واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.
seo-friendly سئو دوستانه
فهرست مطلب
seo-friendly سئو دوستانه
سئو دوستانه یا اصطلاحا seo-friendly چیست در این صفحه از سایت جام ارژنگ راجع seo-friendly سئو دوستانه گفته ایم.
مفهوم سئو دوستانه چیست؟
طراحی وب سئو به طراحی و توسعه وب سایتها میپردازد تا آنها را دوستدار موتور جستجو کند . ساخت یک وب سایت به این معنی است که گوگل و دیگر موتورهای جستجو میتوانند هر صفحه را به طور موثر بر روی وب سایت کاوش کنند, محتوا را به طور موثر تفسیر کنند و آن را در پایگاه اطلاعاتی خود فهرست کنند . پس از شاخص گذاری , آنها میتوانند به موثرترین و ارزشمندترین صفحات وب به کاربران خود براساس موضوعاتی که آنها جستجو میکنند , بپردازند . استراتژیهای سئو و این که یک تیم سئو در فرآیند طراحی وب ادغام میشود , شانس رتبهبندی در اولین صفحه نتایج جستجو بهتر است .
از آنجا که از میلیاردها نفری که هر روز از موتورهای جستجو استفاده میکنند , کمتر از ۵ % از صفحه اول گوگل استفاده میکنند , مهم است که یک وب سایت سئو را طراحی و توسعه دهید تا ترافیک ارگانیک را افزایش داده و رتبه اول را در گوگل کسب کنید .
سئو دوستانه یا SEO friendly چیست
بسیاری از اوقات کلمه " سئو دوستانه " یا " وب سایت خودمانی سئو " را میشنوید . اما این واقعا ً چه معنایی دارد و چرا شما به آن نیاز دارید ؟ یک وب سایت جدید سئو به رشد کسبوکار شما کمک میکند ؟
وب سایت دوستدار سئو چیست ? یک وب سایت دوستانه سئو برای موتورهای جستجو برای خزیدن و درک ساختار و محتوای آن آسان است .
هر صفحه وب سایت ( از جمله صفحه خانگی ) دارای عنوان و توصیف منحصر به فرد است .
این عناوین بین ۶۰ تا ۶۵ کاراکتر قرار دارند و این توصیفات بیش از ۱۵۰ شخصیت هستند . عناوین و توصیفات به دقت آنچه را که صفحه در مورد کلمه کلیدی است توصیف میکنند .
نه افراد و نه موتورهای جستجو خواستار وب سایتهایی نیستند که به سرعت در حال بارگیری باشند . بر عکس وب سایتهای بارگذاری سریع , سئو هستند ( به این معنی که در الگوریتم های رتبهبندی بر روی وب سایتهایی که آهستهتر هستند ) مزیت دارند و تعاملات کاربر بیشتری را ایجاد میکنند ( فروش , خبرنامه ها , فرمهای تماس , مطالب ارسالی و غیره ) .
چرا یک وب به سئو دوستانه نیاز دارد
چیزی که اغلب مدیران عامل , صاحبان تجارتهای کوچک و یا webmasters جدید به راحتی درک نمیکنند این است که چرا شما به یک وب سایت آشنا نیاز دارید و چرا تلاش میکنید وب سایت تان را برای موتورهای جستجو دوستانه تر کنید .
دلایل استفاده از سئو دوستانه
- همانطور که انتظار میرود, یک وب سایت محبوب سئو به شما ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو وارد میکند چون احتمالا ً در ( صفحات نتایج موتور جستجو ) بالاتر میرود .
اگر در نظر بگیرید که اکثر افرادی که از جعبه جستجو استفاده میکنند یکی از ۵ نتایج اول را انتخاب میکنند ، میتوانید اهمیت سئو را درک کنید . - سئو نه تنها برای موتورهای جستجو بلکه برای کاربران خوب است . استفاده از اصول سئو به وب سایت شما , استفاده از آن را آسانتر خواهد کرد و این باعث افزایش تجربه کاربر خواهد شد .
- احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران به وب سایتهایی که در اولین صفحات گوگل , بینگ و Yahoo یافت میشوند اعتماد کنند . این برای آگاهی از برند و اعتبار برند خوب است .
- یک وب سایت سئو , ترافیک هدفمند را بدون نیاز به صرف پول در تبلیغات کلیکی یا سایر انواع تبلیغات آنلاین خواهد کرد . در حالی که برای رسیدن به این نقطه هزینهای وجود دارد , منافع بلند مدت بزرگتر هستند .
- سئو با تحلیل رفتار این کاربران ( چگونگی ورود آنها به وب سایت شما , نحوه ترک آنها , و نحوه ترک آنها ) روشی عالی برای درک آنچه مشتریان شما میخواهند و یا محصولات خود را برای مطابقت با نیازهایشان انجام میدهند .
- وب سایتی که همراه با تلفن همراه است و رتبهبندی خوبی در زمینه جستجوی موبایل دارد میتواند مشتریان و ترافیک بیشتری را به همراه داشته باشد که وب سایتهایی که همراه با SEO نامیده میشوند .
کاربران بیشتر و بیشتری از موبایل خود برای جستجوی اطلاعات و یا محصولات استفاده میکنند در حالی که در ادامه نتایج جستجو مهم است در غیر این صورت شما در حال از دست دادن مشتریان برای رقابت ، به خصوص آنهایی که به دنبال محصولات یا خدمات محلی هستند ، هستید .
یک وب سایت SEO friendly یا سئو دوستانه دارای ویژگیها و ویژگیهایی است که به موتورهای جستجو کمک میکند تا درک کنند که وب سایت چگونه است و این افزایش شانس دستیابی به رتبهبندیهای بهتر در این وب سایت را افزایش میدهد .
مهمترین فایده داشتن یک وب سایت SEO friendly این است که ترافیک آلی هدفمند بیشتری را از موتورهای جستجو دریافت خواهید کرد .
آیا میخواهید کسب و کارتان بدون افزایش بودجه بازاریابی خود رشد کنید ؟ سپس اطمینان حاصل کنید که شما مطالب مورد نظر سئو را تولید میکنید .
اگر وب سایت شما در صفحه اول گوگل نشان داده شود , بیشتر کلیک , سهامها , لایک , و تعامل مشتری دریافت خواهید کرد.
اگر کسی صفحه شما را نیابد ، آن وقت حتی بهترین مقالات نوشتاری هم بینتیجه است .
نیازی به گفتن نیست که اگر میخواهید کسبوکار شما رشد کند ، باید مطمئن شوید که در مورد سئو صحبت میکنید .
تفکر و پیشبینی فراوانی وجود دارد که به نوشتن محتوای سئو بستگی دارد .
اما زمانی که اصول اولیه را یاد میگیرید و آنها را در فرآیند تولید محتوای خود بگنجانید ، خواهید دید که بدون افزودن به حجم کار ، نتایج خوبی خواهید داشت .
این کار را با برخی فعالیتهای تبلیغاتی انجام دهید ، مانند ارسال خبرنامه های بازاریابی ایمیلی به لیست تماسهای شما و یک قیف بازاریابی خوب ، و شما برای رفتن خوب هستید .
منظور از سئو دوستانه چیست
SEO _ friendly یا سئو دوستانه نوعی از محتوا است که به گونهای خلق میشود که به موتورهای جستجو در بالا رتبه بالایی میدهد .
اگرچه برخی بازاریابان فکر میکنند این به این معنی است که باید با کلمات کلیدی پر شود ، این واقعا ً به معنای کمک به آنها برای یافتن ، درک ، و ارتباط محتوای شما به موضوعی است که سعی دارید آن را پوشش دهید .
همانطور که در این مقاله در مورد مطالعه هستید ، باعث میشود که حالت SEO - دوستانه خیلی بیشتر از تنها پاشیدن کلمات کلیدی در اطراف پستهای خود ، ویدئو ، و دیگر اشکال محتوا باشد .
اولین حرکت سئو دوستانه
با استفاده از headlines و - , چندین چیز برای بهینهسازی سئو به کار میرود .
اول ، نوشتن نامه نوشتن تان و به همین ترتیب خواندن برای خوانندگان آسانتر میشود . احتمال دارد که مردم چیزهایی را که خواندن آنها آسان است به اشتراک بگذارند .
همین مساله برای موتورهای جستجو نیز صادق است . هنگام سینهخیز رفتن از محل تان ، آنها تیتر شما را تشخیص میدهند و از آنها برای درک بهتر محتوای شما استفاده میکنند ، مانند این که چه بخشهایی از مهمترین و همین چیزها هستند .
همچنین ، با استفاده از headers و sub ، اشباع کلمه کلیدی را افزایش میدهد، اما به خاطر داشته باشید که از این کار برای بازی کردن با سیستم استفاده نکنید .
دومین حرکت سئو دوستانه
یکی از راههای جست و جوی موتورهای جستجو توسط تعداد کاربرانی است که دریافت میکنند .
محتوای خوب تمایل به کسب بسیاری از backlinks - هم خارجی و هم داخلی دارد .
اگر میخواهید ترافیک را بیشتر کنید و محتوای قدیمی خود را بالاتر ببرید ، پس نمیتوانید فراموش کنید که از پستهای جدید خود به آنها لینک دهید .
این کار به رباتهای موتور جستجو و افراد کمک میکند تا بهترین مواد شما را پیدا کنند .
علاوه بر این، لینکهای با کیفیت بالا ، وب سایتهای معروف اعتبار وب سایت خود را افزایش میدهند . هرچه تعداد پیوندها بهتر باشد ، صفحه شما در نتایج جستجو رتبه خواهد یافت .
همچنین استفاده از منابع معتبر در داخل بدن شما باعث ایجاد اعتماد به خوانندگان تان میشود .
سومین حرکت سئو دوستانه
در چند سال گذشته گوگل نشان دادهاست که اولویت بالاتری به محتوای بالاتر و با کیفیت بالاتر میدهد . هدف آنها فراهم کردن بهترین پاسخ ممکن برای کاربران است و این اغلب به داشتن پستهای ایست که دقیقترین پاسخ را برای پرس و جو کاربر فراهم میکند .
دیگر برای نوشتن ۳۰۰ مقاله دیگر کافی نیست . اما همچنین در مورد آب دادن محتویات شما نیز صادق نیست .
نگاهی به گزارشها Analytics گوگل خود بیاندازید و ببینید که کدام پست بیشترین نامزدی را برای شما ایجاد میکند . کدام یک از این موارد بیشترین بازدید را دارند و کدامیک برای طولانیترین مدت خوانده میشوند . و پس از آن ، کدام یک بالاترین تبدیلات را ایجاد میکنند ، به طور مثال ، خبرنامه ها را امضا میکنند.
سپس ، از آن اطلاعات برای پیدا کردن روشی استفاده کنید که برای موقعیت شما بهتر عمل میکند .
چهارمین حرکت سئو دوستانه
برخی بازاریابان تمایل دارند فقط بنشینند و شروع به نوشتن کنند . آنها بهینهسازی SEO را برای آخرین لحظه رها میکنند .
دیگران با نوشتن کلمات کلیدی که میخواهند در محتوای آنها وارد کنند ، شروع میکنند .
شما با شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود شروع میکنید . شما یا با آنها از بالای سر خود میآیید ، از ابزارهای برنامهریزی کلید واژه مانند the استفاده میکنید ، از یک ابزار SEO پیشرفته مانند Ahrefs یا KWFinder استفاده کنید ( آنها را در اینجا مقایسه کنید ) ، یا یک موسسه SEO را برای انجام این کار استخدام کنید .
اگر هنوز این فرآیند را شروع نکرده اید ، باید با این راهنما برای تحقیقات کلید واژه شروع کنید .
و زمانی که شروع به نوشتن میکنید ، از کلمات کلیدی در عنوان ، meta ، برچسبهای ALT - و نسخه اصلی استفاده کنید .
پنجمین حرکت سئو دوستانه
تصاویر مهم هستند که محتویات شما را جالب و قابل ارائه کنند . به احتمال زیاد افراد از شرکتی خریداری میشوند که وب سایت آنها عکسهای جذاب و مرتبط دارد .
شما میتوانید عکسها را با اضافه کردن کلمات کلیدی به فایلهای تصویر و فراهم کردن برچسبهای نشخوار کننده، بهینه کنید .
دقت کنید که اندازه عکس را نیز بهینه کنید . عکسهایی که خیلی بزرگ هستند زمان بار را کم میکنند و SEO را آسیب میزنند .
تصویر را تا جایی که ممکن است کوچک کنید بدون این که قابلیت دید و کیفیت را به خطر بیندازید . بسیاری از ویراستاران تصویر به شما اجازه میدهند این کار را با ویژگیهای ساختهشده از خود انجام دهید . اگر شما آن را نگرفته اید ، یک گزینه دیگر برنامه Squoosh است ، یک ابزار آزاد که به شما اجازه تغییر اندازه و فشردهسازی مجدد فایلهای تصویر شما را میدهد .
ششمین حرکت سئو دوستانه
این یکی باید کاملا ً مشخص باشد , اما همیشه به کار نمیرود . بهترین راه برای به دست آوردن افراد برای خواندن و تعامل با محتوای شما , نوشتن محتوای مفید و سرگرمکننده است . موتورهای جستجو به محلهایی که دارای کیفیت بالا و محتوای مرتبط هستند , پاداش میدهند . کیفیت مهمتر از هر عامل دیگر در این فهرست است .
زمانی که یک ایده قوی در ذهن خود دارید که چطور میخواهید محتوای خود را بنویسید و فرمت کنید ، از برخی از ابزارهای زیر برای سادهسازی و بهبود روند نوشتن استفاده کنید .
سئو دوستانه داخل صفحه
بهینهسازی صفحه شامل استراتژیهای وب سئو است که مالک وب سایت کنترل میکند . این استراتژیها نقش حیاتی در موتورهای جستجو و درک محتوای شما ایفا میکنند .
استراتژی های سئو دوستانه عبارتند از :
- انجام تحقیق کلید واژه , انتخاب کلمات کلیدی مناسب و موضوعات , و استفاده از آنها در مکانهای مناسب در صفحه.
- استفاده از برچسب عنوان , برچسب سرآمد , برچسبهای تصویر , و برچسب متا توصیف به درستی.
- ساخت یک ساختار نشانی اینترنتی که برای کاربران و موتورهای جستجو بهینه شدهاست.
- ایجاد یک ساختار لینک داخلی , ناوبری , و معماری اطلاعات که به موتورهای جستجو کمک میکند تا به طور موثر وب سایت را طی کنند و با انتظارات کاربر هماهنگ شوند .
- ایجاد محتوای بسیار بزرگ که میتواند برای به دست آوردن لینکهای ورودی در حین استراتژیهای بهینهسازی چند صفحهای استفاده شود .
- استفاده از انواع مختلف محتوا مانند تصاویر , ویدئو , لیستها و متن.
- ایجاد یک طراحی وب سایت پاسخگو که تجربه فوقالعادهای در تمام دستگاهها دارد.
- طراحی یک وب سایت که از نظر بصری جذاب است , نشان تجاری شما را نشان میدهد و ظاهر و احساس سازگاری دارد .
سئو دوستانه خارج صفحه
سئو خارج صفحه به مدیریت اجرای بازاریابی و تقویت وب سایت اشاره دارد . این نتایج مدیریتی در کسب پیوندهای اجتماعی و رسانههای اجتماعی اشاره دارد که میتواند اقتدار وب سایت شما را افزایش دهد و منجر به افزایش رتبه سئو و ترافیک میشود .
تکنیک های سئو دوستانه خارج صفحه عبارتند از:
- تحلیل رقیب تان برای درک بهتر اینکه چه استراتژیهایی برای رتبهبندی در نتایج جستجو استفاده میکنند
- استفاده از متن کلید واژههای کلید واژه در لینکهای ورودی شما.
- به دست آوردن لینکهای ورودی به تعداد لینکهای ورودی از وب سایتهایی که توسط موتورهای جستجو در نظر گرفته میشوند.
- به دست آوردن ارتباط با محتویات عمیق در وب سایت تان
سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه
تکنیکهای سئو را میتوان به دو دسته تقسیم کرد : تکنیکهای سئو کلاه سفید , آنهایی که توسط موتورهای جستجو قابلقبول هستند و روشهای توصیهشده برای بهبود رتبهبندی , و تکنیکهای سئو کلاه سیاه هستند , که توسط موتورهای جستجو فریبنده و نتیجه میشوند .
تکنیک های سئو کلاه سیاه
استراتژیهایی که در بالا ذکر شد , کلاه سفیدی در نظر گرفته میشوند و به SEO یک وب سایت , ارائه یک تجربه طراحی وب سایت عالی هستند . علاوه بر این , آنها میتوانند رتبهبندیها , ترافیک و فروش را از گوگل و دیگر موتورهای جستجو افزایش دهند .
تکنیک های سئو کلاه سیاه
این تکنیکهای کلاه سیاه در گذشته برای رسیدن به رتبهبندیهای سطح بالا مورد استفاده قرار گرفت . با این حال , موتورهای جستجو الگوریتمهای خود را به روز رسانی کردهاند تا چنین تکنیکهایی را شناسایی کنند و به طور مداوم از یادگیری ماشین برای کشف تکنیکهای spam اضافی استفاده میکنند .
تکنیک های سئو کلاه سیاه بطور فهرست وار عبارتند از:
- مزرعه لینک
- خرید لینک
- فروش لینک
- محتوای پنهان
- کلیدواژه های اسپم
- انباشته کردن کلیدواژه
- پنهان کاری
- صفحات آینه
- لینک های پنهان