زمانی که کسی یک کسب و کار را راه اندازی می کند یا در حال اداره یک کسب و کار است، باید مردم را از این واقعیت آگاه کند. تبلیغ برای هر نوع کسب و کاری مهم است تا دیگران را در مورد کسب و کار بدانند. هر نوع کسب و کاری، چه به صورت آنلاین یا آفلاین اجرا شود، به مشتریان نیاز دارد تا بتواند یک چرخش تجاری خوب را تجربه کند. با این حال، تنها راه رسیدن به مشتری تبلیغات است. به همین دلیل است که تبلیغات برای یک تجارت مهم است. هنگامی که یک کسب و کار در مورد محصولات و خدمات خود تبلیغ می کند، می تواند در یک محیط رقابتی فعالیت کند.

تبلیغات برای هر جنبه ای از یک تجارت مهم است. این نقش ضروری برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان ایفا می کند. تبلیغات به طور کلی برای کسب و کار مهم است زیرا به کسب و کار اجازه می دهد مشتریان بیشتری به دست آورد و در نتیجه چرخش کسب و کار را افزایش دهد.

تبلیغات را می توان با استفاده از رسانه های مختلف مانند تلویزیون، روزنامه، رادیو، بنرها، جزوات، وب سایت ها و غیره به دست آورد. هر رسانه تبلیغاتی مزایا و معایب خاص خود را دارد و قبل از انتخاب یک رسانه خاص باید همه آنها را ارزیابی کرد. نکته اصلی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که رسانه تبلیغاتی انتخاب شده باید بتواند به تعداد زیادی از مشتریان دست یابد.

به طور کلی، مشاغل خدمات یک آژانس تبلیغاتی را برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استخدام می کنند. آژانس تبلیغاتی انتخاب شده توسط صاحب کسب و کار می تواند کل کمپین تبلیغاتی و تمام جنبه های بازاریابی شرکت ها را انجام دهد. به این ترتیب تاجران می توانند بر جنبه های دیگر کسب و کار تمرکز کنند و نیازی به نگرانی در مورد چگونگی جذب مشتریان بیشتر نداشته باشند. آژانس تبلیغاتی کل فرآیند تبلیغ یک محصول یا خدمات را با تقسیم کردن آن به مراحل و سپس کار بر روی هر مرحله انجام می دهد. این مراحل در زیر توضیح داده شده است:

  • تحلیل بازار: آژانس تبلیغاتی ابتدا به مطالعه بازار می پردازد تا مخاطبان و نیازهای مخاطبان هدف را بشناسد. مشاور بازاریابی کسب و کارهای کوچک در آژانس تبلیغاتی همچنین رقابت موجود در بازار را بررسی می کند تا بداند کمپین تبلیغاتی در بازار چگونه عمل خواهد کرد. این کار برای دانستن اینکه آیا محصول یا خدمات می تواند در رقابت بایستد یا خیر انجام می شود.
  • انتخاب رسانه تبلیغاتی- هنگامی که آژانس تبلیغاتی تصمیم گرفت کمپین تبلیغاتی را ادامه دهد، شروع به انتخاب رسانه تبلیغاتی می کند. مشاور بازاریابی کسب و کارهای کوچک در آژانس مزایا و معایب همه رسانه های موجود مانند تلویزیون، رادیو، روزنامه، اینترنت و غیره را مطالعه می کند. مشاوران بر اساس مقایسه آنها رسانه ای را انتخاب می کنند که احساس می کنند عدالت را در مورد کمپین تبلیغاتی رعایت می کنند. .
  • تجزیه و تحلیل هزینه-فایده- مشاور بازاریابی کسب و کارهای کوچک در آژانس تبلیغاتی تجزیه و تحلیل هزینه فایده را انجام می دهد. این تحلیل به دو دلیل انجام می شود. اولین مورد این است که تصمیم بگیرید که آیا کمپین تبلیغاتی برای کسب و کار مفید خواهد بود به این معنا که آیا تبلیغات به کسب چرخش خوب کسب و کار کمک می کند. اگر بله، آژانس تبلیغاتی با یک کمپین تبلیغاتی شروع می کند. دلیل دیگری که چرا تجزیه و تحلیل هزینه فایده انجام می شود این است که بررسی شود آیا هزینه تبلیغ یک محصول یا خدمات با استفاده از یک رسانه تبلیغاتی خاص، مزایایی را که به دست می آورد را توجیه می کند یا خیر. این کار برای اطمینان از اینکه تبلیغات با استفاده از یک رسانه خاص با کمک به کسب مشتریان بیشتر و در نتیجه چرخش کسب و کار بالا، به سود کسب و کار است انجام می شود.
  • تصمیم گیری در مورد نحوه تبلیغات- مشاور بازار در آژانس تبلیغاتی در مورد نحوه انتقال پیام به مخاطبین هدف تصمیم می گیرد. آژانس تبلیغاتی ممکن است از جزوات یا بنرهای ساده استفاده کند تا مشتریان را از محصول یا خدمات مطلع کند. از سوی دیگر، آژانس تبلیغاتی ممکن است یک ویدیوی جذاب فیلمبرداری کند تا مطمئن شود که پیام مخاطب به مخاطب منتقل می شود.
  • ایجاد آگهی واقعی- پس از بررسی همه جوانب، مشاور بازاریابی کسب و کارهای کوچک در آژانس تبلیغاتی اقدام به ایجاد آگهی می کند. برای این کار، مشاور ممکن است از کارشناسان آژانس تبلیغاتی کمک بگیرد یا از افراد حرفه ای از خارج کمک بگیرد. در هر صورت نتیجه نهایی ایجاد یک تبلیغ جذاب و جذاب توسط آژانس تبلیغاتی است.

آژانس تبلیغاتی هزینه تکمیل کمپین تبلیغاتی را دریافت می کند. بنابراین، باید اطمینان حاصل شود که یک مرد بازرگان به آژانس تبلیغاتی مراجعه می کند که کار را در بودجه مشخص انجام می دهد. همچنین آژانس تبلیغاتی باید اطمینان حاصل کند که از بودجه فراتر نرود زیرا در صورت انجام این کار، هزینه بر مزایای کمپین تبلیغاتی سایه خواهد انداخت. این به هیچ وجه به کسب و کار کمک نمی کند.

آژانس تبلیغاتی همچنین باید در مورد اهداف و اهدافی که کسب و کار می خواهد با استفاده از تبلیغات به آنها دست یابد، روشن باشد. هنگام تبلیغ محصولات و خدمات، آژانس تبلیغاتی همچنین باید مطمئن شود که پیام مناسب در زمان مناسب به افراد مناسب می رسد. اگر آژانس تبلیغاتی نتواند آگهی را در زمان مناسب ارائه کند، مصرف کنندگان ممکن است به سمت محصول یا خدمات دیگری بروند.

چرا تبلیغات برای کسب و کار و مصرف کنندگان مهم است؟

تنها هدف یک تجارت فروش محصولات و خدمات برای کسب سود است. تبلیغات به کسب و کار کمک می کند تا از طریق آگاهی بیشتر افراد در مورد محصولات و خدمات و در نتیجه فروش بیشتر، سود کسب کند. از سوی دیگر، مصرف کنندگان در صورت عدم تبلیغ محصولات و خدمات، هرگز با آنها آشنا نخواهند شد. تبلیغات به مصرف کنندگان کمک می کند تا در مورد محصول و خدماتی که بخرند تصمیم بگیرند. با کمک تبلیغات، مصرف کننده بهترین گزینه های ممکن را به دست می آورد.

امروزه صنعت تبلیغات به دلیل تعداد زیاد محصولات و خدمات ارائه شده به صنعت بزرگی تبدیل شده است. در نتیجه رقابت نیز افزایش یافته است و هر تاجری را ملزم می کند که محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل ممکن تبلیغ کند. این امر منجر به توسعه تکنیک های تبلیغاتی جدید و افزایش تعداد آژانس های تبلیغاتی که امروزه در دسترس هستند، شده است. هدف هر کمپین تبلیغاتی این است که با افزایش آگاهی در مورد محصول، مزایا و معایب آن، محصولات را به افراد مناسب برساند. این برای موفقیت یک تجارت مهم است.

بهترین راه ارتباط با مشتریان، ارتباط از طریق تبلیغات است. مشتریان از طریق تبلیغات از برندهای موجود در بازار و همچنین تنوع محصولات جدید و موجود مفید برای آنها مطلع می شوند. در اینجا تعاریف مختلفی از تبلیغات ارائه می شود.

طبق تعریف کاتلر: «تبلیغات عبارت است از هر شکل پولی ارائه و ترویج غیر شخصی ایده‌ها، کالاها یا خدمات توسط یک حامی مشخص».

به گفته انجمن تبلیغات بریتانیا: "تبلیغات به هرگونه ارتباطی گفته می شود که معمولاً برای آن پول پرداخت می شود و به طور خاص برای اطلاع رسانی و/یا تأثیرگذاری بر یک یا چند نفر انجام می شود."

تبلیغات با استفاده از انواع رسانه ها و تکنیک ها و روش های مختلف بر حسب نیاز انجام می شود. همچنین هدف آن جذب تمامی گروه های سنی بسته به ماهیت برندها و محصولاتی است که به مشتریان خود ارائه می دهند. ارتباط بین شرکت ها و مشتریان اساساً به شیوه ای بسیار هنرمندانه انجام می شود و برای این ارتباط مؤثر برای تحقق اهداف مورد نظر باید مهارت های ارتباطی و قدرت قانع کننده بالایی داشت.

اهداف تبلیغاتی چیست؟

تبلیغات  بخشی از بازاریابی و یکی از خلاق ترین زمینه هاست. تبلیغات بخشی از بازاریابی است اما به طور معمول مردم تبلیغات را با بازاریابی اشتباه می گیرند. از این رو، اهداف تبلیغات کاملاً متفاوت از بازاریابی است. هدف اصلی تبلیغات برقراری ارتباط بین  برند  و مشتری است. در اینجا چند هدف مهم دیگر از تبلیغات آورده شده است.

  • معرفی محصول جدید در بازار شایع ترین دلیل تبلیغات برندها است و این برندها می توانند در بازار و همچنین برندهای موجود جدید باشند. هدف در اینجا این است که به مشتریان در مورد محصول جدید راه اندازی شده در بازار بگویید.
  • بسیاری از مشاغل جدید در بازار شروع شده اند و بسیاری از آنها مشاغل ارائه دهنده خدمات هستند. برای خدمات، کسب و کار به جای بازاریابی محصولات فردی آنها، به عنوان یک برند بازاریابی می شود.
  • کسب و کارها از تبلیغات برای جلب توجه و همچنین ایجاد تمایل به خرید یک محصول یا خدمات خاص استفاده می کنند و طبق مدل AIDA بیشتر در تبلیغات دنبال می شود اساسا جلب توجه ایجاد آگاهی است در حالی که ایجاد تمایل منجر به خرید می شود. شرکت های تبلیغاتی توجه مردم را به خود جلب می کنند و آنها را از محصولات موجود در بازار آگاه می کنند.
  • یکی دیگر از اهداف مهم تبلیغات، جستجوی مشتری است. این مشتریان می توانند هم جدید باشند و هم مشتریانی که از برندهای دیگر خرید می کنند. با تبلیغات موثر می توان مشتریان بالقوه را به سمت یک برند خاص جذب کرد و باعث شد مشتریان فعلی برند خود را تغییر دهند.
  • در دنیای تجارت رقابتی، تمایز محصول و خدمات یک برند از رقبای آن بسیار مهم است و این امر با تبلیغات موثر انجام می شود. یک مشتری فقط می تواند بین محصولات و خدمات بر اساس ارزشی که یک کسب و کار خاص نسبت به رقبای خود ارائه می دهد، تفاوت قائل شود. به همین دلیل از تبلیغات برای ایجاد ارزش و متمایز ساختن محصولات و خدمات یک برند از سایرین در بازار استفاده می شود.
  • ساخت برند نیز یکی از اهداف مهم تبلیغات است. بنابراین، هنگامی که یک برند به طور مرتب محصولات با کیفیت را تبلیغ و ارائه می کند و به وعده هایی که می دهد عمل می کند، به طور خودکار ارزش برند ایجاد می شود.
  • افزایش فروش یکی دیگر از اهدافی است که با تبلیغات موثر به دست می آید. هرچه مشتریان بیشتری با تبلیغات جذب یک برند شوند، افزایش فروش بیشتری ثبت می شود.
  • با انتقال ارزش و متمایز شدن برند و همچنین افزایش فروش، شکی نیست که تبلیغات می تواند سهم زیادی در افزایش سود داشته باشد.

اهمیت تبلیغات چیست؟

تبلیغات برای مشتریان، مشاغل و جامعه به همان اندازه مهم است. بنابراین، در اینجا برخی از عوامل مهم در تمام زمینه های ذکر شده در بالا ذکر شده است.

اهمیت تبلیغات برای مشتریان

راحتی:  تبلیغات برای فرآیند تصمیم گیری مشتری بسیار مفید است زیرا مشتریان از طریق تبلیغات به خوبی از محصولات مورد نظر خود در بازار مطلع می شوند. بنابراین، یافتن محصولات مورد نظر خود در بازار برای آنها راحت است.

آگاهی:  به دلیل تبلیغات است که مشتریان به خوبی از محصولات و ویژگی های موجود در بازار آگاهی دارند. این آگاهی نه تنها به مشتریان در تصمیم گیری برای خرید کمک می کند، بلکه آنها را قادر می سازد تا محصولات مختلف را با هم مقایسه کرده و بهترین محصول را برای خود انتخاب کنند.

uality تضمین:  هنگامی که ما در روند در بازار نگاه ما آمده ایم تا بدانید که تبلیغات توسط مارک های تنها در مورد محصولات و خدمات خود را انجام داده. هیچ کسب و کار محلی به دنبال تبلیغات نیست زیرا برای محصولات بدون برند نیازی به تبلیغات نیست. این امر محصولات با کیفیت را برای مشتریان تضمین می کند.

اهمیت تبلیغات برای کسب و کار

آگاهی:  به دلیل تبلیغات است که مردم از برندها و محصولات مورد نظر خود که در بازار موجود است به خوبی آگاهی دارند.

تصویر برند:  ایجاد تصویر مثبت برند  و  شخصیت برند  در ذهن مشتریان بسیار مهم است و با تبلیغات به نحو احسن انجام می شود.

تمایز محصول:  یک کسب و کار می تواند محصول خود را از محصولات رقبا متمایز کند و با استفاده از تبلیغات موثر، ویژگی ها و مزایای آن را به مخاطبان هدف منتقل کند.

حداکثر سازی سود : به  دلیل اینکه برندهای تبلیغاتی می توانند پیام خود را به مخاطبان زیادی برسانند و از این رو افراد بیشتری تمایل به خرید از آن برندها دارند و در نهایت باعث می شود که آنها بتوانند درآمد بیشتری کسب کنند.

اهمیت تبلیغات برای جامعه

تبلیغات واقعاً برای آموزش مردم مفید است. برخی از مسائل اجتماعی برای منافع اجتماعی و تبلیغات تبلیغاتی مانند کار کودک، سیگار کشیدن، آموزش تنظیم خانواده و غیره باید مورد توجه قرار گیرد، بنابراین تبلیغات نقش بسزایی در جامعه دارد.