سئو دوستانه
سئو دوستانه چیست و معنا و مفهوم این نوع بهینه سازی کدام است؟آیا سئو دوستانه فقط مخصوص موبایل است.چگونه محتوای دوستانه برای سئو ایجاد نماییم و کسب رتبه کنیم.

سئو دوستانه برای کسب رتبه
سئو دوستانه از آن دسته از کلمات کلیدی مربوط به بهینه سازی وب سایت است که ممکن است چندان از طرف کاربران موتورهای جستجو مورد تعقیب واقع نگردد.
اما باید بدانیم سئو دوستانه نقش بسیار مهم و انکارناپذیری در کسب رتبه و رسیدن به صفحه اول گوگل دارد.
وقتی به وب سایت سئو دوستانه برخورد میکنیم منظور یک وب سایت واکنشگرا و ریسپانسیو است که قابلیت نمایش در تمام سیستم ها بویژه موبایل را دارا باشد.
محتوای سئو دوستانه باید چند اصل مهم را شامل شود تا بتواند مورد اعتبار از طرف موتورهای جستجو و بویژه گوگل واقع شود.

عنوان سئو دوستانه
عنوان شاید مهمترین نقش را هدایت ترافیک ارگانیک و افزایش بازدید داشته باشد زیرا کلمه کلیدی بکاررفته در عنوان باعث جذب مخاطب و کاربران میگردد.
عنوان صفحه باید بگونه ای جذاب و گیرا باشد که کاربران را ترغیب به ورود به وب سایت شما نماید و درعین حال کلمه کلیدی را نیز در خود جای داده باشد.
موضوع محتوای سئو دوستانه
موضوع محتوا بسیار مهم است و حتما باید در راستای عنوان وب سایت بوده و مرتبط با کلمه کلیدی بکاررفته باشد.
پیداکردن موضوع برای نوشتن محتوای سئو دوستانه چندان سخت نیست و میتوانید از طریق جستجو در گوگل موضوعات مورد علاقه خود را پیدا کنید.

سئو دوستانه چیست
سئو دوستانه (seo friendly) به محتوا، وبسایتها یا عناصر وبسایتی اشاره دارد که برای رتبهبندی خوب در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) بهینهسازی شدهاند. این شامل استفاده از تکنیکهایی برای کمک به موتورهای جستجو مانند گوگل در درک و طبقهبندی محتوا است که در نهایت یافتن اطلاعات مرتبط را برای کاربران آسانتر میکند.
میتوانید ترافیک سئو را به عنوان هدیهای از گوگل در نظر بگیرید. این هدیه را زمانی دریافت میکنید که محتوای مفیدی را هنگام جستجوی مشتری ارائه دهید. اگر میخواهید از ترافیک آماده خرید بهرهمند شوید، سایت شما باید کاربرپسند، از نظر فنی سالم و مشتریمدار باشد. برای آشنایی با یک وبسایت سئوپسند و مراحل ساخت آن، ادامه مطلب را بخوانید.

وب سایت سئو دوستانه چیست
یک وبسایت سئو دوستانه، وبسایتی است که برای رتبهبندی در موتورهای جستجو ساخته شده است.
این وبسایت طبق دستورالعملهای فنی خاص بهینه شده است و تمام محتوای آن دقیقاً برای رتبهبندی در موتورهای جستجو برنامهریزی شده است. یک وبسایت سئوپسند، وبسایتی است که برای سرعت بالا، دسترسی آسان برای موتورهای جستجو و حاوی محتوای منحصر به فرد و با کیفیت بالا که مشتری میخواهد آن را بخواند، بهینهسازی شده است.
وبسایت شما باید توسط گوگل پیدا شود، خزیده و ایندکس شود. عناصر زیادی در دستیابی به این امر دخیل هستند. ممکن است به دلیل طراحی ضعیف وبسایت، کمبود محتوای مرتبط یا زمان بارگذاری کند صفحه، رتبهبندی موتورهای جستجو را از دست بدهید.
سئو دوستانه چه اهمیتی دارد
یک وبسایت سازگار با سئو، ترافیک شما را افزایش میدهد. اکثر افراد پنج نتیجه اول را در صفحه نتایج گوگل به صورت تمام صفحه انتخاب میکنند و بیش از یک چهارم آنها روی اولین نتیجه جستجو کلیک میکنند. اگر شما آنجا نباشید، احتمال کمتری وجود دارد که مشتریان شما شما را پیدا کنند. اکثر افراد هنگام استفاده از تلفن همراه خود از نتیجه سوم عبور نمیکنند، بنابراین اطمینان از اینکه سایت موبایل شما سازگار با گوگل است، بسیار مهمتر است. معمولاً وبسایتی که در سئو خوب است، تجربه کاربری خوبی نیز دارد. سئو میتواند بدون صرف هزینه برای تبلیغات کلیکی یا سایر تبلیغات آنلاین، ترافیک هدفمند را هدایت کند.
اشتباهی که بسیاری از شرکتها مرتکب میشوند این است که یک وبسایت ایجاد میکنند و سپس به دنبال بهبود سئوی آن هستند.
یک وبسایت از روز اول نیاز دارد که سئو بخشی از استراتژی آن باشد.
استراتژی سئو دوستانه
بدون استراتژی، دشوار است بدانید که اکنون کجا هستید، کجا میخواهید باشید و چگونه به آنجا برسید. صفحات باید کلمات کلیدی را هدف قرار دهند.
برای یک وبسایت سازگار با سئو، باید یک ساختار وبسایت ایجاد کنید تا برای کلمات کلیدی رتبهبندی شود. باید برای هر گروه از کلمات کلیدی یک صفحه خاص ایجاد کنید.
به عنوان مثال. اگر میخواهیم برای “روابط عمومی فناوری” و “آژانس روابط عمومی فناوری” رتبهبندی شویم، باید صفحات خاصی برای آنها ایجاد کنیم. پیشنهاد میکنیم اطلاعات حاصل از تجزیه و تحلیل رقبا را با اطلاعات حاصل از تحقیقات کلمات کلیدی ترکیب کنید تا یک استراتژی ایجاد کنید.
با این اطلاعات، میتوانید یک ساختار وبسایت ایجاد کنید.ساختار وبسایتی باید شامل صفحات خدمات، صفحات مکانها، صفحات بخش صنعت و وبلاگ باشد.

کلمات کلیدی سئو دوستانه
فرآیند نگاشت کلمات کلیدی برای سئو دوستانه یکی از مهمترین عناصر بهینهسازی درون صفحهای است که به گوگل کمک میکند تا ارتباط یک صفحه را تعیین کند و در نهایت اطلاعاتی را که کاربران به دنبال آن هستند، ارائه دهد.
نگاشت کلمات کلیدی به عنوان تطبیق اینکه کدام صفحه باید کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهد، تعریف میشود. هدف نهایی نگاشت کلمات کلیدی، ساخت بهینه محتوا و جذب ترافیک بیشتر است. اگر این فرآیند را طی نکنید، استراتژی شما ساختار کمتری خواهد داشت و ترافیک زیادی دریافت نخواهید کرد.

یک توصیه سئو دوستانه
صفحات مهم را در فاصله دو یا سه کلیک از صفحه اصلی خود نگه دارید.
در موتورهای جستجو، صفحات سطح بالا نیز میتوانند با بهینهسازی کلمات کلیدی رتبه خوبی کسب کنند. صفحات سطح بالای شما میتوانند شانس این امر را افزایش دهند اگر آنها را برای کلمات کلیدی با تقاضای جستجوی بالا بهینه کنید. لینکهای درون یک صفحه یک عامل رتبهبندی هستند و میتوانند موتورهای جستجو را تشویق کنند تا صفحات خاصی را بیشتر بررسی کنند. میتوانید با قرار دادن صحیح صفحات ضروری خود در ساختار URL و پیوند دادن آنها در ناوبری سایت، سئوی آنها را افزایش دهید.
تمام عناصر فوق باید با هم ترکیب شوند. پیشنهاد میکنیم اطلاعات بهدستآمده از تحلیل رقبا را با اطلاعات بهدستآمده از تحقیق کلمات کلیدی ترکیب کنید. با استفاده از این اطلاعات، میتوانید یک ساختار وبسایت با نقشهبرداری کلمات کلیدی ایجاد کنید.

ساخت نقشه سایت
نقشههای سایت، فهرستی از آدرسهای اینترنتی (URL) در سایت شما هستند که خزندهها میتوانند از آنها برای کشف محتوای شما استفاده کنند.
ایجاد سندی که مطابق با استانداردهای گوگل باشد و ارسال آن از طریق کنسول جستجوی گوگل، سادهترین راه برای اطمینان از این است که گوگل صفحات با بالاترین اولویت شما را پیدا کند. اگرچه ارسال نقشه سایت جایگزین نیاز به ناوبری خوب سایت نمیشود، اما میتواند به خزندهها کمک کند تا مسیری را به سمت صفحات مهم شما دنبال کنند.
فقط آدرسهایی را که میخواهید موتورهای جستجو به آنها دسترسی داشته باشند، وارد کنید و به خزندهها مسیرهای ثابتی بدهید. اگر یک آدرس اینترنتی را از طریق robots.txt مسدود کردهاید یا آدرسهای اینترنتی تکراری در نقشه سایت خود دارید، آن آدرسها را وارد نکنید. تضمینی وجود ندارد که آنها یک آدرس اینترنتی ارسالی را وارد کنند، اما ارزش امتحان کردن را دارد! در کنسول جستجوی گوگل، میتوانید نقشه سایت XML خود را ارسال کنید، حتی اگر هیچ سایت دیگری به سایت شما لینک نداده باشد.
به طور خلاصه، نقشههای سایت به موتورهای جستجو میگویند که محتوای ضروری وبسایت شما را کجا پیدا کنند.
علاوه بر این، میتواند اطلاعاتی در مورد محتوا، مانند زمان اجرای ویدیو یا تاریخ انتشار، ارائه دهد. در نتیجه همه این اطلاعات، سایت شما توسط موتورهای جستجو با کارایی بیشتری خزش خواهد شد. اکثر موتورهای جستجو (حداقل گوگل) به نقشه سایت نیازی ندارند زیرا به جای آن به لینکهای داخلی و لینکهای داخلی از لینکهای خارجی متکی هستند. با این حال، اگر سایت شما بزرگ است و صفحات جداگانهای دارد، یا اگر لینکهای کمی از وبسایتهای دیگر دارد یا اصلاً لینکی ندارد، باید یک XML ایجاد و ارسال کنید.
رابطه سئو دوستانه با تجربه کاربری
تجربه کاربری (UX) عواملی مانند سهولت استفاده و جذابیت بصری را به خطر میاندازد. دکمههای «همین حالا بخرید» شما چقدر شهودی و آسان هستند؟ دیدن صفحه «تماس با ما» چقدر آسان است؟ سئو و تجربه کاربری (UX) هنگام ایجاد وبسایتهای با رتبه بالا با هم هماهنگ میشوند. طراحی خوب تجربه کاربری به تعامل، ترافیک سایت و در نهایت رتبهبندی کمک میکند.
بهینهسازی تجربه کاربری شاخهای از طراحی است که بر کاربر پس از ورود به وبسایت شما تمرکز دارد.
این نوع تجربه کاربری در محل است و با تجربه کاربری خارج از محل که خارج از وبسایت شما اتفاق میافتد و عمدتاً تجربه مشتری نامیده میشود، متفاوت است. تجربه کاربری وبسایت همه چیز را از طراحی و چیدمان یک سایت گرفته تا نحوه تعامل کاربر با آن در بر میگیرد.
قبل از اینکه تجربه کاربری نقش اساسی در سئو ایفا کند، اکثر طراحان وب بر ایجاد سایتهایی برای موتورهای جستجو به جای کاربران تمرکز داشتند. اضافه کردن یکپارچه کلمات کلیدی، محتوای با کیفیت و بک لینک به یک صفحه وب برای موتورهای جستجو کافی بود تا سایت شما را به صدر نتایج برساند.
امروزه، موتورهای جستجو، عمدتاً گوگل، بر رفتار کاربر تمرکز میکنند تا بهترین نتایج جستجو را به کاربران ارائه دهند. موتورهای جستجو دادههای کاربر و وبسایت را جمعآوری میکنند تا درک خود از کاربران را بهبود بخشند. آنها به نحوه تعامل کاربران با یک وبسایت نگاه میکنند؛ اگر این دادهها را دوست نداشته باشند، میتوانید شرط ببندید که رتبهبندی شما آسیب خواهد دید.
بهروز نگه داشتن سئو و تجربه کاربری وبسایت شما یکی از بهترین راهها برای بهبود آن است. اگر بدانید که تجربه کاربری و سئو چگونه با هم کار میکنند، تصمیمگیری هوشمندانه هنگام بهینهسازی سایت آسانتر خواهد بود. برای ارائه یک تجربه عالی به کاربران خود، به بهبود این بخشهای سایت خود ادامه دهید.
سئو دوستانه موبایل
گوگل از ایندکسگذاری موبایلمحور استفاده میکند و علاقه دارد که وب سایت شما سئو دوستانه باشد. نسخههای موبایل صفحات وب بر اساس نسخههای موبایل آنها ایندکس و رتبهبندی میشوند. در مستندات گوگل، اکیداً توصیه میشود که یک وبسایت سازگار با موبایل داشته باشید.
مطمئن شوید که صفحات وبسایت شما واکنشگرا هستند، صرف نظر از اینکه از چه دستگاهی برای دسترسی به آنها استفاده میکنید. برای حفظ سلامت سئوی وبسایت خود، باید هرگونه اختلاف در واکنشگرایی آن را برطرف کنید.
میتوانید از ابزار تست سازگاری با موبایل گوگل یا گزارش قابلیت استفاده موبایل GSC برای تعیین اینکه وبسایت شما سازگار با موبایل است، استفاده کنید.
طراحی وب واکنشگرا شامل ایجاد صفحات وبی است که در دستگاهها و اندازههای مختلف صفحه نمایش به خوبی نمایش داده میشوند.
به این ترتیب، طراحان وب میتوانند یک تجربه وبسایت ایجاد کنند که با نحوه دسترسی و تعامل افراد با آن سازگار باشد.
موبایل تقریباً نیمی از کل ترافیک وب در سراسر جهان را تشکیل میدهد. این امر باعث میشود که صاحبان وبسایتها، حتی در صفحههای نمایش کوچک (مانند تبلت یا تلفن هوشمند)، به وبسایتهای قابل دسترس و آسان برای پیمایش نیاز داشته باشند.