با مجری گوگل در صفحه اول باشیم
با مجری گوگل در صفحه اول تبلیغات کنیم.مجری گوگل باید دارای مهارتهای تحلیلی قوی و توانایی تفسیر دادهها برای تصمیمگیری استراتژیک باشد . مجری گوگل باید مهارتهای ارتباطی عالی داشته باشد و قادر به همکاری موثر با مشتریان و تیمهای داخلی باشد . مجری گوگل باید قادر به مدیریت کارای چندین حساب و اولویتبندی وظایف برای رسیدن به بازههای زمانی باشد .
گام های عملی برای کسب رتبه در گوگل
الگوی توصیف شغل مجری گوگل
به عنوان مجری گوگل , شما مسئول مدیریت و بهینهسازی تبلیغات گوگل مشتریان برای هدایت تبدیل و دستیابی به اهداف تجاری آنها خواهید بود . شما دادههای عملکرد را تجزیه و تحلیل خواهید کرد , تحقیق کلیدی انجام دهید , کپی آگهی ایجاد کنید , و استراتژیهای مناقصه را برای اطمینان از حداکثر roi اجرا کنید. همچنین با مشتریان همکاری نزدیکی خواهید داشت تا گزارشها و توصیههای منظم برای بهبود مستمر کمپین , ایجاد روابط قوی و اعتماد ارائه دهید. مهارتهای ارتباطی قوی , توجه به جزئیات و اشتیاق به بازاریابی دیجیتال برای موفقیت در این نقش ضروری هستند .
مزایای تبلیغات گوگل
وظایف مجری گوگل
وظایف مجری گوگل عبارتند از:
تهیه و مدیریت تبلیغات گوگل برای اطمینان از تحقق اهداف مشتری یا فراتر رفتن از آن .
انجام تحقیق و تحلیل کلید واژه برای شناسایی فرصتهای بهبود عملکرد کمپین .
ایجاد صفحات کپی و فرود که برای تبدیل و ارتباط بهینه شدهاند .
پایش و تعدیل پیشنهادها , بودجهها , و هدف حداکثر کردن roi و دستیابی به kpi ها .
ارائه گزارشها و تحلیل عملکرد منظم به مشتریان , برجستهسازی حوزههای موفقیت و فرصتهای بهبود .
درک قوی از روندهای صنعت , بهترین الگوها , و ویژگیهای جدید و یا به روز رسانی های موجود در پلت فرم آگهی گوگل را حفظ کنید.
همکاری با تیمهای cross شامل خلاقیت , تجزیه و تحلیل و مدیریت حساب برای اطمینان از همسویی کمپین ها با استراتژیهای کلی مشتری .
مدیریت همزمان چندین حساب مشتری و اولویتبندی موثر حجم کاری .
به طور موثر با مشتریان ارتباط برقرار کنید تا به روز رسانی ها , توصیهها , و پرداختن به هر گونه نگرانی یا سوالی را ارائه دهید.
شرح شغلی مجری گوگل
هنگام نوشتن شرح شغلی برای مجری گوگل , بر برجسته کردن مهارتها و شایستگیهای کلیدی مورد نیاز برای این نقش تمرکز کنید . از زبان شفاف برای توصیف موقعیت و مسئولیتهای آن استفاده کنید و مطمئن شوید که اطلاعات مربوط به فرهنگ شرکت و هر جنبه منحصر به فرد این شغل را در بر میگیرد . بر فرصت رشد و توسعه تاکید کنید و تصویری از اینکه موفقیت در این نقش چگونه به نظر میرسد ترسیم کنید.
مدیران حساب آگهیهای گوگل مسئول مدیریت تبلیغات آنلاین برای مشتریان هستند . این شامل راهاندازی , بهینهسازی و نظارت بر فعالیتها برای افزایش تبدیلات و roi است. آنها تحقیقات کلیدی را انجام میدهند , نسخه آگهی بنویسند و دادهها را تجزیه و تحلیل میکنند تا تصمیمات آگاهانه بگیرند . مدیر موفق حساب آگهیهای گوگل باید با تبلیغات گوگل , دانش seo و مهارتهای ارتباطی قوی برای ارتباط موثر با مشتریان تجربه کند . برای مثال , یک مدیر حساب کاربری گوگل ممکن است با یک مشتری کار کند تا یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کند که راهاندازی محصول جدید را ارتقا دهد و تنظیمات هدفگذاری را تنظیم کند تا به یک مخاطب خاص برسد .
شخصی با نقش مدیر حساب آگهیهای گوگل معمولا ً در بخش بازاریابی یا تبلیغات یک سازمان کار میکند . به طور روزانه , آنها با اعضای مختلف تیم مانند تیم بازاریابی دیجیتال , سازندگان محتوا , طراحان گرافیک و تحلیلگران داده همکاری نزدیکی دارند . تعاملات آنها همچنین ممکن است به بخشهای دیگر مانند تیمهای فروش و محصول نیز گسترش یابد تا همسویی استراتژیهای بازاریابی با اهداف کلی کسبوکار تضمین شود. آنها معمولا ً به مدیر یا مدیر ارشد در بخش بازاریابی یا تبلیغات , مانند مدیر بازاریابی دیجیتال , مدیر بازاریابی , یا رئیس تبلیغات گزارش میدهند .
مجری گوگل کلمه کلیدی مهمی است
مجری تبلیغات گوگل را هرگاه کسی بشنود و یا بخواند فقط یک موضوع در ذهن او پدید میآید و آنهم شرکت ها و افرادی که در کار تبلیغات کلیکی یا (ppc) هستند.
شرکت هایی هستند که میتوانند با ارائه پنل و دریافت شارژ در ازای کلیک آگهی مشتریان را در صفحه اول گوگل قرار دهند.
اما کلمه مجری گوگل را وقتی به فارسی جستجو میکنید بیشتر در باره موسس و یا کارمندان . همکاران گوگل صحبت کرده و آنان را معرفی کرده است.
اما مجری تبلیغات گوگل میتواند یک موضوع دیگر را در بر داشته باشد و آن هم افراد،شرکت ها و مجموعه هایی هستند که با طراحی سایت و سئو و ایجاد سایت های تبلیغات رایگان یا پولی فعالیت دارند.
مجری تبلیغات گوگل میتواند انواع تبلیغات را ارائه نماید که به چند مورد بصورت خلاصه اشاره میکنیم.
•تبلیغات متنی که بصورت متن بوده و توسط سفارش دهنده به نمایش درمیآید.
•تبلیغات بنری یکی از سرویس های گوگل ادز است که به مشتریان خود اجازه میدهد تبلیغات خود را در قالب بنر نمایش دهند.
•تبلیغات ویدئویی که میتواند معرفی محصولات و یا خدمات یک شرکت باشد.
تمام این روش های تبلیغاتی را که به آن اشاره کردیم میتوان از فعالیت های مجری گوگل برشمرد.
مجری گوگل در تبلیغات نمایشی
مجری گوگل در تبلیغات نمایشی نیز یکی از عناوین مهم است که میتواند اجرای این نوع تبلیغات برای هر کسب و کاری مزایای فراوانی داشته شد.
تبلیغات نمایشی نوعی از تبلیغات است که شما بر حسب میزان نمایش هزینه ای را پرداخت خواهید کرد.
به عنوان مثال شما یک پلن شامل 1000 کلیک خریداری میکنید و بابت هر بار کلیکی که روی تبلیغات شما انجام شود مبلغی کسر خواهد شد.
تبلیغات نمایشی فقط به تبلیغات بنر محدود نمیشود و میتواند شامل ویدئو و سایر فرمت ها نیز باشد.
تبلیغات گوگل چیست و چه اهمیتی دارد
از طریق تبلیغات گوگل , کسب و کارها میتوانند به هر کسی که از گوگل برای جستجوی اطلاعات , محصولات و خدمات آنلاین استفاده میکند , دسترسی پیدا کنند. آگهیهای گوگل میتوانند برای شما مخاطبان بزرگی از افرادی بفرستند که به دنبال محصول یا خدماتی که ارائه میکنید میگردند . اگر در حال حاضر از تبلیغات گوگل استفاده نمیکنید , پیش از این بخوانید تا درباره این ابزار بازاریابی موثر در اختیار خود بدانید .
بازاریابی در مورد رسیدن به افرادی است که علاقمند به خرید محصول شما هستند . چه راه بهتری برای رسیدن به این افراد نسبت به تبلیغات در محبوبترین موتور جستجو وجود دارد؟ در میان دیگر ابزارهای بازاریابی ارزشمند گوگل , مانند تجزیه و تحلیل گوگل و روند گوگل , تبلیغات گوگل روش بسیار موثری برای تبلیغات آنلاین است .
تبلیغات گوگل چه جایگاهی دارد
تقریبا ً هر بار که شما یک آگهی برای رتبه صفحه فرود یک شرکت را به عنوان اولین ( یا دومین , یا سومین ) جستجو در جستجوی گوگل میبینید , این تنها نتیجه تبلیغات خوب سئو نیست ; شرکت احتمالا ً یک آگهی دارد .
از طریق تبلیغات گوگل ( که قبلا ً به نام گوگل ادوردز شناخته میشد ) , شما پرداخت میکنید تا یک آگهی گوگل برای کسبوکار خود داشته باشید که برای مشتریانی که به دنبال اصطلاحات مرتبط در جستجو و نقشههای گوگل هستند , نمایش داده شود. تبلیغات گوگل یک ابزار کلیدی بازاریابی دیجیتال برای هر تجارتی است که به دنبال دریافت نسخه تبلیغاتی معنادار در مقابل مخاطبان هدف خود است .
از طریق آگهیهای گوگل , شما فقط برای نتایج واقعی و قابلاندازهگیری مانند کلیک وب سایت و تماسهای تجاری پول میپردازید . این ساختار به عنوان یک کمپین پرداخت در هر کلیک شناخته میشود . شما میتوانید یک کلاه تبلیغاتی گوگل ماهانه را تنظیم کنید که گوگل به طور خودکار از آن پیروی خواهد کرد , و میتوانید انتخاب کنید که مخاطبین هدف خود را به صورت جهانی یا محلی قرار دهید .
مزایای تبلیغات گوگل
- آگهیهای گوگل به شما این امکان را میدهد که بر روی افرادی تمرکز کنید که به دنبال پیشنهادها کسبوکار شما هستند . این بدان معناست که شما میتوانید جستجوهای خود را به طور مداوم اصلاح کنید تا تنها افرادی که میخواهند محصولات یا سرویسهای شما را خریداری کنند از طریق این سکو به وب سایت شما فرستاده شوند .
- هر کسی که از آگهیهای گوگل به طور منظم استفاده کند به شما میگوید که یک ابزار بازاریابی بسیار انعطافپذیر است . برای انواع و اندازههای سازمانها مناسب است . شما میتوانید ترافیک اینترنت را با استفاده از این سیستم روشن و خاموش کنید. همچنین با دامنه وسیعی از دیگر سکوهای بازاریابی و سیستمهای نرمافزاری سازگار است .
- شما میتوانید به راحتی کمپینها را سفارشی کنید تا بر روی انواع خاصی از کاربران آنلاین تمرکز کنید. برای مثال , شما میتوانید افراد را با مکان , نوع دستگاهی که استفاده میکنند و وب سایت گوگل که آنها به آن دسترسی دارند , هدف قرار دهید ( برای مثال جستجوی گوگل , نقشههای گوگل , یوتیوب ) .
- همچنین میتوانید بودجه خود را برای مناطق خاص یک کمپین تعیین کنید . برای مثال , شما میتوانید بودجه روزانه و محدودیتهایی را بر روی مبلغی که میخواهید برای کلمات کلیدی خاص صرف کنید تنظیم کنید .
- برخلاف دیگر استراتژیهای بازاریابی , تبلیغات گوگل باعث میشود که شما فقط برای تبلیغات افراد روی آن کلیک کنید . زمانی که تبلیغات گوگل را بهینهسازی میکنید , میتوانید بازده بالایی در سرمایهگذاری داشته باشید , که ممکن است با دیگر استراتژیهای بازاریابی ممکن نباشد .
- با این حال , این کار زمان میبرد و شما باید بدانید که کدام رویکرد برای شما و کسبوکار شما مناسب است . برای گرفتن تصویری روشنتر از آنچه بهترین نتایج را به شما میدهد , باید به طور مداوم test را آزمایش کرده و پیگیری کنید . تبلیغات گوگل برای این کار عالی است چون بسیار شفاف است و اطلاعاتی که نیاز دارید به آسانی در دسترس است .
- زمانی که حوزههای انتخاباتی خود را پیدا میکنید که بازگشت خوبی به سرمایهگذاری میدهد , باید بر روی تلاشها و بودجه خود بر روی آن مناطق تمرکز کنید . اگر یک کمپین یا بخشی از یک کمپین پول شما را بدون تولید نتایج هزینه میکند , آنها را دور بریزید . آن پسانداز را در مبارزات و مبارزات موفق سرمایهگذاری کنید که در آینده تست خواهید کرد .
- آگهیهای گوگل به خاطر ارائه نتایج سریع و مستقیم و گزارشهای تبلیغاتی شما شناخته میشوند.
تجزیه و تحلیل پیشرفت کمپین های شما آسان است چون داشبورد همه اطلاعات مربوط به هر کمپین را به شما میدهد , مانند تبلیغات کلیک شده , کلمات کلیدی که بازدیدکنندگان وب سایت وارد میشوند و هزینه کلیک .
این ویژگیها باعث میشود که آگهیهای گوگل سیستم بسیار شفاف و شهودی باشند .
تبلیغات گوگل بسیار پرمخاطب است
گوگل به نمایش مطالب و تبلیغات مربوطه افتخار میکند و این شرکت به تکامل و بهبود الگوریتمهای موتور جستجو خود برای تولید مرتبطترین نتایج جستجو و تبلیغات ادامه میدهد . این امر برای کسب و کارهایی که از طریق تبلیغات گوگل تبلیغ میکنند , تاثیر مثبتی دارد , زیرا این تبلیغات منجر به کیفیت بالا و بازدید کنندگان از وب سایت کسبوکار شما , فروشگاه تجارت الکترونیک , انتخاب در فرم یا سایر داراییهای آنلاین میشوند . افرادی که گوگل به شما میفرستد بیشتر از افرادی هستند که از منابع دیگر میآیند تا مشتری شوند , فهرست ایمیل شما را انتخاب کنند , اطلاعات درخواست کنند یا هر اقدامی را که میخواهید انجام دهند , انجام دهند .
با تبلیغات گوگل تجارت کنید
مهم است که به ذهن مشتریان ایدهآل خود برسید . درک مخاطبین شما مقابله با مشتریان و درک آنچه که میخواهند را آسانتر میکند .
با این حال , انجام این کار بسیار دشوار است . روشهای سنتی مانند پرسشنامه و مصاحبه نتایج محدودی را تولید میکنند .
از سوی دیگر , آگهیهای گوگل اطلاعاتی در مورد عادات و الزامات مشتری که صاحبان کسبوکار نسلهای گذشته تنها میتوانستند در خواب ببینند , ارائه میدهند. برخی از اطلاعات ارزشمند گوگل به شما اجازه میدهد تا در مورد مشتریان خود یاد بگیرید که شامل کلمات کلیدی است که برای پیدا کردن وب سایت , محل آنها , وسایلی که استفاده میکنند و روزها و زمانهای جستجو آنها استفاده میکنند .
شما میتوانید از این اطلاعات برای بهبود محصولات و خدمات خود , و همچنین اصلاح تلاشهای بازاریابی خود استفاده کنید تا تبلیغات پول را برای افرادی که علاقهای به آنچه که باید ارائه کنید , هدر ندهید .
تبلیغات گوگل یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغاتی است که تاکنون ایجاد شدهاست . این برنامه هر روز با میلیون ها جستجو توسط کاربران اینترنتی سر و کار دارد و به صاحبان کسبوکار فرصت منحصر به فردی میدهد تا بسیاری از این افراد را به مدیران و مشتریان تجاری تبدیل کنند.
بسیاری از کسب و کارها با هزینه تبلیغات بر روی آگهیهای گوگل خاموش میشوند , به خصوص اگر با نحوه کار این سکو ناآشنا باشند . با این حال , اگر شما در مورد استراتژی تبلیغات آنلاین خود باهوش هستید , پاداش تبلیغات گوگل میتواند بسیار بزرگ باشد .
مزایای تبلیغات گوگل
در دنیای دیجیتال امروز , تبلیغات آنلاین نقش مهمی در گسترش کسب و کارتان ایفا میکند , و تبلیغات گوگل یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که میتوانید از آن استفاده کنید . گوگل یک بازیکن کلیدی در چشمانداز بازاریابی دیجیتال است , به طور مداوم ویژگیهای جدید و گزینههای کمپین مانند عملکرد مکس را مطرح میکند - تمام تلاشها برای ارائه تمام ابزارهایی که برای تبلیغ آنلاین کسبوکار خود نیاز دارید .
بسیار خوب , بیایید با درک دقیق از تبلیغات گوگل شروع کنیم و اینکه چطور میتواند برای کسبوکار شما شگفتی ایجاد کند . تبلیغات گوگل , که قبلا ً به نام گوگل ادوردز شناخته میشد , یک سکوی تبلیغاتی آنلاین است که به شما اجازه میدهد تا تبلیغات را در شبکه گسترده گوگل ایجاد و نمایش دهید , از جمله نتایج جستجو , وب سایتها , ویدیوها و برنامههای موبایل .
4 نوع تبلیغات گوگل
- تبلیغات جستجو : این تبلیغات متنی هستند که وقتی افراد به دنبال کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکار شما میگردند , ظاهر میشوند . آنها در بالا یا پایین نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشوند و به شما کمک میکنند تا مشتریان بالقوه را درست زمانی جذب کنید که فعالانه به دنبال آنچه که ارائه میدهید باشند .
- تبلیغات نمایشی : با تبلیغات نمایشی , میتوانید محصولات یا سرویسهای خود را با استفاده از تصاویر , متن یا حتی عناصر تعاملی نشان دهید . این تبلیغات در وب سایتها و برنامههای درون شبکه نمایش گوگل نمایش داده میشوند , در حالی که در حال مرور آنلاین هستند به کاربران میرسند .
- تبلیغات ویدئویی : این تبلیغات به شما اجازه میدهند تا کسبوکار خود را از طریق سرگرم کردن محتوای ویدئو ارتقا دهید . آنها میتوانند در طول یا پس از ویدئو در یوتیوب و دیگر سایتهای شریک ویدئو ظاهر شوند .
- تبلیغات برنامه کاربردی : اگر یک app موبایل دارید , تبلیغات برنامه کاربردی میتواند به نصب یا استخدام مجدد کاربرانی که قبلا ً آن را دانلود کردهاند کمک کند . این تبلیغات میتوانند در سراسر سیستمعامل گوگل ظاهر شوند , از جمله جستجو , بازی , یوتیوب و شبکه نمایش .
آگهیهای گوگل از یک سیستم مزایده استفاده میکنند که در آن کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکار خود را پیشنهاد میکنید . موقعیت تبلیغ شما توسط رتبه تبلیغ شما تعیین میشود , که امتیاز قیمت و کیفیت شما را در نظر میگیرد ( معیار ارتباط و عملکرد آگهی ) . این بدان معناست که حتی با بودجه کمتر , یک تبلیغ خوب و مرتبط میتواند از رقبای با بودجههای بزرگتر بهتر عمل کند.
تبلیغات گوگل باعث دسترسی به مخاطبان جهانی است
تبلیغات گوگل میتوانند به کسبوکار شما کمک کنند تا به مخاطبان جهانی برسد , اما در آنجا متوقف نمیشود . با گزینههای هدفگیری پیشرفته آن , شما میتوانید در مورد افرادی که به احتمال زیاد به محصولات یا سرویسهای شما علاقمند هستند , صفر باشید . این بدان معناست که شما میتوانید با مشتریان احتمالی براساس موقعیت , علایق , تاریخچه جستجو , و بیشتر ارتباط برقرار کنید و تلاشهای تبلیغاتی تان را بسیار موثر کنید .
در تبلیغات گوگل بر هزینه خود کنترل دارید
یکی از مزایای اصلی آگهیهای گوگل مدل پرداخت به ازای هر کلیک آن است . این به این معنی است که شما فقط زمانی پول میدهید که کسی روی تبلیغ شما کلیک کند و آن را یک گزینه مقرونبهصرفه در مقایسه با روشهای تبلیغاتی سنتی تبدیل کند . به علاوه , آگهیهای گوگل به شما این امکان را میدهد که بودجهای را تنظیم کنید که برای کسبوکار شما کار میکند , بنابراین شما کنترل کاملی بر هزینههای تبلیغاتی خود دارید .
تبلیغات گوگل قابل اندازه گیری است
یکی از چالشهایی که بسیاری از کسب و کارها با تبلیغات سنتی مواجه هستند , پیگیری بازگشت سرمایهگذاری ( roi ) است . با تبلیغات گوگل , شما میتوانید به راحتی عملکرد کمپین های خود را از طریق داشبورد آگهی گوگل نظارت کنید . این پلت فرم اطلاعات دقیقی در مورد برداشت , کلیک , تغییر شکل و غیره به شما میدهد , بنابراین میتوانید ببینید که تبلیغات شما دقیقاً چگونه عمل میکنند و تصمیمات مبتنی بر داده را برای بهینهسازی مبارزات انتخاباتی خود اتخاذ میکنند .