سئو از عناصر بسیاری تشکیل شده است و فرآیند ایجاد ترافیک از نتایج جستجوی رایگان، ارگانیک، سرمقاله یا طبیعی در موتورهای جستجو است.
در این صفحه از سایت جام ارژنگ در باره سئو و مزایای آن برای کسب و کار مطالب مهمی آورده ایم.
وقتی شما یک وب سایت راه اندازی میکنید اولین هدفی که دارید معرفی کسب و کار و نمایش کالا و خدماتی است که میخواهید به افراد عرضه کرده یا بفروشید.
یکی از مهمترین کارکردهای سئو افزایش دید شماست، به این معنی که وقتی مشتریان بالقوه به دنبال چیزی هستند که شما باید ارائه دهید، راحت تر شما را پیدا کنند. دیده شدن به طور مستقیم با رتبه شما مرتبط است.
هرچه در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که شما را ببینند و به سایت شما مراجعه کنند، بنابراین افزایش رتبه صفحه ارگانیک شما بسیار مهم است.
افزایش ترافیک وب یکی از اهداف اصلی سئو سایت است. این را برای لحظه ای در نظر بگیرید: به گفته Backlinko، نتایج ارگانیک شماره 1 در جستجوی گوگل 10 برابر بیشتر از صفحه ای که در رتبه 10 قرار دارد، یک کلیک دریافت می کند.
بنابراین، هر چه بیشتر در رتبه بندی بالا بروید، ترافیک وب بیشتری خواهید داشت.
جام طلایی برای بسیاری از بازاریابان، "تصویر ویژه" است که اغلب به عنوان موقعیت شماره 0 شناخته می شود زیرا در بالای URL رتبه بندی شده اول ظاهر می شود. این معمولاً محتوایی است که از یک وبلاگ یا صفحه فرود گرفته شده است که به سؤالی که مردم در جستجوی آن هستند پاسخ می دهد.
اگر موفق به دریافت Featured Snippet شدید، باید نرخ کلیک ارگانیک خود را افزایش دهید. نکته کلیدی ارائه راه حلی از طریق محتوایی است که گوگل آن را به اندازه کافی مفید می داند تا بتواند به عنوان یک قطعه ویژه ارائه شود.
اگر میخواهید افراد بیشتری وبسایت شما را از طریق موتور جستجو پیدا کنند، از روشهای سئو برای رتبهبندی در بین پنج رتبه برتر و در حالت ایدهآل رتبه یک استفاده کنید.
اعتبار صفحه (PA) به طور فزاینده ای برای موتورهای جستجو مهم است زیرا برای کاربران وب اهمیت بیشتری پیدا می کند.
در اصل، اقتدار به این معنی است که وب سایت شما قابل اعتماد، با کیفیت بالا، مرتبط و دارای چیزهای ارزشمندی برای ارائه است. این با اصول Google E-E-A-T مرتبط است، که نقش مهمی در نحوه ارزیابی سایت شما دارد.
امتیازات از 1 تا 100 متغیر است و هر چه تعداد شما بیشتر باشد، سایت شما از اعتبار بیشتری برخوردار است. با استفاده از ابزارهایی مانند Moz می توانید رتبه PA خود را پیدا کنید.
در حالی که ممکن است تأثیرگذاری روی Page Authority دشوار باشد، بسیاری از کارشناسان سئو معتقدند بهترین راه برای بهبود آن ایجاد محتوای با کیفیت، کسب بک لینک از دامنه های معتبر و قابل اعتماد و کاهش اسپم است.
یکی دیگر از دلایل حیاتی بودن سئو این است که تمام زمانی که برای تولید محتوای عالی و بهینه سازی سئو روی صفحه می گذارید، قابلیت استفاده سایت شما را بهبود می بخشد. این یک تجربه یکپارچه و مثبت برای مشتری ایجاد می کند.
به عنوان مثال، هنگامی که اقداماتی را انجام می دهید تا سایت خود را ریسپانسیو کنید، آن را برای همه بازدیدکنندگان تلفن همراه شما و همچنین افرادی که از لپ تاپ یا دسکتاپ بازدید می کنند قابل استفاده می کند.
به طور مشابه، با افزایش سرعت بارگذاری صفحه خود، نرخ پرش خود را کاهش می دهید و بازدیدکنندگان را تشویق می کنید که زمان بیشتری را در سایت خود صرف کنند. مصرف کنندگان انتظار دارند که یک صفحه در سریع ترین زمان ممکن بارگذاری شود، با محدودیتی در بارگذاری تا سه ثانیه خزش نکند!
هرچه زمان بارگذاری بیشتر باشد، نرخ پرش بیشتر و تبدیل شما کمتر می شود.
شما همچنین باید به سفر مشتری نگاه کنید. هر نقطه تماسی که مشتری با آن مواجه می شود را مرور کنید. به عنوان مثال، با کلیک بر روی یک وبلاگ در جستجوی گوگل، مشتری به کجا می رود و چه چیزی را می بیند؟ آیا محتوای با کیفیت بالا و مرتبط با هدف جستجو است؟ آیا آنها می توانند وبلاگ را با وقفه های محدود (مثلاً پنجره های بازشو) بخوانند؟
خودتان به سفر بروید تا تجربه را امتحان کنید. اگر چیزی وجود داشته باشد که حواس شما را پرت می کند یا مانع از تجربه شما می شود، مشتری احتمالاً همین را تجربه خواهد کرد.
در این قسمت نگاهی داریم به 5 عنصر مهم و تاثیرگذار در سئو که باید به دقت مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
خیلی وقت است که کلمات کلیدی تنها روش سئو بودند که اهمیت داشت , اما این بدان معنا نیست که هنوز حیاتی نیستند .
اما کلمات کلیدی دقیقا ً چیست ? کلمات کلیدی واژهها و عباراتی هستند که چشم اندازهای برای پیدا کردن محتوای آنلاین استفاده میکنند , و سپس برندها میتوانند برای ارتباط با آیندهای که به دنبال محصولات و خدمات خود هستند , استفاده کنند .
برای تاثیر گذاشتن بر کلمات کلیدی در استراتژی سئو , باید تحقیق خود را انجام دهید و از این بینش برای انتخاب روشهایی استفاده کنید که بیشترین تاثیر را در هدایت افراد به محتوای شما در طول کانالها خواهند داشت .
هنگام تحقیق در مورد کلمات کلیدی, به دنبال افرادی بگردید که نرخ جستجوی بالا و رقابت کم دارند.Backlinko دریافت که کلمات کلیدی طولانیتر بین ۱۰ تا ۱۵ کلمه در طول, ۱.۷۶ x بیشتر از جملات تک کلمهای است.
محتوا بخش مهمی از سئو است زیرا وسیله ای است که برای دستیابی و جذب مخاطب از آن استفاده می کنید. دانستن زاویه خود و ایجاد محتوای مناسب ضروری است.
به عنوان مثال، اگر صاحب یک مرکز باغ هستید و میخواهید دید خود را افزایش دهید، ممکن است یک سری وبلاگ در مورد سئو منتشر کنید، مانند "چگونه سایت خود را سئو کنیم؟" یا "5 نکته در مورد نحوه سئو وب سایت" .
بنابراین اگر کسی بخواهد نکات سئو را بیاموزد و به دنبال آن اطلاعات باشد، وبلاگ شما ظاهر میشود و میتوانید با ارائه اطلاعات ارزشمند و سایتی که در آینده برای این مورد استفاده میکنید، با آن مشتری ارتباط برقرار کنید.