8 مهارت بهینه سازی در مجله سئو
هنگامی که به صورت استراتژیک استفاده می شود، بهینه سازی موتور جستجو (سئو) می تواند مزایای بسیاری را برای کسب و کارها فراهم کند، از جمله افزایش ترافیک وب و سرنخ های واجد شرایط بیشتر که از طریق قیف فروش می آیند. در هسته خود، سئو این پتانسیل را دارد که توجه ارگانیک بیشتری را به کسب و کار شما جلب کند - به این معنی که هیچ هزینه ای برای شما ندارد. درک اصول اولیه سئو می تواند به شما کمک کند تا محتوای جذاب و با رتبه بالا را برای دستیابی به مخاطبان هدف خود به گونه ای که نیازهای آنها را برآورده می کند ایجاد کنید. با درک و اجرای بهترین شیوه های سئو، رشد کسب و کار و تعامل بیشتر را متوجه خواهید شد.
اگر سئو موضوعی است که علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد آن هستید، یک بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ تحت رهبری مربی می تواند شما را از طریق این اصول راهنمایی کند تا بتوانید آنها را در کسب و کار خود به کار ببرید – یا با این مهارت های بسیار مورد نیاز، حرفه جدیدی را شروع کنید!
سئو(بهینه سازی وب سایت)چیست
بهینهسازی موتور جستجو مجموعهای از شیوههایی است که هر سازنده محتوا میتواند برای کمک به رتبهبندی برخی صفحات وب خاص در نتایج جستجو (به عنوان مثال، نزدیکتر کردن محتوا به بالای صفحه اول در هر سایت موتور جستجو، جایی که کاربران احتمال بیشتری برای دیدن آن دارند، استفاده کند. و روی آن کلیک کنید). این روشها میتوانند ترافیک بیشتری را به وبسایت شما بیاورند که هم دید و هم درآمد شما را افزایش میدهد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که سئو کاری نیست که یک بار انجام دهید و فراموش کنید. سئوی موثر باید به روشی استاندارد برای نحوه ایجاد محتوای جدید و به روز رسانی محتوای موجود برای تجارت خود تبدیل شود.
از آنجایی که اکثر جستجوها از طریق گوگل انجام می شود، سئو به شدت بر روی رتبه بندی بالا در نتایج جستجو تمرکز دارد. در واقع، بیش از 95 درصد از جستجوهای تلفن همراه با استفاده از گوگل از سال 2018 تا 2019 انجام شده است. در دنیای پرپیوند امروزی، بازدیدکنندگان وب سایت انتظار دارند پاسخ هایی را که جستجو می کنند در چند نتیجه اول بیابند. برای افزایش موثر ترافیک، صفحه وب شما باید در ده نتیجه برتر قرار گیرد – هر چه صفحه شما بالاتر ظاهر شود، احتمالاً تعداد کلیکهای بیشتری دریافت خواهید کرد.
سئو همچنین شامل بهترین روشها برای سرعت وبسایت، شرح عکسها، پیوندها و تعامل آنلاین با دیگران است. در حالی که عوامل زیادی در بهینه سازی وب سایت نقش دارند، این منابع دیجیتال مارکتینگ رایگان می توانند روند را آسان تر کنند.
8 مزیت سئو برای کسب و کارها
با استراتژی سئو مناسب، می توانید آگاهی از برند را افزایش دهید، درآمد شرکت را افزایش دهید و حتی اعتبار بیشتری برای کسب و کار خود به دست آورید. در زیر، ما هشت مزیت واضح را برای گنجاندن سئو در استراتژی بازاریابی شما، صرف نظر از اندازه صنعت یا شرکت، بیان کردهایم
سئو باعث افزایش ترافیک میشود
ترافیک ارگانیک شامل بینندگانی است که وب سایت شما را از طریق موتور جستجو پیدا می کنند. برای هدایت صحیح این ترافیک، وب سایت شما باید به طور موثر بهینه شود. هدف این است که گوگل تشخیص دهد که وب سایت شما مرتبط ترین پاسخ ها را به سوالاتی که مردم می پرسند ارائه می دهد.
تقریباً 63000 جستجو در گوگل در هر ثانیه انجام می شود و با استراتژی سئوی مناسب، کسب و کار شما می تواند برای برخی از این نتایج جستجو رقابت کند. یکی از بهترین راهها برای بهبود سئو، تمرکز روی کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکار شما و اطلاعاتی است که میخواهید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.
خزنده های وب گوگل هر سایتی را در وب برای کلمات کلیدی خاص، رابط های کاربر پسند و قابلیت اعتماد عمومی بررسی می کنند. این ربات ها از این داده ها برای تعیین بهترین پاسخ ها برای هر پرس و جو استفاده می کنند. برای مثال، اگر در حال نوشتن پستی در مورد نرم افزار حسابداری برای سازمان های غیرانتفاعی هستید، به این فکر کنید که کاربران چگونه جستجو می کنند و از چه کلماتی استفاده خواهند کرد. اگر از کلمات کلیدی «نرمافزار حسابداری برای سازمانهای غیرانتفاعی» به درستی در پست خود استفاده کنید و کاملاً به سؤال پاسخ دهید، Google به پست شما رتبه بالاتری برای مرتبط بودن اعطا میکند.
سئو مقرون به صرفه است
بهعنوان شکلی از بازاریابی ورودی – برخلاف تماس سرد یا ارسال ایمیل یا تبلیغات ناخواسته – سئو یکی از مقرونبهصرفهترین راهها برای افزایش حضور آنلاین شماست. هنگامی که به صورت استراتژیک اعمال می شود، سئو به شما این امکان را می دهد که در مقابل افرادی قرار بگیرید که به دنبال محصول یا خدمات شما هستند، عبارات خاص مربوط به پست یا لیست شما را جستجو کرده اند و در نهایت در وب سایت شما قرار می گیرند. به این ترتیب، این سرنخ ها آماده شده و آماده ارتکاب هستند.
اکثریت قریب به اتفاق فعالیت های آنلاین با جستجو شروع می شود. ایمفورزا، یک پلتفرم برندینگ آنلاین، تخمین می زند که 93 درصد از تمام تجربیات آنلاین با موتور جستجو شروع می شود. در همین حال، 70 درصد از نتایج کلیک شده به جای تبلیغات پولی، ارگانیک هستند. سئو در 14 درصد مواقع منجر به فروش می شود، در حالی که تبلیغات چاپی و سایر تکنیک های بازاریابی بیرونی نرخ نزدیک به 1.7 درصد دارند.
علاوه بر این، سئو منقضی نمی شود. برخلاف تبلیغات آنلاین پولی که پس از پایان کمپین، ترافیک ایجاد نمی کنند، سئوی مدیریت شده به خوبی می تواند به مرور زمان ترافیک باکیفیت را به سایت شما بیاورد.
پیادهسازی سئو در شرکت شما میتواند زمان بر باشد، اما به احتمال زیاد مستلزم هزینههای تبلیغاتی اضافی نخواهد بود و پتانسیل افزایش درآمد کسبوکار را افزایش میدهد. یک بوت کمپ دیجیتال مارکتینگ که استراتژی SEO را آموزش می دهد می تواند به شما کمک کند تا یک برنامه جامع برای افزایش دید ارگانیک خود ایجاد کنید.
سئو باعث شهرت برند میشود
شما می خواهید در صنعت خود به عنوان یک رهبر برجسته شوید، اما همچنین می خواهید به عنوان یک راه حل مناسب برای مخاطبان خود دیده شوید. با 1.88 میلیارد وب سایت آنلاین، چگونه اطمینان حاصل می کنید که مردم برند شما را می شناسند؟ استراتژی سئو یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به این هدف است.
رتبه بندی صفحه اول در گوگل دید و اعتبار شما را افزایش می دهد. پس از اینکه محتوای خود را برای مطابقت با جستارهای جستجو بهینه کردید، باید تعداد کلیکهای بیشتری را مشاهده کنید که به افزایش سطح تعامل و اعتماد شما ادامه میدهد. شتاب ایجاد شده توسط استراتژی سئو شما می تواند زنجیره ای از رویدادها را آغاز کند که منجر به آگاهی بیشتر از برند می شود.
به خاطر داشته باشید که آگاهی از برند فقط به این نیست که مردم نام شما را بشناسند - آنها همچنین باید بدانند که برند شما چیست، چگونه می تواند به آنها کمک کند و خدماتی که ارائه می دهد. بازاریابی محتوا عبارت است از دادن اطلاعات ارزشمند به جستجوگران که آنها آن را درک کرده و به آن اعتماد دارند. آنها می دانند که می توانند با سؤالات به شما مراجعه کنند و این اعتماد می تواند به راحتی سرنخ ها را به فروش تبدیل کند.
سئو باعث برنده شدن در رقابت میشود.
همه صنایع دارای رقابت هستند. همانطور که می خواهید استراتژی های بازاریابی چاپی رقبای خود را مطالعه کنید، باید استراتژی های سئو آنها را نیز مطالعه کنید. وبسایتهایی مانند Moz و SEMrush به شما این امکان را میدهند که ببینید رقبای شما برای چه کلمات کلیدی رتبهبندی میکنند، چه تعداد محتوای دارند، استراتژی پیوند آنها و بسیاری موارد دیگر. هنگامی که تمرکز خود را بر روی کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود محدود کردید، می توانید استراتژی ایجاد کنید تا از رقبای خود پیشی بگیرید.
یکی از راههای انجام این کار این است که به دنبال فرصتهایی بگردید که رقبای شما در آن کوتاهی میکنند (به عنوان مثال، استفاده از کلمه کلیدی که برای آن رتبهبندی نمیشود). برای افزایش سئوی خود در اطراف آن کلمه یا عبارت، فرصتهای واضحی را برای خود شناسایی کنید تا در جستجوهای گوگل بیشتر دیده شوید.
سئو برای موبایل
تعداد جستجوهای موبایل روزانه افزایش می یابد. تا سه ماهه دوم سال 2021، 61 درصد از کل جستجوها بر روی یک دستگاه تلفن همراه انجام شده است. اما چگونه این برای مشاغل ترجمه می شود؟ اگر سایت شما برای استفاده از تلفن همراه بهینه نشده باشد، بیش از نیمی از مخاطبان هدف خود نادیده گرفته می شوند. نه تنها این، گوگل به طور خودکار یک وب سایت بهینه شده برای موبایل را بالاتر از وب سایتی که اینطور نیست رتبه بندی می کند. در حالی که وب سایت شما ممکن است در رایانه شخصی عالی به نظر برسد، زمان بارگذاری و اندازه صفحه نمایش با برندها و طرح های مختلف دستگاه های تلفن همراه به طور چشمگیری تغییر می کند، و دیگر برای کسب و کارها اختیاری نیست که حضور دیجیتالی سازگار با موبایل را توسعه دهند و حفظ کنند.
سئو باعث اعتماد میشود
حتی با یک استراتژی سئو قوی، ایجاد اعتماد مشتری به برند شما زمان می برد. بر روی محتوای با کیفیت سرمایه گذاری کنید تا خوانندگان خود به منبعی قابل اعتماد برای اطلاعات به روز تبدیل شوند. این میتواند دید مشتریان از کسب و کار شما را بهبود بخشد و به نوبه خود رتبه شما را افزایش دهد.
گوگل فقط به دنبال کلمات خاصی برای رتبه بندی سایت شما نیست، بلکه به دنبال این است که چقدر و چقدر معتبر با مخاطبان خود تعامل دارید. Google نحوه حمایت شما از بازدیدکنندگان سایت خود را در نظر می گیرد - حتی اگر آنها در نهایت از شما خرید نکنند. استراتژی سهگانهای که گوگل برای رتبهبندی وبسایتها استفاده میکند EAT است - تخصص، اعتبار و قابل اعتماد. آنچه به آن ترجمه می شود این است: اگر محتوای شما برای مخاطبان شما بی فایده است، مهم نیست که چند بار از یک کلمه کلیدی استفاده می کنید.
تعامل زمان می برد، اما باید با سهم بازار بیشتر و رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو نتیجه دهد. با افزودن صفحات تماس، نقشه های گوگل و بخش هایی که دارای نظرات فعال هستند، ارتباط بازدیدکنندگان با شما را آسان کنید. مکالمه سالم را تقویت کنید و بازخورد محکمی بدهید. محتوایی ایجاد کنید که مردم بخواهند به اشتراک بگذارند زیرا برای آموخته های خود ارزش قائل هستند.
بر سئو وب سایت خود نظارت کنید
هنگامی که جستجوی ارگانیک را با بازاریابی پولی، ورودی یا برون گرا تکمیل می کنید، استراتژی SEO شما ممکن است به ارتفاعات جدیدی برسد. از آنجایی که محتوا مهم است، خوب است که بانکی از منابع مکتوب برای ایجاد مطالب بازاریابی که اطلاعات مفیدی را ارائه می دهد و به سؤالات مرتبط پاسخ می دهد، نگه دارید. رتبه بندی صفحه اول شما در گوگل ممکن است اعتماد مشتری بالقوه را افزایش دهد - مهم نیست که آنها در ابتدا چگونه کسب و کار شما را پیدا کردند.
نظارت بر سئوی شما همچنین به شما بینشی در مورد روندهای صنعت در هنگام توسعه می دهد. زمانی که عبارات جستجوی محبوب تغییر می کنند، خواهید دید که افراد چه اطلاعاتی را ارزشمندتر می دانند و چه چیزی آنها را از تعهد به خرید باز می دارد. با نظارت دقیق بر رتبه بندی گوگل و سئو، نکات دردناک باید آشکار شوند.
اگر کسبوکار شما در تبلیغات جستجوی پولی نیز شرکت میکند، اگر آگهی پولی شما در رتبههای برتر گوگل قرار بگیرد و رتبه سئوی ارگانیک شما بالا باشد، سایت شما میتواند بیش از یک بار در صفحه اول نتایج جستجو ظاهر شود. تبلیغات پولی ابتدا با نتایج جستجوی ارگانیک مستقیماً در زیر ظاهر می شوند.