سئو را بشناسیم
سئو را بشناسیم تا با بهره گیری از تکنیک های آن بتوانیم جایگاه مناسبی در صفحه اول گوگل پیدا کنیم.
سئو مخفف عبارت search engine optimization به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است.
بهینهسازی موتور جستجو فرآیندی است که از طریق آن کلمات کلیدی یک وب سایت در موتورهای جستجو رتبهبندی میشوند .
برای مثال , همه ما در سایت google.com جستجو میکنیم و وقتی یک چیزی را تایپ میکنیم و گوگل را جستجو میکنیم , گوگل نتایج جستجو زیر نوار جستجو را به ما نشان میدهد .
حالا اگر از شما بپرسم کدام نتیجه را اول کلیک میکنید ؟ شما قطعا ً روی نتیجه بالا در فهرست کلیک خواهید کرد . یعنی , اولین لینک بیشترین کلیک را در بالاترین جایگاه گوگل خواهد داشت .
بنابراین , سئو فرآیند رتبهبندی وب سایت شما / بالاترین جایگاه هر کلیدواژه در موقعیت بالای هر موتور جستجو از جمله گوگل است .
مزایای سئو را بشناسیم
۱. میتوانید کیفیت بیشتری ایجاد کنید
۲. شما مجبور نیستید به طور ارگانیک هزینه ای بدهید.
۳. مردم به نتایج ارگانیک اعتماد دارند.
۴. شما میتوانید جلوتر از مسابقه بمانید و با سئو در رتبه بالاتری باشید.
۵. میتوانید نتایج سئو را اندازهگیری کنید.
۶. سئو یک استراتژی بازاریابی بلند مدت است.
۷. تجربه بهتر کاربر را فراهم میکند.
۸. میتوانید با وب سایتهای دیگر ارتباط برقرار کنید.
۹. هدایت ترافیک با کیفیت از طریق سئو به وب سایت شما انجام میشود.
۱۰. ارتقای آگاهی از برند.
سئو به شما تجربیات دنیای واقعی مدرن , دانش و مهارتهای لازم برای بهینهسازی وب سایتها برای موتورهای جستجو را میدهد . شما تئوریهای کلیدی را در مورد نحوه کار بهینهسازی موتور جستجو و سپس تمرین و اعمال مهارتهای ضروری , دستی بر روی سئو یاد میگیرید .
سئو یک فرآیند زمانبر است و برای رسیدن به صفحه اول گوگل نیاز به تحقیق در باره کلمات کلیدی و ایجاد محتوای جذاب دارد.
•سئو یک شبه به نتیجه نمیرسد و استراتژی بهینه سازی موتورهای جستجو نیاز به زمان دارد تا بتواند نتیجه مورد نظر را نمایش دهد.
•موتورهای جستجو بطور مرتب الگوریتم های خود را تغییر میدهند و ممکن است تکنیک های قبلی سئو دیگر جوابگو نباشد.
•برای اینکه بدانیم عملکرد سئو وب سایت ما مناسب بوده باید از ابزارهای تجزیه و تحلیل مانند گوگل وبمستر استفاده نماییم.
•محتوا پادشاه است و برای کسب رتبه و قرار گرفتن در جایگاه برتر باید محتوایی ایجاد کنیم که کاربران را به خود جذب نماید.
هنگامی به صفحه اول گوگل میرسیم که سئو را بشناسیم
رسیدن به صفحه اول گوگل بسیار سخت است اما اگر راه و چاه آنرا بدانیم شاید بتوان گفت که بسیار آسان و قابل حصول است.
اما برای اینکه بتوانیم به صفحه اول گوگل برسیم و یک سئو قوی و قابل اعتنا برای موتورهای جستجو داشته باشیم باید مراحل زیر را در نظر بگیریم.
•در باره کلیدواژه یا کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کارمان تحقیق کنیم.
•عنوان سایت ما باید جذاب و گیرا باشد و فقط یکبار کلمه کلیدی در آن تکرار شده باشد.
•متا یا توضیحات سایت ما باید بین 150 تا 160 حرف باشد که نشاندهنده محتوای کلی صفحه سایت ما باشد.
•محتوای سایت ما حداقل باید دارای 500 کلمه باشد تا توسط ربات های گوگل خوانده شود.
•از تراکم و انباشته کردن و تکرار بیمورد کلمات کلیدی در محتوای صفحه خودداری نماییم.
•لینک سازی بسیار مهم است سایت ما هم باید لینک داخلی داشته باشد و هم به سایت های دیگر پیوند و مرتبط باشد.
☻نمونه لینک داخلی را با کلیک روی مطلب زیر ببینید.
اهمیت لینک داخلی از آن جهت است که بتواند کاربران به قسمت های مختلف وب سایت هدایت نماید.
برای بسیاری از صاحبان کسبوکار و بازاریابان , به اندازه کافی سخت است که وب سایت خود را پیش از رقبای آنلاین خود نگه دارید بدون اینکه با اصطلاحات گیجکننده بهینهسازی موتور جستجو پیگیری کنید .
اصطلاحات سئو را بشناسیم
سئو اصطلاحات خاص خود را دارد که هرکدام معنا و مفهومی دارند و موضوع و عنصری را معرفی میکنند که به برخی از مهمترین آنها اشاره میکنیم.
1- . SERPs برای صفحات نتایج موتور جستجو کوتاه است . این به این معنی است که شما در موتورهای جستجو مانند گوگل قرار دارید . صفحه اول اولین صفحه نتایج جستجو است ( که میخواهید در آن باشید ) , در حالی که صفحات دو و سه به این معنی است که کاربران وب باید برای مشاهده رتبه شما کلیک کنند . هرچه در صفحه اول بیشتر دیده شود , وب سایت شما کمتر پیدا خواهد شد . شایانذکر است که همیشه این قانون استثنا وجود دارد . اگر شما هنوز در صفحه اول نیستید , نگران نباشید … این با زمان , اقدامات سئو و کار زیادی همراه است .
2-Ranking . یک رتبهبندی اساسا ً این است که وب سایت شما چقدر آنلاین عمل میکند . رتبهبندی خوب به این معنی است که سایت شما در صفحه اول of پیدا میشود . اگرچه بسیاری از کسب و کارها فکر میکنند که آنها باید در صدر قرار بگیرند , اما شما هنوز هم خوب عمل میکنید , حتی اگر شما چند مکان پایینتر هستید . اگرچه خیلی هم دور نیست ! با توجه به رتبهبندی پیشرفته وب , نرخ کلیک برای موقعیت پنج در صفحه ۱ نتایج جستجوی گوگل تنها ۳ % است و برای هر موقعیت بعد از آن کاهش مییابد . بسیار بالا در صفحه ۱ جایی است که همه کارها در آن انجام میشود . تعدادی از عوامل رتبهبندی شما را تعیین میکنند , از جمله سئو , محتوا , صنعت و حتی کلمات کلیدی که استفاده میکنید .
3-الگوریتمها این هستند که وب سایت شما چگونه به صفحه اول مهم میرسد . گوگل اغلب الگوریتمهای خود را به روز میکند تا تجربه کیفی بهتری را برای مصرف کنندگان تضمین کند. گوگل همیشه سعی دارد مرتبطترین نتیجه جستجو برای جستجوی کاربر را براساس زبان , مکان و تاریخچه جستجو برگرداند . عواملی که معمولا ً در نظر گرفته میشوند عبارتند از کیفیت محتوا , ارتباط محتوا و سایر عوامل .
4-جریمه . اگر سعی کردهاید با خرید لینکهای خطرناک راه میانبر داشته باشید , یا وب سایت شما پر از محتوای ضعیف کیفیت و عناصر دیگری است که گوگل فکر میکند تاثیر منفی بر تجربه کاربر دارد , ممکن است با جریمه مواجه شوید . به طور کلی , مجازاتها شکل رتبهبندی از دست رفته را میگیرند . وب سایتی که ممکن است در بالای SERPs قرار داشته باشد , ممکن است ناگهان در صفحه سوم خود را در صورت جریمه گوگل پیدا کند .
5-کلمات کلیدی . عبارت دقیقتر عبارت " جستجو " خواهد بود . بسیاری از مردم تصور میکنند که کلمات کلیدی شامل یک کلمه هستند . در واقع , اصطلاحات جستجو باید تا حد ممکن یا " دم بلند " خاص باشند .
6-رقابت . این به این معنی است که چند وب سایت دیگر از یک عبارت استفاده میکنند و به طور فعال برای آن بهینهسازی میکنند . مراقب عبارات رقابت بالا باشید . حتی اگر این افراد حجم بالایی از جستجو داشته باشند , اگر بسیاری دیگر نیز از این اصطلاح استفاده کنند , احتمالا ً نمیتوانید رتبهبندی کنید . رقابت کم و متوسط برای محتوای شما آسانتر خواهد بود . فقط تصور کنید که اگر ۲ میلیون صفحه برای یک نتیجه جستجوی خاص باز گردند , برای رسیدن به صفحه اول نتایج جستجو , گوگل باید تصمیم بگیرد که شما بیش از ۲,۹۹۹,۹۹۰ صفحه وب دیگر مرتبط هستید !