جام ارژنگ:مرکز تبلیغات،طراحی سایت و سئو
جام ارژنگ با بیش از 1000 نمونه سایت در صفحه اول گوگل
یرای طراحی وب سایت چه اصولی را رعایت کنیم
اصول طراحی وب
طراحی وب یک فرآیند بسیار فردی است . طراحان برای ایجاد ترکیبهای واقعا ً منحصر به فرد و تاثیرگذار , باید ایدههای قبلی خود را از آنچه یک وب سایت باید به نظر برسد رها کنند . در عوض , آنها باید ارزشهای برند , مخاطب و نقطه تفاوت را " شمال واقعی " خود قرار دهند و آنها را از طریق فرآیند طراحی هدایت کنند .
اما در حالی که طراحی تماما ً در مورد شکستن " قوانین " و ایجاد خودتان است , اصول طراحی وب وجود دارد که همه طراحان باید در نظر داشته باشند . این دستورالعملهای امتحان شده و تست شده برای ایجاد وب سایتهای صیقلی و کاربردی که مخاطبین شما را درگیر میکنند ضروری هستند .
اصول طراحی وب سایت
خوانایی از اصول طراحی سایت است
استفاده از فونت های قابل خواندن و دوستدار وب نقش تایپوگرافی در طراحی وب را نمی توان دستکم گرفت . استفاده از فونتهای درست شخصیت برند شما را نشان میدهد و فورا ً توجه مخاطبین خود را جلب میکند . با این حال , فقط به ظاهر خوب نیست . typefaces که در طراحی وب خود استفاده میکنید نیز باید کارکردی و قابل خواندن باشد . به هر حال , اگر کاربر فقط برای دیدن متن شما باید دقت کند , آنها احتمالا ً برای ارتباط با پیغام شما تلاش خواهند کرد . Arial , Helvetica , تایمز روم جدید , و پیک جدید همه نمونههای فونت های سازگار با وب هستند . این بدان معناست که آنها خوانایی را در هر اندازه حفظ میکنند و در هر دو سطح موبایل و رومیزی به خوبی کار میکنند .
طراحی وب سایت
طراحی سایت هویت برند شماست
وب سایت شما همچنین هویت , چشمانداز و موقعیت برند شما را در این صنعت منتقل میکند. اگر شما رقبای نزدیک با یک محصول مشابه دارید , یک وب سایت که باعث میشود مردم بگویند " وای " شما را به یاد ماندنی کرده و آگاهی از برند شما را بالاتر از رقابت افزایش خواهد داد .
علاوه بر این , یک وب سایت قوی میتواند تلاشهای بهینهسازی موتور جستجو شما را بهبود بخشد .
موتورهای جستجو نحوه پاسخ افراد به وب سایت را هنگام رتبهبندی آنها در نتایج جستجو بررسی میکنند. اگر نرخ بازتاب شما پایین باشد و افراد اغلب از چندین صفحه در سایت شما بازدید کنند , موتورهای جستجو احتمالا ً شما را بالاتر از رقیب با نرخ بازتاب بالا رتبهبندی خواهند کرد .
سئو فنی نیز در اینجا مهم است . وب سایتهایی با عناوین مناسب , ساختارهای صفحهای و پیوندها در دسترس هستند . بنابراین موتورهای جستجو و مشتریان به طور یکسان از آنها خوششان میآید .
نقش تصاویر در طراحی سایت
تصاویر برجسته توجه را جلب میکنند . سلسلهمراتب بصری یکی از مهمترین اصول طراحی وب خوب است . این دستوری است که در آن چشم انسان آنچه را میبیند میبیند .
ورزش کردن. لطفا دایره را به ترتیب اهمیت رتبهبندی کنید :
حلقههای سلسلهمراتب بصری بدون دانستن هیچ چیز در مورد این حلقهها , شما میتوانستید آنها را به راحتی رتبهبندی کنید . این یک سلسلهمراتب بصری است .
بخشهای خاصی از وب سایت شما از بقیه مهمتر هستند ( فرمها , تماسها برای عمل , گزاره ارزش و غیره ) و شما میخواهید که آنها توجه بیشتری نسبت به بخشهای کمتر مهم داشته باشند .
اگر منوی وب سایت شما ۱۰ مورد دارد , آیا همه آنها به همان اندازه مهم هستند ؟ میخواهید کاربر کجا کلیک کند ؟ لینکهای مهم را برجستهتر کنید.
سلسلهمراتب تنها از اندازه حاصل نمیشود . آمازون دکمههای " اضافه کردن به گاری " را افزایش میدهد و " خرید حالا " را با استفاده از رنگ برجستهتر میکند
ورزش کردن. لطفا دایره را به ترتیب اهمیت رتبهبندی کنید :
حلقههای سلسلهمراتب بصری بدون دانستن هیچ چیز در مورد این حلقهها , شما میتوانستید آنها را به راحتی رتبهبندی کنید . این یک سلسلهمراتب بصری است .
بخشهای خاصی از وب سایت شما از بقیه مهمتر هستند ( فرمها , تماسها برای عمل , گزاره ارزش و غیره ) و شما میخواهید که آنها توجه بیشتری نسبت به بخشهای کمتر مهم داشته باشند .
اگر منوی وب سایت شما ۱۰ مورد دارد , آیا همه آنها به همان اندازه مهم هستند ؟ میخواهید کاربر کجا کلیک کند ؟ لینکهای مهم را برجستهتر کنید.
سلسلهمراتب تنها از اندازه حاصل نمیشود . آمازون دکمههای " اضافه کردن به گاری " را افزایش میدهد و " خرید حالا " را با استفاده از رنگ برجستهتر میکند
خلاقیت در طراحی وب
طراحی وب میتواند بخش بسیار خلاقانه باشد . حاشیه زیادی برای طراحی در مسیرهای غیر منتظره وجود دارد , به دنبال تمایل نوآورانه برای هل دادن مرزها . با این گفته , طراحی وب نیز میتواند به شدت هدف گرا باشد , که به این معنی است که این خلاقیت فقط کورکورانه در وب قرار نمیگیرد تا مردم برای هر هدفی تجربه کنند .
همیشه یک هدف در ذهن وجود دارد که تیمهای طراحی را با تمام جزئیات تطبیق میدهد و یک طراحی سفارشی را تهیه میکند که به دنبال دستیابی به آن هدف است. یک مثال کلاسیک وب سایتهای تجارت الکترونیک است . حاشیه عظیمی برای برندها و طراحان وجود دارد تا یک محیط , یک هویت بصری ایجاد کنند که روح فروشگاه را تسخیر میکند . اما هدف نهایی همیشه یکسان است : فروش .
قانون طراحی وب برای اجازه دادن به هدف وب سایت , زمینه را تعریف میکند که این هدف تعیین میکند که طراحان چگونه به برخی تصمیمات کلیدی در فرآیند طراحی وب نزدیک میشوند . تمرکز زیادی بر روی کمک به کاربران برای کشف فروشگاه و یافتن اقلام خاص است . تلاشهای زیادی در یک صفحه محصول سرمایهگذاری میشود که محصولات را در بهترین نور ممکن نمایش میدهد . فرآیند وارسی ساده شده و با دقت محاسبه میشود تا خریداران برای خرید چیزها به سختی فکر کنند .
وقتی به طراحی وب میرسد , یک اصل کلی این است که تصمیمات هرگز به این دلیل اتخاذ نمیشوند . یک هدف اصلی وجود دارد که تمام جزئیات باید در جهت آن کار کنند . همیشه یک جهت وجود دارد که برای هدایت تیم طراحی در ایجاد یک طراحی موثر کار میکند . همه چیز بستگی به آنچه ما امیدواریم با این وب سایت به دست آوریم - نتیجه مطلوب چیست .
همیشه یک هدف در ذهن وجود دارد که تیمهای طراحی را با تمام جزئیات تطبیق میدهد و یک طراحی سفارشی را تهیه میکند که به دنبال دستیابی به آن هدف است. یک مثال کلاسیک وب سایتهای تجارت الکترونیک است . حاشیه عظیمی برای برندها و طراحان وجود دارد تا یک محیط , یک هویت بصری ایجاد کنند که روح فروشگاه را تسخیر میکند . اما هدف نهایی همیشه یکسان است : فروش .
قانون طراحی وب برای اجازه دادن به هدف وب سایت , زمینه را تعریف میکند که این هدف تعیین میکند که طراحان چگونه به برخی تصمیمات کلیدی در فرآیند طراحی وب نزدیک میشوند . تمرکز زیادی بر روی کمک به کاربران برای کشف فروشگاه و یافتن اقلام خاص است . تلاشهای زیادی در یک صفحه محصول سرمایهگذاری میشود که محصولات را در بهترین نور ممکن نمایش میدهد . فرآیند وارسی ساده شده و با دقت محاسبه میشود تا خریداران برای خرید چیزها به سختی فکر کنند .
وقتی به طراحی وب میرسد , یک اصل کلی این است که تصمیمات هرگز به این دلیل اتخاذ نمیشوند . یک هدف اصلی وجود دارد که تمام جزئیات باید در جهت آن کار کنند . همیشه یک جهت وجود دارد که برای هدایت تیم طراحی در ایجاد یک طراحی موثر کار میکند . همه چیز بستگی به آنچه ما امیدواریم با این وب سایت به دست آوریم - نتیجه مطلوب چیست .
تعادل فضای بصری در طراحی وب
تعادل بین فضای خالی و بصری روشن را بشناسید که وب سایتهایی را با تصاویر بسیار پیچیده و قدرتمند دوست ندارد ? طراحان اغلب سعی میکنند چیزی ایجاد کنند که شجاعت بصری آنها را نشان دهد , و از چشم skilled برای آوردن هنر به تودههای آنلاین استفاده میکنند . و بسیاری اوقات , آن تصاویر به تجربه اضافه میکنند و آن را منحصر به فرد و به یاد ماندنی میکنند .
اما یک اصل طراحی وب کلیدی این است که تعادل و هماهنگی یک ضرورت است . مهم است بدانید که چه زمانی بصری کمتر میتواند کل طراحی را بهتر کند , و به کاربران اجازه میدهد روی چیزهای درست تمرکز کنند . گاهی اوقات , با اضافه کردن عناصر بیشتر , قدرت واقعی طراحی را رقیق میکنیم یا به سادگی تشخیص آنچه که میبینند را برای کاربران دشوارتر میسازد .
اصل تعادل بین عناصر بصری در طراحی وب چند مفهوم مهم در اینجا مطرح میشود . در میان آنها چیزهایی مانند سلسلهمراتب بصری و فاصله پیدا میکنیم که هر دوی آنها برای موفقیت هر طراحی حیاتی هستند . آنها به طراحان اجازه میدهند بدون نیاز به یک کلمه با کاربران ارتباط برقرار کنند.
یک ساختار خوب به کاربران این امکان را میدهد تا بدانند که آنها فورا ً به چه چیزی نگاه میکنند . این سلسلهمراتب آن را روشن میسازد که چه عناصری به هم متصل هستند و کدام عناصر نیستند و همچنین مهمترین مناطق را برجسته میکنند . فاصله باعث تسکین بصری میشود و به هدایت چشم کاربر از طریق طراحی کمک میکند . طراحی وب واقعا ً خوب به چند ثانیه اضافی از کاربران نیاز ندارد که به دنبال دکمه راست برای کلیک باشند - مردم به سادگی از نگاه اول آگاه هستند .
اما یک اصل طراحی وب کلیدی این است که تعادل و هماهنگی یک ضرورت است . مهم است بدانید که چه زمانی بصری کمتر میتواند کل طراحی را بهتر کند , و به کاربران اجازه میدهد روی چیزهای درست تمرکز کنند . گاهی اوقات , با اضافه کردن عناصر بیشتر , قدرت واقعی طراحی را رقیق میکنیم یا به سادگی تشخیص آنچه که میبینند را برای کاربران دشوارتر میسازد .
اصل تعادل بین عناصر بصری در طراحی وب چند مفهوم مهم در اینجا مطرح میشود . در میان آنها چیزهایی مانند سلسلهمراتب بصری و فاصله پیدا میکنیم که هر دوی آنها برای موفقیت هر طراحی حیاتی هستند . آنها به طراحان اجازه میدهند بدون نیاز به یک کلمه با کاربران ارتباط برقرار کنند.
یک ساختار خوب به کاربران این امکان را میدهد تا بدانند که آنها فورا ً به چه چیزی نگاه میکنند . این سلسلهمراتب آن را روشن میسازد که چه عناصری به هم متصل هستند و کدام عناصر نیستند و همچنین مهمترین مناطق را برجسته میکنند . فاصله باعث تسکین بصری میشود و به هدایت چشم کاربر از طریق طراحی کمک میکند . طراحی وب واقعا ً خوب به چند ثانیه اضافی از کاربران نیاز ندارد که به دنبال دکمه راست برای کلیک باشند - مردم به سادگی از نگاه اول آگاه هستند .
طراحی وب سایت چه عناصری دارد
قوانین طراحی سایت
در حرکتهای گسترده , طراحان وب باید با قوانین طراحی خاصی آشنا شوند که چگونگی تناسب , شکل و نزدیکی در طراحی را دیکته میکنند . این قوانین سعی و واقعی هستند که آنچه را که همه ما در مورد نحوه ادراک و پردازش کاربران میدانیم , بیشتر میکنند .
یکی از مهمترین قوانین نظریه گشتالت است . اساسا شش قانون شناختی متفاوت را تعریف میکند که چگونه انسانها چیزهای بصری را درک میکنند - به خصوص وقتی که به گروههای عناصر میرسد . در دنیای طراحی وب , این به این معنی است که پرتاب کردن یک دسته دکمه و پیکان به هم هرگز نتیجه خوبی نخواهد داشت . یک راه درست برای مرتب کردن این عناصر وجود دارد تا به کاربران کمک کنید تا طراحی را به صورت کلی درک کنند .
خوانایی در طراحی وب سایت
تایپوگرافی میتواند یک صفحه وب را ایجاد یا بشکند . عاشق آن باشید یا از آن متنفر باشید , هیچ شکی نیست که استفاده از یک فونت قدرتمند میتواند به طور کامل احساس یک طراحی را تغییر دهد . از انتخاب فونت با خوانایی انکار ناپذیر حتی در اندازه بسیار کوچک برای انتخاب چیز دراماتیک برای عنوان اثر بالا - تایپوگرافی اهمیت دارد .
مثالهای شگفتانگیز بسیاری در خارج از وب سایتها وجود دارد که با انتخاب حروف , یک محیط کامل ایجاد میکنند . آنها میتوانند به برندسازی , کمک به ایجاد هویت بصری یا به سادگی متناسب بودن و حمایت از دیگر عناصر بصری کمک کنند . یک جهان کامل وجود دارد که از فونتهای منحصر به فرد که توسط هنرمندان و همچنین فونت های گوگل کشیده میشوند که در هر پروژهای رایگان و آسان هستند .
فونت باید برای همگان بخوبی قابل رویت باشد نه چندان ریز و نه چندان درشت که نیاز به تنظیم از طرف کاربر داشته باشد.
قابلیت نمایش در تمام سیستم ها بویژه تلفن همراه برای یک وب سایا بسیار مهم است.
مثالهای شگفتانگیز بسیاری در خارج از وب سایتها وجود دارد که با انتخاب حروف , یک محیط کامل ایجاد میکنند . آنها میتوانند به برندسازی , کمک به ایجاد هویت بصری یا به سادگی متناسب بودن و حمایت از دیگر عناصر بصری کمک کنند . یک جهان کامل وجود دارد که از فونتهای منحصر به فرد که توسط هنرمندان و همچنین فونت های گوگل کشیده میشوند که در هر پروژهای رایگان و آسان هستند .
فونت باید برای همگان بخوبی قابل رویت باشد نه چندان ریز و نه چندان درشت که نیاز به تنظیم از طرف کاربر داشته باشد.
قابلیت نمایش در تمام سیستم ها بویژه تلفن همراه برای یک وب سایا بسیار مهم است.
طراحی وب سایت
طراحی وب سایت آرتیکل اول
طراحان وب نیز مانند بازاریابان سخت و مرده باید بدانند که بازار آنها دقیقا ً چه کسی است . این یک اصل مهم طراحی وب است که بدون آن هیچ طراحی خوبی نمیتواند انجام شود . دقیقا به این دلیل که طراحی وب باید با نیت قبلی و آگاهانه باشد , شما میخواهید بدانید کاربران چه کسانی هستند , چه میخواهند , چه مسائلی با آنها سر و کار دارند و چگونه فکر میکنند .
هرچه تصویری که از کاربر نهایی دارید واضحتر باشد , احتمال بیشتری وجود دارد که طرحی ایجاد کنید که موفق شود . در بازی طراحی وب , جزئیات احتمالا ً به کاربر نهایی بستگی دارد و نه طراح .
این میتواند برای طراحان جدید کمی گیجکننده باشد , زیرا بیشتر از خود تیم طراحی است . در تیمهای بزرگ , یک گروه کلی از افرادی وجود دارد که وظیفه آنها تحقیق بر روی کاربر و ایجاد یک پایگاهداده خاص از کسانی است که میخواهند . این اطلاعات بسیار مهم است , زیرا لحن و رویکرد کل پروژه را تنظیم خواهد کرد . ایجاد وب سایت به معنای دختران نوجوان کاملا ً متفاوت از طراحی صفحه دولتی است که توسط سالمندان مورد استفاده قرار میگیرد .
هرچه تصویری که از کاربر نهایی دارید واضحتر باشد , احتمال بیشتری وجود دارد که طرحی ایجاد کنید که موفق شود . در بازی طراحی وب , جزئیات احتمالا ً به کاربر نهایی بستگی دارد و نه طراح .
این میتواند برای طراحان جدید کمی گیجکننده باشد , زیرا بیشتر از خود تیم طراحی است . در تیمهای بزرگ , یک گروه کلی از افرادی وجود دارد که وظیفه آنها تحقیق بر روی کاربر و ایجاد یک پایگاهداده خاص از کسانی است که میخواهند . این اطلاعات بسیار مهم است , زیرا لحن و رویکرد کل پروژه را تنظیم خواهد کرد . ایجاد وب سایت به معنای دختران نوجوان کاملا ً متفاوت از طراحی صفحه دولتی است که توسط سالمندان مورد استفاده قرار میگیرد .
طراحی سایت مبتنی بر موبایل
طراحی مبتنی بر موبایل بخش کلیدی طراحی وب شدهاست . اصل طراحی سازگار با موبایل دیگر یک پاداش نیست , اما نیاز به استفاده از دستگاههای تلفن همراه همچنان در حال رشد است . از آنجا که هیچ راه گریزی از ایجاد طرحی وجود ندارد که بر روی یک صفحه کوچکتر بسیار خوب کار کند , امروزه بیشتر طراحان یاد میگیرند که چگونه یک تجربه موبایل را از خیلی زود ایجاد کنند .
ترفند واقعی با طراحی موبایل حفظ هویت برند و حفظ روح طراحی سالم , حتی در فضای بسیار کمتر است . کوچکتر کردن عناصر و تغییر شکل دادن آنها تنها میتواند شما را تا به حال با طراحی سازگار با موبایل واقعی به طور متفاوتی به صفحه نمایش نزدیک کند.
اصول طراحی وب برای ساخت محصولات مبتنی بر تلفن همراه با چیدمان , طراحان فضا را تخصیص داده و اولویتبندی میکنند که کاملا ً ضروری است . هر چیز دیگری ذخیره میشود اما پیدا کردن بیشتر عناصر آسان باقی میماند . یک مثال کلاسیک منوی همبرگر است . آنچه را که در مورد مسائل کاربردپذیری مطرح میکنید بگویید , این شمایل ها در طراحی موبایل بسیار مفید هستند . برای کاربران در صورتی که میخواهند در اطراف محصول حرکت کنند , در دید میماند , اما فضای بسیار کمی را اشغال میکند .
راهی که در آن بسیاری از تیمهای طراحی به اصل طراحی وب سازگار با موبایل نزدیک میشوند , ابتدا همراه است . این به این معنی است که طراحی مبتنی بر موبایل اولین چیزی است که کنار هم قرار میگیرد و ایجاد میشود . تمام ویژگیهای اولیه و اجزای کلیدی در طراحی تلفن همراه گنجانده میشوند , که سپس به یک نسخه مبتنی بر وب محصول افزوده و رشد میکند .
سایر تیمها به سادگی بر روی طراحی پاسخگو تمرکز میکنند. این یک اصل طراحی وب بسیار مهم است : امروزه همه چیز باید پاسخگو باشد . حتی اگر با رویکرد اول موبایل شروع کنید , باید مطمئن شوید که کاربران میتوانند از دستگاه به دستگاه دیگر بروند و هنوز هم همان تجربه را داشته باشند .
معماری اطلاعات در طراحی وب
معماری ناوبری و اطلاعات همه تیمهای طراحی وب میدانند که این امر درست است . در کنار هم , طراحی ناوبری و معماری اطلاعات ستون فقرات محصول را تشکیل میدهند . آنها درک محصول را برای مردم ممکن میسازند , اطراف ویژگیها حرکت میکنند و اطلاعات خاصی را که نیاز دارند پیدا میکنند . این دو اصل طراحی وب اساسا ً پایهای را ایجاد میکنند که بقیه محصول بر روی آن قرار دارد .
اول , اطلاعات برنامهریزی شدهاست . این زمانی است که طراحان به هر چیزی که محصول باید شامل آن باشد , از عناصر بصری , اطلاعات و هر چیزی که به حمایت از ویژگیهای اولیه میرود , نگاه میکنند. این فهرست طولانی ایجاد میکند که برای ایجاد سلسلهمراتب اطلاعات دستهبندی و سازماندهی میشود . سلسلهمراتب به ایجاد ساختار منطقی در محصول کمک میکند تا کاربران بتوانند اطلاعات را پیدا کنند , مهم نیست که چقدر کوچک یا کوتاه باشند.
کاربران باید توانایی پیدا کردن کوچکترین اطلاعات در یک وب سایت را داشته باشند حتی اگر قبلا ً هرگز آن را تجربه نکرده باشند . طراحان چگونه این کار را ممکن میسازند ؟ پاسخ در سازماندهی محتوای به شیوهای منطقی و شهودی نهفتهاست .
اصل طراحی وب در خصوص ناوبری و معماری اطلاعات , ناوبری نیز نقش مشابهی ایفا میکند . ایجاد یک سیستم بزرگراه برای کاربران برای حرکت در اطراف بیشتر از هل دادن یک دسته لینک در منوی همبرگر است . ناوبری باید منعکسکننده معماری اطلاعات باشد تا کاربران بتوانند اطلاعات و ویژگیهای اولیه را بدون شکستن عرق پیدا کنند . برخی طراحان میگویند که کاربران حتی نباید برای جهتیابی فکر کنند .
این دو ستون طراحی وب میتوانند هر محصولی را در آنجا ایجاد یا بشکند . اگر کاربران نتوانند بفهمند که اشیا کجا هستند , نمیتوانند از محصول سود ببرند . اگر آنها نتوانند به یک ویژگی مهم برسند , کل تجربه به خطر میافتد . طراحان زمان زیادی را صرف ایجاد , تست و اعتبار سنجی این دو حوزه محصول خواهند کرد , دقیقا ً به این دلیل که بسیار مهم است .
اول , اطلاعات برنامهریزی شدهاست . این زمانی است که طراحان به هر چیزی که محصول باید شامل آن باشد , از عناصر بصری , اطلاعات و هر چیزی که به حمایت از ویژگیهای اولیه میرود , نگاه میکنند. این فهرست طولانی ایجاد میکند که برای ایجاد سلسلهمراتب اطلاعات دستهبندی و سازماندهی میشود . سلسلهمراتب به ایجاد ساختار منطقی در محصول کمک میکند تا کاربران بتوانند اطلاعات را پیدا کنند , مهم نیست که چقدر کوچک یا کوتاه باشند.
کاربران باید توانایی پیدا کردن کوچکترین اطلاعات در یک وب سایت را داشته باشند حتی اگر قبلا ً هرگز آن را تجربه نکرده باشند . طراحان چگونه این کار را ممکن میسازند ؟ پاسخ در سازماندهی محتوای به شیوهای منطقی و شهودی نهفتهاست .
اصل طراحی وب در خصوص ناوبری و معماری اطلاعات , ناوبری نیز نقش مشابهی ایفا میکند . ایجاد یک سیستم بزرگراه برای کاربران برای حرکت در اطراف بیشتر از هل دادن یک دسته لینک در منوی همبرگر است . ناوبری باید منعکسکننده معماری اطلاعات باشد تا کاربران بتوانند اطلاعات و ویژگیهای اولیه را بدون شکستن عرق پیدا کنند . برخی طراحان میگویند که کاربران حتی نباید برای جهتیابی فکر کنند .
این دو ستون طراحی وب میتوانند هر محصولی را در آنجا ایجاد یا بشکند . اگر کاربران نتوانند بفهمند که اشیا کجا هستند , نمیتوانند از محصول سود ببرند . اگر آنها نتوانند به یک ویژگی مهم برسند , کل تجربه به خطر میافتد . طراحان زمان زیادی را صرف ایجاد , تست و اعتبار سنجی این دو حوزه محصول خواهند کرد , دقیقا ً به این دلیل که بسیار مهم است .
تلاش شناختی در طراحی سایت
تلاش شناختی باید در حداقل تلاش شناختی حفظ شود , تنها یک عبارت دیگر برای تلاش ذهنی است که کاربران برای استفاده از طراحی نیاز دارند . همانطور که قبلا ً گفتیم , اگر چیزی نیاز به تلاش زیادی داشته باشد , احتمال دارد که کاربران خسته , ناامید و خسته شوند . این کار تمام کاری را که طراحان برای ایجاد این تجربه سرمایهگذاری کردهاند , فاسد میکند . یک اصل طراحی وب ارزش به یاد آوردن آن است که طراحی وب واقعا ً بزرگ شهودی و بدون تلاش است .
بنابراین , ما چگونه میتوانیم تلاش شناختی را تا حداقل حفظ کنیم ? برخی از تاکتیکها به طرز شگفت انگیزی ساده هستند , مانند این که اجازه فاصله و اطمینان حاصل کنید که طراحی خیلی شلوغ نیست . سرمایهگذاری زمان در یک سیستم ناوبری شهودی راه خوبی برای آسان کردن تجربه برای کاربران است .
اصل طراحی وب برای تلاشهای شناختی minuimum حتی اگر کاهش تلاش شناختی در ابتدا به نظر یک وظیفه daunting باشد , اغلب طراحان به طور غریزی یک طراحی انرژی را وقتی میبینند میدانند . اغلب اوقات , همه چیز درباره جزئیات است . برچسبی که در واقع کمک میکند . خواندن آن آسان است , هم به خاطر زبان و هم به خاطر انتخاب قلم . شکلی که جایی برای تفسیر باقی نمیگذارد . یک پیغام خطا که به کاربر میگوید چگونه مشکل را حل کند .
بعد از اینکه طراحان تا جایی که میتوانند رفتهاند تا زمانی که به منظور هموار کردن تلاش لازم برای استفاده از طراحی پیش میروند … آنها ادامه میدهند . راز این است که چندین دور تست کاربر را انجام دهید تا نواحی بهبود یافته را مشخص کنید . همه چیز مربوط به نگاه داشتن یک چشم نزدیک به رفتار کاربران و درک اینکه کدام آلمانها و مناطق به آنها مکث کردهاند .
بنابراین , ما چگونه میتوانیم تلاش شناختی را تا حداقل حفظ کنیم ? برخی از تاکتیکها به طرز شگفت انگیزی ساده هستند , مانند این که اجازه فاصله و اطمینان حاصل کنید که طراحی خیلی شلوغ نیست . سرمایهگذاری زمان در یک سیستم ناوبری شهودی راه خوبی برای آسان کردن تجربه برای کاربران است .
اصل طراحی وب برای تلاشهای شناختی minuimum حتی اگر کاهش تلاش شناختی در ابتدا به نظر یک وظیفه daunting باشد , اغلب طراحان به طور غریزی یک طراحی انرژی را وقتی میبینند میدانند . اغلب اوقات , همه چیز درباره جزئیات است . برچسبی که در واقع کمک میکند . خواندن آن آسان است , هم به خاطر زبان و هم به خاطر انتخاب قلم . شکلی که جایی برای تفسیر باقی نمیگذارد . یک پیغام خطا که به کاربر میگوید چگونه مشکل را حل کند .
بعد از اینکه طراحان تا جایی که میتوانند رفتهاند تا زمانی که به منظور هموار کردن تلاش لازم برای استفاده از طراحی پیش میروند … آنها ادامه میدهند . راز این است که چندین دور تست کاربر را انجام دهید تا نواحی بهبود یافته را مشخص کنید . همه چیز مربوط به نگاه داشتن یک چشم نزدیک به رفتار کاربران و درک اینکه کدام آلمانها و مناطق به آنها مکث کردهاند .
سازگاری در طراحی سایت
سازگاری در ابتدا کلیدی است , طراحان تجربه کاربر باید بر روی سازگاری تمرکز کنند . این به معنای ارجاع به دستورالعملهای برند و سبک خانه برای زیباییشناسی و زبان است. اما مهمتر از همه از دیدگاه تجربه کاربر , این بدان معناست که اطمینان حاصل کنید که تمام سفرهای کاربر با مکانیسمهای مشابه برای فرآیندهای مختلف در سایت یکسان هستند .
سازگاری مزیت کلیدی دیگری دارد : وقتی کاربران از وب سایتها بازدید میکنند , میخواهند با هر صفحهای که استفاده میکنند احساس راحتی و آشنایی کنند . بنابراین modelers معتبر UX عناصری را که از وب سایتهای مشابه آشنا هستند را در خود جای میدهند و سخت کار میکنند تا کاربران از اولین باری که به خانه میآیند احساس کنند .
سازگاری مزیت کلیدی دیگری دارد : وقتی کاربران از وب سایتها بازدید میکنند , میخواهند با هر صفحهای که استفاده میکنند احساس راحتی و آشنایی کنند . بنابراین modelers معتبر UX عناصری را که از وب سایتهای مشابه آشنا هستند را در خود جای میدهند و سخت کار میکنند تا کاربران از اولین باری که به خانه میآیند احساس کنند .