چک لیست سئو روزانه – 12 چک لیست سئو که باید به صورت روزانه انجام شود
چک لیست سئو روزانه چیست و 12 وظیفه یک سئوکار برای بهینه سازی موتورهای جستجو کدام است.در این صفحه از سایت جام ارژنگ به بررسی چک لیست روزانه سئو میپردازیم.

چک لیست 12 گانه سئو
چک لیست روزانه سئو را میتوان مهمترین عنصر و اصل برای یک متخصص بهینه سازی موتورهای جستجو دانست.
چک لیست روزانه سئو وظایفی است که یک متخصص یا مسئول بهینه سازی وب سایت باید هر روز آنرا انجام دهد.
- بر کنسول جستجوی گوگل نظارت کنید.
- گوگل آنالیتیکس را زیر نظر بگیرید.
- خطاهای وب سایت را بررسی کنید.
- نظارت بر سرعت وب سایت.
- رتبه بندی کلمات کلیدی را مرور کنید.
- برای وب سایت خود بک لینک ایجاد کنید.
- در رسانه های اجتماعی فعال باشید.
- مطالب خود را تازه نگه دارید.
- مطالب خود را تازه نگه دارید.
- تجربه کاربری را در نظر بگیرید.
- بررسی محتوای تکراری
- پاکسازی محتوای با کیفیت پایین.
چک لیست روزانه سئو که در 12 ردیف بالا آمده است میتواند رتبه اول گوگل را برای وب سایت شما به ارمغان بیاورد.
اولین وظیفه سئو روزانه
کنسول جستجوی گوگل ابزاری اساسی است که هر متخصص سئو مانند پشت دست خود می شناسد. با استفاده از آن، می توانید به راحتی عناصری مانند:
- کلیک ها – با تجزیه و تحلیل ترافیک روزانه، می توانید دائماً نظارت کنید که آیا تعداد بازدیدهای وب سایت شما افزایش می یابد یا خیر. علاوه بر این، به لطف این داده ها، می توانید به راحتی پیشرفت خود را پیگیری کنید و بررسی کنید که آیا فعالیت های سئو انجام شده نتایج مورد نظر را به همراه دارد یا خیر.
- Impressions – اگر میخواهید بررسی کنید که آیا دید شما در نتایج جستجو افزایش مییابد، تأثیرگذاری معیاری است که به شما امکان ارزیابی آن را میدهد. با استفاده از آن می توانید بررسی کنید که وب سایت شما چند بار در یک بازه زمانی خاص در نتایج جستجو ظاهر شده است.
- محبوب ترین صفحات و کلمات کلیدی – کنسول جستجوی گوگل همچنین مکان بسیار خوبی برای دیدن کلمات کلیدی است که بیشترین پتانسیل را برای تبدیل دارند. از آنجایی که رتبهبندیها اغلب در نوسان هستند، نظارت روزانه بر آنها مهم است. این به شما این امکان را می دهد که به سرعت به هر تغییر یا روند واکنش نشان دهید و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
علاوه بر این، GSC به شما امکان می دهد بررسی کنید که کدام صفحات بیشترین ترافیک ارگانیک را ایجاد می کنند. اگر مرتب مقالات یا محتوای جدیدی را منتشر می کنید، باید حداقل چند بار در هفته کنسول جستجوی گوگل را بررسی کنید تا مطمئن شوید که وب سایت شما با موفقیت کار می کند.
گزارش پوشش شاخص – این گزارش به شما امکان می دهد تعداد تمام صفحات خزیده شده توسط Google را بررسی کنید. این می تواند برای عیب یابی مشکلات نمایه سازی در وب سایت شما و بررسی اینکه آیا قطعات مهم محتوا توسط Google خزیده شده اند مفید باشد.

چک لیست روزانه سئو (2)
نظارت بر Google Analytics موقعیت دیگری در لیست وظایف سئو روزانه ما است. با GA، می توانید ترافیک وب سایت و مخاطبان خود را زیر نظر داشته باشید. این داده ها به شما در برنامه ریزی تلاش های بازاریابی و ارزیابی اثربخشی آنها کمک می کند.
چه چیزی را باید به صورت روزانه تحت نظر داشته باشید؟
- منابع ترافیک ارگانیک.
- تعداد جلسات ضبط شده.
- تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما.
- مقدار زمان صرف شده در یک صفحه خاص.
- نرخ پرش.
- جمعیت شناسی کاربران – کاربرانی که از وب سایت شما بازدید می کنند در کجا زندگی می کنند و از چه دستگاه هایی استفاده می کنند؟
- تبدیل ها.
رفع خطای وب سایت در چک لیست سئو روزانه
این یکی دیگر از مواردی است که کنسول جستجوی گوگل در آن مفید است. تجزیه و تحلیل خطا یکی از مهمترین وظایف سئو است که باید به صورت روزانه انجام دهید.
خطاها می توانند تأثیر مخربی بر عملکرد وب سایت و موقعیت در نتایج جستجو داشته باشند. اگر مشکلات زیادی با صفحه شما وجود داشته باشد، موقعیت شما در SERP ممکن است بدتر شود.
بنابراین، نظارت بر خطاهای وب سایت به صورت مداوم و در صورت وقوع، حذف آنها در اسرع وقت ضروری است.
- 404 – این خطا زمانی رخ می دهد که سرور نتواند صفحه خاصی را پیدا کند (صفحه 404 یافت نشد).
- 500 – هنگامی که مشکلات سرور داخلی وجود دارد ظاهر می شود (500 خطای سرور داخلی)
- تغییر مسیرهای بد – هر صفحه در وب سایت شما باید یک تغییر مسیر 301 صحیح به نسخه اصلی صفحه داشته باشد (به عنوان مثال از HTTP به HTTPS).
- پیوندهای شکسته – اینها پیوندهایی هستند که دیگر کار نمی کنند. شما باید آنها را پیدا کنید و در اسرع وقت آنها را با پیوندهای کاری جایگزین کنید.
- محتوای تکراری – اگر سطح بالایی از تکرار داخلی در سایت شما وجود داشته باشد، ممکن است گوگل شما را جریمه کند. بنابراین، عبارات تکراری را با محتوای تازه و منحصر به فرد جایگزین کنید.
- صفحات ناامن – هر صفحه باید یک پروتکل معتبر HTTPS داشته باشد، صفحات بدون این پروتکل ناامن در نظر گرفته می شوند..
سرعت سایت در چک لیست سئو روزانه
هنگام تهیه چک لیست سئوی روزانه خود، نباید نظارت بر سرعت وب سایت را فراموش کنید. این یک عامل مهم رتبهبندی گوگل است که تأثیر مهمی بر هر دو موقعیت در نتایج جستجو و UX دارد.
چک لیست سئو روزانه یکی از بخش های مهمی را که بر عهده دارد رسیدگی به سرعت وب سایت است.
- اندازه تصاویر.
- زنجیره های تغییر مسیر.
- زمان پاسخ آهسته سرور.
- کد HTML، CSS یا جاوا اسکریپت فشرده نشده.
بهتر است این کار را از طریق Google PageSpeed Insights انجام دهید. چندین بار در هفته آدرس سایت خود را بررسی کنید و ببینید آیا چیزی تغییر می کند یا اینکه سایت شما همچنان به سرعت بارگذاری می شود.