5 کانال تبلیغات
5 کانال تبلیغات اینستاگرام،صفحه اول گوگل،فیسبوک،یوتیوب و لینکدین از مهمترین ابزار بازاریابی آنلاین است.کانال تبلیغات چیست و چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟

5 کانال تبلیغات و بازاریابی کدامند؟

اگر در دریاچه ماهی وجود نداشته باشد، چیزی صید نخواهید کرد. مهم نیست چه مدت ماهی می گیرید یا از چه طعمه ای استفاده می کنید. به سادگی ماهی برای صید وجود ندارد. دانستن اینکه کجا و چه زمانی باید خط خود را بیندازید و از چه طعمه ای برای ماهی خاص استفاده کنید، موثرترین راه برای گرفتن چیزی است که به آن امیدوار هستید.
«ماهیگیری» برای مشتریان به همین صورت عمل می کند: اگر از کانال های بازاریابی اشتباه استفاده کنید، نتایجی را که می خواهید نخواهید دید. درست مانند ماهیگیران باتجربه که می دانند بزرگترین صید را کجا پیدا کنند، کسب و کارهای موفق کانال های مناسب برای دستیابی به مشتریان ایده آل خود را درک می کنند.
همه کانال های تبلیغات یکسان نیستند
هیچ “بهترین” کانالی وجود ندارد که برای هر کسب و کاری کار کند. با این حال، انتخاب کانال بازاریابی مناسب برای کسب و کار شما برای جذب و حفظ مشتریان جدید بسیار مهم است.
چگونه بهترین کانال را برای کسب و کار خود پیدا می کنید؟ سوال عالی!
محصولات یا خدماتی که ارائه میدهید، مخاطبان هدف شما و جایی که رقبای شما حضور قوی دارند، همگی بر کانالهای تجاری ایدهآل شما تأثیر میگذارند. شناسایی شکافهای موجود در بازار و دانستن اینکه مشتریان ایدهآل شما توجه خود را به کجا متمرکز میکنند (و رقبای شما کجا نیستند) به تعیین کانالهای مناسب برای برقراری ارتباط با محتوای شما کمک میکند.

اولین کانال تبلیغات آنلاین
اولین در لیست کانال های تبلیغات آنلاین ما رسانه های اجتماعی است. با بیش از پنج میلیارد کاربر فعال، پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و تیک تاک، فرصتی عالی برای دستیابی به مخاطبان هدف شما هستند.
بسیاری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی انواع مختلفی از تبلیغات را برای تبلیغ محصولات یا خدمات شما ارائه می دهند، از جمله:
تبلیغات تصویری
تبلیغات ویدیویی
تبلیغات چرخ و فلک
تبلیغات داستانی
پست های تبلیغاتی
تبلیغات پیامکی
رسانههای اجتماعی همچنین شما را قادر میسازد تا از ویژگیهای هدفگیری مخاطبان استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما برای کاربرانی که به احتمال زیاد تبدیل میشوند، نمایش داده میشود.
کانال تبلیغات کلیکی
وقتی مردم به دنبال پاسخ سوالات خود می گردند یا می خواهند محصولات را مرور کنند، از موتور جستجویی مانند گوگل استفاده می کنند. در واقع، 93 درصد از تمام تجربیات آنلاین با یک موتور جستجو شروع می شود.
با چنین اعدادی، موتورهای جستجو یکی از بهترین کانال های بازاریابی برای تبلیغ محصولات و خدمات شما هستند. و اینجاست که تبلیغات PPC می تواند کمک کند.
هنگامی که کاربران چیزی را جستجو می کنند، تبلیغات PPC در بالای نتایج جستجو ظاهر می شوند. و همانطور که از نام آن پیداست، شما فقط زمانی هزینه تبلیغ خود را پرداخت می کنید که کاربر روی آن کلیک کند، به این معنی که نگران هدر دادن بودجه خود برای کاربرانی که به تبلیغات شما علاقه ای ندارند، نباشید.
PPC با پیشنهاد کلمات کلیدی و عباراتی که مخاطبان هدف شما به صورت آنلاین جستجو می کنند، کار می کند. با یک پیشنهاد موفقیت آمیز، به علاوه رتبه تبلیغ و امتیاز کیفیت بالا، تبلیغ شما در بالای صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شود.

تبلیغات خارج از جریان: در محیطهای غیر ویدیویی مانند فیدهای رسانههای اجتماعی یا بهعنوان تبلیغات بنری ظاهر میشوند، در هنگام مشاهده شروع به پخش میکنند و دسترسی شما را فراتر از پلتفرمهای ویدیویی سنتی گسترش میدهند.
تبلیغات تعاملی: مشارکت بینندگان را تشویق می کند، تعامل عمیق تری با محتوای تبلیغات ارائه می دهد و می تواند منجر به نرخ تبدیل بالاتری شود.
کانال های تبلیغات نمایشی
YouTube: از تبلیغات درون جریانی قابل رد شدن برای دسترسی به بینندگان با گزینه رد شدن پس از 5 ثانیه، متعادل کردن دسترسی با انتخاب بیننده و استفاده از گزینه های هدف گذاری گسترده YouTube استفاده کنید.
رسانههای اجتماعی: تبلیغات ویدیویی را به پلتفرم اختصاص دهید، قالبهای کوتاهتر برای استوریهای اینستاگرام یا قالبهای طولانیتر برای فیدهای فیسبوک را در نظر بگیرید و از ویژگیهای تعامل خاص پلتفرم استفاده کنید.
پلتفرم های OTT: برای محتوای بیش از حد، تبلیغات درون جریانی غیرقابل رد شدن را برای مخاطبان اسیر در نظر بگیرید، مطمئن شوید که محتوای شما مرتبط و جذاب برای حفظ علاقه بینندگان است.
اتخاذ یک رویکرد استراتژیک برای تبلیغات ویدیویی شامل انتخاب قالب ها و پلتفرم های مناسب، همسو کردن آنها با ترجیحات و عادات مصرف مخاطبان هدف شما است. با انجام این کار، تبلیغکنندگان میتوانند تأثیر و اثربخشی تلاشهای تبلیغات ویدیویی خود را به حداکثر برسانند.
کانال تبلیغات توییتر
گزینه های برنامه نویسی: پلت فرم تبلیغات توییتر از مناقصه خودکار برای اهداف مختلف، از نصب برنامه گرفته تا تبدیل وب سایت، پشتیبانی می کند.
نکات هدفیابی: بر اساس علایق، کلمات کلیدی و حتی برنامههای تلویزیونی برای ارتباط به موقع، هدف قرار دهید.
بهترین شیوه های خلاقانه: از کپی مختصر و جذاب با هشتگ های مرتبط و تصاویری پر جنب و جوش برای جلب توجه در یک فید سریع استفاده کنید.
کانال تبلیغات لینکدین
گزینههای برنامهای: مدیر کمپین لینکدین امکان هدفیابی دقیق افراد حرفهای را بر اساس عنوان شغل، عملکرد، صنعت و موارد دیگر میدهد.
نکات هدفیابی: با استفاده از دادههای جمعیتی غنی لینکدین، بر ارائه محتوایی تمرکز کنید که به زندگی حرفهایها ارزش میافزاید.
بهترین روشهای خلاقانه: از لحن حرفهای و تصاویر یا ویدیوهای با کیفیت بالا استفاده کنید که نشاندهنده اقتدار و تخصص برند شما در صنعت شما است.
پیمایش تبلیغات رسانههای اجتماعی مستلزم درک ویژگیهای متمایز و رفتارهای مخاطبان هر پلتفرم است. با سفارشی کردن رویکرد خود با استراتژیهای پلتفرم خاص، نکات هدفگیری و شیوههای خلاقانه، میتوانید اثربخشی تلاشهای تبلیغاتی برنامهای رسانههای اجتماعی خود را به حداکثر برسانید.

مزایای کانال تبلیغات
کانالهای تبلیغات ترکیبی از ابزارها و پلتفرمهایی هستند که کسبوکارها را قادر میسازد تا با مخاطبان هدف خود تعامل داشته باشند یا مورد توجه قرار گیرند. استفاده از کانال صحیح میتواند به کسبوکارها کمک کند تا در مقابل کاربرانی قرار بگیرند که با برندشان طنینانداز میشوند، مشتریان جدید جذب میکنند و مشتریان فعلی را حفظ میکنند.
کانال های تبلیغات متعددی وجود دارد که می توان از آنها برای ایجاد یک استراتژی رشد کسب و کار نتیجه گرا استفاده کرد. برخی از کانال های بازاریابی موثر عبارتند از بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، بازاریابی ویدئویی، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی تاثیرگذار و بازاریابی آفلاین. هر کدام از این کانال ها نقش مشخصی دارند.
به عنوان مثال، یک صفحه نمایش در فروشگاه می تواند برای ایجاد آگاهی از یک فروش یا جلب بازدیدکنندگان محلی استفاده شود، اما از یک ایمیل نویس برای جذب پایگاه وسیع مصرف کننده و تمرکز بیشتر بر روی تقویت وفاداری به برند استفاده می شود.
کانال تبلیغات محتوا
بازاریابی محتوا پادشاه است زیرا به عنوان سنگ بنای همه رسانه های تبلیغاتی شما عمل می کند. این فرآیند ایجاد، انتشار و انتقال دانش برای جذب و جذب مخاطب هدف است. با ارائه محتوایی که ارزش ارائه می کند و به مشکلات مشتریان شما می پردازد، می توانید خود را به عنوان یک مرجع در صنعت خود قرار دهید و به مشتریان احتمالی دسترسی پیدا کنید.
اشکال مختلفی از محتوا وجود دارد که می توانید برای هدف قرار دادن یک منطقه خاص در بازار ایجاد کنید. اینها شامل وبلاگ ها، فیلم ها، اینفوگرافیک ها، کتاب های الکترونیکی، مطالعات موردی، پادکست ها و کاغذهای سفید است.
