چرا سایت خود را سئو کنیم
سئو مخفف عبارت search engine optimization به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است که با نام احتصاری seo شناخته میشود که در این صفحه از سایت جام ارژنگ به دلیل سئو سایت پرداخته ایم.
سئو قابلیت دید را افزایش داده و دید رتبه را بهبود میبخشد به طور مستقیم به رتبهبندی شما مربوط میشود . هر چه شما در صفحه نتیجه موتور جستجو بالاتر بروید , احتمال بیشتری وجود دارد که شما را ببینید و از طریق سایت خود کلیک کنید , بنابراین این کلید افزایش رتبه صفحه ارگانیک شماست .
سئو راهی پایدار برای بازاریابی وب سایت شماست . استفاده از سئو برای ایجاد مخاطبان منظم و ایجاد مشتریهای ثابت برای موفقیت یک وب سایت ضروری است .
چرا سئو مهم است
- بیش از ۷۰ درصد از محققان b2b فرآیند خرید خود را با جستجوی عمومی آغاز میکنند.
- ۸۱ درصد خریداران قبل از خرید بزرگ , تحقیقات آنلاین انجام میدهند .
- ۹۳ درصد از تجربیات آنلاین با موتور جستجو آغاز میشوند.
تصور کنید که درست ده سال پیش اگر میخواهید یک تلویزیون جدید برای خانه یا یک ماشین جدید برای کسبوکار خود بخرید , آن را معمولاً از مغازه محلی خود یا از یک فروشنده که شما را سرد میخواند خریداری میکنید .
در عصر دیجیتال , شما اکنون بهترین تلویزیون را در محدوده بودجه خود تحقیق میکنید . سپس میتوانید آن را از خردهفروش آنلاین با بهترین قیمت سفارش دهید. اگر میخواهید تلویزیون به سرعت به نزدیکترین فروشگاه بروید و به آنها بگویید که با قیمت مطابقت داشته باشند , یا میتوانید آن را به صورت آنلاین سفارش دهید و مستقیما ً به آدرس تان تحویل دهید .
موتور جستجو چیست
در دنیای غرب , بزرگترین موتورهای جستجو گوگل , یوتیوب و بینگ هستند . گوگل بزرگترین و بیشترین ارتباط را برای افزایش ترافیک به وب سایت شما دارد چون اغلب از آن استفاده میشود .
اغلب مردم متوجه نمیشوند که گوگل تنها یک شاخص از تمام صفحات اینترنت است . این به این معنی است که وقتی شما پرس و جوی خود را در گوگل تایپ میکنید , در واقع شاخص خود را جستجو میکند و نه اینترنت . به همین دلیل گوگل آنقدر سریع است که نتایج جستجو را به شما میدهد . وقتی روی نتیجه جستجو کلیک میکنید , گوگل شما را به وب سایت تغییر میدهد .
صفحات وب سایت که در گوگل و دیگر موتورهای جستجو فهرست نمیشوند بخشی از وب تاریک هستند , اما این برای پست وبلاگ دیگری است .
افزایش گوگل به عنوان بزرگترین و پرکاربردترین موتور جستجو به این دلیل است که آنها بهترین پاسخ را به سوالات شما میدهند .
هدف سئو این است که وب سایت شما یکی از پاسخهایی باشد که گوگل در صدر لیست خود ارائه میدهد . هنر سئو را وارد کنید.
صفحه نتایج موتور جستجو
پس از تایپ کردن در پرس و جوی جستجو و کلیک کردن در داخل , به صفحه نتایج موتور جستجو یا SERP ارسال خواهید شد . زمانی که شما سئو را انجام میدهید , درک اینکه صفحه از چه چیزی ساخته شدهاست ضروری است , زیرا میتوانید مناطق مختلف SERP را هدف قرار دهید .
اگر چه تصویر زیر ساده شده , نشان میدهد که یک SERP چه شکلی است . بخشهای قرمز و زرد در بالا برای استفاده از سکوی آگهی گوگل پرداخت میشوند . بقیه نتایج مربوط به رتبهبندی آلی و در بخش نقشهها ترکیبی از رتبهبندی آلی و موقعیت جغرافیایی است .
ما به فرآیند رتبهبندی و بازاریابی یک وب سایت برای نتایج ارگانیک - سئو ( بهینهسازی موتور جستجو ) میگوییم . بخشهای سبز و بنفش جایی هستند که وب سایت شما در صورت انجام سئو ظاهر خواهد شد . به عنوان یک قاعده سرانگشتی , هر چه بالاتر باشید , سئو بهتر است .
ما فرآیند رتبهبندی و بازاریابی یک وب سایت را با استفاده از تبلیغات پرداختشده - sem ( بازاریابی موتور جستجو ) مینامیم . مناطق قرمز و زرد زیر جایی هستند که اگر sem را انجام دهید , ظاهر خواهید شد . بالا رفتن در صفحه برای تبلیغات پرداختشده ترکیبی از ارتباط وب سایت شما با پرس و جوی کاربران و میزان پرداخت پول برای نقطه بالا است .
ترکیبات سئو
سئو ترکیبی از مهارتهای بسیاری است , اما ما میتوانیم آنها را در سه سیلو قرار دهیم :
- سئو داخل صفحه.
- سئو خارج صفحه.
- محتوا
از میان این سه , سئو خارج از صفحه سختتر از همه است که باید درست شود چون ترکیبی از محتوای عالی و مهارتهای بین فردی است . هر دو میتوانند برای بیشتر مردم بسیار چالش برانگیز باشند.
سئو داخل صفحه
سئو داخل صفحه را به عنوان روش بهینهسازی عناصر در یک وب سایت تعریف میکنند ( برخلاف لینکهای دیگر در اینترنت و دیگر سیگنالهای خارجی که به طور جمعی به نام " خارج از صفحه " شناخته میشوند ) تا رتبهبندی و دید موتور جستجو را بهبود بخشد .
عناصر مهم سئو داخل صفحه به شرح زیر هستند.
- برچسب عنوان
- توضیحات متا
- توضیح تصاویر
- لینک داخلی
- محتوا
- سرعت سایت
- دامنه
- آدرس صفحات