• مجری تبلیغات

جام ارژنگ:مرکز تبلیغات،طراحی سایت و سئو

جام ارژنگ با بیش از 1000 نمونه سایت در صفحه اول گوگل

بازاریابی سئو چیست

بازاریابی سئو

بازاریابی سئو

بازاریابی سئو زیرمجموعه‌ای از بازاریابی دیجیتال است که شامل بهینه‌سازی وب سایت‌ها و صفحات وب برای موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل است. از آنجا که این موتورهای جستجو به یک روش غالب برای یافتن چیزی تبدیل شدند , شیوه‌های مختلفی برای کمک به سازمان‌ها برای بهبود دید دارایی‌های دیجیتال آن‌ها ظهور کرده‌اند .
اصطلاح بهینه‌سازی موتور جستجو به ترکیبی از تاکتیک‌های داخلی و خارجی اشاره دارد . موتورهای جستجوی اصلی هر کدام فرمول یا " سس مخفی " خود را برای رتبه‌بندی صفحات در نتایج جستجو دارند . این فرمول‌ها که از نظر فنی به عنوان الگوریتم ‌ها شناخته می‌شوند , از روش‌های بسیار حفاظتی هستند که موتورهای جستجوی اصلی از اسرار تجاری محافظت می‌کنند .
از طریق آزمون و خطا در طول زمان , کارشناسان بازاریابی seo به طور موثر جنبه‌های مهندسی این الگوریتم‌ها را معکوس می‌کنند تا بهترین روش‌ها را برای بازاریابی موتور جستجو جداسازی کنند. سازمان‌ها با استفاده از تاکتیک‌های سعی شده و حقیقی seo می‌توانند دید و رتبه‌بندی خود را در موتورهای جستجوی اصلی بهبود بخشند .

چرا بازاریابی سئو مهم است

در دنیای مدرن , تکنولوژی بخش اساسی زندگی است و موتورهای جستجو نقش مهمی در آن واقعیت ایفا می‌کنند . هزاران کاربر فقط در مورد هر ثانیه از هر روز پرس و جو موتور جستجو می‌کنند . این یک مخاطب بسیار بزرگ و پیوسته برای رسیدن به یک چشم‌انداز بازاریابی است .
با حفر کمی عمیق‌تر در داده‌ها مشخص می‌شود که بازاریابی seo یک ابزار فوق‌العاده قدرتمند است . با کسب اجازه از دادگاه seo , آمار زیر نشان‌دهنده ارقام تقریبی برای نشان دادن تاثیر بازاریابی موتور جستجو است :
۶۷,۰۰۰ کاربر هر ثانیه از هر روز جستجوی گوگل را انجام می‌دهند .
۹۳ درصد تلاش‌های آنلاین با یک پرس و جو موتور جستجو آغاز می‌شود.
۸۰ درصد از جستجوگران به تبلیغات در نتایج جستجو بی‌توجهی می‌کنند .
۵۸ درصد جستجوهای آنلاین از دستگاه‌های تلفن همراه می‌آیند .
۴۶ درصد جستجوهای گوگل به صورت محلی و جغرافیایی متمرکز هستند .
۳۹ درصد ترافیک جهانی به وب سایت‌های تجارت الکترونیک از موتورهای جستجو سرچشمه می‌گیرد .
موتورهای جستجو به طور کلی یک خط لوله بزرگ از مشتریان بالقوه را برای اهداف بازاریابی نشان می‌دهند . علاوه بر این , استراتژی‌های بازاریابی seo نسبت به بازاریابی سنتی یا تلاش‌های تبلیغاتی نرخ تبدیل بالاتری دارند . بنابراین , سازمان‌هایی که بازاریابی موتور جستجو را نادیده می‌گیرند , این کار را به خطر می‌اندازند .

جنبه های مختلف سئو seo

گاهی اوقات seo به عنوان " در سایت seo " به بهینه‌سازی وب سایت‌ها و صفحات برای بهبود رتبه در موتورهای جستجوی اصلی مربوط می‌شود . سازمان‌ها کنترل بالایی بر عناصر seo در صفحه دارند و بهینه‌سازی این عوامل و بهبود رتبه‌بندی جستجو را نسبتا ً ساده می‌سازند .
چندین جنبه مهم از seo شامل محتوای ( 1 ) , کلمات کلیدی ( 2 ) , html و ( 4 ) معماری است.

محتوای بازاریابی سئو

بازاریابی موتور جستجو وابستگی زیادی به تولید محتوای خوب به طور منظم دارد . از این منظر , محتوا باید به طور کلی با ارائه اطلاعات یا پاسخ به یک سوال , نیاز را برآورده کند. در پایان روز , محتوا باید برای رتبه‌بندی نتایج جستجو , چه در قالب متنی , صوتی یا تصویری ظاهر شود , مفید باشد .
Overarchingly , محتوای دیجیتال باید به قوانین زیر برای بهینه‌سازی بازاریابی موتور جستجو پایبند باشد :
موتورهای جستجوی با کیفیت برتر دائما ً در تلاش هستند تا محتوای کیفیت بالا را نسبت به خدمات با کیفیت پایین‌تر رتبه‌بندی کنند. زمانی که سازمان‌ها محتوای تولید و تحویل می‌دهند که برای کاربر نهایی ارزش فراهم می‌کند , رتبه‌بندی موتورهای جستجو به طور متوالی بهبود می‌یابد .
موتورهای هدف - جستجو قصد کاربر را هنگام جستجو برای کمک به ارائه بهترین نتایج ارزیابی می‌کنند. بر این اساس , محتوای دیجیتال باید با هدف مطلوب یک کاربر هدف مطابقت داشته باشد. برای مثال , یک پست دستور پخت با دستورالعمل‌ها باید برای جستجوی کمک آشپزی هدف قرار گیرد .
به موقع و مرتبط - گاهی اوقات به تازگی گفته می‌شود , محتوای جدیدی که به موقع و مرتبط است معمولا ً بالاتر از محتوای قدیمی‌تر قرار می‌گیرد . اما موتورهای جستجو همچنین به صفحات با محتوای تازه مانند آمارهای جدید یا لینک‌های به روز پاداش می‌دهند .
از آنجا که موتورهای جستجوی اصلی در طول زمان تکامل یافته‌اند , محتوا به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود بازاریابی seo ظهور کرده‌است . بدون تولید محتوای با کیفیت بالا , دستیابی به اهداف بازاریابی موتور جستجو بسیار دشوار است .

کلمات کلیدی در بازاریابی سئو

کلمات کلیدی به موضوع یا موضوع یک قطعه محتوی اشاره می‌کنند که اساس یک کوئری جستجو است . کلید واژه تحقیق و انتخاب با تولید محتوا و تلاش‌های بازاریابی seo پیوند نزدیکی دارد . برای به حداکثر رساندن بازاریابی موتور جستجو , سازمان‌ها باید واژه‌های کلیدی مناسب را هم از نظر فرکانس جستجو و هم از نظر رقابت‌پذیری انتخاب کنند.
از نقطه‌نظر فرکانسی , سازمان‌ها باید از یک ابزار تحقیق کلیدی برای ارزیابی چگونگی جستجو کاربران برای اصطلاحات خاص استفاده کنند. حتی اگر یک کلید واژه خاص بسیار مرتبط با محصولات یا خدمات کسب‌وکار باشد , بعید است که اگر کسی به دنبال آن نباشد , ابزاری موثر باشد . در نتیجه انتخاب کلید واژه محبوب برای بازاریابی seo ضروری است .
که گفته می‌شود , ارزیابی رقابت برای کلمات کلیدی محبوب نیز حیاتی است . اگر شرکت‌های دیگری هم اکنون با استفاده از یک کلید واژه - به ویژه سازمان‌های با درجه بالای جاذبه آنلاین - وجود داشته باشند , ممکن است ورود به نتایج جستجوی بالا دشوار باشد . وقتی چشم‌انداز این شلوغی باشد , ارزیابی کلمات کلیدی مرتبط که رقابت کمتری دارند , می‌تواند ایده خوبی باشد .

معماری سایت در بازاریابی سئو

معماری یک وب سایت یا صفحه یکی دیگر از جنبه‌های مهم seo است . اگرچه یک کاربر نهایی معمولا ً برای بررسی معماری خود از صفحه‌ای بازدید نمی‌کند , اما این عناصر پشت صحنه می‌توانند تاثیر زیادی بر بازاریابی seo داشته باشند .
در زمان بهینه‌سازی وب سایت‌ها یا صفحات برای seo , عناصر معماری زیر از اهمیت زیادی برخوردار هستند :
موتورهای جستجوی نقشه سایت از فرآیندهای خودکار برای " crawl " یا شاخص محتوای دیجیتال و تعیین رتبه‌های مناسب استفاده می‌کنند. ایجاد یک نقشه سایت سازمان‌یافته از تمام صفحات یک سایت خاص می‌تواند به پیشبرد تلاش‌ها و همچنین بهبود بازاریابی موتور جستجو کمک کند .
بار کردن صفحات سرعت که به سرعت بار می‌شوند , در رتبه‌بندی موتورهای جستجو بالاتر است . وقتی یک صفحه یا یکی از عناصر آن مدتی طول می‌کشد تا بار شود , تجربه منفی کاربر ایجاد می‌کند . موتورهای جستجو صفحات بارگذاری کند را بر این اساس ارزش می‌دهند .
موبایل دوستانه - با افزایش تکنولوژی موبایل , یک بخش رو به رشد از فعالیت جستجو در تلفن و دستگاه‌های مشابه رخ می‌دهد . به همین ترتیب , موتورهای جستجوی اصلی وب سایت‌ها یا صفحاتی را جریمه خواهند کرد که برای یک تجربه تلفن همراه کارآمد بهینه نیستند .
موتورهای جستجوی امنیتی وب سایت نسبت به ارجاع ترافیک به وب سایت‌های ناامن یا ناامن محتاط هستند . این مقاصد یک ریسک ذاتی برای کاربر نهایی ایجاد می‌کنند که معمولا ً منجر به رتبه‌بندی جستجوی کم‌ارزش می‌شود . با تضمین وب سایت آن‌ها با گواهی‌های HTTPS و ssl , یک سازمان می‌تواند از نقطه‌نظر رتبه‌بندی جستجو اعتبار کسب کند.
مجری تبلیغات

عناصر سئو درون صفحه

در حالی که سازمان‌ها درجه گسترده‌ای از کنترل در مورد seo در صفحه دارند , می‌تواند کمی متفاوت برای seo خارج از صفحه باشد . در سطح بزرگ‌تر , سوسیونو به شهرت و محبوبیت وب سایت‌ها و صفحات وب مربوط می‌شود . برای مثال , ارجاعات خارجی به یک سایت یا صفحه‌ای که اغلب به عنوان " backlinks " شناخته می‌شوند , برای به حداکثر رساندن تاثیر بازاریابی seo حیاتی هستند .
چندین جنبه مهم seo در صفحه عبارتند از ( 1 ) پیوندها , ( 2 ) قدرت , ( 3 ) جغرافیا , و ( 4 ) اجتماعی .

لینک سازی در سئو

لینک‌های خارجی به محتوای دیجیتال یک سازمان جنبه بسیار ارزشمندی از بازاریابی موتور جستجو هستند . لینک‌های داخلی از یک صفحه از وب سایت به صفحه دیگر نیز مهم هستند چون سطح سازمان و انسجام را به موتورهای جستجوی اصلی نشان می‌دهند . با این حال , همه پیوندها یک‌سان ایجاد نمی‌شوند .
کیفیت یک لینک اغلب مهم‌تر از کمیت کلی لینک به یک سایت یا صفحه خاص است . بالاترین ارتباط کیفیت با محتوای دیجیتال از مکان‌های معتبر در جاه‌ای دیگر آنلاین است . این وب سایت‌های ارتباط دهنده دارای قدرت بالایی هستند ( بیشتر در این زیر ) که نشان‌دهنده سطح مشخصی از اعتبار و سودمندی است .
در حالی که به اندازه کیفیت مهم نیست , تعداد لینک‌های سایت یا صفحه برای بازاریابی seo نیز مهم است . زمانی که لینک‌های زیادی با یک قطعه از محتوای دیجیتال وجود دارد , می‌تواند ارزش و محبوبیت خود را نشان دهد . اما این یک وضعیت quid نیست . کمیت لینک افزایشی لزوما ً رتبه‌بندی جستجو را بهبود نمی‌دهد , به خصوص اگر لینک‌ها ارزش کمی داشته باشند یا از مقاصد سطح پایین آمده‌اند .
در نهایت , بازاریابان باید به یاد داشته باشند که ساخت یک مجموعه تنظیمات پیوند محکم زمان می‌برد . هیچ راه میان‌بر ای در این عرصه وجود ندارد , زیرا موتورهای جستجو تمایل دارند از ارزش پیوندهای spammy که ارزش کمی به هیچ قیمتی اضافه نمی‌کنند , بکاهد . در حالی که پیوندهای گسسته از منابع معتبر متعدد می‌تواند قابلیت اعتماد یک وب سایت یا وب سایت خاص را افزایش دهد . علاوه بر این , پیوندهای داخلی به سازماندهی جانمایی یک وب سایت کمک می‌کنند و می‌توانند تلاش‌های بازاریابی seo را بهبود بخشند .

جنبه جغرافیایی seo

جنبه جغرافیایی seo بیشتر مربوط به موقعیت و جمعیت شناختی است. با توجه به شیوع روزافزون جستجوی سیار , عوامل جغرافیایی به شدت در رتبه‌بندی نتایج جستجو برای یک کاربر خاص قرار دارند. به طور دقیق‌تر , نتایج جستجوی محلی در یک شهر خاص یا کد پستی به سرعت در حال افزایش است . موتورهای جستجو در پشت سر هم واکنش نشان داده‌اند و برای بسیاری از انواع پرس و جو به نتایج محلی روی‌آورده اند.
از نقطه‌نظر ملی , موتورهای جستجو معمولا ً وب سایت‌های جداگانه‌ای برای هر کشور دارند . این امر امکان بخش‌بندی وب سایت‌ها و صفحات وب را فراهم می‌آورد که به ویژه برای کاربران در یک کشور خاص هدف قرار می‌گیرند . حتی اگر دو کشور یک زبان مشترک داشته باشند - مانند ایالات‌متحده و بریتانیا - کاربران معمولا ً نتایج را در کشور خودشان می‌خواهند .
از نقطه‌نظر بین‌المللی , سازمان‌های جهانی معمولا ً استراتژی‌های بازاریابی seo را برای هر کشوری که در آن فعالیت می‌کنند , از جمله هر ترجمه لازم , ایجاد می‌کنند. به این ترتیب سازمان‌های بین‌المللی می‌توانند از رویکردی هدفمند در سراسر کشورها و نتایج جستجو , جذب مشتریان آتی از سراسر جهان استفاده کنند .

تاثیر حضور در شبکه های اجتماعی روی سئو

ایجاد یک حضور محکم در رسانه‌های اجتماعی نیز می‌تواند به افزایش تلاش‌های بازاریابی موتور جستجو کمک کند . به طور دقیق‌تر , موتورهای جستجو به این نکته نگاه می‌کنند که کاربران چگونه محتوای یک سازمان را از نقطه‌نظر زیر به اشتراک می‌گذارند :
کیفیت - معیار کیفیت سهام اجتماعی شامل احساس یا نظر کاربر , از جمله نظرات , پاسخ‌ها و درجه‌بندی است . در این مفهوم , معیارهای کیفیت تلاش می‌کنند تا distill کنند که آیا کاربر محتوای را به صورت مثبت , منفی یا بی‌تفاوت به اشتراک می‌گذارد .
کمیت - معیار کمی سهام اجتماعی ساده‌تر است و به سادگی تعداد کل سهام را اندازه‌گیری می‌کند. اگرچه مقدار زیادی از سهام بدون شک چیز خوبی است , اما لزوما ً به تبدیل یا مشتری تبدیل نمی‌شود .
برای به حداکثر رساندن جنبه اجتماعی seo , بحث به اهمیت محتوا باز می‌گردد . با ایجاد محتوای برتر کیفیت و ارسال منظم , می‌توان کیفیت و کمیت سهام اجتماعی را تقویت کرد.

استراتژی بازاریابی سئو

به طور خلاصه , بهترین راه برای افزایش تلاش‌های بازاریابی موتور جستجو استفاده از یک استراتژی اختصاصی برای هر دو صفحه و خارج از صفحه seo است . از اهمیت ویژه , محتوا تمایل به بالا رفتن دارد . بدون تولید محتوای برتر به طور منظم , دستیابی به محبوبیت و ساخت پیوندهای گسترده دشوار است . در پایان روز , بهترین و بهینه ‌ترین صفحه بدون داشتن محتوای عالی برای رانندگی ترافیک , کاربرد کمی دارد .
گفته می‌شود , سازمان‌هایی که به دنبال حداکثر کردن مزایای بازاریابی خود هستند باید به توصیه‌های زیر پایبند باشند :
ایجاد محتوای گرانقیمت برای ارائه اطلاعات ارزشمند و رانندگی ترافیک آنلاین .
انجام تحقیقات کلیدی برای جداسازی اصطلاحات جستجوی متوازن مناسب و رقابتی .
بهینه‌سازی عناصر html برای برچسب گذاری, تقسیم و سازماندهی محتوای دیجیتال .
اطمینان حاصل کنید که معماری سایت و صفحه امن , کارآمد و قابل‌دسترسی در میان چندین دستگاه باشد .
ایجاد ارتباط و قدرت با کیفیت در طول زمان برای به دست آوردن اعتبار و قابلیت اعتماد در چشمان موتورهای جستجوی بزرگ .
وب سایت‌ها و صفحات وب را با مناطق جغرافیایی خاص , که به طور محلی , ملی و بین‌المللی هدف قرار می‌دهند , تراز کنید.
ایجاد یک بنیان محکم در شبکه‌های اجتماعی برای هدایت کیفیت و کمیت سهام محتوای دیجیتال .
همانطور که قبلا ً اشاره شد , موتورهای جستجو یک عرصه بسیار حیاتی و پیوسته در حال گسترش برای فرصت‌های بازاریابی هستند . سازمان‌هایی که تاکتیک‌های SEO و off seo را در بالا به کار می‌گیرند تا مزایای قابل‌توجهی کسب کنند .

پرهیز از سئو کلاه سیاه در بازاریابی

درست است که موتورهای جستجوی اصلی الگوریتم‌های خود را به طور منظم به روز می‌کنند . از نقطه‌نظر کلی , موتورهای جستجو به طور مداوم سعی در اصلاح رویکرد خود برای ارائه نتایج جستجوی بهینه برای هر پرس و جو دارند . هدف نهایی ارائه یک کاربر جستجو با حداکثر سرعت ممکن است .
در تلاش برای ارائه نتایج بالا به کاربران , موتورهای جستجوی اصلی نیز باید به حداقل رساندن بازیگرانی که سعی در بهبود مصنوعی نتایج خود دارند , بپردازند . این واقعیت موتورهای جستجو را هدایت می‌کند تا الگوریتم ‌های خود را به طور منظم به روز کنند تا بازیگران بد ( سئو کلاه سیاه ) جریمه شوند و به بازیگران خوب ( سئو کلاه سفید ) پاداش دهند .
فعالان سئو کلاه سیاه از تاکتیک‌های shifty برای افزایش مصنوعی رتبه‌بندی موتور جستجو خود بدون درگیر شدن در استراتژی‌های سئو استفاده می‌کنند. این فعالان بر روی کمیت بر روی کیفیت , ارسال یک تن محتوا , کلمات کلیدی و پیوندهایی تمرکز می‌کنند که ارزش کمی دارند . حتی اگر این روش‌ها نتایج کوتاه‌مدت داشته باشند , موتورهای جستجو به سرعت و بسته شدن این روزنه‌ها را می‌آموزند .
از سوی دیگر , فعالان کلاه سفید seo زمان و منابع را برای ساخت دارایی‌های دیجیتالی قابل‌اعتماد و معتبر اختصاص می‌دهند . این فعالان از تکنیک‌های seo در صفحه و خارج از صفحه , ایجاد محتوای با ارزش بالا , بهینه‌سازی صفحات و ایجاد پیوندهای با کیفیت استفاده می‌کنند. زمانی که سازمانها از رویکرد white استفاده می‌کنند , احتمال کمتری وجود دارد که وقتی موتورهای جستجو الگوریتم‌های خود را به روز می‌کنند , آسیب ببینند .

مطالب بیشتری را در سایت جام ارژنگ بخوانید

مجری سئو

مجری تبلیغات ارزان

مجری گوگل کیست

مجری تبلیغات

جام ارژنگ : طراحی سایت ، سئو