• سئو ارزان
  • تبلیغات ارزان
  • تبلیغات گوگل

واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.

..پشتیبانی جام ارژنگ
Close and go back to page

سئو چیست؟

سئو چیست

سئو چیست؟

سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است و فرایندی است که برای بهینه سازی پیکربندی فنی وب سایت ، ارتباط محتوا و محبوبیت پیوندها استفاده می شود تا صفحات آن به راحتی قابل جستجو ، مرتبط تر و محبوب تر در جستجوهای جستجوی کاربران شود ، و در نتیجه ، موتورهای جستجو آنها را بهتر رتبه بندی می کنند.

موتورهای جستجو با ارائه محتوایی که نیازهای جستجوی کاربر را برآورده می کند ، تلاش های سئو را که هم برای تجربه جستجوی کاربر و هم برای رتبه بندی صفحه مفید است ، توصیه می کنند. این شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در عناوین ، توضیحات متا و سرفصل ها (H1) ، شامل URL های توصیفی با کلمات کلیدی به جای رشته های اعدادی ، و نشانه گذاری طرح برای تعیین معنای محتوای صفحه ، در میان سایر بهترین شیوه های سئو است.


تا زمان پایان این جمله ، بیش از 100000 جستجو در Google انجام شده است. از آنجا که اکثر تجربیات آنلاین با یک جستجو شروع می شود و ترافیک موتورهای جستجو می تواند تعداد زیادی مشتری ایجاد کند ، نتایج جستجو اهمیت دارد. این است که مردم چگونه به دنبال اطلاعات ، خدمات و محصولات آنلاین هستند و می تواند یک استراتژی بازاریابی دیجیتال مقرون به صرفه برای سایت ها باشد تا حضور آنلاین و ترافیک جستجوی خود را افزایش دهند 

سئو به چه معناست

سئو مخفف بهینه سازی موتورهای جستجو است ، که به صفحه شما کمک می کند تا در جستجوهای مرتبط و هدفمند رتبه بالاتری در گوگل و سایر موتورهای جستجو داشته باشد - و بنابراین ، برای جذب بیشتر کاربران ، همانطور که تمایل دارند روی اولین نتیجه کلیک کنند - باعث افزایش ترافیک بیشتر به سمت شما می شود. سایت .

شما می توانید صفحات خود را بر اساس آنچه موتورهای جستجو در یک وب سایت جستجو می کنند ، بهینه کنید ، که با پیشرفت روندهای فناوری تغییر می کند. و اگر قبلاً این کار را نکرده اید ، می توانید حضور وب خود را تنظیم کنید تا مطمئن شوید مفید و آموزنده است.

اما سئو همیشه به این شکل نبوده است. در روزهای اولیه اینترنت ، موتورهای جستجو سایت ها را بر اساس تعداد دفعاتی که هر سایت از کلمه کلیدی خاصی استفاده می کرد ، رتبه بندی می کردند . این منجر به روشی شد که به عنوان "کلمات کلیدی پر" شناخته می شود و به این معنی است که حتی سایت های با کیفیت بالا نیز به راحتی دفن می شوند. اکنون گوگل کیفیت را بر تراکم کلمات کلیدی اولویت می دهد.

اگر شما یک وب سایت دارید ، این خبر خوبی است ، زیرا می توانید زمان و استعداد خود را برای ایجاد سایتی سرمایه گذاری کنید که به احتمال زیاد رتبه بالایی را برای شما ایجاد می کند.

برای یادگیری نحوه کار ، باید نحوه عملکرد موتورهای جستجو را درک کنید. ما از گوگل به عنوان مثال استفاده می کنیم زیرا بیشترین جستجوها را در جهان انجام می دهد.

گوگل چگونه کار می کند؟

هنگامی که یک عبارت جستجو را وارد می کنید ، الگوریتم گوگل تعیین می کند که کدام یک از وب سایت های بی شمار برای شما مناسب تر است. سپس سایتهای مربوطه را با در نظر گرفتن ارتباط و محبوبیت آنها - از جمله سایر عوامل رتبه بندی - لیست می کند و آنها را در آنچه صفحه صنعت نتایج موتورهای جستجو می نامد به شما نشان می دهد .

خزیدن

گوگل دائماً در وب جستجو می کند و صفحات جدید یا به روز شده را شبیه سازی می کند و کاربران اصلی را شبیه سازی می کند. این برنامه از برنامه های معروف به خزنده وب استفاده می کند که پیوندهایی را در اینترنت دنبال می کنند ، روشی که به آن خزیدن نیز گفته می شود و آنچه را که پیدا می کنند به سرورهای گوگل گزارش می دهند.

به همین دلیل بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که صفحات شما قابل خزیدن هستند و معماری سایت شما باید با استفاده موثر از پیوند داخلی ، جهت یابی را در تمام صفحات سایت تسهیل کند. 

سئو فنی جنبه ای از سئو است که به پیکربندی موثر سایت شما برای بهینه سازی خزندگی آن کمک می کند. ابزارهای سئو متنوعی وجود دارد که می تواند در این کار به شما کمک کند.

نمایه سازی

وقتی خزنده های وب گوگل اطلاعات مربوط به یک وب سایت را برمی گردانند ، مجموعه ای از سرورهای داخلی محتوای هر صفحه را تجزیه و تحلیل می کند تا موضوعات آن را تعیین کند.

اگر گوگل در نظر داشته باشد که اطلاعات صفحه می تواند مفید و مرتبط باشد تا در نتایج جستجو نشان داده شود ، آن را در فهرست خود آماده نگه می دارد تا هر زمان که شخصی موضوعی مرتبط را جستجو کرد ، ارائه شود.

به همین دلیل مهم است که:

  • اطمینان حاصل کنید که هر صفحه فقط از طریق یک نشانی اینترنتی واحد نشان داده می شود (اجتناب از محتوای تکراری)
  • برای هر صفحه از عناوین و سرفصل های مختصر و مرتبط صفحه استفاده کنید
  • اطلاعات متنی توصیفی منحصر به فرد و جامع در هر صفحه
  • اضافه کردن متن جایگزین ، و یا متن که نشان می دهد به جای تصاویر، به کمک ویدئو فرآیند Google و محتوای تصویر

هرچه در مورد محتوای صفحه واضح تر باشید ، روند نمایه سازی دقیق تر خواهد بود. به همین دلیل بازاریابی محتوا کلید موفقیت سئو است.

رتبه بندی

وقتی شخصی جستجویی را انجام می دهد ، گوگل با در نظر گرفتن عواملی مانند:

  • کلمات مورد استفاده در عبارت جستجو
  • مکان کاربر
  • ارتباط اطلاعات صفحه ، قابلیت اطمینان ، تخصص و اقتدار نسبت به اصطلاحات جستجو شده
  • محبوبیت پیوند صفحه
  • پیکربندی صفحات برای ارائه یک تجربه سریع و قابل اعتماد: مانند سرعت و دوستی با تلفن همراه.

چالش مداوم سئو این است که صفحات سایت شما با در نظر گرفتن عوامل SEO ذکر شده بهتر از سایرین در مورد یک موضوع عمل کنند ، بنابراین یک صفحه می تواند بدون توجه به تغییرات الگوریتم ، در نتایج جستجو عملکرد بهتری داشته باشد.

امروز چه چیزی به شما کمک می کند رتبه بالاتری کسب کنید؟

از دهه 1990 ، موتورهای جستجو از الگوریتم هایی برای تعیین اینکه چه سایت هایی باید ابتدا در صفحات نتایج خود نمایش داده شوند ، استفاده کرده اند. اما آنچه الگوریتم ها در اولویت قرار می دهند تغییر کرده است - بسیار.

از زمان پر کردن کلمات کلیدی ، گوگل سخت تلاش کرده است تا بفهمد چه چیزی یک وب سایت را مرتبط و آموزنده می کند. این نرم افزار هر چند ماه یکبار از به روزرسانی جدیدی که برای رتبه بندی موثرتر سایت ها طراحی شده است استفاده می کند.

Google هنوز هنگام رتبه بندی وب سایت ها استفاده و گنجاندن کلمه کلیدی مورد نظر در محتوا را در نظر می گیرد ، اگرچه کیفیت اطلاعات نیز اهمیت دارد.

گوگل کیفیت را بر اساس موارد زیر قضاوت می کند:

برخی از این عوامل روی صفحه هستند ، به این معنی که بخشی از نحوه تجربه وب سایت شما هستند. سایرین مانند دیگر سایت هایی که به سایت شما پیوند دارند ، خارج از صفحه هستند. پیوندها به عنوان "رای" یا تأییدیه توسط Google دیده می شوند. عناصر خارج از صفحه شهرت و محبوبیت سایت شما را تقویت می کند تا رتبه آن بهبود یابد.

طبقه بندی مناطق مختلف برای بهینه سازی بر اساس صفحه یا خارج از صفحه به شما کمک می کند تا یک استراتژی SEO موثر ایجاد کنید. سئوی داخلی و سئوی خارج از صفحه هر دو به شما کمک می کنند رتبه بالاتری کسب کنید ، اما روش های عملی کردن آنها کاملاً متفاوت است.

سئوی داخلی و خارج از صفحه سئو

بهترین راه برای تمایز سئوی داخلی و خارج از صفحه ، خود اصطلاحات است.

سئوی داخلی به عناصری که در سایت گنجانده شده است ، پیکربندی های فنی و همچنین محتوا اشاره می کند که موتورهای جستجو در نظر خواهند گرفت ، از جمله موارد زیر:

  • عنوان برچسب ها
  • توضیحات متا
  • عناوین
  • ساختار URL
  • کپی صفحه اصلی
  • توضیحات Alt تصویر
  • سرعت بارگذاری
  • دوستی با تلفن همراه

هرچه عناصر سئو داخلی را به طور م addressثر مورد بررسی قرار دهید ، رتبه سایت شما در جستجوهای ارگانیک بالاتر خواهد بود.

به همین دلیل مهم است که فرایند سئو را با انجام کلمات کلیدی شروع کنید ، فرایند تحقیقاتی که به شما کمک می کند نحوه جستجوی مخاطبان مورد نظر خود را درک کنید. تحقیقات کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا نحوه اطمینان از مطابقت و توصیف مناطق مختلف صفحات خود با محبوب ترین و مرتبط ترین جستجوهای کاربران که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید را شناسایی کنید. 

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید ، و همچنین داده هایی که مستقیماً توسط Google از طریق کنسول جستجوی گوگل به صورت رایگان ارائه می شود ، برای شروع کلمات کلیدی تحقیق کنید.

همچنین توسعه حسابرسی سئو برای تجزیه و تحلیل پیکربندی فنی سایت شما و همچنین ارتباط محتوا با کلمات کلیدی مورد نظر برای بهبود محتوای شما مطلوب است. 

سئوی خارج از صفحه نیز به بهبود رتبه سایت شما کمک می کند ، زیرا گوگل پیوندها را "تایید" می داند که به سایت شما محبوبیت می بخشد ، اما اقدامی برای بهبود مستقیم آن دشوارتر است. این به این دلیل است که سئو خارج از صفحه شامل سایتهایی است که متعلق به شما نیستند ، اما به شما لینک می دهند. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • وبلاگ ها و مقالاتی که به مطالب شما پیوند می دهند
  • سایتهای ویدیویی ، صوتی یا اشتراک گذاری تصویر که محتوای خارج از سایت را میزبانی می کنند
  • فهرستها و سایتهای بررسی شرکت

اگر شما یک شرکت محلی را اداره می کنید ، می توانید اطلاعات شرکت خود را به سایت هایی مانند Yelp و Yellow Pages ارسال کنید تا شروع به بهبود SEO خارج از صفحه خود کنید. برای تقویت حضور بیشتر ، مشتریان خود را تشویق کنید تا نظرات خود را در این صفحات اعلام کرده و به کسب و کار شما امتیاز دهند.

بخش مهم دیگر سئوی خارج از صفحه جذب بک لینک از طریق کمپین های ایجاد لینک است. بک لینک هر پیوند خارجی است که کاربران را به سایت شما باز می گرداند. هرچه تعداد بک لینک های شما بیشتر باشد ، دیگران بیشتر شما را معتبر در صنعت خود می دانند.

به طور قابل پیش بینی ، این منطقه مشکلاتی را ایجاد کرده است ، زیرا ایجاد پیوندها دشوار است. صاحبان وب سایت ها به امید محبوبیت بیشتر و رتبه بالاتر در نتایج جستجو ، بک لینک ها را معامله می کردند یا هنوز هم انجام می دهند. اما امروزه ، هر پیوندی که به صورت غیرطبیعی ساخته شده و قصد تغییر رتبه سایت را دارد ، می تواند نقض دستورالعمل های گوگل تلقی شود و در واقع می تواند رتبه سایت شما را در نتایج جستجو تحت تأثیر منفی قرار دهد و جریمه کند.

این روزها کیفیت بک لینک های شما بسیار مهمتر از تعداد آن است. پیوندهایی که به صفحات سایت شما اشاره می کنند باید از سایت های مرتبط و ایده آل ، همچنین معتبر تهیه شوند. هر پیوندی در صفحه شما باید مربوط به محتوای شما و مورد توجه مخاطبان شما باشد. تا زمانی که از دستورالعمل های کیفیت Google پیروی کنید ، می توانید تعداد پیوندهای خود را افزایش دهید.

بهترین استراتژی های ایجاد پیوند متکی بر ایجاد محتوای بسیار مفید ، جذاب و قابل اشتراک گذاری در قالب های مختلف ، از راهنماها ، مصاحبه ها ، اینفوگرافیک ها یا فیلم ها (مانند وبینارها) است که می توانید از طریق رسانه های اجتماعی یا خبرنامه ها با جامعه و تأثیرگذاران خود تبلیغ کنید. سپس تصمیم بگیرید که آیا به آنها پیوند می دهند ، اگر آنها را مفید می دانند.

برخی از استراتژی های م areثر عبارتند از:

  • ارسال پست های مهمان به وبلاگ های معتبر
  • ایجاد اینفوگرافیک های قابل اشتراک گذاری
  • در حال توسعه محتوایی است که از تأثیرگذاران و روندهای حوزه شما نام می برد
  • ارسال محتوای چند رسانه ای در سایت هایی مانند Vimeo ، YouTube ، SoundCloud و Flickr

هدف نهایی شما این است که شهرت خود را به عنوان یک مقام در زمینه خود کسب کنید و این در محبوبیت پیوندها منعکس می شود.

بر مخاطبان خود تمرکز کنید

اکنون که با سئو آشنا شده اید ، می توانید برای بهبود رتبه و دیده شدن سایت خود تلاش کنید. و شروع آن آسان است! هرچه محتوای شما برای مخاطبان شما ارزشمندتر باشد - و هرچه بیشتر جنبه های فنی سایت خود را بهینه سازی کنید - نتایج شما بهتر خواهد بود.

سئو مخفف بهینه سازی موتورهای جستجو است ، که مجموعه ای از شیوه هایی است که برای بهبود ظاهر و موقعیت صفحات وب در نتایج جستجوی ارگانیک طراحی شده است. از آنجا که جستجوی ارگانیک برجسته ترین راه برای افراد برای کشف و دسترسی به محتوای آنلاین است ، یک استراتژی سئو خوب برای بهبود کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت شما ضروری است.

سئو / بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

سئو مخفف "بهینه سازی موتورهای جستجو" است. به عبارت ساده ، به معنای روند بهبود سایت شما برای افزایش نمایان شدن آن در زمانی است که افراد محصولات یا خدمات مربوط به کسب و کار شما را در Google ، Bing و سایر موتورهای جستجو جستجو می کنند. هر چه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند ، احتمال جلب توجه و جذب مشتریان احتمالی و موجود به کسب و کار شما بیشتر است.

بهینه سازی موتور جستجو برای اکثر وب سایت ها ضروری است. این صنعت بیش از 70 میلیارد دلار در سال ارزش دارد و فقط رشد می کند. این مرکز متخصصان ، متخصصان فرعی ، رهبران فکری ، نشریات اختصاصی ، ابزارهای فوق العاده پیچیده و عدم قطعیت مداوم را در دل خود دارد. همانطور که باب دیلن می گوید ، این فقط سایه ای است که همه ما به دنبال آن هستیم.

دلیل بیشتر برای تیز ماندن ، نه؟ هرگونه تغییر در الگوریتم های اصلی موتورهای جستجو موج های تکان دهنده ای را در سراسر وب ارسال می کند. برای کسانی که از فضای سئو پیروی نمی کنند ، می توان به راحتی از آخرین روندها ، مقامات و منابع غافل شد.

این صفحه برای همین است. این موضوع مباحث داغ سئو ، سوالات متداول و بهترین منابع برای به روز بودن در آن جهان را تجزیه می کند. به این ترتیب ، این نه تنها راهنمای سئو نیست بلکه راهنمای دنیای سئو است . آن را به عنوان یک یادداشت صخره ای در نظر بگیرید ، یک آغازگر برای کسانی که به دنبال تکمیل دانش خود و درک آخرین روندها هستند.

برای کسانی که واقعاً عجله ای برای بازگشت به شیار دارند ، به سراغ ورق تقلب بروید و تمام منابع موجود در این قطعه را جمع آوری کنید. در مورد بقیه شما ، ما می رویم. این گوگل بسیار سنگین است ، زیرا گوگل در حال حاضر 85٪+ سهم بازار را در اختیار دارد ، اما مطمئن باشید این امتیازات در مورد امثال Baidu و DuckDuckGo نیز صدق می کند.

و به یاد داشته باشید ، این یک سند زنده است. اگر چیزی وجود دارد که ما از دست داده ایم ، به ما بگویید. در دنیایی که SEO به سرعت در حال تغییر است ، هیچ منبعی نمی تواند روی دست خود بماند.

چرا سئو اهمیت دارد  

ما در این مورد معطل نمی مانیم ، اما مفید است که به خود یادآوری کنیم که سئو چیست ، چرا اهمیت دارد و چگونه در طول سالها تکامل یافته است. رعایت اصول بنیادی به شما اجازه می دهد تا جنگل ها را ببینید نه درختان.

بنابراین ، به طور خلاصه ، بهینه سازی موتور جستجو وسیله ای است که وب سایت ها در موتورهای جستجو مانند Google ، Bing ، Baidu و DuckDuckGo ظاهر می شوند. این یکی از بهترین راه ها برای یافتن وب سایت ها است. بیش از 90 درصد ترافیک وب از طریق موتورهای جستجو انجام می شود ، به طوری که گوگل به تنهایی سالانه میلیاردها جستجو را پردازش می کند. اگر می خواهید وب سایت شما دیده شود ، می خواهید در نتایج جستجوی مربوطه ظاهر شوید.

اگرچه سئو بدون بحث و جدل نیست ، اما در اصل اکولایزر عالی است. موقعیت ها را نمی توان خرید ؛ آنها بر اساس ارتباط و کیفیت هستند. این به نفع موتورهای جستجو است که بهترین نتایج ممکن را ارائه دهند ، بنابراین سئو فرایندی است که طی آن یک سایت به بهترین نتایج ممکن تبدیل می شود.

رتبه بندی جهانی سئو

اینفوگرافیک SEO SEO Rankings 2020 رتبه بندی جهانی Searchmetrics ، دامنه های پیشرو در 16 کشور و عملکرد آنها را در طول یک سال ارائه می دهد. چه کسی بالا می رود و چه کسی پایین می آید؟ کدام نام خانوادگی همچنان برتری دارد و کدام چالش جدید در حال ظهور است؟ هرچند گوگل الگوریتم خود را اصلاح کند ، جستجوی ارگانیک یک بازی دقیق قابل اندازه گیری با برندگان ، بازندگان و چشم انداز رقابتی در حال تغییر است که منحصر به هر بازار ملی است. رتبه بندی جهانی سئو ما وضعیت فعلی را نشان می دهد و روندهای 12 ماه گذشته را نشان می دهد.

در یک کلام ، جذابیت سئو ، ترافیک است . این باعث می شود مردم کنار بیایند و امیدوارم کنار بیایند. ترافیک بیشتر به معنی خوانندگان بیشتر ، بینندگان بیشتر ، مشتریان بیشتر ، توجه بیشتر است.

انگیزه شما هرچه باشد ، بازی اساساً یکسان است. از محتوا گرفته تا طراحی سایت ، پیاده سازی وب سایت ها را بهتر می کند. طراحی واضح تر و محتوا بیشتر متمرکز است و نیازهای بازدیدکنندگان همیشه در مرکز و مرکز قرار دارد. به یک معنا ، به شما یک دید سه بعدی از وب می دهد و تجربیات وب را از دیدگاه انسان و رایانه مشاهده می کنید.

علیرغم راهنمایی های سریع برعکس ، SEO بهتر است از نو ساخته نشود. همانطور که سوزان اسکاکا می نویسد ، SEO در قلب فرایند طراحی وب قرار دارد . نمی تواند - و نباید - به نویسندگان یا مدیران سئو منتقل شود. این یک نگرانی در سراسر سایت است که نیاز به توجه در سراسر سایت دارد.

سئو چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از ربات ها برای خزیدن صفحات در وب استفاده می کنند ، از سایتی به سایت دیگر می روند ، اطلاعات مربوط به آن صفحات را جمع آوری کرده و در یک فهرست قرار می دهند. فهرست را مانند یک کتابخانه غول پیکر در نظر بگیرید که در آن کتابدار می تواند کتاب (یا صفحه وب) را جمع آوری کند تا به شما کمک کند دقیقاً آنچه را که در آن زمان به دنبال آن هستید پیدا کنید.

در مرحله بعد ، الگوریتم ها صفحات ایندکس را با در نظر گرفتن صدها فاکتور یا سیگنال رتبه بندی ، تجزیه و تحلیل می کنند تا تعیین شود که صفحات ترتیب باید در نتایج جستجوی یک پرس و جو مشخص ظاهر شوند. در قیاس کتابخانه ما ، کتابدار تک کتاب موجود در کتابخانه را خوانده است و می تواند دقیقاً به شما بگوید که کدام یک پاسخ سوالات شما را خواهد داشت.

فاکتورهای موفقیت SEO ما را می توان به عنوان نیابتی برای جنبه های تجربه کاربر در نظر گرفت . این است که چگونه ربات های جستجو برآورد می کنند که یک وب سایت یا صفحه وب به خوبی می تواند آنچه را که جستجو می کنند به جستجوگر بدهد. 

بر خلاف تبلیغات جستجوی پولی ، شما نمی توانید به موتورهای جستجو پرداخت کنید تا رتبه جستجوی ارگانیک بالاتری را بدست آورید ، این بدان معناست که متخصصان SEO باید کار خود را انجام دهند. آنجاست که وارد می شویم.

جدول دوره ای عوامل سئو عوامل ما را بر اساس اهمیت کلی آن در SEO به شش دسته اصلی و وزن تقسیم می کند. به عنوان مثال ، کیفیت محتوا و تحقیقات کلمات کلیدی از عوامل کلیدی بهینه سازی محتوا هستند و قابلیت خزندگی و سرعت از عوامل مهم معماری سایت هستند.

جدول تناوبی سئو که به تازگی به روز شده است شامل لیستی از سموم است که از بهترین شیوه های سئو کاسته می شود. اینها میانبرها یا ترفندهایی هستند که ممکن است برای تضمین رتبه بالا در روزی که روشهای موتورها بسیار پیچیده تر بود ، کافی باشد. و ، آنها حتی ممکن است برای مدت کوتاهی کار کنند - حداقل تا زمانی که شما گرفتار شوید.

ما همچنین یک بخش جدید Niches داریم که در عوامل موفقیت SEO در سه زمینه اصلی جستجو می کند: SEO محلی ، اخبار/انتشارات و SEO تجارت الکترونیک. در حالی که جدول کلی دوره ای SEO ما به شما در بهترین شیوه ها کمک می کند ، دانستن تفاوت های ظریف SEO برای هر یک از این Niches می تواند به شما در موفقیت در نتایج جستجو برای مشاغل کوچک ، وبلاگ دستور العمل و/یا فروشگاه آنلاین شما کمک کند.

الگوریتم های جستجو به گونه ای طراحی شده اند که صفحات مرتبط و معتبر را نشان دهند و تجربه جستجوی کارآمدی را در اختیار کاربران قرار دهند. بهینه سازی سایت و محتوای خود با در نظر گرفتن این عوامل می تواند به رتبه صفحات شما در نتایج جستجو کمک کند.

چرا SEO برای بازاریابی مهم است؟

سئو بخش اساسی بازاریابی دیجیتال است زیرا افراد سالانه میلیاردها جستجو انجام می دهند ، اغلب با هدف تجاری برای پیدا کردن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات. جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای مارک ها است و مکمل سایر کانال های بازاریابی است. دید بیشتر و رتبه بالاتر در نتایج جستجو نسبت به رقابت شما می تواند تأثیر مهمی در نتیجه نهایی شما داشته باشد.

با این حال ، نتایج جستجو در چند سال گذشته در حال پیشرفت بوده و به کاربران پاسخ ها و اطلاعات مستقیم تری می دهد که به احتمال زیاد کاربران را در صفحه نتایج به جای رانندگی به وب سایت های دیگر نگه می دارد.

همچنین توجه داشته باشید ، ویژگی هایی مانند نتایج غنی و پانل های دانش در نتایج جستجو می تواند دید را افزایش داده و اطلاعات بیشتری را در مورد شرکت شما به طور مستقیم در نتایج به کاربران ارائه دهد.

در مجموع ، SEO پایه و اساس یک اکوسیستم بازاریابی جامع است. هنگامی که می فهمید کاربران وب سایت شما چه می خواهند ، می توانید این دانش را در کمپین های خود (پولی و ارگانیک) ، در وب سایت خود ، در ویژگی های رسانه های اجتماعی خود و موارد دیگر پیاده سازی کنید.

سئو چگونه کار می کند؟

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از خزنده هایی استفاده می کنند که گاهی اوقات ربات یا عنکبوت نیز نامیده می شوند تا اطلاعات مربوط به همه محتوایی را که در اینترنت پیدا می کنند جمع آوری کنند. خزنده از یک صفحه وب شناخته شده شروع می کند و پیوندهای داخلی صفحات داخل آن سایت و پیوندهای خارجی صفحات سایر سایت ها را دنبال می کند. محتوای آن صفحات ، به علاوه زمینه پیوندهایی که دنبال کرده است ، به خزنده کمک می کند تا بفهمد که هر صفحه درباره چیست و چگونه از نظر معنایی با همه صفحات دیگر در پایگاه داده عظیم موتور جستجو ، به نام index ، ارتباط دارد.

هنگامی که یک کاربر پرسشی را در کادر جستجو تایپ می کند یا می گوید ، موتور جستجو از الگوریتم های پیچیده ای استفاده می کند تا آنچه را که معتقد است دقیق ترین و مفیدترین نتایج برای آن پرس و جو است ، تهیه کند. این نتایج ارگانیک می تواند شامل صفحات وب پر از متن ، مقالات خبری ، تصاویر ، ویدئوها ، لیست مشاغل محلی و سایر انواع محتوا باشد.

موتور جستجو چیست؟

موتور جستجو یک ابزار آنلاین است که به افراد کمک می کند تا اطلاعات مورد نیاز خود را در اینترنت پیدا کنند. موتورهای جستجو از ربات هایی به نام خزنده وب برای کاوش صدها میلیارد صفحه وب استفاده می کنند. این خزنده های وب از طریق وب گردآوری داده ها را از صفحات و سایت های مختلف جمع آوری می کنند تا یک فهرست قابل جستجو در شبکه جهانی وب ایجاد شود. هنگامی که یک کاربر یک پرس و جو را تایپ می کند ، موتور جستجو پایگاه داده ای از اطلاعات را جستجو می کند و نتایجی را ارائه می دهد که با آنچه کاربر سعی می کند مکان یابی کند ، مطابقت دارد.

سه اصل اساسی وجود دارد که موتورهای جستجو برای جمع آوری داده ها برای پرس و جو کاربر استفاده می کنند:

  • خزیدن:  فرایند یافتن صفحات جدید در وب با استفاده از برنامه های کوچکی به نام خزنده وب (که معمولاً به عنوان ربات موتورهای جستجو یا عنکبوت شناخته می شوند) که پیوندهایی را از صفحات شناخته شده به صفحات جدید دنبال می کند که هنوز باید کشف شوند.
  • نمایه سازی:  هنگامی که ربات ها جادوی خود را انجام می دهند و صفحه ای خزیده می شود ، داده ها پردازش و نمایه می شوند. نمایه سازی فرآیند تأیید و ذخیره داده های صفحات وب در پایگاه داده موتور جستجو به نام "index" است. آن را به عنوان یک فضای ذخیره سازی برای همه وب سایت ها در نظر بگیرید. برای نمایش در صفحه نتایج موتورهای جستجو ، وب سایت شما باید نمایه سازی شود. هنگامی که داده ها پردازش شده و در فهرست ذخیره می شوند ، هنگام انجام جستجو می توان به آنها دسترسی داشت.
  • رتبه بندی:  برای اتمام فرایند جستجو ، موتور جستجو تعیین می کند که یک قسمت خاص از یک محتوا یا یک آدرس اینترنتی باید در کجا در صفحه نتایج موتور جستجو ظاهر شود. به این میگن رتبه بندی صفحات وب که رتبه خوبی دارند در بالای لیست برای نتایج جستجو ظاهر می شوند.

در گذشته ، آرچی قابلیت های بسیار پیشرفته ای نداشت ، اما این فناوری اولیه راه را برای موتورهای جستجوی بیشتری باز کرد ، مانند Excite (1995) ، Lycos (1995) ، Yahoo (1994 ؛ تولد دوباره 2002) و البته ، گوگل (1996) - که از آن زمان بر فضای موتورهای جستجو تسلط داشت.

تاکتیک های اولیه SEO

هرچند مشکلی وجود داشت. در روزهای اولیه ، تنها راه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ، فعالیت های درون صفحه بود. در آن زمان واقعاً هیچ قانون یا معیاری وجود نداشت - مردم فقط می خواستند وب سایت یا محتوای آنها در صفحه نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد. آنها اهمیت نمی دادند که چگونه

از آنجا که تاکتیک های " SEO " محدود به مطابقت کلمات پرسش های کاربر در نتایج موتورهای جستجو بود ، این امر اغلب منجر به پر شدن کلمات کلیدی می شود ، که عبارت است از تکرار مکرر کلمات کلیدی در متن برای بهبود رتبه و افزایش ترافیک به یک سایت. مردم همچنین از لینک های اضافی برای بهبود قدرت خود استفاده می کردند. استفاده از کلمات کلیدی پر کننده و بک لینک های ناخواسته برای رتبه بالاتر در SERP ها به عنوان سئو کلاه سیاه شناخته می شود  .

از آنجا که هدف نهایی سئو کلاه سیاه رتبه بندی به هر قیمتی است ، این اغلب به معنای سازش عمده در کیفیت وب سایت ها است. زمانی که یک موتور جستجو قادر به اعمال تغییرات الگوریتمی برای جریمه کردن این تاکتیک ها شد ، دیری نمی گذرد که یک روش SEO جدید کلاه سیاه کشف شد که آخرین به روزرسانی ها به آن توجهی نداشت.

وقتی لارنس پیج و سرگئی برین قصد ایجاد گوگل را داشتند ، SEO غیراخلاقی یکی از اولین مسائلی بود که آنها می خواستند آن را برطرف کنند. آنها در مقاله خود "آناتومی یک موتور جستجوی وب ابرمتنی بزرگ مقیاس" ، PageRank را معرفی کردند ، فناوری ای که گوگل برای رتبه بندی نتایج جستجو بر اساس کیفیت و نه فقط بر اساس کلمات کلیدی ، استفاده می کند. این یکی از تغییرات قابل توجه دریا است که راه را برای سئو همانطور که امروز می شناسیم هموار کرده است.

موتورهای جستجوی امروز

آرچی ممکن است به عنوان اولین موتور جستجو که تا به حال اختراع شده است ادعا کند ، اما امروزه گزینه های زیادی برای موتورهای جستجو وجود دارد. بدیهی است که گوگل معروف ترین موتور جستجو است ، اما سایر موتورهای جستجوی محبوب عبارتند از Bing ، AOL ، DuckDuckGo و Yahoo.

در حالی که انتخاب های بسیار زیادی وجود دارد ، دو مارکی که وقتی افراد به موتورهای جستجو فکر می کنند به ذهن می آیند ، گوگل و بینگ هستند. از نظر کاربران معمولی اینترنت ، در مورد نتایج جستجوی اولیه تفاوت چندانی ندارند. بیایید به طور مختصر در مورد تاریخ و مزایای هر یک بحث کنیم.

گوگل

گوگل که موتور جستجوی پیشرو در جهان است ، بدون شک محبوب ترین است. عبارت "Google it" به خودی خود صحبت می کند.

جستجوی Google از سال 1998 آغاز شده است و گوگل دائماً پلتفرم خود را با ویژگی های جدید و پیشرفته به روز می کند و با سایر محصولات گوگل ادغام می شود.

تا ژانویه سال جاری ، 91.45 درصد از کل جستجوهای جستجو از طریق جستجوی Google انجام می شود.

گوگل نتایج جستجوی مرتبط تری را ارائه می دهد و ویژگی جستجوی فوری آن کارایی را افزایش می دهد. اگر س technicalال فنی دارید ، گوگل اطلاعات بسیار دقیق را کشف می کند. همچنین دارای یک جستجوی عکس معکوس چشمگیر و رابط جستجوی صاف تصویر است.

بینگ

در حالی که گوگل برای اکثر مردم موتور جستجوی غالب باقی مانده است ، بینگ همچنان جایگزین جذابی است و نباید از آن غافل شد زیرا دارای ویژگی های حساس بسیاری است.

بینگ متعلق به مایکروسافت است و در سال 2009 راه اندازی شد ، اگرچه قبلاً به عنوان "جستجوی زنده" و "جستجوی MSN" شناخته می شد. بین ژوئن 2019 و ژوئن 2020 ، بینگ 2.75 درصد از سهم جستجوی جهان را به خود اختصاص داد - که آن را در رتبه دوم گوگل قرار داد. امروزه برنامه مایکروسافت بینگ بیش از 10 میلیون بارگیری تنها در فروشگاه Google Play دارد و حدود 30 درصد از کل جستجوهای ایالات متحده را تشکیل می دهد.

نقاط قوت بینگ چیست؟ جستجوی ویدیویی بینگ اغلب قوی تر از جستجوی گوگل تلقی می شود. به جای یک لیست عمودی از ویدئوها با تصاویر کوچک ، مجموعه ای از تصاویر کوچک بزرگ را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید بر روی آنها کلیک کنید تا بدون خروج پخش شوند. Bing در مقایسه با گوگل الگوریتم های خود را بسیار بازتر نشان می دهد.

DuckDuckGo

DuckDuckGo یک موتور جستجو است که در واقع بسیار شبیه به Google است. با این حال ، برای احترام به حریم خصوصی کاربران طراحی شده است.

موتور جستجو داده های کاربر را ردیابی نمی کند. آدرس IP یا سابقه جستجوی شما را دنبال نمی کند. با این حال ، گوگل هر آنچه را که جستجو می کنید پیگیری می کند و این اطلاعات را در تبلیغات هدفمند به فروش می رساند. تبلیغات نمایش داده شده در DuckDuckGo به طور خاص برای کاربر نیست ، بلکه بر اساس موضوعات محبوب جستجو است.

همانطور که نگرانی های مربوط به حریم خصوصی افزایش می یابد و همچنان تقاضا می شود ، موتورهای جستجو مانند DuckDuckGo همچنان محبوبیت و استفاده خود را افزایش می دهند. در سال 2020 ، DuckDuckGo سالانه 73 درصد رشد داشت و برنامه تلفن همراه آن هفتمین برنامه رتبه بندی شده در فروشگاه App Apple و Android Play Store است. در سال 2021 ، موتور جستجو روزانه 100000 جستجو را ثبت  کرد و انتظار می رود که از Yahoo! و بینگ در آینده ای نزدیک.

سئوی داخلی

سئوی داخلی (که به عنوان بهینه سازی روی صفحه و سئوی داخلی نیز شناخته می شود)  به کلیه اقداماتی گفته می شود که مستقیماً در صفحات وب شما انجام می شود تا در صفحه نتایج بهتر رتبه بندی شود.

شیوه های استاندارد شامل بهینه سازی برچسب های توضیحات متا و عنوان ، و همچنین بهینه سازی پیوندها و نشانی های اینترنتی داخلی است. با وجود اینکه گوگل در طول این سالها هوشمندتر شده است ،  سئو روی صفحه هنوز هم مهم است ،  زیرا موتور جستجو هنوز سایت شما را برای کلمات کلیدی جستجو می کند. اگر در راهبردهای داخلی تلاش کنید و پیشرفت خود را با تجزیه و تحلیل بازاریابی دنبال کنید  ، شاهد افزایش ترافیک ارگانیک و افزایش حضور جستجوی خود خواهید بود.

کلید واژه ها

کلمات کلیدی شناسه های منحصر به فردی هستند (مانند کلمات و عبارات)  که کاربران را به یک موضوع خاص در صفحه نتایج موتورهای جستجو هدایت می کند. آنها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا موضوعاتی را که محتوای شما پوشش می دهد ، شناسایی کنند. اساساً ، هر چیزی که در یک موتور جستجو وارد شود ، یک کلمه کلیدی محسوب می شود. کلمات کلیدی پیوندی بین پرس و جوی کاربر و محتوای پاسخ دادن یا حل آن است.

بنابراین وقتی کاربران کلمات یا عبارات خاصی را در موتور جستجوی مرتبط با کسب و کار شما تایپ می کنند ، می خواهید وب سایت شما در بالای صفحه نتایج آن کلمات کلیدی نشان داده شود. استفاده از کلمات کلیدی مناسب در محتوای شما می تواند منجر به جریان ارگانیک ترافیک وب سایت شود.

به عنوان مثال ، اگر کفش های ورزشی زنانه می فروشید ، ممکن است با برخی از عبارات اساسی که مشتریان از آنها استفاده می کنند ، شروع کنید ، مانند "کفش ورزشی زنانه". همچنین می توانید "کفش ورزشی زنانه" اضافه کنید. اگر می خواهید مشتری خاصی را هدف قرار دهید ، می توانید از "کفش های تنیس زنانه" استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که کلمات کلیدی خود را بیش از حد ساده نکنید ، زیرا ممکن است مخاطبان شما را به حداقل برساند و بر تعداد افرادی که با محتوای خود به آنها دسترسی دارید ، تأثیر بگذارد.

اجزای اصلی SEO در صفحه چیست؟

افزودن چند کلمه کلیدی به صفحه شما کافی نیست تا سایت شما یکی از برترین سئوی SEO باشد. قابلیت رتبه بندی صفحه شما نیز تحت تأثیر نحوه بهینه سازی صفحه شما قرار می گیرد. در اینجا برخی از اجزای مهم SEO در صفحه آورده شده است:

برچسب های عنوان

برچسب های عنوان برای  کمک به موتورهای جستجو در درک صفحه شما بسیار مهم است و در اصل اولین تصور بسیاری از افراد از صفحه شما است. آنها در سه مکان اصلی استفاده می شوند: صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) ، مرورگرهای وب و شبکه های اجتماعی.

پیوندهای داخلی (و خارجی نیز)

چگونه می توان وب سایت خود را خزنده کرد؟ برای شروع ، می توانید ساختار پیوند داخلی خود را بهینه کرده و به صفحات دیگر وب سایت خود پیوند دهید. به این ترتیب ، کاربران می توانند به راحتی در وب سایت شما حرکت کرده و در نتیجه باعث ایجاد تعامل بیشتر شوند. اگر از خارج پیوند می زنید ، مطمئن شوید که به  وب سایت های معتبر  یا سایت هایی که ارزش ارائه می دهند پیوند دهید یا پاسخی را که سعی می کنید ارائه دهید ، توضیح دهید.

ساختار URL

آدرس ها باید کلمات کلیدی مربوطه را در خود داشته باشند تا بیشتر SEO را دوست داشته باشند. هنگام بهینه سازی URL خود ، به یک ساختار منطقی واحد پایبند باشید و آن را در طرف کوتاه نگه دارید.

تصاویر

افراد جذب عناصر بصری می شوند ، بنابراین مهم است که تصاویر را در سایت خود قرار دهید. موتورهای جستجو همچنین بهبود رتبه سایت هایی را که از عناصر رسانه ای مانند تصاویر ، فیلم ها و گرافیک استفاده می کنند ، آغاز کرده اند. برای استفاده بیشتر از تصاویر ، مطمئن شوید که از کلمات کلیدی مورد نظر خود در عنوان های توصیفی و تگ های alt استفاده می کنید.

اهمیت محتوا در سئو

محتوا قلب وب سایت شما است  -و احتمالاً مهمترین عامل SEO در صفحه است. محتوا به همین دلیل است که یک کاربر یک پرس و جو را در موتور جستجو تایپ می کند - اگر محتوای مربوط به آن عبارت را ندارید ، مطابقت وجود نخواهد داشت.

به این ترتیب ، ایجاد محتوای خوب و مناسب SEO بسیار مهم است   وقتی محتوای با کیفیت بالا ایجاد می کنید ، می توانید سازمان خود را به عنوان رهبران فکری در زمینه خود ایجاد کنید. محتوای شما باید به وضوح پیام شما را منتقل کند ، به سوالات خوانندگان شما پاسخ دهد و آنها را متقاعد کند که محصولات و خدمات شما را در رقابت خود خریداری کنند. این که آیا مردم به آن نگاه می کنند یا در واقع متن را می خوانند ، مهم است که آن را به عنوان یک منبع SEO قدرتمند داشته باشید.

سئوی خارج از صفحه چیست؟

تکنیک های سئو اغلب به دو بخش تقسیم می شوند: سئوی درون صفحه و سئوی  خارج از صفحه . ما در مورد SEO داخلی در صفحه (عواملی که می توانید در وب سایت خود کنترل کنید) صحبت کردیم ، بنابراین SEO خارج از صفحه چیست؟ سئوی خارج از صفحه به فعالیتهایی گفته می شود که فراتر از یک وب سایت برای افزایش رتبه موتورهای جستجو در سایت انجام می شود

اجزا و تکنیک ها

در اینجا برخی از اجزای مهم SEO خارج از صفحه آورده شده است:

بک لینک

ایجاد بک لینک بدون شک مهمترین عامل سئوی خارج از صفحه است. هنگامی که سایتها به محتوای شما پیوند می دهند ، شما در زمینه خود متخصص شناخته می شوید - که می تواند منجر به اعطای قدرت بیشتر دامنه به سایت شما توسط Google و در نتیجه افزایش رتبه شما شود.

برای ایجاد بک لینک به صورت ارگانیک ، می توانید:  یک وبلاگ مهمان ایجاد کنید و به سایت خود لینک دهید ، با تأثیرگذاران صنعت تماس بگیرید که خوشحال می شوند مطالب شما را به اشتراک بگذارند و البته محتوای خوبی ایجاد کنید تا مردم بخواهند به شما پیوند دهند صفحه به طور طبیعی

رسانه های اجتماعی

حتی اگر رابطه مستقیم وجود نداشته باشد ،  بین اشتراک گذاری اجتماعی که یک محتوا به دست می آورد  و میزان اتصال سایت یا صفحه به رتبه ها در نتایج جستجو ، ارتباط قوی وجود دارد . نظرات ، لایک ها و کلیک های روی تصاویر همگی با رتبه بندی ارگانیک بالاتر مرتبط هستند.

بازاریابی تأثیرگذار

بازاریابی تأثیرگذار یک استراتژی عالی برای ایجاد نام تجاری شما ، افزایش محتوای شما و دسترسی به مخاطبان جدید است. این فرآیند پیوستن به نیروها با وبلاگ نویسان معروف و تأثیرگذار یا کاربران رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محصول یا خدمات شما است. این یک روش م toثر برای جذب مخاطبان متنوع و تولید محتوای جذاب و قابل اشتراک گذاری است.

SEO طیف فوق العاده گسترده ای را پوشش می دهد ، اما اساساً بهینه سازی موتور جستجو نام هر فعالیتی است که برای بهبود رتبه موتورهای جستجو برای موتورهای جستجو مانند Google وجود دارد. به عنوان مثال ، گوگل صفحاتی را رتبه بندی یا ارجاع می دهد که معتقد است مرتبط و معتبر هستند. قدرت با تجزیه و تحلیل تعداد و کیفیت پیوندهای سایر صفحات وب ، کیفیت محتوا و ارتباط کلی با یک عبارت جستجو اندازه گیری می شود. به طور خلاصه ، صفحات وب شما دارای پتانسیل رتبه بندی در Google هستند ، با این وجود که محتوای شما غنی است ، سایت شما از ساختار خوبی برخوردار است و شما دارای یک پروفایل پیوند سالم هستید .

بسیاری از مردم این را نمی دانند ، اما مفهوم سئو درست به سال 1945 برمی گردد ، به نوعی. در ژوئیه 1945 ، دکتر ونوار بوش ، (در آن زمان) مدیر دفتر تحقیقات و توسعه علمی ، مقاله ای را در The Atlantic منتشر کرد و پیشنهاد گردآوری مجموعه ای از داده ها و مشاهدات ، استخراج مواد موازی از موجود را پیشنهاد کرد. ضبط ، و درج نهایی مواد جدید در بدنه عمومی پرونده مشترک ". در اصل ، نسخه آنالوگ گوگل است. اگرچه هیچ شواهد مشخصی مبنی بر اینکه مقاله دکتر بوش در ایجاد موتور جستجو ایجاد شده وجود ندارد ، اما می تواند دانه ای باشد که در ذهن مدیران فناوری دهه 90 کاشته شده است ...