جام ارژنگ:مرکز تبلیغات،طراحی سایت و سئو
جام ارژنگ با بیش از 1000 نمونه سایت در صفحه اول گوگل
داستان سئو
داستان سئو
داستان سئو و چگونگی پیدایش سئو در این صفحه از سایت جام ارژنگ مورد بحث قرار گرفته است.با داستان سئو همراه شوید.
داستان سئو,پیدایش سئو,تاریخچه سئو,سئو چیست,داستان پیدایش سئو,آغاز سئو,شروع سئو,تحول سیئو,الگوریتم سئو,فاکتور سئو
بهینهسازی موتور جستجو ( سئو ) امروزه بسیار حول گوگل میچرخد .
با این حال , تمرینی که ما اکنون میدانیم سئو در واقع از محبوبترین موتور جستجو جهان که توسط لری پیج و سرگئی برین تاسیس شدهاست پیشی گرفتهاست.
اگرچه می توان استدلال کرد که سئو و همه چیز بازاریابی موتور جستجو با راهاندازی اولین وب سایت منتشر شده در سال ۱۹۹۱ آغاز شد , یا شاید زمانی که اولین موتور جستجوی وب راهاندازی شد , داستان سئو به طور رسمی کمی دیرتر آغاز میشود .
به گفته باب هیمن , نویسنده تعامل دیجیتال , ما نمیتوانیم از هیچ کدام به جز مدیر گروه راک جفرسون Starship برای کمک به تولد یک میدان جدید تشکر کنیم که به عنوان " بهینهسازی موتور جستجو " رشد خواهیم کرد . "
سئو چیست
سئو مخفف بهینهسازی موتور جستجو است. رند فیشکین , موسس و مدیر عامل سابق Moz , این عبارت را " تمرین افزایش کمیت و کیفیت ترافیک که از طریق نتایج ارگانیک در موتورهای جستجو کسب میکنید " تعریف میکند. "
اساسا , هر چه وب سایت شما بهتر باشد , در نتیجه موتور جستجو رتبه بیشتری خواهد داشت . هر چه بالاتر باشد , افراد بیشتری آن را خواهند دید و روی آن کلیک خواهند کرد . اجرای یک استراتژی سئو به افراد بیشتری کمک میکند تا وب سایت شما را به طور طبیعی در گوگل و دیگر موتورهای جستجو پیدا کنند - بدون پرداخت هزینه تبلیغات دیجیتال .
داستان پیدایش سئو
برای درک بهتر سئو و اهمیت آن , باید به داستان سئو نگاهی بیندازیم .
سئو یک هزاره است
اعتقاد بر این است که سئو در سال ۱۹۹۱ متولد شد . در این زمان , اولین وب سایت جهان راهاندازی شد و یکی به سرعت به بسیاری از وب سایتهایی که اینترنت را پر کردهاند تبدیل شد . بنابراین , نیاز زیادی به ساختار و دسترسی وجود داشت و اولین موتورهای جستجو جهان ایجاد شدند .
در سال ۱۹۹۳ , هیجان در چگونگی دستهبندی اطلاعات انقلابی ایجاد کرد و در سال ۱۹۹۴ , Alta ویستا , یاهو و دیگران به صحنه پیوستند .
با این حال , در سال ۱۹۹۶ , سئو واقعا ً زمانی که سرگئی برین و لری پیج شروع به ساختن آنچه بزرگترین و شناختهشدهترین موتور جستجو تا به امروز میشد کردند
در ابتدا همه چیز از نظر سئو پیش رفت قوانین سریع و سست بودند . بنابراین بازاریابان میتوانند از روشهای شنود و اهرم کلید واژه stuffing و لینک spammy برای رتبهبندی نتایج جستجو استفاده کنند.
گوگل فرصتی برای انجام کاری دید که موتورهای جستجو دیگر نبودند . این الگوریتم شروع به کار بر روی به روز رسانی الگوریتم کرد که به کیفیت پاداش میدهد , محتوای مرتبط برای اتصال کاربران به آنچه واقعا ً میخواهند پیدا کنند .
از آن زمان تا کنون صدها تغییر الگوریتم صورتگرفته است و سئو به سرعت تکاملیافته و بازاریابان را مجبور به کشف استراتژیهای جایگزین کردهاست . تاریخ seo به ما میآموزد که بهترین راه برای آماده شدن برای آینده سئو این است که گوشه و کنار را استفاده از تکنیکهای بهینهسازی اخلاقی و انتشار مطالبی است که ارزش واقعی برای بازدیدکنندگان شما را دارد .
ردیابی تاریخچه سئو نوعی تلاش برای ردیابی تاریخچه دست دادن است . همه ما میدانیم که وجود دارد و میدانیم که این بخش مهمی از کسبوکار است . اما ما یک تن از اوقات را صرف فکر کردن به ریشههای آن نمیکنیم - ما بیشتر نگران نحوه استفاده از آن در روز هستیم .
سئو طیف گستردهای را پوشش میدهد , اما در اصل بهینهسازی موتور جستجو نامی است که به هر فعالیتی داده میشود که برای بهبود رتبهبندی موتورهای جستجو مانند گوگل وجود دارد . برای مثال , گوگل صفحات مرجع یا رتبه بندی را که در نظر میگیرد مرتبط و معتبر میداند . قدرت با تحلیل تعداد و کیفیت پیوندها از دیگر صفحات وب , کیفیت محتوا و ارتباط کلی با یک دوره جستجو اندازهگیری میشود. به طور خلاصه , صفحات وب شما پتانسیل رتبهبندی در گوگل را دارند که محتوای شما غنی است , سایت شما ساختار خوبی دارد , و شما یک پروفایل لینک سالم را حفظ میکنید .
هنر seo میتواند مرموز به نظر برسد اما در دنیای امروز , در مورد ایجاد محتوای با کیفیت بالا و توسعه تجربه کاربر است که تا حد امکان دوستانه انسان است . گوگل الگوریتم خود را در طول سالها برای حذف تاکتیکهای کثیف " blackhat " ( بازی کثیف و تقلب ) که تجربه جستجو کاربر را به خطر میاندازد , توسعه دادهاست . اما همیشه اینطور نبوده .
طول محتوای سئو
طول محتوای سئو چقدر باید باشد
طول محتوای سئو 300 کلمه یا 500 کلمه قابل قبول است.براستی برای سئو چه تعداد گلمه برای محتوا قابل قبول است.
قبل از سال ۲۰۱۲ , تعداد زیادی از محتوای ضعیف کیفیت در بالاترین جستجوهای گوگل رتبهبندی شدند . این صفحات وب فرم کوتاه , مقالات و پستهای وبلاگ عموما ً فاقد جوهر بوده و با پر کردن کلید واژگان جایگاه اول را کسب کردهاند. این کار برای هر کسی که سعی میکرد تحقیقات مفصل را با استفاده از گوگل انجام دهد بسیار ناامیدکننده بود .
گوگل به دو روش به این مشکل پاسخ داد . در ابتدا , آنها یک الگوریتم جدید را معرفی کردند که برای استفاده از محتوای عمق در نتایج موتور جستجو طراحی شدهبود . دوم , معرفی الگوریتم پاندا با کاهش محتوای " نازک " و اولویتبندی محتوای پیچیده , با ارزش بالا , همه چیز را به لرزه در میآورد .
محتوای نازک در مقابل پیچیده برای سئو
محتوای نازک در مقابل پیچیده برای سئو , دقیقا ً محتوای " نازک " چیست و چگونه با محتوای پیچیده تفاوت دارد ؟ آیا این دوگانگی با طول مقاله مرتبط است ؟ به عبارت دیگر , آیا مقالات نازک همیشه کوتاه هستند و همیشه مقالات پیچیده هستند ؟ این پست در مورد تاثیر طول محتوا بر سئو بحث خواهد کرد. نکته : پاسخ آن طور که فکر میکنید ساده نیست !
حداقل محتوای سئو 300 کلمه است
۳۰۰ کلمه حداقل برای محتوای نازک سئو به نوشتن کم ارزش , تنک اشاره دارد که فاقد جزئیات یا بینش است. همچنین میتواند به محتوایی اشاره کند که از منابع دیگر کپی یا درهم ادغام شدهاست . در مقابل آن , صفحات کوتاه وب یا مقالات زیر ۳۰۰ کلمه به نظر میرسد که یک زمینه اصلاح رسیده برای نوع محتوای " نازک " گوگل در حال حاضر از آن متنفر است .
اجماع عمومی صنعت در سال ۲۰۱۸ نشان میدهد که صفحات وب , وبلاگها و مقالات باید حداقل ۳۰۰ تا ۵۰۰ کلمه برای اهداف سئو خوب باشند .
محتوای فرم بلند برای سئو
محتوای فرم بلند برای تحقیقات اخیر سئو نشان دادهاست که محتوای فرم بلند در مقایسه با نتایج موتور جستجو بالاتر است . یک مطالعه شناختهشده توسط SerpIQ از سال ۲۰۱۲ نشان داد که بالاترین میزان رتبهبندی به طور متوسط ۲۰۳۲ کلمه است. اخیرا , SEMrush اختلاف ۴۵ درصدی در طول محتوای بین ۳ صفحه برتر و صفحه در مکان بیستم را پیدا کردهاست. سه صفحه اول محتوی طولانیتر حداقل ۷۵۰ کلمه را نشان دادند . علاوه بر این , بافر طول بهینه پست بلاگ را ۱۶۰۰ کلمه یافت .
علاوه بر این , محتوای فرم بلند ممکن است به طور غیرمستقیم seo را افزایش دهد . این به این دلیل است که محتوای فرم بلند بیشتر به اشتراک گذاشته میشود یا دوست دارد . همچنین , این احتمال بیشتر وجود دارد که contain کیفیت داشته باشد که میتواند سرعت بازتاب را کاهش دهد . به نوبه خود , این احتمال وجود دارد که تبدیلات را تشویق کند .
اگر کلمات " لغو کارت Amex " را در گوگل تایپ کنید , مناسبترین و مفیدترین صفحه وب در بالای رتبه ظاهر میشود . از آنچه تا کنون شنیدهاید , ممکن است انتظار داشته باشید که صفحه اول فرم بلند باشد , یا حداقل شامل صنعت باشد - ۳۰۰ کلمه توصیه شدهاست ! با توجه به این صفحه وب تنها ۲۷ کلمه دارد - به وضوح جنبههای مهم دیگری برای الگوریتم جستجوی گوگل در کنار طول محتوا وجود دارد .
برای نشان دادن " استثنا در قانون " , بیایید وانمود کنیم که دوست دارید به دنبال کمک دستور زبان در گوگل بگردید . تایپ کردن در کوئری " run vs run " یک صفحه وب را با راهنمایی بسیار آموزنده بر روی این خطای دستوری رایج باز میگرداند . اگر به دقت نگاه کنید , خواهید دید که صفحه وب رتبه بالا در سال ۲۰۰۸ ایجاد شدهاست , و وبلاگ به طور منظم محتوا را ارسال نمیکند .
به نظر میرسد که در جنگ صفوف , ارسال منظم وبلاگ به اندازه آنچه که اغلب به باور ما منجر میشود , حیاتی نیست . در عوض , تمرکز بر ایجاد محتوای با کیفیت بالا , ارزشمند که علاقه را در طول زمان حفظ میکند , احتمالا ً مهمتر است . متخصصان بازاریابی به این نوع محتوا به عنوان محتوای همیشهسبز اشاره میکنند , زیرا ۱۰ سال بعد - پست وبلاگ هیچ یک از وظایف یا درخواست خود را از دست نداده است !
شایانذکر است که این پست حاوی 300کلمه است ! اگرچه محتوا کوتاه است - لاغر نیست . " این اطلاعات , منحصر به فرد و بسیار جذاب است .
این دو مثال به هیچ وجه منحصر به فرد نیستند . آنها به عنوان یادآور پیچیدگی الگوریتم های گوگل عمل میکنند ; وقتی به طول محتوا میرسد و سئو - هیچ قانون سیاه و سفید وجود ندارد . با این حال , پیچیدگی نباید منجر به سردرگمی کامل شود . با پیشنهاد روشهایی که اطلاعات در این مقاله را میتوان برای هدایت خلق محتوا به کار برد , آنرا به پایان رساندیم.