جام ارژنگ:مرکز تبلیغات،طراحی سایت و سئو
جام ارژنگ با بیش از 1000 نمونه سایت در صفحه اول گوگل
seo friendly
سئو دوستانه یا seo friendly چیست
seo-friendly سئو دوستانه
سئو دوستانه یا اصطلاحا seo-friendly چیست در این صفحه از سایت جام ارژنگ راجع seo-friendly سئو دوستانه گفته ایم.
مفهوم سئو دوستانه چیست؟
طراحی وب سئو به طراحی و توسعه وب سایتها میپردازد تا آنها را دوستدار موتور جستجو کند . ساخت یک وب سایت به این معنی است که گوگل و دیگر موتورهای جستجو میتوانند هر صفحه را به طور موثر بر روی وب سایت کاوش کنند, محتوا را به طور موثر تفسیر کنند و آن را در پایگاه اطلاعاتی خود فهرست کنند . پس از شاخص گذاری , آنها میتوانند به موثرترین و ارزشمندترین صفحات وب به کاربران خود براساس موضوعاتی که آنها جستجو میکنند , بپردازند . استراتژیهای سئو و این که یک تیم سئو در فرآیند طراحی وب ادغام میشود , شانس رتبهبندی در اولین صفحه نتایج جستجو بهتر است .
از آنجا که از میلیاردها نفری که هر روز از موتورهای جستجو استفاده میکنند , کمتر از ۵ % از صفحه اول گوگل استفاده میکنند , مهم است که یک وب سایت سئو را طراحی و توسعه دهید تا ترافیک ارگانیک را افزایش داده و رتبه اول را در گوگل کسب کنید .
سئو دوستانه یا SEO friendly چیست
بسیاری از اوقات کلمه " سئو دوستانه " یا " وب سایت خودمانی سئو " را میشنوید . اما این واقعا ً چه معنایی دارد و چرا شما به آن نیاز دارید ؟ یک وب سایت جدید سئو به رشد کسبوکار شما کمک میکند ؟
وب سایت دوستدار سئو چیست ? یک وب سایت دوستانه سئو برای موتورهای جستجو برای خزیدن و درک ساختار و محتوای آن آسان است .
هر صفحه وب سایت ( از جمله صفحه خانگی ) دارای عنوان و توصیف منحصر به فرد است .
این عناوین بین ۶۰ تا ۶۵ کاراکتر قرار دارند و این توصیفات بیش از ۱۵۰ شخصیت هستند . عناوین و توصیفات به دقت آنچه را که صفحه در مورد کلمه کلیدی است توصیف میکنند .
نه افراد و نه موتورهای جستجو خواستار وب سایتهایی نیستند که به سرعت در حال بارگیری باشند . بر عکس وب سایتهای بارگذاری سریع , سئو هستند ( به این معنی که در الگوریتم های رتبهبندی بر روی وب سایتهایی که آهستهتر هستند ) مزیت دارند و تعاملات کاربر بیشتری را ایجاد میکنند ( فروش , خبرنامه ها , فرمهای تماس , مطالب ارسالی و غیره ) .
چرا یک وب به سئو دوستانه نیاز دارد
چیزی که اغلب مدیران عامل , صاحبان تجارتهای کوچک و یا webmasters جدید به راحتی درک نمیکنند این است که چرا شما به یک وب سایت آشنا نیاز دارید و چرا تلاش میکنید وب سایت تان را برای موتورهای جستجو دوستانه تر کنید .
دلایل استفاده از سئو دوستانه
- همانطور که انتظار میرود, یک وب سایت محبوب سئو به شما ترافیک بیشتری را از موتورهای جستجو وارد میکند چون احتمالا ً در ( صفحات نتایج موتور جستجو ) بالاتر میرود .
اگر در نظر بگیرید که اکثر افرادی که از جعبه جستجو استفاده میکنند یکی از ۵ نتایج اول را انتخاب میکنند ، میتوانید اهمیت سئو را درک کنید . - سئو نه تنها برای موتورهای جستجو بلکه برای کاربران خوب است . استفاده از اصول سئو به وب سایت شما , استفاده از آن را آسانتر خواهد کرد و این باعث افزایش تجربه کاربر خواهد شد .
- احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران به وب سایتهایی که در اولین صفحات گوگل , بینگ و Yahoo یافت میشوند اعتماد کنند . این برای آگاهی از برند و اعتبار برند خوب است .
- یک وب سایت سئو , ترافیک هدفمند را بدون نیاز به صرف پول در تبلیغات کلیکی یا سایر انواع تبلیغات آنلاین خواهد کرد . در حالی که برای رسیدن به این نقطه هزینهای وجود دارد , منافع بلند مدت بزرگتر هستند .
- سئو با تحلیل رفتار این کاربران ( چگونگی ورود آنها به وب سایت شما , نحوه ترک آنها , و نحوه ترک آنها ) روشی عالی برای درک آنچه مشتریان شما میخواهند و یا محصولات خود را برای مطابقت با نیازهایشان انجام میدهند .
- وب سایتی که همراه با تلفن همراه است و رتبهبندی خوبی در زمینه جستجوی موبایل دارد میتواند مشتریان و ترافیک بیشتری را به همراه داشته باشد که وب سایتهایی که همراه با SEO نامیده میشوند .
کاربران بیشتر و بیشتری از موبایل خود برای جستجوی اطلاعات و یا محصولات استفاده میکنند در حالی که در ادامه نتایج جستجو مهم است در غیر این صورت شما در حال از دست دادن مشتریان برای رقابت ، به خصوص آنهایی که به دنبال محصولات یا خدمات محلی هستند ، هستید .
یک وب سایت SEO friendly یا سئو دوستانه دارای ویژگیها و ویژگیهایی است که به موتورهای جستجو کمک میکند تا درک کنند که وب سایت چگونه است و این افزایش شانس دستیابی به رتبهبندیهای بهتر در این وب سایت را افزایش میدهد .
مهمترین فایده داشتن یک وب سایت SEO friendly این است که ترافیک آلی هدفمند بیشتری را از موتورهای جستجو دریافت خواهید کرد .
آیا میخواهید کسب و کارتان بدون افزایش بودجه بازاریابی خود رشد کنید ؟ سپس اطمینان حاصل کنید که شما مطالب مورد نظر سئو را تولید میکنید .
اگر وب سایت شما در صفحه اول گوگل نشان داده شود , بیشتر کلیک , سهامها , لایک , و تعامل مشتری دریافت خواهید کرد.
اگر کسی صفحه شما را نیابد ، آن وقت حتی بهترین مقالات نوشتاری هم بینتیجه است .
نیازی به گفتن نیست که اگر میخواهید کسبوکار شما رشد کند ، باید مطمئن شوید که در مورد سئو صحبت میکنید .
تفکر و پیشبینی فراوانی وجود دارد که به نوشتن محتوای سئو بستگی دارد .
اما زمانی که اصول اولیه را یاد میگیرید و آنها را در فرآیند تولید محتوای خود بگنجانید ، خواهید دید که بدون افزودن به حجم کار ، نتایج خوبی خواهید داشت .
این کار را با برخی فعالیتهای تبلیغاتی انجام دهید ، مانند ارسال خبرنامه های بازاریابی ایمیلی به لیست تماسهای شما و یک قیف بازاریابی خوب ، و شما برای رفتن خوب هستید .
منظور از سئو دوستانه چیست
SEO _ friendly یا سئو دوستانه نوعی از محتوا است که به گونهای خلق میشود که به موتورهای جستجو در بالا رتبه بالایی میدهد .
اگرچه برخی بازاریابان فکر میکنند این به این معنی است که باید با کلمات کلیدی پر شود ، این واقعا ً به معنای کمک به آنها برای یافتن ، درک ، و ارتباط محتوای شما به موضوعی است که سعی دارید آن را پوشش دهید .
همانطور که در این مقاله در مورد مطالعه هستید ، باعث میشود که حالت SEO - دوستانه خیلی بیشتر از تنها پاشیدن کلمات کلیدی در اطراف پستهای خود ، ویدئو ، و دیگر اشکال محتوا باشد .
اولین حرکت سئو دوستانه
با استفاده از headlines و - , چندین چیز برای بهینهسازی سئو به کار میرود .
اول ، نوشتن نامه نوشتن تان و به همین ترتیب خواندن برای خوانندگان آسانتر میشود . احتمال دارد که مردم چیزهایی را که خواندن آنها آسان است به اشتراک بگذارند .
همین مساله برای موتورهای جستجو نیز صادق است . هنگام سینهخیز رفتن از محل تان ، آنها تیتر شما را تشخیص میدهند و از آنها برای درک بهتر محتوای شما استفاده میکنند ، مانند این که چه بخشهایی از مهمترین و همین چیزها هستند .
همچنین ، با استفاده از headers و sub ، اشباع کلمه کلیدی را افزایش میدهد، اما به خاطر داشته باشید که از این کار برای بازی کردن با سیستم استفاده نکنید .
دومین حرکت سئو دوستانه
یکی از راههای جست و جوی موتورهای جستجو توسط تعداد کاربرانی است که دریافت میکنند .
محتوای خوب تمایل به کسب بسیاری از backlinks - هم خارجی و هم داخلی دارد .
اگر میخواهید ترافیک را بیشتر کنید و محتوای قدیمی خود را بالاتر ببرید ، پس نمیتوانید فراموش کنید که از پستهای جدید خود به آنها لینک دهید .
این کار به رباتهای موتور جستجو و افراد کمک میکند تا بهترین مواد شما را پیدا کنند .
علاوه بر این، لینکهای با کیفیت بالا ، وب سایتهای معروف اعتبار وب سایت خود را افزایش میدهند . هرچه تعداد پیوندها بهتر باشد ، صفحه شما در نتایج جستجو رتبه خواهد یافت .
همچنین استفاده از منابع معتبر در داخل بدن شما باعث ایجاد اعتماد به خوانندگان تان میشود .
سومین حرکت سئو دوستانه
در چند سال گذشته گوگل نشان دادهاست که اولویت بالاتری به محتوای بالاتر و با کیفیت بالاتر میدهد . هدف آنها فراهم کردن بهترین پاسخ ممکن برای کاربران است و این اغلب به داشتن پستهای ایست که دقیقترین پاسخ را برای پرس و جو کاربر فراهم میکند .
دیگر برای نوشتن ۳۰۰ مقاله دیگر کافی نیست . اما همچنین در مورد آب دادن محتویات شما نیز صادق نیست .
نگاهی به گزارشها Analytics گوگل خود بیاندازید و ببینید که کدام پست بیشترین نامزدی را برای شما ایجاد میکند . کدام یک از این موارد بیشترین بازدید را دارند و کدامیک برای طولانیترین مدت خوانده میشوند . و پس از آن ، کدام یک بالاترین تبدیلات را ایجاد میکنند ، به طور مثال ، خبرنامه ها را امضا میکنند.
سپس ، از آن اطلاعات برای پیدا کردن روشی استفاده کنید که برای موقعیت شما بهتر عمل میکند .
چهارمین حرکت سئو دوستانه
برخی بازاریابان تمایل دارند فقط بنشینند و شروع به نوشتن کنند . آنها بهینهسازی SEO را برای آخرین لحظه رها میکنند .
دیگران با نوشتن کلمات کلیدی که میخواهند در محتوای آنها وارد کنند ، شروع میکنند .
شما با شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با موضوع خود شروع میکنید . شما یا با آنها از بالای سر خود میآیید ، از ابزارهای برنامهریزی کلید واژه مانند the استفاده میکنید ، از یک ابزار SEO پیشرفته مانند Ahrefs یا KWFinder استفاده کنید ( آنها را در اینجا مقایسه کنید ) ، یا یک موسسه SEO را برای انجام این کار استخدام کنید .
اگر هنوز این فرآیند را شروع نکرده اید ، باید با این راهنما برای تحقیقات کلید واژه شروع کنید .
و زمانی که شروع به نوشتن میکنید ، از کلمات کلیدی در عنوان ، meta ، برچسبهای ALT - و نسخه اصلی استفاده کنید .
پنجمین حرکت سئو دوستانه
تصاویر مهم هستند که محتویات شما را جالب و قابل ارائه کنند . به احتمال زیاد افراد از شرکتی خریداری میشوند که وب سایت آنها عکسهای جذاب و مرتبط دارد .
شما میتوانید عکسها را با اضافه کردن کلمات کلیدی به فایلهای تصویر و فراهم کردن برچسبهای نشخوار کننده، بهینه کنید .
دقت کنید که اندازه عکس را نیز بهینه کنید . عکسهایی که خیلی بزرگ هستند زمان بار را کم میکنند و SEO را آسیب میزنند .
تصویر را تا جایی که ممکن است کوچک کنید بدون این که قابلیت دید و کیفیت را به خطر بیندازید . بسیاری از ویراستاران تصویر به شما اجازه میدهند این کار را با ویژگیهای ساختهشده از خود انجام دهید . اگر شما آن را نگرفته اید ، یک گزینه دیگر برنامه Squoosh است ، یک ابزار آزاد که به شما اجازه تغییر اندازه و فشردهسازی مجدد فایلهای تصویر شما را میدهد .
ششمین حرکت سئو دوستانه
این یکی باید کاملا ً مشخص باشد , اما همیشه به کار نمیرود . بهترین راه برای به دست آوردن افراد برای خواندن و تعامل با محتوای شما , نوشتن محتوای مفید و سرگرمکننده است . موتورهای جستجو به محلهایی که دارای کیفیت بالا و محتوای مرتبط هستند , پاداش میدهند . کیفیت مهمتر از هر عامل دیگر در این فهرست است .
زمانی که یک ایده قوی در ذهن خود دارید که چطور میخواهید محتوای خود را بنویسید و فرمت کنید ، از برخی از ابزارهای زیر برای سادهسازی و بهبود روند نوشتن استفاده کنید .
سئو دوستانه داخل صفحه
بهینهسازی صفحه شامل استراتژیهای وب سئو است که مالک وب سایت کنترل میکند . این استراتژیها نقش حیاتی در موتورهای جستجو و درک محتوای شما ایفا میکنند .
استراتژی های سئو دوستانه عبارتند از :
- انجام تحقیق کلید واژه , انتخاب کلمات کلیدی مناسب و موضوعات , و استفاده از آنها در مکانهای مناسب در صفحه.
- استفاده از برچسب عنوان , برچسب سرآمد , برچسبهای تصویر , و برچسب متا توصیف به درستی.
- ساخت یک ساختار نشانی اینترنتی که برای کاربران و موتورهای جستجو بهینه شدهاست.
- ایجاد یک ساختار لینک داخلی , ناوبری , و معماری اطلاعات که به موتورهای جستجو کمک میکند تا به طور موثر وب سایت را طی کنند و با انتظارات کاربر هماهنگ شوند .
- ایجاد محتوای بسیار بزرگ که میتواند برای به دست آوردن لینکهای ورودی در حین استراتژیهای بهینهسازی چند صفحهای استفاده شود .
- استفاده از انواع مختلف محتوا مانند تصاویر , ویدئو , لیستها و متن.
- ایجاد یک طراحی وب سایت پاسخگو که تجربه فوقالعادهای در تمام دستگاهها دارد.
- طراحی یک وب سایت که از نظر بصری جذاب است , نشان تجاری شما را نشان میدهد و ظاهر و احساس سازگاری دارد .
سئو دوستانه خارج صفحه
سئو خارج صفحه به مدیریت اجرای بازاریابی و تقویت وب سایت اشاره دارد . این نتایج مدیریتی در کسب پیوندهای اجتماعی و رسانههای اجتماعی اشاره دارد که میتواند اقتدار وب سایت شما را افزایش دهد و منجر به افزایش رتبه سئو و ترافیک میشود .
تکنیک های سئو دوستانه خارج صفحه عبارتند از:
- تحلیل رقیب تان برای درک بهتر اینکه چه استراتژیهایی برای رتبهبندی در نتایج جستجو استفاده میکنند
- استفاده از متن کلید واژههای کلید واژه در لینکهای ورودی شما.
- به دست آوردن لینکهای ورودی به تعداد لینکهای ورودی از وب سایتهایی که توسط موتورهای جستجو در نظر گرفته میشوند.
- به دست آوردن ارتباط با محتویات عمیق در وب سایت تان
سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه
تکنیکهای سئو را میتوان به دو دسته تقسیم کرد : تکنیکهای سئو کلاه سفید , آنهایی که توسط موتورهای جستجو قابلقبول هستند و روشهای توصیهشده برای بهبود رتبهبندی , و تکنیکهای سئو کلاه سیاه هستند , که توسط موتورهای جستجو فریبنده و نتیجه میشوند .
تکنیک های سئو کلاه سیاه
استراتژیهایی که در بالا ذکر شد , کلاه سفیدی در نظر گرفته میشوند و به SEO یک وب سایت , ارائه یک تجربه طراحی وب سایت عالی هستند . علاوه بر این , آنها میتوانند رتبهبندیها , ترافیک و فروش را از گوگل و دیگر موتورهای جستجو افزایش دهند .
تکنیک های سئو کلاه سیاه
این تکنیکهای کلاه سیاه در گذشته برای رسیدن به رتبهبندیهای سطح بالا مورد استفاده قرار گرفت . با این حال , موتورهای جستجو الگوریتمهای خود را به روز رسانی کردهاند تا چنین تکنیکهایی را شناسایی کنند و به طور مداوم از یادگیری ماشین برای کشف تکنیکهای spam اضافی استفاده میکنند .
تکنیک های سئو کلاه سیاه بطور فهرست وار عبارتند از:
- مزرعه لینک
- خرید لینک
- فروش لینک
- محتوای پنهان
- کلیدواژه های اسپم
- انباشته کردن کلیدواژه
- پنهان کاری
- صفحات آینه
- لینک های پنهان
سئو دوستانه در گوگل
در دنیای دیجیتال امروز ، مهم است که در مورد تمام راههایی که میتوانید ترافیک ارگانیک بیشتری را در وب سایت خود به دست آورید ، آشنا باشید . در حالی که از نظر طراحی وب سایت سئو ، سئو فنی ، بهینهسازی تصویر ، و غیره توسط هر کس در صنعت ، آنها میتوانند برای مبتدیان بسیار سخت باشند .
در این مقاله ، ما بر این موضوع تمرکز خواهیم کرد که چرا ایجاد یک وب سایت دوستانه مهم است و چگونه شما میتوانید به طور یکپارچه آن را انجام دهید .
وب سایت سئو دوستانه چیست
به بیان ساده ، یک وب سایت خودمانی سئو دوستانه به راحتی در جستجوی crawlers موتور جستجو برای ارزیابی وب سایت و دریافت یک درک خوب از ساختار و محتوای آن میباشد .
بیایید در مورد نحوه ایجاد وب سایت دوستانه سئو و مهمترین ویژگیهای آن بیشتر بدانیم :
۱. عنوان و توصیفات منحصر به فرد برای همه صفحات در سئو دوستانه
برای یک وب سایت دوستدار سئو ، تمام صفحات وب سایت باید دارای عناوین و توصیفات خاص خودشان باشند . این عنوانها معمولا ً بین ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر قرار دارند و این توصیفات میتوانند به ۱۵۵ کاراکتر بروند . این عناوین برای شاخص جستجوی موتور بسیار مهم هستند ، چرا که به طور دقیق به بازدیدکنندگان میگویند که صفحه وب در مورد چیست .
تمیز بودن آدرس در سئو دوستانه
نشانی اینترنتی صفحه وب شما باید تمیز باشد و بهترین روشها برای شاخص گذاری موتور جستجو را دنبال کند . برای پیوندهای دائمی , شما باید اطمینان حاصل کنید که همه آنها مورد پایینتر , نوع توصیفی و جدا شده با فاصله خط هستند و احتمالا ً حاوی کلمات کلیدی جهت دید بیشتر هستند .
بارکذاری سریع سایت در سئو دوستانه
هیچکس نمیخواهد یک صفحه وب را باز کند که برای بار کردن بسیار کند است . برای ایجاد یک وب سایت سئو دوستانه , باید اطمینان حاصل کنید که یک حسابرسی بخش خصوصی در وب سایت شما انجام میشود تا بفهمید چه کاری میتواند برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات شما انجام شود . فعالیتهایی مانند بهینهسازی تصویر میتواند به شما کمک کند تا سرعت بارگذاری صفحه را افزایش داده و به وب سایت خود یک امتیاز نسبت به وب سایتهای کندتر برای الگوریتم های رتبهبندی بدهید .
محتوای منحصربفرد در سئو دوستانه
باید اطمینان حاصل کنید که محتوای تمام صفحات شما منحصر به فرد است و نه کپی شده . وب سایتهای جستجو با محتوای کپی شده را مسدود میکنند و این میتواند به طور قابلتوجهی حالت دوستانه سئو را کاهش دهد .
بهینه بودن تصاویر در سئو دوستانه
تصاویر وب سایت با یک اندازه بزرگ میتواند سرعت بارگذاری صفحه را کاهش دهد، که یک چیز خوب برای وب سایت شما نیست . شما باید اطمینان حاصل کنید که تصاویرتان بهینهسازی شدهاند و همچنین متن alt را برای ربات های موتور جستجو برای درک آنچه که تصویر در مورد آن است ، اضافه کنید .
شما باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما دارای ساختار محتوایی مناسب است , چرا که این وب سایت را آسان میسازد . ساختار کلی صفحه وب شما باید این عناصر را داشته باشد:
واکنشگرا بودن سایت در سئو دوستانه
صفحات وب سایت شما باید نسبت به هر دستگاهی که مورد بازدید قرار میگیرند ، پاسخگو باشد . اگر وب سایت یا صفحات شما نسبت به هر نوع دستگاه بیتفاوت باشند باید هر گونه اختلافی را حل کنید تا سلامت سئو دستنخورده باقی بماند .
در عصر دیجیتال امروزی ، شما هرگز نمیدانید که کاربران ابزار ممکن است به وب سایت شما مراجعه کنند . براساس یک گزارش اخیر ، بیش از ۵۴ درصد از جستجوها در سال ۲۰۲۰ از تلفنهای هوشمند انجام شدهاست . در نتیجه لازم است که وب سایت شما یک طرح واکنشی داشته باشد . این یک عنصر ضروری است که میتواند به هدایت موفقیت آنلاین برای کسبوکار شما کمک کند . طراحی پاسخگویی کاربر یکی از مهمترین عناصر ایجاد یک طراحی وب سایت ارتباط با SEO است .
طراحی پاسخگو وب سایت خود را با انواع ابزارها تطبیق میدهد و متناسب با جستجوهای کاربر است . چه آنها آن را روی یک لوح یا یک لپتاپ باز کنند ، کاربران قادر به کار با مناسبترین نسخه از وب سایت شما خواهند بود .
برای درک این موضوع ، در نظر بگیرید که همه دستگاهها اندازههای مختلف و قطعنامه های متفاوتی دارند . طراحی وب سایت واکنشی به وب سایت شما کمک میکند تا براساس آنچه که در حال بازدید از آن است تنظیم شود . این در نهایت تجربه کاربران را افزایش میدهد و به آنها کمک میکند تا بدون هیچ مشکلی در وب سایت شما به گشت و گذار بپردازند .
شما میخواهید کاربران تان تا حد امکان در وب سایت شما بمانند ، چرا که یک نشانه مثبت برای گوگل در مورد سایت وب سایت شما ارسال میکند . اگر کاربران قادر نباشند وب سایت شما را به راحتی بررسی کنند ، کاربران ترجیح میدهند از یک وب سایت رقیب بهینه بازدید کنند . علاوه بر این، داشتن یک طرح واکنشی نیز به شما در کسب رتبه بالاتر در گوگل کمک میکند چون موتور جستجو آن را به قصد جستجو برای کاربران در نظر میگیرد .
نقش محتوا در سئو دوستانه
ایجاد محتوای منحصر به فرد و ارزشمند یکی از مهمترین بخشهای هر وب سایت است . این کار به وب سایت شما در رانندگی ترافیک و ایجاد مشتریهای باارزش کمک میکند . محتوای وب سایت اختیارات حوزه شما را افزایش میدهد و کمک میکند تا منجر به شرایط جستجوی مرتبط با ارزش بالا شود . هدف قرار دادن کلیدواژه های مرتبط در حوزه شما یک ضرورت مطلق برای افزایش قابلیت دید محتوای شما است . کلمات کلیدی هدفمند به وب سایت شما در ردهبندی بالاتر از SERPs برای پرس و جوهای جستجو مربوطه کمک میکنند .
پیدا کردن این کلمات کلیدی مورد هدف نیازمند تحقیق جامع کلید واژه است که به شما این امکان را میدهد که کلیدواژه های رقابتی بالا و پایین در حوزه خود پیدا کنید . همچنین بر ارزش این کلمات کلیدی و نحوه استفاده آنها در استراتژی محتوای شما تاکید میکند .
به عنوان مثال ، کلمات کلیدی دم - دم معمولا ً کلمات کلیدی رقابتی هستند که بسیار مورد هدف هستند . آنها به طور کلی سه یا چند کلمه هستند و بسیار خاص هستند که به ایجاد مشتریهای واجد شرایط کمک میکند . به عنوان مثال " شرکت بیمه رده بالای " در بانگلور یک کلید واژه "بلند دم " است که میتواند به ایجاد ترافیک با ارزش و مشتریان واجد شرایط برای استفاده از آن کمک کند .
گام بعدی بعد از پیدا کردن کلید واژه هدف انتخاب بهترین فرمت محتوا است که متناسب با اهداف بازاریابی شما است . شما میتوانید از انواع مختلفی از فرمت مانند infographics ، ویدئو ، بلاگ ها ، ebooks و غیره انتخاب کنید .
شما میخواهید مطمئن شوید که محتوای ایجاد شده نه تنها آموزشی است بلکه برای مخاطب هدف شما نیز آسان است . افزودن کلمات کلیدی هدفمند در این محتوا به صفحات وب شما در ظاهر شدن در وب سایتهای مرتبط کمک خواهد کرد .
Smartly از کلمات کلیدی مورد نظر در محتوای خود استفاده کنید و وب سایت تان را بیشتر مورد توجه قرار دهید . آن عملکرد کلی صفحات وب شما را بهبود خواهد بخشید ، و در چشمان موتورهای جستجو بیشتر قابلتوجه خواهد بود .
نقش عناوین در سئو دوستانه
برچسب سرصفحه ممکن است مهمترین جنبه از ایجاد محتوای ساختار یافته و قابلتشخیص برای موتورهای جستجو باشد . برچسب header شما میتواند در ساخت یک وب سایت مفید واقع شود .
The که آغاز یک بخش خاص در محتوی را توصیف میکنند باید برچسب سرآمد داشته باشند. برای مثال ، این subheading یک برچسب H [۳] است ، در حالی که عنوان این صفحه یک برچسب H۱ است .
در هنگام بهینهسازی headers خود ، باید مرتبطترین کلمات را به صورت ارگانیک وارد کنید . برای مثال عنوان محتوای شما باید کلید واژه اولیه را در آن داشته باشد .
این ترکیب به crawlers های موتور جستجو کمک میکند تا بافت آنچه که محتوای شما در مورد آن است را به دست آورید و صفحه را بر طبق آن تنظیم کنید . همچنین به افزایش رتبه شما برای کلیدواژه خاص مورد استفاده در عنوانها و subheadings کمک میکند .
شما میتوانید کلمات کلیدی ثانویه ، lsi یا حتی دراز دم را در عنوانهای کوچکتر مانند H۲ یا حتی H۵ استفاده کنید . این به the در درک اینکه چقدر محتوای شما به موضوع اصلی میرود و تنوع آن کمک میکند، کمک میکند .
SEO Friendly URL
SEO Friendly URL به چه معناست؟
چگونه یک آدرس سایت را برای سئو دوستانه کنیم؟
در اینجا مطالبی را در باره SEO Friendly URL برای اطلاع کاربران گرامی آورده ایم که میتواند بسیار مفید باشد.
SEO Friendly URL به معنی آدرس های دوست داشتنی در صفحات سایت شماست که حاوی کلمات کلیدی است که به کاربران و موتورهای جستجو اعلام میکند که سایت شما حاوی چه مطالبی است.
url چیست
url همان آدرس سایت است بعنوان مثال http://jamarzhang.ir یک آدرس است که برای سایت جام ارژنگ انتخاب شده است.
سعی کنید آدرس صفحات خود را با کلمات کلیدی دوستانه کنید در مثال بالا متوجه شدید که آدرس صفحه با عنوان سئو عالی همگام گردیده و دقیقا مطالب صفحه مربوط به سئو عالی بوده که با عنوان سئو عالی نیز در صفحه اول گوگل است.
آدرس سایت بهتر است کوتاه باشد تا موتورهای جستجو و مردم بتوانند آن را براحتی بخاطر بسپارند.
بهتر است آدرس سایت کوتاه باشد استفاده از نامهای بلند و طولانی که خواندن آن برای کاربران سخت باشد را هرگز برای وب سایت خود انتخاب نکنید.
اگر مقدور است میتوانید کلیدواژه محبوب خود را در آدرس سایت بگنجانید مانند seomaker که حاوی نام سئو است.
نام دامنه یا domain نامی است که در صورتی که شما ثبت نکنید دیگر کسی در جهان نمیتواند آن نام را ثبت کند مگر آنکه پسوند آنرا تغییر بدهد.
مثلا bmi.ir نام دامنه بانک ملی ایران است شما نمیتوانید این اسم را برای خود ثبت کنید مگر اینکه پسوند سایت را از گزینه هایی مانند com, org, biz. یا پسوندهای دیگر باشد.
ایجاد آدرس کوتاه برای صفحات
یکی از مهمترین مسایل این است که آدرس صفحات باید تا آنجا که مقدور است کوتاه باشد.
مثلا این آدرس را ببینید:
httpL//jamarzhang.ir/سئو-عالی
این آدرس کوتاه است و حاوی یک کلمه کلیدی بنام سئو عالی است.
برخی سایت و صفحات را میبینید که انباشته از کلمات کلیدی است باید دانست که موتورهای جستجو این آدرس ها را نمیخوانند.
طراحی سایت سئو دوستانه
طراحی سایت سئو دوستانه از اهمیت خاصی برخوردار است و با توجه به پیشرفت روز افزون استفاده از تلفن همراه برای مشاهده سایت لازم است طراحی سایت سئو دوستانه انجام شود.
زمانی که کسبوکار شما آماده سرمایهگذاری در یک وب سایت جدید است , نباید آنچه که سرویسهای طراحی وب مورد نیاز است را دستکم بگیرید که به رشد حضور و کسبوکار آنلاین شما کمک میکند . اغلب اوقات , اکثریت کسب و کارها توجه زیادی به زیباییشناسی طرح دارند , و نه به اندازه کافی در بسیاری از عوامل دیگر که ورود بازدیدکنندگان وب سایت به مشتریان و مشتریان را به خود جلب میکنند .
پایه و اساس وب سایت شما , محتوا و محتوا میباشد . محتوای وب سایت شما را میسازد , اما اغلب آژانسهای وب این جنبه را به طور کامل نادیده میگیرند . طراحی یک وب سایت بدون تمرکز بر چگونگی ادغام و بهینهسازی محتوای آن باعث مشکلات زیادی در راه خواهد شد .
اگر مشتریان بالقوه نتوانند آن را پیدا کنند , هیچ سودی در داشتن یک وب سایت وجود ندارد . وب سایت شما تنها بروشور دیجیتال شرکت شما نیست , اما میتواند به یک فروشنده تماموقت تبدیل شود که اگر به درستی بهینهسازی شود میتوانید از آن استفاده کنید . به همین دلیل است که مهم است در یک وب سایت SEO سرمایهگذاری کنید تا بتوانید نیازهای مخاطبین هدف خود را در نظر بگیرید , به طوری که شما بتوانید در گوگل برتری داشته باشید, یک تجربه کاربر بهتر ارائه کرده , و مشتریان بیشتری را تبدیل کنید .
سئو دوستانه چیست
طراحی وب دوستانه یا سئو دوستانه SEO-friendly تمرین ایجاد وب سایتهایی است که به موتور جستجو امکان خزیدن و خواندن صفحات به طور موثر در یک وب سایت را میدهد . بعد از سینهخیز , موتورهای جستجو میتوانند مرتبطترین صفحات وب را به کاربران خود براساس موضوعاتی که برای آنها جستجو میکنند , ارسال کنند .
با اطمینان از اینکه یک موتور جستجو میتواند به راحتی جابجا شود و درک کند که محتوای شما اولین قدم برای ایجاد صفحات وب شما بر روی صفحات نتیجه موتور جستجو است ( SERP ) . بهینهسازی موتور جستجو ( SEO ) روی ساختار لینک , محتوا , کلمات کلیدی , سرعت صفحه , و عوامل دیگر برای کمک به وب سایت شما برای جذابتر کردن موتور جستجو تمرکز میکند .
چرا سئو دوستانه مهم است
کسب و کارهایی که وب سایتهای دوستانه گرا دارند معمولا ً ترافیک با ارزش بیشتری نسبت به رقبای خود دارند که وب سایت آنها را براساس مخاطبان هدف و موتورهای جستجو توسعه نمیدهند .
SEO به کسبوکار شما اهمیت دارد زیرا اگر فردی به دنبال حل یک مشکل است - و کسبوکار شما قادر به حل این مشکل است , میخواهید وب سایت شما برای آنها قابلمشاهده باشد . اگر وب سایت تان در صفحه اول سایت SERPs قرار ندارد , احتمال دارد که شما در مورد مشتریان احتمالی از دست رفته باشید .
تضمین رتبهبندی بالا در وب سایت به این دلیل است که مهم است که فرآیند طراحی وب را با SEO و مخاطب هدف تان در ذهن شروع کنید . استراتژیهای SEO در فرآیند طراحی وب شما ادغام میشوند , که شانس رتبهبندی صفحات وب شما در صفحه اول گوگل بهتر است .
سایت سئو دوستانه برای کسب و کارتان مفید است
شما هرگز زمان زیادی را در صفحه دوم گوگل صرف نخواهید کرد ، پس چرا باید وب سایت شما آنجا باشد ؟ وب سایت دوستانه SEO برای هر تجارتی که میخواهد به صورت آنلاین دیده شود ، مهم است . با این حال ، بسیاری از کسب و کارها متوجه نمیشوند که بهینهسازی موتور جستجو باید در فرآیند طراحی وب ساخته شود ، و بعدا ً در زمانی که وب سایت ساخته میشود ، اضافه نشود .
گرفتن ترافیک وب یک چیز است ، اما جذب مشتریان بالقوه یک چیز دیگر است . با یک وب سایت سئو دوستانه ، میتوانید به کسبوکار خود کمک کنید تا بازدیدکنندگان را جذب کند که بیشتر به کسبوکار شما اهمیت میدهند ، چون شما محتوا و طرحی را گنجانده اید که به طور خاص با افزودن ارزش به آنها ترکیب میشوند .
جذب ترافیک باکیفیت به وب سایت تان مهم است اما شما باید قادر به " بستن معامله " با آنها باشید . طراحی وب دوستدار وب نیز نرخ تبدیل ( cro ) است , به طوری که این طراحی میتواند به طور یکپارچه visitors شما را از طریق فرآیند خرید هدایت کند . هر صفحهای که مشاهده میشود , اتصال کلیک شده , خبرنامه اشتراک شده, و یا فرمهای ارائهشده , بینش بیشتری را برای بهینهسازی تجربه مشتری فراهم میآورد .
شهرت بد آنلاین ممکن است برای مشتریان احتمالی کسبوکار شما هزینه داشته باشد. از آنجا که نزدیک به ۸۰ % افراد قبل از خرید یک کسبوکار بررسی میکنند , وب سایت شما نیاز به ارائه تجربهای دارد که به تاثیر گذاری بر تصمیم مشتری کمک میکند . طراحی وب دوستدار وب بازدیدکنندگان شما را با یک تاثیر مثبت و ماندگار از برند شما ترک خواهد کرد .
از آنجا که وب سایت شما متناسب با نیازهای مخاطبین هدف شما است , برای بازدیدکنندگان آسانتر میشود تا آنچه را که به وب سایت شما آمدهاند انجام دهند . نه تنها آنها احتمال کمتری دارند که انتقادی بد بنویسند , اما احتمال دارد که آنها یک بررسی مثبت را رها کنند . همچنین یک وب سایت SEO همه چیز را برای به حداکثر رساندن قابلیت دید شما نه تنها در موتورهای جستجو - بلکه با سکوهای رسانه اجتماعی , انتشارات آنلاین , و سایتهای بررسی ادغام میکند .
محتوای سئو دوستانه
محتوای سئو دوستانه برای کسب رتبه برتر در صفحه اول گوگل یکی از ارکان بسیار مهم هر وب سایت است.
بهینهسازی موتور جستجو طی ۲۵ سال گذشته راه درازی را طی کردهاست . مدت طولانی است که انتظار افزایش رتبهبندی موتور جستجو را داریم . سئو به اندازه علم است . لازم است که نویسندگان و بازاریابهای دیجیتال برای درک عوامل رتبهبندی موتور جستجو , اولویتبندی هدف و انتشار محتوای ارزشمند و با کیفیت بالا که کاربران و الگوریتمهای گوگل را درخواست میکنند , آشنا شوند .
هنگام تدوین یک استراتژی برای دریافت ترافیک ارگانیک به وب سایت شما , به یاد داشته باشید که نوشتن محتویات و سئو یکدست و عالی . تنها مهارت فنی نیست . سئو در هسته آن بهتر از رقابت است - و بله , استفاده از بهترین تجارب در طول راه .
عوامل رتبه بندی گوگل
قبل از اینکه بتوانید رقابت خود را شروع کنید , باید سیگنالهای بنیادی ای را که موتورهای جستجو به هنگام ارزیابی و رتبهبندی محتوا به آن نگاه میکنند , درک کنید . چهار عامل رتبهبندی مهم عبارتند از : محتوا , پیوندها , ساختار سایت و برچسبهای HTML .
نقش محتوا در رتبه بندی
از زمان به روز رسانی الگوریتم پاندا در سال ۲۰۱۱ ، گوگل محتوا را به عنوان شماره یک رتبهبندی خود اولویتبندی کرد . زمانی که هر قطعه از محتوا را منتشر میکنید - چه یک وبلاگ ، صفحه وب ، یا صفحه ستون - آن باید به طور واضح یک موضوع خاص را در عمق پوشش دهد ، به خوبی نوشته شده ، و بالاتر از همه ، ارزش برای خواننده را فراهم کند .
با توجه به جدول تناوبی عوامل سئو , هفت فاکتور رتبهبندی محتوای بسیار سنگین عبارتند از :
- نوشتن محتوای خوب و با ارزش
- تحقیق در باره کلیدواژه های یک محتوا
- تعیین کلیدواژه های مناسب و مرتبط با محتوا
- بروز رسانی مداوم محتوا
- محتوا باید شامل عکس و فیلم و گرافیک باشد
- محتوا باید به نیازهای کاربران پاسخ دهد
- محتوا باید عمیق و کاربرپسند باشد
نقش لینک در محتوای سئو دوستانه
گذشته از محتوا ، دوم ، سوم ، و چهارمین عوامل رتبهبندی شده به شدت وزن دار، پیوند ، معماری سایت ( نحوه ساخت سایت شما ) و برچسبهای HTML هستند .
زمانی که یک موتور جستجو ایندکس های سایت شما را شناسایی میکند , همچنین به عوامل غیر محتوایی مانند لینکهای ورودی و خروجی , ساختار نشانی اینترنتی , سرعت بار صفحه , زمان بر صفحه , و استفاده از کلمات کلیدی در برچسبها برای درک آنچه که سایت شما در مورد آن و نحوه رتبهبندی صفحات شما دارد , نگاه میکند .
الگوریتم های موتور جستجو برای ارائه بهترین محتوا از بهترین وب سایتها طراحی شدهاند . اجرای پیوند دادن , ساختار وب سایت و بهترین تجارب HTML در محتوای وب سایت شما این امکان را برای موتورهای جستجو برای خزیدن و شاخص کردن محتوای شما آسانتر میکند . هرچه دقیقتر و دقیقتر یک موتور جستجو را انجام دهید و محتوای خود را مشخص کنید , شما میتوانید درجهبندی و ترافیک را افزایش دهید .
سئو نویسی دوستانه
نوشتن پستهای وبلاگ به مهارت نیاز دارد . برای اینکه خواننده تان علاقهمند باشد , باید در مورد ساختار محتوای خود فکر کنید و آن را لذت بخش نگاه دارید . اگر افراد دوست داشته باشند و یک مقاله را درک کنند , بیشتر تمایل خواهند داشت که آن را با دیگران تقسیم کنند - و این باعث افزایش رتبه شما خواهد شد . بنابراین , اگر میخواهید مهارتهای نوشتاری خود و رتبهبندیها را بهبود بخشید , این نکات را در مورد چگونگی نوشتن یک پست وبلاگ در مورد سئو نویسی دوستانه شروع کنید .
سئو نویسی دوستانه
سئو نویسی دوستانه برای ارتقای رتبه یک وب سایت و رسیدن به صفحه اول گوگل امری بسیار حیاتی است.
نوشتن برای اهداف سئو دوستانه و نوشتن برای جذب و جلب توجه حضار مثل دو هدف متناقض به نظر میرسد .
کلماتی که میخواهید پیدا کنید باید در یک مکان برجسته باشد اگر شما یک پست وبلاگ در مورد سئو داشته باشید . استفاده از کلمات کلیدی فراوان به شدت مانع از خواندن متن شما میشود ، که قطعا ً نمیخواهید آن را انجام دهید . در حقیقت ، چگالی بالا میتواند حتی یک سیگنال برای گوگل باشد که ممکن است کلمات کلیدی را در متن تان پر کنید ، و این میتواند به طور منفی بر رتبه شما تاثیر منفی بگذارد .
بنابر این در سئو نویسی دوستانه باید هدف کاملا رضایت کاربران باشد.
تفکر در سئو نویسی دوستانه
لازمه یک سئو نویسی دوستانه قبل از شروع کار تفکر است.
باید فکر کنیم و بدانیم که در باره چه چیزی میخواهیم بنویسیم.
مانند همین صفحه که با عنوان سئو دوستانه در صفحه اول گوگل است.
باید ابتدا بدانیم سئو نویسی چیست؟سئو دوستانه کدام است؟مفهوم سئو نویسی دوستانه چیست؟
باید بگونه ای بنویسیم که وقتی کاربر وارد وب سایت ما شد با رضایت خارج شود و از خواندن محتوای ما لذت برده و بر تجربه او افزوده شود.
سئو نویسی دوستانه به هیچ وجه بدنبال فریب و جذب موتورهای جستجو نبوده و تنها هدفش افزایش تجربه کاربری است.
تعداد کلمات در سئو نویسی دوستانه
حداقل کلمات بکار رفته شده در متن را 300 اعلام کرده اند اما این نمیتواند ایده ال باشد.
شاید شما نیاز داشته باشید برای بسط و گسترش محتوای خود از 10 هزار کلمه استفاده کنید.
بنابر این تعداد کلمات و جملات بکار رفته شده میزان بسیار خوبی برای سنجش کیفیت یک محتواست.
شاید برخی سایت ها را دیده باشید که با وجود داشتن بیش از 5000 کلمه در صفحه خود اصلا به صفحه اول گوگل نرسیده اند و برخی از سایت حتی با 300 کلمه در صفحه اول گوگل هستند.
در اینجا از خود سوال میکنید که این امر چگونه واقع شده است.
جواب بسیار آسان اسن و آن این است که سئو نویسی دوستانه کاملا رعایت گردیده است.
سئو نویسی دوستانه سئو دم دراز
یکی از ابزار بسیار مهم در سئو نویسی دوستانه استفاده از کلمات کلیدی طولانی و یا اصطلاحا دم دراز است.
مثلا توجه کنید کلمه کفش را وقتی جستجو میکنید ممکن است سایت هایی را ببینید که در باره کفش انشا نوشته اند و این نظر شما را جلب نمیکند.
خب حالا توجه کنید که شما عبارت"کفش مردانه سایز بزرگ"را جستجو کنید مسلما سایت های برای شما نمایش داده میشود که فقط به کفش مردانه سایز بزرگ پرداخته اند.
مفهوم سئو نویسی دوستانه هین است که شما کاربر را دقیقا به آنجاییکه مایل است هدایت کنید.
سئو نویسی بسیار مهم است شاید عبارت معروف بیل گیتس مالک معروف مایکرو سافت را شنیده باشید که:
محتوا پادشاه است.
این عبارت اهمیت بسیار بالای محتوا و سئو نویسی دوستانه را نشان میدهد.
هرگز تصور کنید که بدون داشتن یک محتوای غنی میتوانید به صفحه اول گوگل برسید.
11 ویژگی سایت سئو دوستانه
بسیاری از کسب و کارها اشتباه چشمپوشی از قابلیت استفاده را مرتکب میشوند . قابلیت استفاده برای موفقیت هر وب سایت حیاتی است و هرگز نباید نادیده گرفته شود . قابلیت استفاده خوب میتواند عملکرد وب سایت شما را بهبود بخشد و شانس موفقیت شما را افزایش دهد . همچنین میتواند فروش و درآمد برای کسبوکار شما را افزایش دهد .
برای موفقیت وب سایت شما , آن نه تنها باید خوب به نظر برسد , بلکه باید یک تجربه کاربر بدون درز برای بازدیدکنندگان فراهم کند . به همین دلیل است که قابلیت استفاده خوب مهم است . وب سایت شما را از رقیب تان جدا میکند .
در طراحی وب , قابلیت استفاده وب سایت خوب این است که برای بازدیدکنندگان آسان باشد که اطلاعاتی را که به سرعت و به راحتی به آن نیاز دارند پیدا کنند .
راههای زیادی برای بهبود قابلیت استفاده وب سایت شما وجود دارد . این مقاله نگاهی به ۱۱ ویژگی اساسی وب سایت دوستدار کاربر دارد . این توصیههای کاربردی ساده میتوانند وب سایت شما را برای مشتریان جالبتر کنند و شانس موفقیت شما را بصورت آنلاین بهبود بخشند .
طراحی سایت سئو دوستانه:قابلیت موبایل
از آنجا که افراد بیشتر و بیشتر از تلفنهای همراه خود برای دسترسی به اینترنت استفاده میکنند , ایجاد یک وب سایت بهینه موبایل به یک ضرورت تبدیل شدهاست .
اولین قدم این است که بررسی کنید وب سایت موجود شما چگونه در موبایل ظاهر میشود . شما میتوانید از تست کننده گوگل موبایل برای یافتن این موضوع استفاده کنید . اگر وب سایت شما در حال حاضر نمیتواند به موبایل دسترسی داشته باشد , میتوانید یک نسخه موبایل از وب سایت خود را به صورت رایگان با کمک سازندگان وب سایت موبایل ایجاد کنید .
سایت سئو دوستانه:قابلیت دسترسی کاربران
وب سایت دوستی کاربر نیز باید برای همه از جمله کور , ناتوان و یا افراد مسن در دسترس باشد . این کاربران نوعا ً از readers برای دسترسی به اینترنت استفاده میکنند . دستورالعملهای مربوط به قابلیت دسترسی وب سایت, تکنیکهای طراحی وب ساده را برجسته میکند که میتوان آنها را برای اطمینان از دسترسی به وب سایت شما به راحتی در دسترس خوانندگان نمایش داد , و باعث شد وب سایت شما در دسترس مخاطبان بیشتری قرار گیرد .
سایت سئو دوستانه:سازماندهای بخش ها
چگونگی سازماندهی و ارائه اطلاعات در وب سایت برای استفاده خوب ضروری است . اما اغلب نادیده گرفته میشود . امروزه حتی اهمیت آن دوچندان شدهاست زیرا وب سایتها طیف وسیعی از اطلاعات و منابع را برای جذب بازار هدف خود ارائه میدهند . بخشهای وب سایت خود را با دقت برنامهریزی کنید و اطلاعات را به شیوهای ارائه دهید که پیدا کردن کاربران آسان است . همیشه از دیدگاه کاربران خود فکر کنید . این به ویژه اگر مطالب زیادی را در وب سایت شرکت خود ارائه کنید , مهم است .
سایت سئو دوستانه:فرمت محتوا
به جای خواندن هر کلمه از بالا به پایین , میانگین کاربر اینترنت از طریق محتوای یک صفحه وب رد میشود . کاربران تمایل دارند به سرعت قسمتهای کلیدی صفحه را اسکن کنند تا مشخص کنند که آیا به نیازهای آنها مربوط است یا خیر.
مهم است که محتوای خود را با این در ذهن فرمت کنید . استفاده صحیح از headings , sub , بندها , تیرها و یا لیستها به شکستن متن کمک میکند و خواندن آن را آسان میکند .
سئو دوستانه:سرعت لود سایت
هیچ چیز برای بازدیدکنندگان وب سایت بیشتر از یک وب سایت آزار دهنده نیست . در واقع , سرعت آهسته یکی از دلایل اصلی خروج بازدید کنندگان از وب سایت است . اطمینان از اینکه بارگذاری وب سایت شما در عرض ۴ تا ۶ ثانیه برای قابلیت استفاده خوب مهم است . همچنین رتبهبندی موتور جستجو را تحتتاثیر قرار میدهد .
شما میتوانید از ابزار رایگان مانند گوگل برای تست سرعت وب سایت خود استفاده کنید و پیشنهاد دهید که برای بهبود سرعت خود چه کاری میتوانید انجام دهید .
ویجت شامل ردیابی وب سایت , وب سایتهای ارتباط جمعی , یکی از رایجترین عوامل تاثیرگذار بر سرعت وب سایت است . سعی کنید استفاده از آنها را محدود کنید و تنها از آنهایی که کاملا ً ضروری هستند استفاده کنید .
همچنین یکی از دلایل اصلی ترک سایت این است . انتظارات مشتریان در سالهای اخیر به طور قابلتوجهی تغییر کردهاست . یک مشتری معمولی تنها چند ثانیه منتظر ماند تا صفحه شما بار شود , پس از آن آنها به احتمال زیاد به سمت محل رقیب خود حرکت خواهند کرد و دیگر بازدید نخواهند کرد .
سئو دوستانه:سازگاری با مرورگرها
سازگاری مرورگر را میتوان به راحتی نادیده گرفت . حتی وب سایتهای برخی از معتبرترین شرکتها نیز به دلیل بیتوجهی از این مشکل رنج میبرند . این برای برندسازی بد است و تاثیر منفی بر قابلیت استفاده وب سایت دارد .
اگرچه مرورگرهای مدرن تکاملیافته و کارآمدتر شدهاند , اما هنوز هم در چگونگی تفسیر وب سایت توسط مرورگرهای مختلف , تناقضات وجود دارد . مهم است که وب سایت تان به طور مداوم در سراسر مرورگرهای اصلی مانند کروم , اینترنت اکسپلورر , فایرفاکس , سفری و اپرا ظاهر شود . چیزهای ساده مانند این یک وب سایت طراحیشده حرفهای را جدا از بقیه تنظیم میکنند.
سئو دوستانه:ناوبری خوب
ناوبری خوب یکی از مهمترین جنبههای قابلیت استفاده وب سایت است . منوهای ساده HTML یا جاوا اسکریپت به بهترین شکل کار میکنند و مطابق با همه مرورگرها و سکوهای ها هستند .
این به همان اندازه برای کشتیرانی مهم است که اشیا را با هم تلنبار کنند . سعی کنید تعداد آیتمهای منو تا جایی که ممکن است محدود کنید . منوی کرکرهای یا sub ممکن است در محل بزرگ با بسیاری از بخشها و صفحات کار کند .
در DHTML ، و کتابخانههای جاوا اسکریپت مانند Motools و آژاکس نیز درها را به روی بسیاری از احتمالات جدید برای ایجاد سیستمهای راهبری نوآورانه باز کردند .
سئو دوستانه"نمایش صفحه خطا
جابجایی و توصیف خطای خوب برای استفاده خوب بسیار مهم هستند . اما اغلب نادیده گرفته میشود . جابجایی صحیح خطاها در سطح کد اطمینان میدهد که وب سایت قوی و عاری از اشکالات است . نمایش پیغام خطا درست تجربه کاربر و قابلیت استفاده کلی را بهبود میبخشد .
سئو دوستانه:رعایت استاندارد
یک وب سایت که به بهترین شیوهها و استانداردهای مربوط به طراحی وب پایبند است , اغلب قابلاعتماد و قابلاعتماد است . همچنین تضمین میکند که وب سایت سریعتر بارگذاری خواهد شد و در سرتاسر مرورگرهای و دستگاهها ثابت ظاهر خواهد شد . همچنین موقعیت یابی مشکل را آسانتر میکند و اگر نیاز باشد عیبیابی را حل کنید .
سئو دوستانه:رعایت رنگها
تفاوت درست میان پسزمینه و محتوای سایت یکی از اساسیترین اصول طراحی وب است که هرگز نباید نادیده گرفته شود . تفاوت خوب بین پسزمینه و متن برای مثال متن سیاه در زمینه سفید , محتوای شما را خوانا و خوانا میسازد . از طرف دیگر , فقدان کنتراست برای بازدیدکنندگان بسیار مشکل است که محتوای شما را بخوانند .
سئو دوستانه:دسترسی فرمها
اشکال عنصر بسیار مهمی در وب سایتهای تجاری هستند . آنها به کاربران اجازه تعامل با سایت را میدهند . اشکال هم برای ایجاد سرب برای یک کسبوکار بسیار مفید هستند .
برای خارج شدن از سایت خود ، مهم است که مطمئن شوید که استفاده از اشکال آسان است و برای همه قابلدسترس است .
خلاصه 11 ویژگی سئو دوستانه
قابلیت استفاده وب سایت نقش حیاتی در موفقیت یک وب سایت دارد . قابلیت استفاده خوب به ارائه یک تجربه یکپارچه برای بازدیدکنندگان کمک میکند و شانس موفقیت شما را بهبود میبخشد . این یکی از عواملی است که یک وب سایت تخصصی را از بقیه جدا میکند . در بالا ۱۱ ویژگی قابلیت استفاده وجود دارد که هر وب سایت باید نمایش دهد. میتواند به شما کمک کند وب سایت خود را به یک موفقیت تبدیل کنید .