• مجری تبلیغات

جام ارژنگ:مرکز تبلیغات،طراحی سایت و سئو

جام ارژنگ با بیش از 1000 نمونه سایت در صفحه اول گوگل

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال و تجارت دیجیتال

بازاریابی دیجیتالimage source

بازاریابی دیجیتال که بازاریابی آنلاین نیز نامیده می‌شود , به تمام تلاش‌های بازاریابی اشاره دارد که در اینترنت رخ می‌دهد . کسب و کارها از کانال‌های دیجیتال مانند موتورهای جستجو , رسانه‌های اجتماعی , ایمیل و دیگر وب سایت‌ها برای ارتباط با مشتریان فعلی و آتی استفاده می‌کنند. این شامل ارتباط از طریق متن یا پیام‌های چندرسانه‌ای نیز می‌شود.
یک بازاریابان ورودی فصلی ممکن است بگویند که بازاریابی ورودی و بازاریابی دیجیتال عملا ً یک چیز هستند , اما تفاوت‌های کوچکی وجود دارد .

بازاریابی دیجیتال,اهمیت بازاریابی دیجیتال,مجری بازاریابی دیجیتال,متخصص بازاریابی دیجیتال,مشاور بازاریابی دیجیتال,سایت بازاریابی دیجیتال,وبلاگ بازاریابی دیجیتال,محتوای بازاریابی دیجیتال,روش بازاریابی دیجیتال,کانال بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال چگونه کار میکند

در این مرحله بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارتان و آگاهی از برند شما حیاتی است . به نظر می‌رسد که هر برند دیگری یک وب سایت دارد و اگر آن‌ها این کار را نکنند , حداقل حضور رسانه‌های اجتماعی یا استراتژی دیجیتالی تبلیغاتی دارند . محتوای دیجیتال و بازاریابی آنقدر رایج است که مصرف کنندگان امروزه به آن به عنوان راهی برای یادگیری برند اعتماد می‌کنند . از آنجا که بازاریابی دیجیتال احتمالات زیادی دارد , شما می‌توانید خلاقانه شوید و با انواع تاکتیک‌های بازاریابی در بودجه تجربه کنید .
به طور کلی بازاریابی دیجیتال با استفاده از تاکتیک‌ها و کانال‌های دیجیتال متعددی برای ارتباط با مشتریان تعریف می‌شود که بیشتر اوقات خود را به صورت آنلاین صرف می‌کنند . بهترین بازاریابان دیجیتال تصویری روشن از این دارند که چگونه هر کمپین بازاریابی دیجیتال از اهداف فراگیر خود پشتیبانی می‌کند . و بسته به اهداف استراتژی بازاریابی آن‌ها , بازاریابان می‌توانند از یک کمپین بزرگ‌تر از طریق کانال‌های رایگان و پرداخت‌شده در اختیار خود حمایت کنند .

برای مثال , یک بازاریابان محتوا می‌تواند مجموعه‌ای از پست‌های بلاگ ایجاد کند که از یک کتاب الکترونیکی راهنمایی ایجاد می‌کنند . یک بازاریابان رسانه‌های اجتماعی ممکن است به ترویج این وبلاگ‌ها از طریق پست‌های پرداخت‌شده و ارگانیک در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی کسب‌وکار کمک کنند , و بازاریابان ایمیل می‌توانند یک کمپین ایمیلی برای ارسال کسانی که کتاب الکترونیکی را دانلود می‌کنند , ایجاد کنند . ما در یک دقیقه بیشتر در مورد این بازاریابان دیجیتال خاص صحبت خواهیم کرد.

بازاریابی دیجیتال چیست

اصطلاح بازاریابی دیجیتال به استفاده از کانال‌های دیجیتال برای محصولات و خدمات بازار به منظور دستیابی به مصرف کنندگان اشاره دارد. این نوع بازاریابی شامل استفاده از وب سایت‌ها , دستگاه‌های تلفن همراه , رسانه‌های اجتماعی , موتورهای جستجو و دیگر کانال‌های مشابه است. بازاریابی دیجیتال با ظهور اینترنت در دهه ۱۹۹۰ محبوب شد .
بازاریابی دیجیتال شامل برخی از اصول بازاریابی سنتی است و اغلب به عنوان راهی جدید برای شرکت‌ها برای نزدیک شدن به مصرف کنندگان و درک رفتار آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. شرکت‌ها اغلب تکنیک‌های بازاریابی سنتی و دیجیتال را در استراتژی‌های خود ترکیب می‌کنند . اما با مجموعه‌ای از چالش‌ها از جمله تعصب ضمنی همراه است .

بازاریابی دیجیتال شامل بازاریابی به مصرف کنندگان از طریق هر تعداد کانال‌های دیجیتال , از جمله وب سایت‌ها , دستگاه‌های تلفن همراه , و بس‌ترهای رسانه‌های اجتماعی است.

این شکل بازاریابی با بازاریابی اینترنتی که منحصرا ً در وب سایت‌ها انجام می‌شود , متفاوت است .

بازاریابی دیجیتال یک حوزه گسترده است که شامل جذب مشتریان از طریق ایمیل , بازاریابی محتوا , سکوهای جستجو , رسانه‌های اجتماعی و غیره می‌شود.

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که بازاریابان دیجیتال با آن مواجه هستند این است که چگونه خود را در دنیایی جدا کنند که با تبلیغات بازاریابی دیجیتال هماهنگ است .
بازاریابی دیجیتال با چالش‌های مختلفی از جمله تعصب ضمنی همراه است .

بازاریابی دیجیتال برای ترویج محصولات

بازاریابی به فعالیت‌هایی اشاره دارد که یک شرکت برای ترویج محصولات و خدمات خود و بهبود سهم بازار خود استفاده می‌کند . این کار مستلزم ترکیبی از تبلیغات آگاه , فروش و توانایی تحویل کالا به کاربران نهایی در صورت موفقیت است . متخصصان , که به عنوان بازاریابان شناخته می‌شوند , این وظایف را به صورت داخلی ( برای شرکت‌ها ) یا خارجی با شرکت‌های بازاریابی انجام می‌دهند.
شرکت‌ها به طور سنتی بر بازاریابی از طریق چاپ , تلویزیون و رادیو تمرکز می‌کردند. اگرچه این گزینه‌ها هنوز وجود دارند , اینترنت منجر به تغییر در نحوه دسترسی شرکت‌ها به مصرف کنندگان شد . جایی است که بازاریابی دیجیتال شروع به بازی کرد . این شکل بازاریابی شامل استفاده از وب سایت‌ها , رسانه‌های اجتماعی , موتورهای جستجو , و برنامه‌های کاربردی است - هر چیزی که بازاریابی را با بازخورد مشتری یا تعامل دوطرفه بین شرکت و مشتریان خود ترکیب کند .
افزایش تکنولوژی و رونده‌ای جدیدتر شرکت‌ها را مجبور کرد استراتژی‌های بازاریابی خود را تغییر دهند . ایمیل در روزه‌ای اولیه بازاریابی دیجیتال به یک ابزار بازاریابی محبوب تبدیل شد . این تمرکز به موتورهای جستجو مانند نت‌اسکیپ منتقل شد , که به کسب‌وکار اجازه می‌داد که برچسب و کلید واژه را برای جلب توجه خود وارد کند . توسعه سایت‌هایی مانند فیس بوک برای شرکت‌ها امکان ردیابی داده‌ها برای برآوردن گرایش‌ها مصرف‌کننده را فراهم کرد .
گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های دیجیتال اکنون بازار خود و محصولات و خدمات آن‌ها را برای مشتریان آسان‌تر می‌کنند . مطالعات نشان می‌دهد که مردم استفاده از تلفن‌های خود را برای آنلاین شدن ترجیح می‌دهند . بنابراین نباید تعجب کرد که ۷۰ % افراد قبل از اینکه در واقع دکمه خرید را بزنند , تصمیم خرید می‌گیرند ( معمولا در تلفن خود ) .

همانطور که در بالا اشاره شد , بازاریابی به طور سنتی از طریق چاپ ( روزنامه‌ها و مجلات ) و تبلیغات پخش ( رادیو و تلویزیون ) انجام می‌شد . اینها کانال‌هایی هستند که امروزه وجود دارند . کانال‌های بازاریابی دیجیتال تکامل یافته‌اند و به این کار ادامه می‌دهند . در زیر هشت راه رایج برای افزایش تلاش‌های بازاریابی شرکت‌ها آورده شده‌است . به یاد داشته باشید که برخی شرکت‌ها ممکن است از چندین کانال در تلاش‌های خود استفاده کنند .

ازاریابی دیجیتال به هر روش بازاریابی انجام‌شده از طریق دستگاه‌های الکترونیکی اشاره دارد که از نوعی کامپیوتر , از جمله تلاش‌های بازاریابی آنلاین که در اینترنت انجام می‌شود , استفاده می‌کند . در فرآیند انجام بازاریابی دیجیتال , یک کسب‌وکار ممکن است از وب سایت‌ها , موتورهای جستجو , وبلاگ‌ها , رسانه‌های اجتماعی , ویدیو , ایمیل و کانال‌های مشابه برای رسیدن به مشتریان استفاده کند.
برخلاف بازاریابی سنتی - که ایستا و اغلب به عنوان " یک طرفه " شناخته می‌شود - بازاریابی دیجیتال یک فرآیند پویا و در حال تغییر است . در غیر این صورت , مشتریان نمی‌توانند از طریق یک بیلبورد یا تبلیغات چاپی با کسب‌وکار تعامل داشته باشند , در حالی که بازاریابی دیجیتال خیابانی برای ارتباط دوطرفه بین یک کسب‌وکار و مشتریان واقعی یا آتی آن فراهم می‌کند .
این روزها , زمان صفحه نمایش برای بسیاری از مردم بسیار بالا است . بازاریابی دیجیتال از این واقعیت بهره می‌برد و محصولات و خدمات تجاری را در سراسر اینترنت ارتقا می‌دهد . به این ترتیب , کسب و کارها اطمینان حاصل می‌کنند که تلاش‌های بازاریابی آن‌ها با هدف قرار دادن آن‌ها در جایی که بیشتر اوقات خود را صرف می‌کنند , بیشتر به مشتریان می‌رسد .
از کسب و کارهای نوپا گرفته تا کسب و کارهای تجاری , یک رویکرد چند وجهی بازاریابی دیجیتال می‌تواند به مزایای تجاری قابل‌توجهی منجر شود . استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق به طور کلی شامل ترکیبی از روش‌های مختلف , شامل تبلیغات آنلاین , بهینه‌سازی موتور جستجو و بازاریابی , بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و مدیریت و ایجاد محتوا در میان دیگران است.

بازاریابی دیجیتال از طریق سایت

وب سایت محور تمام فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال است . این یک کانال بسیار قدرتمند است , اما رسانه مورد نیاز برای اجرای انواع مبارزات بازاریابی آنلاین است . یک وب سایت باید یک برند , محصول و سرویس را به شیوه‌ای روشن و فراموش‌نشدنی نشان دهد. این کار باید سریع , دوستانه با تلفن همراه و آسان باشد .

بازاریابی دیجیتال از طریق تبلیغات کلیکی

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک بازاریابان را قادر می‌سازد تا از طریق تبلیغات پرداخت‌شده به کاربران اینترنتی در تعدادی از سکوهای دیجیتال دسترسی پیدا کنند. بازاریابان می‌توانند مبارزات PPC را در گوگل , بینگ , linkedin , تویی‌تر , Pinterest یا فیس بوک برپا کنند و تبلیغات خود را به افرادی نشان دهند که به دنبال اصطلاحات مرتبط با محصولات یا خدمات هستند .
این فعالیت‌ها می‌توانند کاربران را براساس ویژگی‌های جمعیت شناختی خود ( مانند سن یا جنسیت ) , یا حتی منافع یا موقعیت خاص خود را هدف قرار دهند . محبوب‌ترین سیستم‌عامل , آگهی‌های گوگل و تبلیغات فیس بوک هستند .

بازاریابی دیجیتال از طریق ایجاد محتوا

هدف بازاریابی محتوا رسیدن به مشتریان بالقوه از طریق استفاده از محتوا است . محتوا معمولا ً در یک وب سایت منتشر می‌شود و سپس از طریق رسانه‌های اجتماعی , بازاریابی ایمیلی , بهینه‌سازی موتور جستجو , یا حتی کمپین ‌های پرداخت به ازای هر کلیک ارتقا می‌یابد . ابزارهای بازاریابی محتوا شامل وبلاگ‌ها , کتاب‌های الکترونیکی , دوره‌های آنلاین , infographics , podcasts و webinars است.

بازاریابی دیجیتال از طریق ایمیل

بازاریابی ایمیلی هنوز یکی از موثرترین کانال‌های بازاریابی دیجیتال است . بسیاری از مردم بازاریابی ایمیلی را با پیام‌های ایمیل اسپم اشتباه می‌گیرند , اما این چیزی نیست که بازاریابی ایمیلی در مورد آن است . این نوع بازاریابی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با مشتریان بالقوه تماس بگیرند و هر کسی که به برنده‌ای آن‌ها علاقه‌مند باشد.
بسیاری از بازاریابان دیجیتال از تمام کانال‌های بازاریابی دیجیتال دیگر برای اضافه کردن به لیست‌های ایمیل خود استفاده می‌کنند و سپس از طریق بازاریابی ایمیلی , خرید مشتری ایجاد می‌کنند تا آن‌ها را به مشتریان تبدیل کنند .

نکات مهم بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال برخلاف روش‌های سنتی , الزاما ً به یک حوزه جغرافیایی خاص محدود نمی‌شود . اینترنت برای مشتریان سراسر جهان در دسترس است . این امر به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا به مشتریانی که در یک کشور یا کشور متفاوت زندگی می‌کنند , بازار عرضه و فروش کنند و بسیاری از موانع سنتی ورود را از بین ببرند .
هزینه پایین ورود - برای دستیابی به دسترسی جهانی بازاریابی دیجیتال از طریق کانال‌های سنتی , برچسب قیمت جدی ضمیمه خواهد شد . از سوی دیگر , جنبه‌های خاصی از بازاریابی دیجیتال را می‌توان با سرمایه‌گذاری کمی از زمان و منابع به دست آورد . برای مثال , حتی شرکت‌های کوچک یا راه‌اندازی می‌توانند یک وب سایت ایجاد کنند , رسانه‌های اجتماعی را مدیریت کنند و وبلاگ‌ها را بدون شکستن بانک منتشر کنند.
roi قابل‌اندازه‌گیری - برای حداکثر کردن سود , تجارت‌ها باید به دقت بازده سرمایه‌گذاری ( roi ) را ارزیابی کنند. با بازاریابی سنتی , ارزیابی roi دشوار , گاهی غیرممکن است . از سوی دیگر , بازاریابی دیجیتال , شفافیت زمان واقعی را در اثربخشی هر کمپین فراهم می‌کند و رهبران کسب‌وکار را قادر می‌سازد تا تصمیمات آگاهانه برای افزایش درآمد و افزایش سود اتخاذ کنند .
بازاریابی دیجیتال با هدف بهبود یافته به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا ویژگی‌های جمعیتی خاص مشتریان بالقوه را هدف قرار دهند . با درگیر کردن مشتریان در یک جغرافیا , صنعت یا کانال اجتماعی خاص , کسب و کارها شانس بهتری برای رسیدن به جمعیت هدف خود دارند .
سازگاری پویا - استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال بسیار انعطاف‌پذیر و انعطاف‌پذیر هستند , و کسب و کارها را قادر می‌سازد تا در صورت نیاز مسیر را تنظیم کنند . برخلاف مبارزات بازاریابی سنتی , کسب و کارها می‌توانند تلاش‌های دیجیتالی خود را بر روی پرواز تنظیم کنند و در صورت لزوم محورهای سریع را قادر سازند تا فرصت تجاری را تحقق بخشند .
ارتباط فوری - قبل از خرید , مشتریان مدرن عموما ً تحقیقات آنلاین انجام می‌دهند و بررسی می‌کنند . اولین گام در این فرآیند معمولا ً با موتور جستجو آغاز می‌شود . به این ترتیب , کسب و کاره‌ای با استراتژی‌های توسعه‌یافته seo , sem و PPC می‌توانند بلافاصله با مشتریان ارتباط برقرار کنند.
ایجاد ارتباط - افزایش رسانه‌های اجتماعی آن را به یک بس‌تر ارتباطی غالب برای بسیاری از جمعیت مشتریان تبدیل کرده‌است . علاوه بر این , مشتریان به طور فزاینده‌ای خواهان تعامل با کسب و کارها در شرایط خود و در بهترین حالت مورد نظر خود هستند. در نتیجه , کسب و کارهایی که در روش‌های موثر smm دخیل هستند می‌توانند روابط طولانی‌مدت و وفاداری با مشتریان فعلی و آتی ایجاد کنند.

 

مجری تبلیغات

جام ارژنگ : طراحی سایت ، سئو