سئو صد یعنی یک سئو 100 در 100 موفق که بتواند یک وب سایت را به صفحه اول گوگل برساند و باعث افزایش بازدید و جذب مخاطب گردد.
اما سئو از 0 تا 100 مراحل گوناگونی دارد که حول سه محور سئو داخل صفحه ،سئو خارج از صفحه و سئو فنی یا تکنیکال دور میزند.
برای اینکه یک سئو صد در صد موفق داشته باشیم باید دقیقا تمام الگوریتم و فاکتورهای مورد نظر تمام تورهای جستجو و بویژه گوگل را رعایت کنیم.
در ابتدا باید کلمات کلیدی پربازدید مرتبط با کسب و کار خود را بشناسیم و در باره میزان رقابت آنها تحقیق کنیم و تخمین بزنیم که چه مدت زمان را باید صرف کنیم تا کلمه کلیدی دلخواهمان در صفحه اول گوگل قرار بگیرد.
ایجاد یک محتوای عالی و کاربرپسند که بتواند کاربران را جذب نماید تا از وب سایت شما بازدید نمایند و تا انتهای صفحه موردشان را ببینند و زمان اقامتشان در سایت شما طولانی شود.
برخی از سایت ها برای جذب مخاطب به ترفندهای دیگری متوسل میشوند مثلا دانلود یک فیلم مهیج روز را تبلیغ میکنند اما وقتی وارد سایتشان میشوید مطلبی غیر از آنچه که اعلام شده را میبینید.
سئو وقتی بطور صد در صد موفق خواهد بود که سایت شما از سرعت لودینگ و بارگذاری مناسبی بهره مند باشد و کاربران بیش از حد در انتظار بازشدن صفحه سایت شما نمانند.
ایجاد بک لینک به سایت های بزرگ و معروف که بتواند بازدیدکنندگان آهنا را به وب سایت شما ارجاع دهد یکی از معمترین اجزای یک سئو 100 در 100 موفق است.
سئو صفر تا صد یک صفحه اختصاصی در سایت جام ارژنگ برای معرفی تمام تکنیک ها و روش های بهینه سازی موتورهای جستجو برای حضور موفق یک وب سایت در صفحه اول گوگل است.
سئو مخفف عبارت seach engine optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو بوده که با نام اختصاری seo شناخته میشود.
در این صفحه ابتدا به معرفی سئو خواهیم پرداخت و سپس تکنیک ها و روش های موثر و موفق بهینه سازی را با یکدیگر بررسی میکنیم.
اهمیت سئو و همچنین مزایایی که برای معرفی کسب و کارها در بازاریابی دیجیتال دارد و میتواند حضوری موفق و مقتدرانه برای هر شغلی به دنبال داشته باشد.
با سئو صد همراه ما باشید و از نقطه صفر شروع کرده و به نقطه صد برسیم.
سئو در اواسط دهه ۱۹۹۰ شروع کرد . در مورد مراحل مهم در تکامل موتورهای جستجو و سئو در این پست بخوانید .
بهینهسازی موتور جستجو ( سئو ) امروزه بسیار حول گوگل میچرخد .
سئو در واقع از محبوبترین موتور جستجو جهان که توسط لری پیج و سرگئی برین تاسیس شدهاست پیشی گرفتهاست.
اگرچه می توان استدلال کرد که سئو و همه چیز بازاریابی موتور جستجو با راهاندازی اولین وب سایت منتشر شده در سال ۱۹۹۱ آغاز شد , یا شاید زمانی که اولین موتور جستجوی وب راهاندازی شد , داستان سئو به طور رسمی کمی دیرتر آغاز میشود .
قبل از اینکه بهینهسازی موتور جستجو به نام رسمی تبدیل شود , واژههای دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفتند.
موتورهای جستجو نحوه پیدا کردن اطلاعات , انجام تحقیقات , خرید محصولات و خدمات , سرگرمی و ارتباط با دیگران را تغییر دادهاند .
پشت تقریبا ً هر مقصد آنلاین - چه یک وب سایت , وبلاگ , شبکه اجتماعی و یا برنامه کاربردی - موتور جستجو است .
موتورهای جستجو به نیروی اتصال و راهنمای جهتی زندگی روزمره تبدیل شدهاند .
سئو صد در صد برای حضور یک وب سایت در صفحات نتایج جستجو لازم و ضروری است و باید برای حصول آن یک استراتژی معین تبیین نمود تا به هدف اصلی خود برسیم.
بطور اساسی سئو تمرین استفاده از برخی از اصول محتوای کیفی و بهبود مسائل فنی برای جذب بیشتر ترافیک آنلاین و در نتیجه قرار گرفتن در صفحات نتایج جستجو است.
ایجاد محتوای بیشتر اعم از متن و عکس و ویدئو و انیمیشن و همچنین استفاده از لینک های بیشتر و استفاده از طیف گسترده ای از کلمات کلیدی یا راه عالی برای برای کسب رتبه بالاتر در طول یک پروسه زمانی است.
وقتی کاربران بیشتری به سایت شما مراجعه کنند و مطالب شما آموزنده و باعث افزایش تجربه کاربر شود بیشترین امتیاز از سوی موتورهای جستجو برای شما در نظر گرفته میشود.
یک وب سایت نباید خشک باشد و باعث گریز کاربر و فراری دادن آنها شود که این عمل موجب کاسته شدن از بازدیدها شده و در نتیجه سقوط وب سایت شما را به همراه خواهد داشت.
اگر کلمه کلیدی انتخاب میکنید سعی کنید مطالب همان صفحه که ایجاد میکنید دقیقا همان کلیدواژه را در بگیرد بعنوان مثال وقتی کلمه"فیلم اکشن"را جستجو میکنید مایلید وارد سایتی شوید که فیلم اکشن را نمایش میدهد.
سئو صد عنوان این صفحه از سایت جام ارژنگ است که از صفر تا صد آن مربوط به بهینه سازی موتورهای جستجو است و تلاش بر این است تا با این کلیدواژه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم.
آیا شما از سئو برای تقویت کسبوکار خود استفاده میکنید؟
سئو اساس هر استراتژی بازاریابی دیجیتال و به ویژه هر استراتژی بازاریابی محتوایی است . تحویل ترافیک , قدرت , رهبری , و فروش ضروری است , اما اگر درست انجام دهید تنها آن مزایا را خواهید داشت .
اگر نه , کسبوکار شما ممکن است آنلاین نامرئی باشد . ما میدانیم که ماندن تا به امروز همیشه آسان نیست , اما وقتی به سئو میرسد نمیتوانید آرام باشید .
گوگل همیشه الگوریتم های جستجو خود را تغییر میدهد , بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که روشهای سئو که در گذشته کار میکردند در آینده به کار ادامه دهند .
سئو مخفف بهینهسازی موتور جستجو است. این کار باعث میشود وب سایت شما برای موتورهای جستجو مانند گوگل و مایکروسافت بینگ واضحتر و جذابتر شود.
سئو برای هر استراتژی بازاریابی دیجیتال حیاتی است . شما به صفحات وب خود نیاز دارید تا زمانی که کاربران به دنبال کلمات کلیدی مرتبط میگردند , رتبه بالایی داشته باشید. این قابلیت دید به مشتریان احتمالی اجازه میدهد تا وب سایت خود را همراه با محصولات , خدمات و محتوایی که ارائه میکنید کشف کنند .
سئو در مرکز آن شامل تنظیم بخشهای مختلف وب سایت شما برای بهبود رتبهبندی شما در نتایج جستجو است. تنظیمات مهم عبارتند از :
محتوا : کلمات , عناوین , و تصاویر معماری وب سایت شما : چگونه وب سایت شما ارتباطات ساختاری دارد : لینک به وب سایت و صفحات وب سایت شما.
سئو صد یک کلیدواژه کامل برای بهینه سازی وب سایت است و این عبارت را در ذهن افراد تداعی میکند که تمام آنچه را لازم است در باره سئو بداند بطور یکجا در یک صفحه گردآوری شده است.
یکی از مسایل مهم در سئو"خوانایی است"است که بسیار باید روی آن دقت شود تا بتواند نتیجه بخش بوده و باعث ارتقای رتبه وب سایت ما گردد.
بسیاری از کارشناسان معتقدند که متن پاراگراف های وب سایت باید کوتاه باشد تا خواننده مجبور نشود برای درک منظور نویسنده یک مطلب طولانی را بخواند.
به عنوان مثال"سئو صد شامل تمام سایت هایی میشود که از صفر تا صد سئو را انجام میدهند"این یک عبارت کوتاه و جامع است که باید در یک سطر قرار گیرد.
این عمل باعث میشود تا خواننده بتواند به راحتی مطلب را درک نموده و ترغیب به ادامه خواندن شود و اگرهم خواندن مطلب را ادامه نداد ازهمین سطر به منظور نویسنده پی خواهد برد.
مطلب مهم دیگر در خوانایی اندازه و سایز فونت است که نه باید بسیار درشت باشد و نه بسیار ریز که خواننده را اذیت کند معمولا برای عنوان ها از فونت درشت استفاده میکنند و برای متن از فونت با اندازه معمولی که میتواند سایز 14 باشد.
مطلب دیگر در باره خوانایی یک صفحه ایده ال این است که حداقل تعداد 500 کلمه در آن صفحه بکار رفته باشد که این حداقل مورد نظر موتورهای جستجو و بویژه گوگل است.
البته برخی از سایت ها و کارشناسان سئو معتقدند متن های طولانی با بیش از 1000 یا 3000 کلمه میتواند بسیار مطلوب و جالب توجه باشد.
در ادامه صفحه سئو صد در سایت جام ارژنگ به نکات مهمتر و حساستری که میتواند بهینه سازی یک وب سایت را به بهترین وجهی به سر انجام برساند را به نگاه خوانندگان خواهیم رساند.
برای درک سئو , باید بدانید که گوگل چگونه کار میکند .
گوگل قصد دارد نتایج جستجوی مرتبط را به عنوان بخشی از تلاش خود برای " سازماندهی اطلاعات جهان و دسترسی جهانی به آن " ارائه دهد .
برای این کار , موتور جستجو باید بداند که چه اطلاعاتی در آنجا وجود دارد . این فرآیند چگونه کار میکند .
گوگل نرمافزاری خودکار به نام روبات جستجو یا عنکبوتها دارد . این رباتها صفحات وب را در فرآیندی به نام خزیدن در وب بازدید میکنند.
سپس صفحاتی را که به فهرست گوگل میروند اضافه میکنند , که یک کاتالوگ بزرگ از میلیاردها صفحات وب است .
وقتی افراد جستجو میکنند , گوگل نتایج مربوط به آن کاتالوگ را نشان میدهد .
چگونه رتبهبندی جستجوی گوگل افراد معمولا ً تایپ میکنند یا کلماتی را که به دنبال آن هستند میگویند . به این کلمات کلیدی میگویند و همانطور که میبینید , آنها بخش مهمی از سئو هستند .
بالاترین رتبه سئو اختصاص به کیفیت محتوا دارد : محتوا همچنان شاه سئو است . کیفیت همیشه برای رتبهبندی جستجو مهم بودهاست , اما گوگل با به روز رسانی محتوای مفید اخیر خود , اهمیت خود را دو برابر کردهاست .
هدف جستجو و ربط محتوا : درک " چرا " پشت یک کوئری جستجو ( قصد جستجو ) حیاتی است . محتوای شما باید مستقیما ً نیازهای کاربر را برطرف کند و اطلاعاتی را که به دنبالش هستند فراهم کند .
بک لینک : ارتباط بین وب سایتهای با کیفیت بالا و عملکرد شما مانند رای اعتماد به نفس برای گوگل . ساخت یک مجموعه تنظیمات قوی برای رتبهبندی خوب ضروری است .
سرعت بارگذاری وب سایت : افراد ( و گوگل ) از وب سایتهای کند نفرت دارند . بهینهسازی وب سایت برای سرعت بارگذاری سریع برای تجربه مثبت کاربر و سئو ضروری است .
موبایل - دوستانه : با بیشتر جستجوهای انجامشده در حال حاضر در دستگاههای تلفن همراه , داشتن یک وب سایتی که در گوشیهای موبایل پاسخگو و آسان است , ضروری است .
سئو فنی : این شامل جنبههای فنی مختلفی است که وب سایت شما را با موتورهای جستجو قابلدرک میسازد . این شامل عواملی مانند ساختار سایت , ساختار نشانی اینترنتی و نشانهگذاری طرح است.
E-E-A-T ( تجربه , تخصص , صلاحیت و قابلیت اعتماد ) : گوگل محتوای وب سایتها و نویسندگانی را که معتبر و قابلاعتماد میدانند , اولویتبندی میکند . ایجاد تخصص در جایگاه خود و ایجاد خود به عنوان منبع موثق اطلاعات مهم است .
تجربه کاربر : گوگل میخواهد کاربران تجربه مثبتی در وب سایت شما داشته باشند . این شامل عواملی مانند ناوبری شفاف , دوستانه بودن همراه و عدم حضور تبلیغات نفوذی است .
عوامل و عناصر متعددی باعص حضور یک وب سایت در صفحه اول گوگل میشوند و مجموعه این عوامل در چهارچوب سئو قرار دارند.
گوگل همچنین اغلب عناصر ویژهای را در بالای صفحات نتیجه قرار میدهد . آنها عموما ً به عنوان ویژگیهای SERP شناخته میشوند . برخلاف نتایج پشتیبانی شده , این نتایج جستجوی ارگانیک هستند , نه نتایج پرداختشده . این بدان معناست که شما از استراتژیهای سئو برای گنجاندن در این عناصر خاص استفاده میکنید .
در اینجا چند ویژگی مشترک گوگل SERP آورده شدهاست :
Snippets برجسته ( به عنوان جعبههای پاسخ گوگل نیز شناخته میشوند ) : این ها پاسخهای سریع به کوئریهای رایج هستند و از صفحات وب رتبهبندی بالا کشیده میشوند .
بستههای تصویر , نتایج خرید و جعبههای خبری : اگر گوگل باور داشته باشد که جستجو با تصاویر , محصولات و یا اخبار اخیر ارتباط نزدیکی دارد , ممکن است نتایج جستجو را از تصاویر گوگل , گوگل خرید و یا گوگل نیوز در بخش اصلی نمایش دهد .
جعبههای ویدئو : گوگل گاهی اوقات یک ویدئو نهفته را نشان خواهد داد که معتقد است برای کاربر مفید خواهد بود .
بستههای محلی : اگر گوگل معتقد باشد که کاربر در جستجوی یک کسبوکار محلی است , ممکن است فهرستی از کسبوکارهای محلی را نشان دهد , اغلب با نقشهها و اطلاعات تماس .
محتوای با کیفیت بالا سنگ بنای سئو موفق است . گوگل محتوای اطلاعرسانی , تعامل و قابلاعتماد را اولویتبندی میکند که به طور واقعی به جستجوهای کاربران میپردازد .
در اینجا چند نکته برای ساخت محتوای استثنایی آورده شدهاست :
تمرکز بر قصد کاربر : " چرا " پشت یک کوئری جستجو را درک کنید. کاربران به دنبال چه اطلاعاتی هستند؟
ارائه ارزش : ارائه راهحل , پاسخ دادن به سوالات و فراتر از آنچه که وب سایتها ممکن است بگویند .
اعتبار خود را حفظ کنید : ادعاهای خود را با دادهها , آمار و ارتباطات با منابع معتبر پشت کنید.
خوانایی را بهینه کنید : محتوای خود را با عناوین شفاف , نقاط گلوله و پاراگرافهای کوتاه برای خواندن آسان بسازید .
با ایجاد محتوای ارزشمند , شما خود را به عنوان یک منبع قابلاعتماد و جذب مخاطبان وفادار , که یک سیگنال مثبت سئو برای گوگل است , تثبیت میکنید .
ارتباط با منابع معتبر : منابع معتبر را برای حمایت از ادعاهای خود ذکر کنید و دانش خود را از موضوع نشان دهید .
وبلاگ مهمان در وب سایتهای رسمی : شرکت کردن مقالات در وب سایتهای معتبر در جایگاه شما به ایجاد شهرت و اقتدار آنلاین شما کمک میکند .
از تجربیات خود بنویسید : این میتواند به ویژه در آموزش و راهنما مهم باشد . روشن کنید که دستورالعملها , تحلیلها و مثالهایی که ارائه میکنید از تجربه خودتان هستند .
در اینجا برخی از مهمترین چیزهایی که میتوانید برای بهبود سئو در صفحه خود بهینهسازی کنید آورده شدهاست :
برچسب عنوان : این نام صفحه وب است که در نتایج جستجو و در مرورگر ظاهر میشود . عناوین واضح , مختصر و غنی از کلمات کلیدی ( به طور ایدهآل زیر ۶۰ نویسه ) که محتوای صفحه شما را به دقت منعکس میکنند .
متا توصیف : این snippets کوتاه ( حدود ۱۶۰ کاراکتر ) تحت عنوان برچسب شما در نتایج جستجو ظاهر میشوند . از متا توصیف برای جذب کاربران برای کلیک روی صفحه خود با خلاصه کردن محتوا و شامل کلمات کلیدی مربوطه استفاده کنید .
تصاویر : اندازه فایل هر تصویر بزرگی که میخواهید در صفحه وب خود بگنجانید را کاهش دهید . استفاده از نام پروندهها و توضیحات متنی alt . کلمات کلیدی مرتبط را در نظر بگیرید , بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که آنها در جستجوهای تصویر ظاهر شوند .
لینکهای داخلی : لینک به دیگر صفحات مرتبط در وب سایت خود اضافه کنید . از متن لنگر توصیفی ( متن hyperlinked که کاربران روی آن کلیک میکنند ) استفاده کنید تا مشخص شود که صفحه مرتبط درباره چیست .
سئو چیست و چگونه سایت خود را سئو کنیم؟این اولین سوالی است که در ذهن کاربران و یا مشتریانی که میخواهند برای نخستین بار سایت داشته باشند مطرح میشود.
عمده سوالاتی که برای اولین بار مطرح میشود و ما در این صفحه به آن خواهیم پرداخت تقریبا در قالب سوالات زیر است:
1-سئو چیست و چه اهمیتی برای معرفی کسب و کار ما دارد؟
2-برای اینکه سایت ما از یک سئو قوی بهره مند شود چه کاری باید انجام دهیم.
3-چه عواملی در بهبود کیفیت سئو وب سایت نقش دارند؟
4-آیا خودمان نیز میتوانیم سایتمان را سئو کنیم یا حتما نیاز به یک سئوکار داریم؟
5-سئو را از کجا و از چه مرحله ای باید شروع کنیم؟
6-سئو بر چند دسته تقسیم میشود و کارآیی هرکدام چیست؟
7-اجزای مهم سئو چیست و چگونه باید برای موتورهای جستجو سایت خود را بهینه سازی کنیم؟
بطور خلاصه در ابتدا باید بگوییم سئو یعنی بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو و به عنوان مهمترین بخش بازاریابی دیجیتال و حضور فعال در صفحه اول گوگل محسوب میشود.
سئو در هر استراتژی بازاریابی دیجیتال کلیدی است .
به هر حال , چه کسی نمیخواهد در نتایج جستجوی ارگانیک بالای گوگل ظاهر شود.
جایی است که کاربران بیشترین لینکهای قابلرویت را پیدا میکنند , و همچنین آنهایی که اغلب کاربران به آنها دسترسی دارند .
داشتن یک استراتژی سئو خوب میتواند شما را به آنجا ببرد !
سایت , وبلاگ و یا تجارت الکترونیک شما بیشتر شناخته میشود و منجر به قدرت در بازار , تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان و افزایش فرصتهای تبدیل میشود.
از همه بهتر ؟ شما میتوانید بدون سرمایهگذاری در تبلیغات پرداختشده به همه اینها برسید .
از طریق بهینهسازی صفحات خود و اتصال به دیگر سایتها میتوانید تجربه جستجو و ناوبری کاربران خود را بهبود بخشید .
سئو یا بهینهسازی موتور جستجو مجموعهای از استراتژیهای بهینهسازی برای سایتها , وبلاگها و صفحات وب است که هدف از آن بهبود موقعیت شما در نتایج موتور جستجوی آلی است .هر ثانیه , میلیونها جستجو توسط موتورهای جستجو پردازش میشوند - عمدتا ً گوگل , محبوبترین موتور جستجو در سراسر جهان .کاربران به دنبال پاسخ به طیف باور نکردنی از سوالات در برنامه روزانه خود هستند - از بهترین هتل طبقهبندیشده برای سفر آینده به توضیح نظریه تکامل .برای هر جستجو , گوگل با رتبهبندی بهترین پاسخها , نتایج را سازماندهی میکند.
هر جستجو فرصتی برای نشان تجاری شما برای ارائه بهترین پاسخ به آنچه که کاربران به دنبال آن هستند , فراهم میکند.
با این کار به عنوان فوکوس , شما شانس بهتری برای افزایش دید و کلیک , دریافت ترافیک ارگانیک بیشتر و افزایش نتایج با حضور آنلاین خود دارید .
اما برای رسیدن به این هدف , باید به گوگل ثابت کنید که بهترین پاسخ را دارید و باید در جایگاه اول در SERP ظاهر شوید ( صفحه نتایج موتور جستجو ) .
این شامل داشتن محتوای زیاد نیست , بلکه ارائه قابلیت استفاده , انتقال قدرت بازار و کمک به گوگل برای خواندن صفحات شما است.
اینها اهداف استراتژی سئو هستند .
همچنین سئو در sem ( بازاریابی موتور جستجو ) نقش دارد که تمام استراتژیهای موتور جستجو شامل تبلیغات پرداختشده و لینکهای پشتیبانی شده را پوشش میدهد .
از سوی دیگر , سئو تنها از استراتژیهای ارگانیک استفاده میکند و شامل خریدهای رسانهای نمیشود . این امر منجر به بازدهی بالاتر سرمایهگذاری ( roi ) و هزینه خرید کمتر مشتری ( CAC ) میشود.
سئو مخفف " بهینهسازی موتور جستجو " است که فرآیند دریافت ترافیک از موتورهای جستجو آزاد , ارگانیک , سرمقاله و یا طبیعی است . هدف از آن بهبود موقعیت وب سایت شما در صفحات نتایج جستجو است . به یاد داشته باشید که هرچه وب سایت بالاتر باشد , افراد بیشتری آن را خواهند دید .
به عنوان یک بازاریابی دیجیتال , دانستن اینکه چگونه برند , وب سایت و یا شرکتی که توسط جستجوگران پیدا میشود یک مهارت اصلی است و درک اینکه سئو چگونه در حال تکامل است شما را در صدر بازی شما قرار میدهد .
در حالی که سئو اغلب به روشهای کوچک تغییر میکند , اصول کلیدی آن تغییر نمیکنند . ما میتوانیم سئو را به سه جز اصلی و یا ستون تقسیم کنیم که شما باید با آنها آشنا باشید - و به طور منظم عمل کنید.
سئو فنی : بهینهسازی فنی فرآیند تکمیل فعالیتها در سایت شما است که برای بهبود سئو طراحی شدهاند اما به محتوا مربوط نیستند . اغلب پشت صحنه اتفاق میافتد . یک مثال ساده از بهینهسازی فنی ارائه sitemap به گوگل است .
سئو روی صفحه : بهینهسازی روی صفحه فرآیند تضمین محتوای سایت شما است و تجربه کاربر بزرگی را فراهم میکند . این برنامه شامل هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب در محتوای شما است و میتواند از طریق یک سیستم مدیریت محتوا مانند wordpress , Wix , Drupal , Joomla , Magento یا Shopify انجام شود .
سئو خارج از صفحه : بهینهسازی خارج از صفحه فرآیند افزایش رتبه موتور جستجو سایت شما از طریق فعالیتهای خارج از سایت است . این امر عمدتا ً توسط backlinks با کیفیت بالا هدایت میشود که به ایجاد شهرت سایت کمک میکند .
مانند هر چیزی در بازاریابی دیجیتال , شما به یک استراتژی برای کمک به پیادهسازی , ردیابی و بهتر شدن برای موفقیت نیاز دارید . برای سئو هم همین طور است .
یک استراتژی سئو بر بهینهسازی محتوای شما متمرکز است تا در بالاترین حد ممکن در موتورهای جستجو رتبهبندی شود - ترجیحا ً صفحه یا موقعیت # 1 . هدف آن افزایش ترافیک آلی است تا شما توسط personas هدف خود پیدا شوید .
یک استراتژی برای سئو نیز به شما کمک میکند تا در مسیر محتوای خود بمانید به جای صرف وقت و پول در محتوا که اجرا نمیشود , محتوای کیفی براساس عملکرد و قصد کاربر ایجاد خواهید کرد .
نکته اول : اگر شما یک کسبوکار کوچک یا یک کار در یک منطقه خاص هستید , سئو محلی یک عنصر مهم برای پختن در استراتژی شماست . این کار به شما کمک میکند که توسط افراد در منطقه خود پیدا شوید .
سئو صد یعنی بهینه سازی کامل یک وب سایت برای موتورهای جستجو به گونه ای در نتایج جستجو ظاهر شویم و کاربران در هنگام پرس و جو و دنبال کردن مطالب مورد نظر بتوانند وب سایت ما را ببینند.
همانگونه که میدانید داشتن یک وب سایت یا وبلاگ به تنهایی اهمیتی ندارد و تا وقتی که بازدیدکننده ای نداشته باشیم نمیتوانیم نسبت به معرفی کار و کسب خود امیدوار باشیم.
سئو به مانند یک راهنما و یک بلد دست کاربران و جستجوگران و خریداران را گرفته و به محل کار شما که همان وب سایت شماست میکشاند و شما را در معرض نگاه همگان قرار میدهد.
یک وب سایت هرچقدر که زیبا باشد و از نظر طرح و رنگ و گرافیک در مرحله عالی از حیث طراحی قرار داشته باشد اما بازدیدکننده ای نداشته باشد یاس و ناامیدی برای دارنده وب سایت به ارمغان میآورد.
سئو صد در صد موفق هنگامی محقق میگردد که شما با انبوهی از بازدید مواجه شوید و از موتورهای جستجو امتیاز کسب نمایید.
سئو یک فرآیند طولانی است که نیاز به کار مستمر و تحقیق و بررسی دارد و مهمترین عنصر آن ایجاد محتوای کاربرپسند باشد به گونه ای که کاربران در وب سایت شما دقایق یا ساعتی توقف نمایند.
واژهنامه سئو : واژگانی که شما باید بدانید برخی از واژههایی هستند که در این راهنما و در مقالات دیگر درباره سئو خواهید دید .با خواندن این تعاریف سریع , شما درک بهتری از اصول اولیه به عنوان مبتدی خواهید داشت .
الگوریتم : مجموعهای از قوانینی که موتورهای جستجو برای تعیین رتبه وب سایتها در نتایج جستجو استفاده میکنند . الگوریتم ها عوامل مختلفی مانند کیفیت محتوا , تعامل کاربر و بک لینک ها را در نظر میگیرند .
بک لینک : لینکهای دیگر وب سایتهایی که منجر به وب سایت شما میشوند . آنها برای سئو مهم هستند زیرا به موتورهای جستجو اشاره میکنند که وب سایتها محتوای شما را ارزشمند و معتبر میدانند .
نرخ کلیک ( CTR ) : درصد افرادی که پس از دیدن آن در نتایج جستجو روی لینک به صفحه وب شما کلیک میکنند . با گرفتن تعداد کل کلیک و تقسیم آن با تعداد کل برداشت محاسبه میشود . تاثرات تعداد دفعاتی هستند که پیوند شما دیده میشود .
بهینهسازی محتوا : فرآیند ایجاد محتوای مطمئن به گونهای نوشته و ارائه میشود که موتورهای جستجو بتوانند آن را به طور موثر درک و رتبهبندی کنند . این شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط , ایجاد محتوای کیفی و بهبود تعامل کاربر است.
مرجع دامنه ( da ) : امتیاز , معمولا ً در مقیاس ۱۰۰ نقطهای , پیشبینی میکند که یک وب سایت چگونه در صفحات نتیجه موتور جستجو رتبهبندی خواهد شد . امتیازات بالاتر مربوط به توانایی بیشتر در رتبهبندی است. این امتیاز توسط Moz برای اندازهگیری حضور آنلاین یک وب سایت و اعتماد به نفس ایجاد شد .
E-E-A-T ( تجربه , تخصص , Authoritativeness , قابلیت اعتماد ) : عوامل مورد استفاده گوگل برای ارزیابی کیفیت یک صفحه وب . برای رتبهبندی یک وب سایت در نتایج جستجو بسیار مهم است .
به روز رسانی محتوای مفید گوگل : یک به روز رسانی اخیر برای الگوریتم گوگل با هدف ارتقا محتوا که ارزش قابل توجهی برای کاربران فراهم میکند و تنزل کیفیت محتوای پایین که به نیازهای واقعی کاربران خدمت نمیکند .
کلید واژه : فرآیند یافتن و تحلیل اصطلاحات جستجوی واقعی که افراد وارد موتورهای جستجو میشوند . این پژوهش به هدایت خلق محتوا و استراتژیهای بازاریابی کمک میکند .
ساختمان لینک : نحوه به دست آوردن backlinks جدید به وب سایت برای بهبود رتبهبندی موتور جستجو و افزایش ترافیک ارگانیک .
سئو محلی : یک استراتژی برای بهینهسازی وب سایت تان برای رتبهبندی نتایج جستجو برای جستجوهای محلی , اغلب مربوط به یک منطقه جغرافیایی خاص .
متا توصیف : توصیف مختصری از محتوای صفحه وب که تحت عنوان صفحه وب در نتایج جستجو ظاهر میشود . این کار به کاربران کمک میکند تا درک کنند که صفحه درباره چیست و میتواند روی نرخ کلیک تاثیر بگذارد .
سئو در صفحه : به بهینهسازی تکتک صفحات وب برای رتبهبندی بیشتر و کسب ترافیک مرتبط در موتورهای جستجو اشاره دارد. آن شامل بهینهسازی محتوای و کد منبع html یک صفحه , شامل عناوین , meta , محتوا و تصاویر است.
سئو خارج صفحه : شامل فعالیتهایی است که خارج از وب سایت شما برای تاثیر گذاشتن بر رتبهبندی شما در صفحات نتایج موتور جستجو انجام میشود. این شامل تاکتیکها مانند ساخت لینک , بازاریابی رسانههای اجتماعی , و توسعه influencer است که به افزایش اعتماد و اقتدار سایت کمک میکند .
جستجوی ارگانیک : فرآیند به دست آوردن مکانهای طبیعی در صفحات نتایج موتور جستجو ( SERPs ) بدون پرداخت هزینه برای جایابی آگهی . این استراتژی بر استراتژیهای سئو برای ارتقا رتبه تکیه دارد .
ترافیک ارگانیک : تعداد بازدیدکنندگان که از نتایج جستجوی ارگانیک به وب سایت میآیند برخلاف تبلیغات پرداختشده یا منابع دیگر .
پرداخت به ازای هر کلیک ( PPC ) : یک مدل تبلیغاتی که در آن تبلیغ کنندگان هر بار یکی از تبلیغات خود را پرداخت میکنند. اغلب برای هدایت سریع ترافیک به وب سایتها استفاده میشود , در مقابل کسب ترافیک از طریق جستجوی ارگانیک . آگهیهای گوگل نمونهای از تبلیغات PPC هستند .
پرس و جو جستجو : کلمات یا عباراتی که کاربران در جستجوی اطلاعات , محصولات یا خدمات آنلاین به موتور جستجو تایپ میکنند.
بررسی سئو : بررسی یک وب سایت برای شناسایی نقاط قوت و ضعف آن در ارتباط با سئو و تعیین فرصتهای بهبود .
SERP ( صفحه نتایج موتور جستجو ) : صفحهای که توسط موتور جستجو در پاسخ به پرس و جوی کاربر نمایش داده میشود , فهرستی از نتایج را نشان میدهد که شامل نتایج جستجوی آلی , تبلیغات و سایر ویژگیها مانند نقشهها یا بررسیها میشود.