جام ارژنگ:مرکز تبلیغات،طراحی سایت و سئو
جام ارژنگ با بیش از 1000 نمونه سایت در صفحه اول گوگل
داستان سئو
داستان سئو
داستان سئو و چگونگی پیدایش سئو در این صفحه از سایت جام ارژنگ مورد بحث قرار گرفته است.با داستان سئو همراه شوید.
داستان سئو,پیدایش سئو,تاریخچه سئو,سئو چیست,داستان پیدایش سئو,آغاز سئو,شروع سئو,تحول سیئو,الگوریتم سئو,فاکتور سئو
بهینهسازی موتور جستجو ( سئو ) امروزه بسیار حول گوگل میچرخد .
با این حال , تمرینی که ما اکنون میدانیم سئو در واقع از محبوبترین موتور جستجو جهان که توسط لری پیج و سرگئی برین تاسیس شدهاست پیشی گرفتهاست.
اگرچه می توان استدلال کرد که سئو و همه چیز بازاریابی موتور جستجو با راهاندازی اولین وب سایت منتشر شده در سال ۱۹۹۱ آغاز شد , یا شاید زمانی که اولین موتور جستجوی وب راهاندازی شد , داستان سئو به طور رسمی کمی دیرتر آغاز میشود .
به گفته باب هیمن , نویسنده تعامل دیجیتال , ما نمیتوانیم از هیچ کدام به جز مدیر گروه راک جفرسون Starship برای کمک به تولد یک میدان جدید تشکر کنیم که به عنوان " بهینهسازی موتور جستجو " رشد خواهیم کرد . "
سئو چیست
سئو مخفف بهینهسازی موتور جستجو است. رند فیشکین , موسس و مدیر عامل سابق Moz , این عبارت را " تمرین افزایش کمیت و کیفیت ترافیک که از طریق نتایج ارگانیک در موتورهای جستجو کسب میکنید " تعریف میکند. "
اساسا , هر چه وب سایت شما بهتر باشد , در نتیجه موتور جستجو رتبه بیشتری خواهد داشت . هر چه بالاتر باشد , افراد بیشتری آن را خواهند دید و روی آن کلیک خواهند کرد . اجرای یک استراتژی سئو به افراد بیشتری کمک میکند تا وب سایت شما را به طور طبیعی در گوگل و دیگر موتورهای جستجو پیدا کنند - بدون پرداخت هزینه تبلیغات دیجیتال .
داستان پیدایش سئو
برای درک بهتر سئو و اهمیت آن , باید به داستان سئو نگاهی بیندازیم .
سئو یک هزاره است
اعتقاد بر این است که سئو در سال ۱۹۹۱ متولد شد . در این زمان , اولین وب سایت جهان راهاندازی شد و یکی به سرعت به بسیاری از وب سایتهایی که اینترنت را پر کردهاند تبدیل شد . بنابراین , نیاز زیادی به ساختار و دسترسی وجود داشت و اولین موتورهای جستجو جهان ایجاد شدند .
در سال ۱۹۹۳ , هیجان در چگونگی دستهبندی اطلاعات انقلابی ایجاد کرد و در سال ۱۹۹۴ , Alta ویستا , یاهو و دیگران به صحنه پیوستند .
با این حال , در سال ۱۹۹۶ , سئو واقعا ً زمانی که سرگئی برین و لری پیج شروع به ساختن آنچه بزرگترین و شناختهشدهترین موتور جستجو تا به امروز میشد کردند
در ابتدا همه چیز از نظر سئو پیش رفت قوانین سریع و سست بودند . بنابراین بازاریابان میتوانند از روشهای شنود و اهرم کلید واژه stuffing و لینک spammy برای رتبهبندی نتایج جستجو استفاده کنند.
گوگل فرصتی برای انجام کاری دید که موتورهای جستجو دیگر نبودند . این الگوریتم شروع به کار بر روی به روز رسانی الگوریتم کرد که به کیفیت پاداش میدهد , محتوای مرتبط برای اتصال کاربران به آنچه واقعا ً میخواهند پیدا کنند .
از آن زمان تا کنون صدها تغییر الگوریتم صورتگرفته است و سئو به سرعت تکاملیافته و بازاریابان را مجبور به کشف استراتژیهای جایگزین کردهاست . تاریخ seo به ما میآموزد که بهترین راه برای آماده شدن برای آینده سئو این است که گوشه و کنار را استفاده از تکنیکهای بهینهسازی اخلاقی و انتشار مطالبی است که ارزش واقعی برای بازدیدکنندگان شما را دارد .
ردیابی تاریخچه سئو نوعی تلاش برای ردیابی تاریخچه دست دادن است . همه ما میدانیم که وجود دارد و میدانیم که این بخش مهمی از کسبوکار است . اما ما یک تن از اوقات را صرف فکر کردن به ریشههای آن نمیکنیم - ما بیشتر نگران نحوه استفاده از آن در روز هستیم .
سئو طیف گستردهای را پوشش میدهد , اما در اصل بهینهسازی موتور جستجو نامی است که به هر فعالیتی داده میشود که برای بهبود رتبهبندی موتورهای جستجو مانند گوگل وجود دارد . برای مثال , گوگل صفحات مرجع یا رتبه بندی را که در نظر میگیرد مرتبط و معتبر میداند . قدرت با تحلیل تعداد و کیفیت پیوندها از دیگر صفحات وب , کیفیت محتوا و ارتباط کلی با یک دوره جستجو اندازهگیری میشود. به طور خلاصه , صفحات وب شما پتانسیل رتبهبندی در گوگل را دارند که محتوای شما غنی است , سایت شما ساختار خوبی دارد , و شما یک پروفایل لینک سالم را حفظ میکنید .
هنر seo میتواند مرموز به نظر برسد اما در دنیای امروز , در مورد ایجاد محتوای با کیفیت بالا و توسعه تجربه کاربر است که تا حد امکان دوستانه انسان است . گوگل الگوریتم خود را در طول سالها برای حذف تاکتیکهای کثیف " blackhat " ( بازی کثیف و تقلب ) که تجربه جستجو کاربر را به خطر میاندازد , توسعه دادهاست . اما همیشه اینطور نبوده .