محتوای با کیفیت

محتوای با کیفیت میتواند یک وب سایت به بالاترین رتبه در صفحه اول گوگل برساند.محتوا پادشاه است و اگر میخواهید رتبه اول گوگل را تسخیر کنید باید محتوای با کیفیت تولید کرده تا کاربران را جذب نمایید.

محتوای با کیفیت چیست

برای شناخت یک محتوای با کیفیت باید بدانیم چه مشخصاتی دارد و بدنبال ایجاد آن در وب سایت خودمان باشیم.

  1. زمان ماندگاری کاربران در صفحه.
  2. تکراری نبودن محتوا.
  3. نرخ بازگشت کاربران.
  4. تعداد بک لینک‌ها.
  5. بازخوردهای کاربران در بخش دیدگاه‌ها.
  6. بازخوردهای کاربران در شبکه‌های اجتماعی.
  7. باز نشر محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی.
  8. جستجوی عنوان مطالب شما در کنار نام سایت شما
راهنمای کامل سئو
سئو ارزان

کسب رتبه با محتوای با کیفیت

محتوای با کیفیت میتواند رتبه وب سایت شما را افزایش دهد.هر چیزی که در وب سایت منتشر می‌شود از قبیل متن (مقاله، خبر، آموزش)، فیلم، صدا، تصویر و غیره در صورتی که برای بازدید کننده‌های سایت مفید واقع شود و به عبارتی به‌دردبخور باشد آنگاه می‌توان گفت این محتوا با کیفیت است.

اما مطالبی که فقط با هدف آپدیت کردن وب سایت و جلب توجه گوگل منتشر شود اما به درد کاربران نخورد را محتوای بی کیفیت می‌نامیم.

حال ممکن است بپرسید گوگل چگونه بدون دخالت نیروی انسانی و با هوش مصنوعی خزنده‌های خود متوجه می‌شود یک مطلب با کیفیت است یا نه؟

تصور کنید مطلبی را منتشر کرده‌اید، در یک روز 200 نفر این مطلب را مشاهده می‌کنند از این 200 نفر تعداد 190 آن‌ها در 30 ثانیه اول آن صفحه رامی بندند. (لازم به ذکر است که گوگل متوجه زمان ماندگاری کاربران در سایت نیز می‌شود) در این صورت گوگل متوجه می‌شود که آن مطلب برای بازدید کنندگان جالب نبوده و فقط برای آپدیت شدن سایت منتشرشده است.

تبلیغات گوگل
تبلیغات در گوگل

محتوای با کیفیت یعنی غیرتکراری

محتوای با کیفیت یعنی خودتان بر اثر مطالعه و تحقیق تولید کرده باشید.یعنی مطلب یا محتوای تولیدشده توسط شما از جاهای دیگر کپی نشده باشد. حتی اگر متنی را از یک وب‌سایت کپی کنید، آن را تغییر دهید و در سایتتان منتشر کنید باز هم گوگل متوجه می‌شود.
واضح است که گوگل بر اساس IP و دیگر ترفندها (گوگل لایه‌های سطح پایین شاهراه‌های شبکه‌ی اینترنت را رصد می‌کند) می‌تواند متوجه بازگشت مجدد یک کاربر به سایت بشود. اگر نرخ بازگشت کاربران به سایت بالا باشد دلیلی است بر با کیفیت بودن محتوای آن و اگر پایین باشد می‌تواند یکی از فاکتورهای عدم کیفیت مطالب بشود.

محتوای با کیفیت پادشاه است

محتوا پادشاه است”. اگرچه بيل گيتس (بنيانگذار مايکروسافت)، اين ادعاي معروف ‏را درباره محتوا، در سال 1996 مطرح کرد، اما ‏امروز بعد گذشت این همه سال هنوز ‏اين حقيقت صدق می‌کند.‏ ‏امروزه بخش مهم یک کسب و کار محتوا است و پلی بین صاحبان کسب و کار و کاربرانش است. اهمیت محتوا را می‌توان در این دانست ‏که از طریق محتوا مردم و کاربران می‌توانند اطلاعات یک برند تجاری را پیدا کرده و از آن استفاده کنند.

محتوا در اطراف ما وجود دارد. از مقالاتی که آنلاین می‌خوانیم، ویدیوهایی که تماشا می‌کنیم، تا پست‌های رسانه‌های اجتماعی که مرور می‌کنیم. اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که محتوا دقیقا چیست؟ در عصر دیجیتال، که اطلاعات فراوان و به راحتی در دسترس است، درک اینکه محتوا چیست و چگونه می‌توان از آن برای جلب توجه مخاطبان خود استفاده کرد، ضروری است. در این مقاله، تعریف محتوا، انواع مختلف محتوا و اشکال ارائه محتوا را بررسی می‌کنیم و یک بینش دقیق در مورد اینکه چگونه می‌توانید به طور موثر از محتوا برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید، ارائه می‌کنیم.

راستی! این یک مقاله‌ی کامل و طولانی است که مطالعه‌ی آن زمان‌بر و نیازمند تمرکز و دقت کافی است. بنابراین اگر فرصت ندارید بهتر است این مقاله را ذخیره کنید و در فرصتی مناسب به مطالعه‌ی آن بپردازید.

اکثر مردم وقتی عنوان “نوشتن محتوا” را می‌شنوند، فکر می‌کنند محتوا یعنی “نوشتن مقاله” ولی ‏برخی از افراد، محتوا را به شیوه‌ای دیگر تعریف می‌کنند و در نظر آنان محتوا یعنی اطلاعات را با ‏هدفی خاص به مخاطبان از طریق یک کانال ارتباطی و با شکل و فرمی خاص ارائه داد.‏ با این تعریف، محتوا شامل اطلاعات، هدف، مخاطب، کانال، فرم و یا شکل است.

صفحه اول گوگل
صفحه اول گوگل

محتوا ستون فقرات سایت است

محتوا به چه معناست؟ محتوا ستون فقرات دنیای دیجیتال است. محتوا به هر نوع اطلاعاتی اطلاق می‌شود که از طریق کانال‌های مختلف مانند وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی، چاپی، ویدیویی یا صوتی ایجاد و توزیع می‌شود. محتوا می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله پست‌های وبلاگ، به‌روزرسانی رسانه‌های اجتماعی، ویدئوها، پادکست‌ها، اینفوگرافیک‌ها و موارد دیگر که همگی را شامل می شود. محتوا نوعی از اطلاعات است. این اطلاعات باید به شکلی ساختاریافته و سازماندهی شده ارائه شود که درک آن آسان و برای مخاطب جذاب باشد.

برای مثال، فهرستی از حقایق تصادفی ممکن است حاوی اطلاعات باشد، اما لزوماً محتوا نیست. با این حال، اگر آن حقایق به گونه‌ای ارائه شود که داستانی را بیان کند، مخاطب را آموزش دهد یا به نوعی ارزشی را ارائه دهد، می‌توان آن را به عنوان محتوا در نظر گرفت. با این حال، اگر اطلاعات به گونه‌ای ارائه نشود که به راحتی قابل درک باشد یا به مخاطب مرتبط نباشد، ممکن است به عنوان محتوا در نظر گرفته نشود. برای اینکه اطلاعات به عنوان محتوا در نظر گرفته شود، باید به گونه‌ای ارائه شود که برای مخاطب جذاب، آموزنده و ارزشمند باشد.

در قرن بیستم، ظهور رسانه‌های جمعی مانند رادیو، تلویزیون و فیلم منجر به عصر جدیدی از تولید و توزیع محتوا شد. تبلیغات به یک صنعت بزرگ تبدیل شد و شرکت‌ها شروع به تولید محتوا به طور خاص با هدف تبلیغ محصولات و خدمات خود کردند.

محتوای با کیفیت مهمترین عنصر کسب رتبه و ستون فقرات وب سایت است.

محتوا به اندازه طراحی سایت مهم است

محتوا به اندازه طراحی و زیبایی شناسی وب سایت شما مهم است زیرا نتایج موتورهای جستجو را هدایت می کند، ترافیک صفحه شما را افزایش می دهد و سازمان شما را به عنوان یک رهبر صنعت معرفی می کند. و در بازار محتوای امروزی، هم کیفیت و هم کمیت، توانایی شما را در استفاده از محتوا برای نتایج تجاری تعیین می کند.

7 محتوای با کیفیت

  1. یک عنوان سرگردان بنویسید. تیتر تعیین می کند که آیا مخاطبان بقیه آثار شما را خواهند خواند یا خیر. اگر عنوان علاقه ای را برانگیخت، احساساتی را برانگیخت یا خواننده را وادار به یادگیری بیشتر در مورد موضوع نکند، به سادگی با محتوای خود به نتایج دلخواه نخواهید رسید.
  2. یک قلاب ایجاد کنید که توجه آنها را جلب کند. شما سه ثانیه فرصت دارید تا خوانندگان را بعد از تیتر درگیر نگه دارید. جمله اول همچنین در تعیین اینکه آیا بقیه مطالب شما را می خوانند یا خیر، نقش دارد. در نتیجه، باید توجه خواننده را جلب کند و به آرامی او را به اولین نقطه شما هدایت کند.
  3. تحقیق خود را انجام دهید شما باید دانش گسترده ای در مورد موضوعی که در مورد آن می نویسید، به خصوص در بازار B2B داشته باشید. برای ایجاد اعتبار و پشتیبانی از ادعاهای خود، آمار، داده‌ها و معیارهایی را در نظر بگیرید.
  4. روی یک هدف واحد تمرکز کنید. شما باید حداقل یک پیام کلیدی را که می‌خواهید قبل از ایجاد محتوای خود منتقل کنید، شناسایی کنید. این را در هنگام نوشتن در نظر داشته باشید و تا حد امکان محتوای خود را به اصل مطلب مرتبط کنید.
  5. با صدایی منحصر به فرد بنویسید. محتوایی که منتشر می‌کنید صدای شرکت شماست و باید منحصر به شخصیت شرکت شما باشد. مهم است که لحن نوشته خود را با مخاطبان هدف، اهداف تجاری و شخصیت برند هماهنگ کنید.
  6. بهینه سازی محتوای دیجیتال بهترین محتوای دیجیتال اغلب از پاراگراف های کوتاه، جملات کوتاه و لیست های گلوله ای تشکیل شده است. محتوای دیجیتال همچنین باید با استفاده از بهترین شیوه های سئو و آخرین استراتژی های محتوای سئو برای جستجو بهینه شود.
  7. کار خود را ویرایش کنید پس از ایجاد اولین پیش نویس، به عقب برگردید و در نظر بگیرید که چگونه می توانید لبه های ناهموار نوشته خود را جلا دهید. در بیشتر موارد، نوشتن با انجام یک یا دو دور ویرایش بهبود می‌یابد – حتی زمانی که توسط سازندگان محتوای با تجربه تهیه شده باشد.

نوشتن محتوای با کیفیت و موثر در تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتریان راضی بسیار مهم است. این فقط تولید محتوا نیست – تولید محتوای با کیفیت نیز مهم است. موتورهای جستجو محتوای وب سایت را می خزند و با رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو به وب سایت ها با مقالاتی که به خوبی نوشته شده اند پاداش می دهند.

پیمایش به بالا