خودکار موقعیت در اکثر سیستم عامل های SEO ارائه شده است و اکثر آنها شما را در مورد مسائل هشدار می دهند ، اما موقعیت جستجوی شما را به طور فعال بهبود نمی بخشند. اگرچه در ابزارهایی مانند AWR Cloud ، Moz Pro و Searchmetrics ، نظارت بر موقعیت می تواند به یک فرآیند فعال تبدیل شود که به استراتژی SEO شما کمک می کند. این می تواند تحقیقات کلمات کلیدی و خزیدن سایت و دامنه رقبا را بیشتر تحریک کند.

وقتی کسب و کار شما در مورد یک موضوع جستجوی جدید ایده ای دارد که فکر می کنید محتوای شما دارای رتبه بالایی است ، توانایی چرخاندن یک پرس و جو و بررسی فوری آن مهم است. مهمتر از همه ، این ابزار باید به شما داده ها ، راهنمایی ها و توصیه های کافی برای تأیید اینکه آیا آن کلمه کلیدی خاص ، یا یک کلمه کلیدی مرتبط یا عبارت جستجو ، نبرد سئو است یا نه (و اگر چنین است ، چگونه برنده شوید) یا خیر. به ما به عوامل و معیارها می پردازیم تا به شما در تصمیم گیری کمی دیرتر کمک کنیم.

خزنده ها عمدتا یک دسته محصول جداگانه هستند. برخی از ابزارهای کلید واژه سلف سرویس (برای مثال Ahrefs هر دو را انجام می دهد) همپوشانی دارد ، اما خزیدن یکی دیگر از قطعات مهم پازل است. ما چندین ابزار را با این قابلیت ها یا به عنوان هدف اصلی آنها یا به عنوان ویژگی هایی در یک پلت فرم بزرگتر آزمایش کردیم. Ahrefs ، DeepCrawl ، Majestic و LinkResearchTools همه در درجه اول روی خزیدن و  پیگیری پیوند متمرکز شده اند  ، پیوندهای ورودی از وب سایت دیگری به سایت شما می آیند. Moz Pro ، SpyFu ، SEMrush و AWR Cloud همه شامل ویژگی های خزنده دامنه یا ردیابی بک لینک به عنوان بخشی از زرادخانه های SEO خود هستند.

 

خزیدن وب سایت 101

سه نوع خزیدن وجود دارد که همه آنها داده های مفیدی را ارائه می دهند. خزنده های اینترنتی برای نمایه سازی پیوند در مقیاس بزرگ هستند. این یک فرایند پیچیده و اغلب گران است ، اما مانند  گوش دادن اجتماعی ، هدف این است که متخصصان SEO ، تحلیلگران کسب و کار و کارآفرینان بتوانند نحوه پیوند وب سایت ها به یکدیگر را ترسیم کرده و روندهای بزرگتر SEO و فرصت های رشد را برآورد کنند. ابزارهای خزنده عموماً این کار را با ربات های خودکار انجام می دهند که به طور مداوم وب را اسکن می کنند. همانطور که در مورد اکثر این ابزارهای SEO وجود دارد ، بسیاری از مشاغل از ویژگی های گزارش داخلی به همراه هوش تجاری یکپارچه استفاده  می کنند (BI) ابزارهایی برای شناسایی بینش داده های عمیق تر. Ahrefs و Majestic دو رهبر مشخص در این نوع خزیدن هستند. آنها بیش از یک دهه زمان و منابع سرمایه گذاری کرده اند و به ترتیب میلیون ها و میلیاردها دامنه و صفحه خزنده را گردآوری و نمایه سازی کرده اند.

خزنده های مخصوص وب سایت یا نرم افزاری که در یک زمان یک وب سایت خاص را بررسی می کند ، برای تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف سئوی وب سایت شما عالی هستند. آنها می توانند برای گسترش رقابت ها مفیدتر باشند. خزنده های وب سایت آدرس وب سایت ، ساختار پیوند ، تصاویر ، اسکریپت نویسی CSS ، برنامه های مرتبط و خدمات شخص ثالث را برای ارزیابی SEO تجزیه و تحلیل می کنند. برخلاف شیوه  نظارت بر وب سایت نیست اسکن کل "سلامت" یک صفحه وب ، خزنده های وب سایت می توانند عواملی مانند پیوندها و خطاهای خراب شده ، تأخیر وب سایت و محتوا یا ابرداده با تراکم کلمات کلیدی پایین و ارزش SEO را شناسایی کنند ، در حالی که معماری وب سایت را ترسیم می کنند. خزنده های وب سایت می توانند به کسب و کار شما در بهبود تجربه کاربر وب سایت (UX) کمک کنند و در عین حال زمینه های کلیدی بهبود را برای کمک به رتبه بندی بهتر صفحات شناسایی کنند. DeepCrawl در حال حاضر دقیق ترین و دقیق ترین خزنده وب سایت در این جمع بندی است ، اگرچه Ahrefs و Majestic همچنین توصیه های جامع خزیدن دامنه و بهینه سازی وب سایت را ارائه می دهند. خزنده اصلی دیگری که ما آن را آزمایش نکرده ایم ،  Screaming Frog است که به زودی در بخشی به نام "The Enterprise Tier" به آن خواهیم پرداخت.

سومین نوع ابزار خزیدن که در حین آزمایش به آن اشاره کردیم ، ردیابی بک لینک است. بک لینک  یکی از اجزای سازنده سئو خوب است. تجزیه و تحلیل کیفیت بک لینک های ورودی وب سایت شما و نحوه تأثیر آنها در معماری دامنه شما می تواند به تیم SEO شما بینش از همه چیز از قوی ترین و ضعیف ترین صفحات وب سایت شما تا جستجوی کلمات کلیدی خاص در برابر مارک های رقیب را ارائه دهد.

LinkResearchTools پیگیری مأموریت اصلی بک لینک را فراهم می کند و مجموعه وسیعی از ابزارهای تجزیه و تحلیل پیوند را فراهم می کند. LinkResearchTools و Majestic بهترین خزیدن بک لینک این دسته را ارائه می دهند. گذشته از این دو نیروگاه بک لینک ، بسیاری از ابزارهای دیگر که ما آزمایش کردیم ، مانند Ahrefs ، Moz Pro ، Searchmetrics ، SEMrush و SpyFu ، همچنین دارای قابلیت های ردیابی بک لینک جامد هستند.

لایه Enterprise

آخرین قطعه از اکوسیستم ابزار SEO پیچیده ، سطح سازمانی است. این جمع بندی برای  SEO برای مشاغل کوچک و متوسط  (SMB) طراحی شده است ، که احتمالاً قیمت این سیستم عامل ها دور از دسترس است. اما تعداد انگشت شماری از ارائه دهندگان نرم افزار SEO SEO وجود دارد که اساساً همه ابزارهای سلف سرویس را در یک پلت فرم جامع جمع آوری می کنند. این سیستم عامل ها نظارت مداوم موقعیت ، تحقیقات کلید واژه های عمیق و خزیدن را با گزارش ها و تجزیه و تحلیل های سفارشی ترکیب می کنند .

پلتفرم های سازمانی همچنین می توانند در کمپین های بازاریابی محتوا و معیارهای ROI برای تیم های بازاریابی دیجیتال یکپارچه ارتباط داشته باشند. سازمانهای بزرگ سازمانی با بودجه یکسان SEO و بازاریابی دیجیتال ممکن است بخواهند سیستم عامل های SEO سازمانی مانند  BrightEdge ،  Conductor  و  Linkdex را در نظر بگیرند .

در فضای سازمانی ، یکی از روندهای اصلی که اخیراً شاهد آن هستیم ، وارد کردن داده ها در بین بازیگران بزرگ است. بیشتر SEO شامل کار با داده هایی است که Google به شما می دهد و سپس تمام شکاف ها را پر می کند. کنسول جستجوی Google (قبلاً Webmaster Tools) فقط یک پنجره 90 روزه از داده ها را در اختیار شما قرار می دهد ، بنابراین فروشندگان سازمانی ، مانند Conductor و Screaming Frog ، دائماً منابع داده را از دیگر پایگاه های داده خزنده (مانند DeepCrawl) اضافه و وارد می کنند. آنها آن را با داده های کنسول جستجوی Google ترکیب می کنند تا صفحه نتایج موتورهای جستجو دقیق تر و پیوسته تر باشد  (SERP) نظارت و ردیابی موقعیت در کلمات کلیدی خاص. SEMrush و Searchmetrics (در بسته های سازمانی Suite) این سطح از نظارت SERP سازمانی را نیز ارائه می دهند ، که می تواند کسب و کار شما را در سطح بالاتری از نحوه عملکرد شما در برابر رقبا ارائه دهد.

سیستم عامل هایی مانند AWR Cloud همچنان به شما در نظارت بر موقعیت عالی در یک ابزار مقرون به صرفه ادامه می دهند ، اما این جنبه از بازار بیشتر به یک ویژگی سطح بالا تبدیل می شود. برای SMB ها ، ترکیبی از ابزارهای سلف سرویس که می توانند به بهترین نحو نیازهای آنها را برطرف کنند ، یک سرمایه گذاری کلی هوشمندانه است.

اجرای اعداد

ارزیابی اینکه کدام ابزار سئو سلف سرویس برای کسب و کار شما مناسب است ، شامل عوامل ، ویژگی ها و معیارهای SEO است. با این حال ، در نهایت ، هنگامی که ما در مورد "بهینه سازی" صحبت می کنیم ، همه چیز به این می رسد که ابزار چقدر راحت می تواند داده های SEO مورد نیاز خود را بدست آورد ، درک کرده و اقدام کند. به ویژه هنگامی که صحبت از کلمات کلیدی ad hoc به میان می آید ، در مورد سهولتی است که می توانید در زمینی که می توانید بیشترین پیشرفت را داشته باشید صفر کنید. از نظر تجاری ، این بدان معناست که مطمئن شوید مناسب ترین و م effectiveثرترین کلمات کلیدی موجود در صنعت یا فضای خود را هدف گرفته اید - کلماتی که مشتریان شما در جستجوی آنها هستند.

اصطلاحاتی که متخصصان SEO اغلب با آن شروع می کنند عبارتند از اقتدار صفحه (PA) و اختیار دامنه (DA). DA ، مفهومی که در واقع  توسط Moz ابداع شده است ، یک مقیاس 100 نقطه ای است که پیش بینی می کند رتبه وب سایت در موتورهای جستجو چقدر خوب است. PA اصطلاح چتر مدرن برای چیزی است که به عنوان PageRank اصلی Google شروع شد  الگوریتم ، توسعه یافته توسط بنیانگذاران لری پیج و سرگئی برین. گوگل هنوز از PageRank به صورت داخلی استفاده می کند ، اما به تدریج پشتیبانی از معیارهای نامربوط فزاینده را متوقف کرده است ، که اکنون به ندرت آن را به روز می کند. PA معیار سفارشی است که هر فروشنده SEO اکنون به طور مستقل محاسبه می کند تا ساختار پیوند و قدرت معتبر یک صفحه جداگانه را در هر دامنه مشخص و ارزیابی کند (دوباره ، در مقیاس 100). در مورد صحت PA و DA بحثی در زمینه SEO وجود دارد و اینکه الگوریتم PageRank هنوز چقدر در نتایج Google تأثیر می گذارد (بیشتر در مورد آن) ، اما خارج از تجزیه و تحلیل خود Google ، آنها بیشترین پذیرش را دارند. معیارهای موجود

به همین دلیل است که معیارهای PA و DA اغلب در ابزارهای مختلف متفاوت است. هر ابزار کلید واژه موقتی که آزمایش کردیم ، بر اساس آنچه از Google و سایر منابع می گیرند و نحوه محاسبه آنها ، اعداد کمی متفاوت دارد. کاستی PA و DA در این است که ، اگرچه به شما این حس را می دهند که چقدر یک صفحه در نظر گوگل معتبر است ، اما به شما نمی گویند که قرار دادن آن برای یک کلمه کلیدی خاص چقدر آسان یا دشوار خواهد بود. این دشواری به همین دلیل است که معیار سوم و جدیدتری در بین بازیگران سئو سرویس خودنمایی ظاهر می شود: نمرات دشواری.

نمرات دشواری پاسخ بازار SEO به وضعیت وصله همه داده های موجود است. هر پنج ابزار مورد آزمایش ما به دلیل اینکه نسخه ای از معیار دشواری را ارائه می دهند ، یا یک نمره جامع 1-100 نشان می دهد که رتبه بندی صفحات شما برای یک کلمه کلیدی خاص به صورت ارگانیک (بدون پرداخت هزینه گوگل) چقدر دشوار است. نمرات دشواری ذاتاً ذهنی هستند و هر ابزار آن را به طور منحصر به فرد محاسبه می کند. به طور کلی ، PA ، DA و سایر عوامل ، از جمله حجم جستجو در کلمه کلیدی ، میزان تأثیر تبلیغات جستجو بر نتایج ، و میزان رقابت قوی در هر نقطه در صفحه نتایج جستجوی فعلی ، شامل می شود.

به عنوان یک تیم SEO بسیار آسان است که چرخهای خود را بچرخانید و سعی کنید اصطلاحی را بهینه کنید که کسب و کار شما هرگز قادر به شکستن آن نخواهد بود. نمرات دشواری آن فرصت بالقوه را در مقابل پیشنهاد ریسک به یک عدد نشان می دهد ، به همین دلیل است که ما زمان زیادی را در این جمع بندی آزمایش کردیم که چگونه هر ابزار مشکل کلمات کلیدی را به طور م representedثر نشان می دهد.

به عنوان مثال ، فرض کنید دشواری کلمه کلیدی یک اصطلاح خاص در دهه های 80 و 90 در پنج نقطه اصلی در یک صفحه نتایج جستجوی خاص است. سپس ، در موقعیتهای 6-9 ، نمرات دشواری به 50 و 60 کاهش می یابد. با استفاده از آن نمره دشواری ، یک کسب و کار می تواند هدف قرار دادن آن طیف وسیعی از نقاط و تجزیه و تحلیل رقابتی در صفحات را آغاز کند تا ببیند وب سایت شما می تواند چه کسی را از جایگاه خود دور کند.

همه چیز به گوگل برمی گردد

هشدار در همه اینها این است که ، به هر نحوی ، بیشتر داده ها و قوانین حاکم بر رتبه بندی و رتبه بندی (اغلب به صورت هفته به هفته) از Google می آید. اگر می دانید کجا و چگونه از ابزارهای رایگان و رایگان Google استفاده کنید - AdWords ،  Google Analytics  و Google Search Console سه مورد اصلی هستند - می توانید همه این کارها را به صورت دستی انجام دهید. بسیاری از داده هایی که مانیتورینگ موقعیت مداوم ، تحقیقات کلمات کلیدی و ابزارهای خزنده ارائه می دهد به نوعی از خود Google استخراج می شود. انجام این کار خودتان یک فرایند متقابل و دقیق است ، اما در صورت تمایل زیاد می توانید تمام داده های SEO مورد نیاز خود را برای تهیه یک استراتژی بهینه سازی جمع آوری کنید.