• سئو ارزان
  • تبلیغات ارزان
  • تبلیغات گوگل

واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.

..پشتیبانی جام ارژنگ
Close and go back to page

سئو چیست؟

سئو چیست

سئو چیست؟

سئو چیست؟این سوالی است که کارشناسان سئو بسیار به آن پرداخته اند تمام آنچه که مهم است راجع به سئو بدانید در این صفحه آورده شده است.

سئو مخفف جمله search engine optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو با نام اختصاری seo است.

سئو فرآیند بهبود کیفیت و ارتقای کمیت از یک وب سایت به سایتی دیگر یا موتورهای جستجو میباشد.

افزایش ترافیک میتواند از طریق عکس ،متن،فیلم و ویدئو و انیمیشن صورت بگیرد. 

آنچه را که مایلید در باره اینکه سئو چیست را بدانید در این صفحه برایتان آورده ایم.

فهرست مطالب این صفحه در باره سئو را بخوانید

چرا سئو مهم است؟

سئو چگونه کار میکند؟

نقش سئو در خزیدن موتورهای جستجو

سئو نویسی چیست؟

کلمات کلیدی چیست؟

هزینه انجام سئو چقدر است؟

انجام یک سئو چقدر طول میکشد

سئو فنی یا تکنیکال چیست؟

سئو درون صفحه چیست؟

سئو خارج از صفحه چیست؟

نقش شبکه های اجتماعی در سئو چیست؟

سئو تصاویر چگونه است؟

سئو محلی چیست؟

چرا سئو مهم است؟

از سئو برای سه فاکتور مهم در وب سایت شما استفاده میشود که بسیار مهم و حیاتی هستند.

فاکتور اول افزایش ترافیک است.

یعنی اینکه کاربرانی که از طریق موتورهای جستجو وقتی وارد سایت شما میشوند و دقیقا همان چیزی را ببینند که شما در سایت خود عنوان کرده اید باعث افزایش ترافیک سایت شما میشود چون مجددا به آن صفحه مراجعه خواهند کرد.

بعنوان مثال شما صفحه بعنوان فروش بازی ps4 در سایت خود دارید کاربر وقتی با خواندن این عنوان وارد صفحه شما میشود دقیقا همین محتوا را مشاهده کند.

فاکتور دوم مقدار ترافیک است که از طریق بازدیدها جذب میکنید.

و فاکتور سوم افزایش میزان بازدید در نتایج جستجو است.

بنابر این این سه فاکتور باعث میشود تا وب سایت شما بازدیدهای بیشتری گرفته و اعتماد موتورهای جستجو به سایت شما افزایش یابد.

اهمیت سئو را بیشتر بدانیم.

سئو به این معنی است که موتورهای جستجو مانند Google مشخص می‌کنند کدام سایت باید برای شرایط خاص و یا پرس و جوها مناسب باشد. بدون استفاده از تکنیک‌های مورد استفاده در سئو مدرن، استفاده از این سیستم با ربات‌ها بسیار ساده است و احتمالا از شرکت‌های بزرگ‌تر با بودجه بی‌پایان استفاده خواهد شد. با این حال، با سئو مدرن این امکان را فراهم می‌آورد که یک میدان بازی عادلانه تر، این شانس را کاهش می‌دهد که مردم می‌توانند نتایج را دستکاری کنند.

به این ترتیب، هر سایت باید رتبه کنونی آن را داشته باشد. کار کردن بر روی راضی کردن شما و حصول اطمینان از اینکه وب سایت شما به جای آن به بازدیدکنندگان آن مراجعه می‌کند در عوض منجر به کسب امتیاز بالاتر در مورد رتبه‌بندی موتور جستجو خواهد شد. به طور کلی کاربران صحبت می‌کنند که کسب‌وکار " که در بالای نتایج جستجو یک منبع معتبر است، نسبت به آن‌هایی که رتبه بالایی در رتبه‌بندی صفحات ندارند، در نتیجه سئو به شدت مهم است اگر می‌خواهید مردم از وب سایت شما بازدید کنند.

سئو به شما این امکان را می‌دهد که وب سایت خود را هل دهید تا مطمین شوید که بودجه برای خرید فضای تبلیغات گران‌قیمت را هدر ندهید و یکی از موثرترین روش‌های افزایش ترافیک وب سایت است.

سئو چگونه کار میکند؟

سئو محتویات سایت شما را به موتورهای جستجو معرفی کرده و باعث میشود تا کاربران از سایت شما بازدید نمایند.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب ،تکمیل متا،استفاده از heading ، و طراحی نقشه سایت همه و همه از اجزای یک سئو هستند.

در واقع سئو باعث میشود تا وب سایت شما دقیقا بر اساس خواسته های موتورهای جستجو به پیش برود.

نقش سئو درخزیدن موتورهای جستجو چیست؟

این روزها مردم از موتورهای جستجو برای پاسخ به همه سوالات خود استفاده می‌کنند. هر چیزی که نیاز دارید این است که پاسخ آن چه را که نیاز دارید بدانید به گوگل پیر قابل‌اعتماد بدهید و شما به آنجا بروید یک لیست بی‌پایان از نتایج جستجو درست در نوک انگشتان شما وجود دارد، اما این دقیقا چطور کار می‌کند؟

تمام موتورهای جستجو از فرآیندی به نام خزیدن برای خدمت به شما استفاده می‌کنند. سینه‌خیز، زمانی است که the های موتور جستجو برای بازدید از تمام صفحاتی که به موتور مشهور شده‌اند فرستاده می‌شوند، سپس اطلاعاتی را استخراج می‌کنند. این فرآیند به موتور جستجو اجازه می‌دهد تا صفحه وب را شاخص کند.

زمانی که صفحه بر روی فهرست قرار می‌گیرد که سپس به یک الگوریتم تحویل داده می‌شود که پس از آن اطلاعات صفحات را با the که افراد در اینترنت انجام می‌دهند تطبیق می‌دهد. عوامل رتبه‌بندی دیگری نیز وجود دارند که موتورهای جستجو مانند Google برای تعیین رتبه‌بندی صفحات شما استفاده می‌کنند، آن‌ها به شرح زیر هستند.

خارج از صفحه - این معیارها توسط گوگل اندازه‌گیری می‌شوند و عمدتا شامل استفاده از backlinks در صفحه وب می‌باشند.
در صفحه صفحه، در درجه اول به مقدار کلمات کلیدی و پرس و جوهای اطلاعات مربوط می‌شود.
تکنیکی - اندازه‌گیری نهایی که یک رتبه‌بندی صفحات را تعیین می‌کند عمدتا مربوط به عواملی است که عملکرد کل سایت را به عنوان یک کل پوشش می‌دهند و بر روی صفحات انفرادی تمرکز نمی‌کنند
پس این مقدار زیادی برای بخش "موتور جستجو" SEO است، اما بهینه‌سازی چیست؟ در حقیقت، بهینه‌سازی وب سایت بیشتر در مورد محتوا است. مواد، درست مانند این یکی، یکی از تمرکز اصلی در اینجا هستند.

محتوای کیفیت که در وب سایت شما بارگذاری می‌شود، صفحه وب بالا به احتمال زیاد در موتورهای جستجو قرار دارد. این محتوا باید برای چکش به خانه طراحی شود و کسب‌وکار شما با تمام کلمات کلیدی، برچسب‌های عنوان، meta متا و لینک‌های داخلی که آن‌ها باید به درستی درک کنند که کسب‌وکار شما چیست و چه کاربرانی که از سایت بازدید می‌کنند، به دنبال آن هستند.

سئو نویسی چیست؟

بخش سئو نویسی به وسیله یک پست وبلاگ تعریف می‌شود که با اجرای کلمات کلیدی و عبارات بهینه‌سازی می‌شود. از نویسندگان سئو برای افزایش نتایج آلی سایت و موقعیت آن در رتبه‌بندی SERP استفاده شده‌است. آنچه که نویسندگان سئو درباره آن نوشته، بستگی به خدمات شما دارد.
حقیقت یکپارچه این است که محتوای شما اهمیت دارد. محتوای شما باید مفید باشد، باید به سوالاتی پاسخ دهید که مشتریان احتمالی شما خواهند داشت. به عنوان نویسنده سئو، این وظیفه ما است که به مجموعه‌ای از کلمات کلیدی نگاه کنیم و از این کسر جملات و سوالاتی که ممکن است نیاز باشد به آن‌ها پاسخ داده شود را کسر کنیم. سه نوع اصلی جستجو وجود دارد که افراد انجام می‌دهند، اینها به شرح زیر هستند.

پیمایشی - کاربر به دنبال یک وب سایت خاص می‌گردد.
اطلاعات - با این نوع از کاربران جستجو به دنبال اطلاعات درباره یک موضوع خاص هستند.
تراکنشی - کاربران به دنبال خرید یک محصول یا سرویس هستند.

بررسی پیشنهادات گوگل هنگام سئو

یکی از نکات مهم در سئو این است که پیشنهادات گوگل را برای کلمات کلیدی جدی بگیریم .

حتما در هنگام جستجوی یک کلیدواژه دیده اید ناگهان چند عبارت برای شما نشان داده میشود اینها پیشنهاد گوگل برای شماست و به شما پیشنهاد میدهد که چنانچه ازین عبارات استفاده کنید رتبه خوبی را میتوانید کسب کنید.

مثلا وقتی نام رونالدو را جستجو میکنید پیشنهاداتی مانند قد رونالدو ،افتخارات رونالدو ،بیوگرافی رونالدو و نظایر ای برای شما نمایش داده میشود و از شما سوال میشود که کدامیک مدنظر شماست.

برای اینکه صفحات شما رتبه خوبی کسب کنند پیشنهادات گوگل را باید جدی بگیرید.

هرگز از یک کلمه خاص مانند رونالدو استفاده نکنید زمان بسیاری خواهد برد تا بتوانید بااین کلمه به صفحه اول بیایید شاید یک یا دوسال طول بکشد بنابر این در سئو از کلمات کلیدی بلند یا دم دراز بهره ببرید.

نقش کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی از یک کلمه تا عبارات بلند متغیر است برخی از یک کلمه تک سیلابی و یا چند سیلابی استفاده میکنند.مثلا در باره کفش میتوان از این نوع کلیدواژه ها بهره برد "فروشنده کفش"یا" تولید کننده انواع کفش" و یا فروشنده کفش چرمی مردانه در تهران" تمام اینها میتوانند کلید واژه باشند که کلیدواژه هایی که دارای عبارت بلندتر هستند را اصطلاحا دم دراز گویند.

نقش کلیدواژه اطلاع رسانی به موتورهای جستجو و کاربران از محتوای یک وب سایت یا یک صفحه از وب سایت است.

مثلا وقتی شما از عبارت"سئو ارزان در تهران"استفاده میکنید کاربرانی که از طریق موتورهای جستجو این عبارت را میبینند متوجه میشوند که شما ارائه دهنده سئو ارزان در شهر تهران هستید.بنابر این میتوان گفت کلیدواژه بنوعی شناسنامه و بیانگر محتوای یک صفحه از سایت شماست.

برخی معتقدند زمان کلیدواژه ها و اهمیت آن گذشته است و به اصطلاح کلیدواژه ها مرده اند.این حرف تا حدودی صحیح است اما به این معنا نیست که کاربردی ندارند.در قدیم یک صفحه از سایت را مالامال از کلیدواژه میکردند انبوهی از یک کلیدواژه باعث میشد تا صفحه سایت به صفحه اول گوگل بیاید. اما امروزه اینگونه نیست و این حرکت باعث جریمه از طرف گوگل میشود.

 کلیدواژه باید در عنوان و متا و متن باشد اما بر اساس الگوریتم اعلام شده توسط موتورهای جستجو نباید بیش از حد باشد.کلیدواژه باید در جای مناسب در جملات قرار بگیرد تا معنا و مفهوم را برساند.

امروزه هنوز هم کلیدواژه نقش موثر و اساسی در سئو دارد اما به دور از انباشتگی و تراکم باید بدان نگاه کرد.

دو گونه کلمات کلیدی داریم:اول کلمات کلیدی با حجم پایین و دوم کلمات کلیدی با حجم بالا.

اینجا نقش سئو بسیار تعیین کننده است وقتی شما از کلمات کلیدی با حجم بالا و عبارت کوتاه استفاده میکنید باید زمان بیشتری انتظار بکشید تا سئو شما تاثیر خود را بگذارد.مثلا کلمه سئو یک کلمه تک سیلابی با حجم رقابت بسیار بالا که چنانچه مبادرت به استفاده از آن بکنید شاید باید دوسال زحمت بکشید تا سایت خود را در صفحه اول گوگل ببینید.

استفاده از کلیدواژه تک سیلابی شما را برای دراز مدت بخود مشغول میکند.حجم رقابت بسیار بالاست.بازدید از کلمه سئو بسیار سنگین و دارای ترافیک وحشتناکی است.بنابر این نباید انتظار داشته باشید که به سرعت و در مدت کوتاهی این اتفاق بیفتد.

اما استفاده از کلیدواژه بلند مانند"سئو ارزان در شهر تهران"در اینجا تعداد جستجوگران کمتر هستند .افرادی که فقط در شهر تهران سکونت دارند و محل کارشان آنجاست این عبارت را جستجو میکنند بنابر این احتمال اینکه در زمان کوتاهتری با این عبارت دیده شوید بیشتر است.

یکی از ترفندهایی که معمولا در سئو کلاه سیاه از آن استفاده میشود بکار بردن کلمات داغ و پرطرفدار است .در اینجا وقتی کاربر از طریق این کلیدواژه وارد صفحه شما میشود و مطلب را مغایر با عنوان میبیند بلافصله صفحه شمارا ترک میکند این عمل را افزایش نرخ پرش گویند و باعث میشود بر سئو شما تاثیر منفی بگذارد. موورهای جستجو بر این نکته تاکید دارند که مختوای صفحه دقیقا باید منطبق بر عنوان باشد و کاربران در سایت شما زمانی را بگذرانند.هرچه اقامت کاربر در وب سایت شما طولانیتر شود افزایش ترافیک سایت شما رونق بیشتری می یابد.