سئو صد در صد (100 در 100)وب سایت با روش های اصولی
سئو صد.سئو 100.سئو صد در صد وب سایت.سئو 100 در صد در صفحه اول گوگل عنوان هایی است که بیشتر جنبه آموزشی و با تبلیغاتی دارد.در این صفحه در باره سئو صد یا سئو 100 صحبت کرده ایم.با جام ارژنگ باشید.
سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است.
آیا در آغاز سفر بهینهسازی موتور جستجو خود ( seo ) هستید ؟
شاید شنیده باشید که سئو میتواند به هدایت ترافیک به وب سایت شما کمک کند و رتبهبندی بیشتری در موتورهای جستجو به شما بدهد .
زمانی که اصول را درک میکنید , میتوانید یاد بگیرید چگونه از سئو برای دریافت ترافیک استفاده کنید و رهبری کیفیت ایجاد کنید .
سئو صد
سئو صد یک کلمه کلیدی عام است که شاید کسی آنرا جستجو نکند.
یعنی هرکس با خود فکر میکند چرا باید کلمه سئو صد را جستجو کند و اصلا این کلیدواژه بسیار بی معنی به نظر میرسد.
اما وقتی عباراتی را که کلمه کلیدی سئو صد را در خود جای داده اند را نگاه کنیم میبینیم چنانچه با عنوان سئو صد در صفحه اول گوگل باشیم چه عباراتی را در بر میگیرد.
• سئو صد در صد موفق یک وب سایت از نظر موتورهای جستجو.
• آموزش سئو سئو از صفر تا صد توسط متخصص سئو.
•سئو سایت خود از صفر تا صد بما بسپارید.
•راهنمای کامل و صد در صد اصولی سئو در صفحه اول گوگل.
•سئو صد در صد موفقیت وب سایت شما را تضمین میکند.
این عبارات نمونه صدها عبارتی است که کلیدواژه سئو صد را در بر میگیرد.
سئو نیاز به خلاقیت دارد و تنها دانستن تکنیک ها دکافی نیست.
یک وب سایت باید از نظر فنی و تکنیکال بطور صد در صد سئو شده باشد.
سئو یک فرآیند زمانبر است که بر اساس یک استراتژی مبتنی بر اهداف وب سایت اجرا میشود.
یکی از مهمترین عناصر سئو که بسیار تاثیرگذار است و برای کسب رتبه بسیار حیاتی است ایجاد محتوا یا محتوا نویسی است.
آنچه که یک وب سایت را از سایر سایت ها متمایز میکند بدون هیچ شک و شبهه ای محتواست.
این جمله بیل گیتس بنیانگذار مایکرو سافت بسیار معروف است که:
محتوا پادشاه است.
محتوا میتواند کاربران را به سوی وب سایت شما بکشاند.
محتوای جذاب باعث میشود تا وب سایت شما بتواند در جذب ترافیک موفق عمل نماید.
محتوا میتواند شامل متن،ویدیو،عکس،انیمیشن و اینفوگرافیک و تلفیقی ازین عناصر باشد.
آنچه که محتوای شما را نسبت به دیگر محتواهای منتشره متمایز میکند ناب بودن و غیر کپی بودن موضوع و محتواست.
سئو برای شما چه کاری انجام میدهد؟
شما کجا هستید؟
آدرس محل کار شما چیست؟
مردم چگونه باید با شما تماس بگیرند؟
چه کالا و محصولی تولید میکنید؟یا خدماتی که عرضه میکنید کدامند؟
چه تعداد مردم از شما باخبر هستند؟
سئو به تمام این سوالات پاسخ میدهد وقتی که وب سایت شما بهینه سازی شده باشد.
اگر شما کارگاه تولیدی در خارج شهر داشته باشید و کالایی تولید کنید که مورد نیاز عموم جامعه باشد چگونه آنرا تبلیغات میکنید؟
وقتی سایت داشته باشید و آنرا بخوبی سئو کنید کارگاه شما از خارج شهر به بهترین نقطه در جهان میرسد و میلیونها نفر از کالا و خدمات شما با خبر میشوند و مشتریان بیشتری پیدا میکنید.
بهینه سازی موتور جستجو(سئو چیست)
سئو مخفف " بهینهسازی موتور جستجو " است که فرآیند دریافت ترافیک از موتورهای جستجو آزاد , ارگانیک , سرمقاله و یا طبیعی است . هدف از آن بهبود موقعیت وب سایت شما در صفحات نتایج جستجو است . به یاد داشته باشید که هرچه وب سایت بالاتر باشد , افراد بیشتری آن را خواهند دید .(سئو صد)
سئو دیگر به موتورهای جستجو مانند گوگل یا بینگ محدود نمیشود . همچنین برای شبکههای اجتماعی مانند یوتیوب و TikTok مهم است که مردم برای یافتن اطلاعات به رسانههای اجتماعی مراجعه میکنند .(سئو صد)
سه ستون اصلی سئو
سه ستون اصلی سئو را قبل از هر چیز لازم است بخوبی بشناسیم.
به عنوان یک بازاریابی دیجیتال , دانستن اینکه چگونه برند , وب سایت و یا شرکتی که توسط جستجوگران پیدا میشود یک مهارت اصلی است و درک اینکه سئو چگونه در حال تکامل است شما را در صدر بازی شما قرار میدهد .(سئو صد)
در حالی که سئو اغلب به روشهای کوچک تغییر میکند , اصول کلیدی آن تغییر نمیکنند . ما میتوانیم سئو را به سه جز اصلی و یا ستون تقسیم کنیم که شما باید با آنها آشنا باشید - و به طور منظم عمل کنید :
بهینهسازی فنی : بهینهسازی فنی فرآیند تکمیل فعالیتها در سایت شما است که برای بهبود سئو طراحی شدهاند اما به محتوا مربوط نیستند . اغلب پشت صحنه اتفاق میافتد . یک مثال ساده از بهینهسازی فنی ارائه sitemap به گوگل است .(سئو صد)
سئو روی صفحه : بهینهسازی روی صفحه فرآیند تضمین محتوای سایت شما است و تجربه کاربر بزرگی را فراهم میکند . این برنامه شامل هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب در محتوای شما است و میتواند از طریق یک سیستم مدیریت محتوا مانند wordpress , Wix , Drupal , Joomla , Magento یا Shopify انجام شود .(سئو صد)
سئو خارج از صفحه : بهینهسازی خارج از صفحه فرآیند افزایش رتبه موتور جستجو سایت شما از طریق فعالیتهای خارج از سایت است . این امر عمدتا ً توسط backlinks با کیفیت بالا هدایت میشود که به ایجاد شهرت سایت کمک میکند .(سئو صد)
موتورهای جستجو چگونه کار میکنند.
موتورهای جستجو توسط افراد استفاده میشوند وقتی که یک پرس و جو دارند و به دنبال پاسخ آنلاین میگردند .
الگوریتمهای موتور جستجو برنامههای کامپیوتری هستند که به دنبال نشانههایی برای ارائه نتایج دقیق به جستجوگران هستند .(سئو صد)
موتورهای جستجو برای پیدا کردن صفحات وب به الگوریتم ها تکیه میکنند و تصمیم میگیرند کدام یک از آنها را برای هر کلیدواژه دادهشده رتبهبندی کنند. به یاد داشته باشید که الگوریتمهای رسانههای اجتماعی نیز برای جستجو وجود دارد .(سئو صد)
در اینجا نحوه کارکردن موتورهای جستجو را آورده ایم.
مرحله ۱ : موتور جستجو در حال خزیدن است . موتورهای جستجو crawlers وب را برای پیدا کردن صفحات جدید و ثبت اطلاعات درباره آنها میفرستند . ما گاهی این crawlers وب را عنکبوتها , رباتها یا Googlebots مینامیم .
هدف آنها کشف صفحات وب جدیدی است که وجود دارند , و به طور دورهای محتوای صفحاتی را که قبلا ً بازدید کرده بودند بررسی کنند تا ببینند آیا تغییر کردهاند یا به روز شدهاند .(سئو صد)
موتورهای جستجو با دنبال کردن پیوندهایی که کشف کردهاند صفحات وب را سینهخیز حرکت میدهند . بنابراین اگر یک وبلاگ دارید و از صفحه اصلی شما مرتبط است , وقتی یک موتور جستجو صفحه اصلی شما را میخزد , به دنبال لینک دیگری خواهد بود و ممکن است لینک را به پست بلاگ جدید شما دنبال کند .(سئو صد)
مرحله ۲ : نمایهسازی موتور جستجو گام دوم نمایهسازی است . نمایهسازی زمانی است که یک موتور جستجو تصمیم میگیرد که آیا باید از محتوای صفحه استفاده کند یا نه . اگر یک صفحه وب سینهخیز با یک موتور جستجو ارزشمند باشد , به شاخص آن اضافه خواهد شد .(سئو صد)
این شاخص در مرحله رتبهبندی نهایی استفاده میشود . زمانی که یک صفحه وب یا قسمتی از محتوا نمایه میشود , آن را در یک پایگاهداده ثبت و ذخیره میکند که بعدا ً قابل بازیابی است . بیشتر صفحات وب که محتوای منحصر به فرد و ارزشمندی ارائه میدهند در فهرست قرار میگیرند .
مرحله ۳ : رتبهبندی موتور جستجو در مرحله سوم واقعا ً مهمترین مرحله است و این رتبهبندی است . رتبهبندی تنها پس از مراحل crawling و نمایهسازی انجام میشود . بنابراین وقتی یک موتور جستجو به سایت شما خزید و نمایه شد , سایت شما میتواند رتبهبندی شود .(سئو صد)
بیش از ۲۰۰ سیگنال رتبهبندی وجود دارد که موتورهای جستجو از آنها برای مرتبسازی و رتبهبندی محتوا استفاده میکنند و همه آنها تحت سه رکن بهینهسازی فنی , بهینهسازی روی صفحه و بهینهسازی خارج از صفحه قرار میگیرند .
گوگل چگونه رتبه بندی میکند
نتایج جستجوی رتبه و رتبه گوگل چگونه است ؟
گوگل مجموعهای از الگوریتم هایی مانند مرغ مگسخوار , پاندا و RankBrain دارد که مسئول تصمیمگیری در مورد نحوه سفارش و رتبهبندی نتایج موتور جستجو هستند .
الگوریتم مبتنی بر یادگیری ماشینی - مرغ مگسخوار را میسازد و به صورت زیر کار میکند :
اگر RankBrain یک کلمه یا عبارتی را میبیند که با آن آشنا نیست , از هوش مصنوعی برای درک بهتر آن از طریق اتصال آن به جستجوهای مشابه از طریق بردارهای واژگانی - به عبارت دیگر , " قصد جستجو " استفاده میکند .
این کار به گوگل اجازه میدهد تا این سوالات را با تبدیل کلمات کلیدی به موضوعات و مفاهیم شناختهشده درک کند , به این معنی که میتواند نتایج موتور جستجو بهتری را فراهم کند - حتی زمانی که پرسوجو غیر معمول هستند .
به جای تلاش برای بهترین نتیجه بهینه کلمات کلیدی , وب سایتهایی که رضایت کاربر ( با اندازهگیری آن ) را فراهم میکنند , پاداش میدهند و نتیجهای که کاربر انتظار دارد را پس میدهند .
برای رتبهبندی , شما همچنین باید چارچوب " گوگل ( تجربه , تخصص , Authoritativeness , و قابلیت اعتماد ) را در نظر بگیرید که ممکن است عامل رتبهبندی نباشد اما جز دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجو آن است .
نکته اول : فنآوریهای دیگر که باید در نظر گرفته شوند , مدل یکپارچه گوگل ( مامان ) و گوگل chatbot ( که در حال حاضر خرداد نام دارد ) هستند .
چگونه با سئو بهترین رتبه را کسب نماییم؟
چگونگی خارج کردن بهترین استراتژی سئو بهینهسازی وب سایت برای بهبود تجربه و رضایت کاربر و تلاش برای خارج کردن بیشترین ضریب رتبهبندی RankBrain است .
موثرترین روشها برای انجام این کار عبارتند از :
بهینهسازی برای واژههای بلند دم و متوسط دم ( عبارات و واژههای کلیدی شامل دو تا سه کلمه ) .
از زبان طبیعی برای نوشتن روشی که مردم صحبت میکنند استفاده کنید چون به احتمال زیاد درک و رتبهبندی میشود . محتوای آن نیز باید مرتبط و ارزشمند باشد .
عناوین و توضیحات صفحه را بهینه کنید تا وقتی کسی جستجو کند , فهرست شما بیشتر کلیک شود . نرخ کلیک کردن درصد افرادی است که شما را در گوگل میبینند و سپس پیش میروند و به وب سایت شما کلیک میکنند .
بهینهسازی محتوا برای افزایش زمان اقامت ( طول زمان اقامت افراد در صفحه ) و کاهش نرخ بازتاب ( درصد بازدیدکنندگان که پس از مشاهده یک صفحه از سایت خارج میشوند ) .
بهبود تعاملات برای نشان دادن تعامل و افزایش زمان اقامت در صفحه . شما میتوانید این کار را با اضافه کردن ویدئو , شکستن متن با تصاویر یا شامل نقلقول یا نکات تخصصی انجام دهید.
استراتژی سئو چیست
مانند هر چیزی در بازاریابی دیجیتال , شما به یک استراتژی برای کمک به پیادهسازی , ردیابی و بهتر شدن برای موفقیت نیاز دارید . برای seo هم همین طور است.
یک استراتژی سئو بر بهینهسازی محتوای شما متمرکز است تا در بالاترین حد ممکن در موتورهای جستجو رتبهبندی شود - ترجیحا ً صفحه یا موقعیت # 1 . هدف آن افزایش ترافیک آلی است تا شما توسط مخاطبان هدف خود پیدا شوید .
یک استراتژی برای سئو نیز به شما کمک میکند تا در مسیر محتوای خود بمانید به جای صرف وقت و پول در محتوا که اجرا نمیشود , محتوای کیفی براساس عملکرد و قصد کاربر ایجاد خواهید کرد .
نکته اول : اگر شما یک کسبوکار کوچک یا یک کار در یک منطقه خاص هستید , سئو محلی یک عنصر مهم برای پختن در استراتژی شماست . این کار به شما کمک میکند که توسط افراد در منطقه خود پیدا شوید .