تبلیغات کلیکی گوگل(ppc advertising)
PPC تبلیغات کلیکی گوگل برای پرداخت هر کلیک , مدلی از تبلیغات دیجیتال است که در آن تبلیغات دهنده هر بار که یکی از تبلیغات آنها کلیک میشود , هزینه پرداخت میکند.
تبلیغات کلیکی گوگل PPC مهمترین و رایج ترین نوع تبلیغات است که در قبال دریافت شارژ و ارائه کنترل پنل میتوانید سایت خود را تبلیغ نمایید.
PPC یک روش موثر برای هر وب سایت یا شرکتی است که منجر به تولید آنلاین میشود . ضروری است که تبلیغات کلیکی خود را در زمان مناسب انجام دهید . این امر میتواند تعداد کلیک را افزایش داده و مصرف کنندگان را به خرید محصول یا سرویس تشویق کند.
برای شروع توضیح تبلیغات کلیکی گوگل , بیایید ببینیم بازاریابی PPC چیست و چگونه کار میکند ؟ PPC یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که شامل نمایش تبلیغات پرداختشده در بالای نتایج جستجوی گوگل است .
مطالبی که در این صفحه در باره تبلیغات کلیکی گوگل ppc advertising میخوانید:
• کنترل بودجه در تبلیغات کلیکی
• هدف گیری مخاطب در تبلیغات کلیکی گوگل
• تبلیغات کلیکی گوگل زودبازده است
• تبلیغات کلیکی گوگل قابل اندازه گیری است
تبلیغات کلیکی زودبازده است
تبلیغات کلیکی دنبال کننده اهداف زودبازده است و برای آگهی دهنده جنبه فوریتی دارد و نمیتواند منتظر بماند و سایت خود را از طریق سئو نمایش دهد.
به عنوان مثال شما در نمایشگاه بین المللی که فقط سه روز زمان برگزاری آن است میخواهید به کاربران محل غرفه و نام برند خود را اعلام نمایید و طبیعی است این موضوع نمیتواند در سئو گنجانده شود و نیاز به تبلیغات کلیکی پولی دارید.
تبلیغات کلیکی گوگل این امکان را به شما میدهد که جایگاه آگهی خود را تعیین نمایید که آیا میخواهید در بالای صفحه و یا پایین صفحه باشید که تفاوت قیمت در این انتخاب وجود دارد.
پرداخت به ازای هر کلیک شاخصه اصلی این نوع تبلیغات است به عنوان مثال شما یک پکیج حاوی 300 کلیک خریداری میکنید و آگهی شما تا وقتی 300 کلیک روی لینک وب سایت شما انجام نشود در صفحه اول گوگل باقی میماند.
•در تبلیغات کلیکی شما میتوانید بودجه خود را کنترل کنید.
•در تبلیغات کلیکی شما میتوانید مخاطبان هدف و حتی منطقه جغرافیایی آگهی خود را تعیین نمایید.
تبلیغات کلیکی گوگل ppc مهم است
برای راهاندازی یک کمپین تبلیغات کلیکی , باید یک حساب در آگهیهای گوگل راهاندازی کنید . زمانی که این کار انجام شد , میتوانید لیستی از کلمات کلیدی را برای هدف تهیه کنید .
کلمات کلیدی را انتخاب کنید که به هر چیزی که میخواهید بفروشید بسیار مرتبط هستند . سپس میتوانید بر روی این کلمات کلیدی کلیک کنید و به گوگل بگویید که چقدر میخواهید برای نمایش تبلیغات برای آن کلمات کلیدی پرداخت کنید . زمانی که کسی به دنبال کلید واژه باشد , گوگل تبلیغات را از میان پیشنهاد دهندگان کلید واژگان نشان میدهد.
تبلیغات کلیکی گوگل PPC مهم است زیرا تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک اجازه کنترل زمان واقعی بر روی هزینههای تبلیغاتی , هدفگیری تبلیغاتی و کپی تبلیغاتی شما را میدهد . با کنترل بیشتر در زمان واقعی , کسب و کارها میتوانند عملکرد تبلیغ را برای بهبود بازده بهینه کنند .
مزایای تبلیغات کلیکی گوگل ppc
یکی از مزایای اصلی تبلیغات کلیکی گوگل PPC این است که به شما اجازه میدهد به مخاطبان بسیار بزرگی برسید . گوگل خانه مقدار زیادی ترافیک است - در واقع , ۹۳ درصد از تمام تجربیات آنلاین با موتور جستجو , معمولا ً گوگل , شروع میشود. با این همه افرادی که هر روز گوگل را جستجو میکنند , میتوانید ببینید که چگونه تبلیغات خود را به بالاترین نتایج جستجو برسانید , سود بزرگی برای بازاریابی شما خواهد بود .
تقریبا ً همه حضار هدف شما احتمالا ً از گوگل روزانه استفاده خواهند کرد , بنابراین PPC روش ایدهآل برای رسیدن به آنها است .
کنترل بودجه در تبلیغات کلیکی
دلیل دیگر اهمیت تبلیغات کلیکی گوگل چنین استراتژی فوقالعادهای است که در زمان انجام خوب بسیار مقرونبهصرفه است .
این تبلیغات مقرونبهصرفهتر هستند چون شما کنترل کامل بر بودجه خود دارید .
شما مجبور نیستید پیشنهادها را بالاتر از آنچه استطاعت دارید تنظیم کنید , و میتوانید هر چقدر که میخواهید تبلیغ کنید .
در واقع , شما نباید هیچ مقدار بودجه خاصی داشته باشید , هر چند هر مقدار که تعیین میکنید بر موفقیت کمپین شما تاثیر میگذارد .
یک عامل کمکی دیگر این واقعیت است که شما تنها وقتی تبلیغات خود را پرداخت میکنید که افراد روی آنها کلیک میکنند .
این به این معنی است که شما فقط برای افرادی که بیشتر به کسبوکار شما علاقه دارند پول میپردازید , تا زمانی که کلمات کلیدی درست را هدف قرار میدهید .
هدف گیری مخاطب با تبلیغات کلیکی گوگل
تبلیغات کلیکی گوگل ppc تنها به شما کمک نمیکند که به مخاطبان زیادی برسید - این کار به شما کمک میکند به مخاطبین درست برسید . به هر حال , شما نمیخواهید همه را با تبلیغات هدف قرار دهید . شما در حال بازاریابی به یک گروه خاص از مردم هستید , و PPC میتواند به شما کمک کند تا تبلیغ خود را منحصرا ً به آن گروه هدف قرار دهید .
در درون آگهیهای گوگل , شما به انواع ویژگیهای هدفگیری تخصصی دسترسی دارید . شما میتوانید کاربران را براساس آمار جمعیتی مانند سن یا جنسیت , با موقعیت جغرافیایی , یا با بازدید قبلی از سایت تان هدف قرار دهید . در نهایت , PPC به شما این امکان را میدهد که به احتمال زیاد به مردم بازار دهید و درآمد خود را به طور قابلتوجهی افزایش دهید .
تبلیغات کلیکی گوگل زود بازده است
یکی از مهمترین مزایای PPC این است که میتواند به سرعت نتایج را تولید کند . بسیاری از استراتژیهای بازاریابی دیگر , مانند خدمات سئو , باید کمی بعد از راهاندازی نتایج صبر کنید . با این حال , به محض راهاندازی یک کمپین , این برنامه میتواند نتایج رانندگی را آغاز کند .
همان روز که تبلیغ را راهاندازی میکنید , همان آگهی میتواند در بالای نتایج جستجو ظاهر شود . موفقیت تبلیغات کلیکی بستگی به این دارد که شما چقدر خوب آن را انجام میدهید , اما یک کمپین PPC well میتواند به سرعت نتایج را هدایت کند.
تبلیغات کلیکی قابل اندازه گیری است
آگهیهای گوگل ویژگیهای مفید مختلفی ارائه میدهند , اما یکی از مفیدترین ویژگیها این است که معیارهای مرتبط با عملکرد تبلیغ شما را فراهم میکند . زمانی که تبلیغ خود را اجرا میکنید , گوگل به شما گزارش خواهد داد که کدام تبلیغات نتایج رانندگی دارند و کدام تبلیغات نیستند . شما میتوانید همه چیز را از نرخ کلیک به نرخ تبدیل ببینید تا مشخص کنید کدام تبلیغات موثرترین هستند .
مشاهده این نتایج نه تنها شما را در مورد نتایجی که در حال حاضر در حال رانندگی دارید حفظ میکند , بلکه به شما میگوید که چگونه میتوانید برای بهبود آن نتایج بهینهسازی کنید .