تعریف تبلیغات چیست؟
-
بیاموزید که تبلیغات چیست و از کدام قالب تبلیغاتی و چه زمانی استفاده کنید.
تعریف تبلیغات
برای اینکه بفهمیم تبلیغات چیست، ابتدا باید بفهمیم تبلیغات چیست. تعریف تبلیغات صنعتی است که برای جلب توجه عموم به چیزی، معمولاً یک محصول یا خدمات استفاده می شود.
تعریف تبلیغات وسیله ارتباطی است که در آن یک محصول، برند یا خدمات به بیننده ارتقا می یابد تا علاقه، تعامل و فروش را جلب کند. تبلیغات (اغلب به تبلیغات یا تبلیغات خلاصه می شود) به اشکال مختلف، از کپی گرفته تا ویدیوی تعاملی، و تبدیل به یکی از ویژگی های مهم بازار برنامه ها شده اند.
چرا تبلیغات مهم هستند؟
تبلیغات یک روش تضمینی برای دستیابی به مخاطب است. با ایجاد یک تبلیغ جذاب و صرف هزینه کافی برای دستیابی به کاربران هدف، تبلیغات می توانند تأثیر فوری بر تجارت داشته باشند. این تأثیر را می توان در بهبود تجارت یا افزایش شناخت برند، در میان بسیاری از معیارهای مختلف مشاهده کرد. یک استراتژی تبلیغاتی معمولاً شامل یک KPI برای اندازهگیری این تأثیر است.
تبلیغات درون برنامه ای چگونه به نظر می رسند؟
تبلیغات درون برنامهای میتواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله متن، بنر، اعلانهای فشاری و تبلیغات ویدیویی قبل یا بعد از پخش. چنین تبلیغات ویدیویی معمولاً حدود 10 تا 15 ثانیه طول می کشد (اگرچه می توانند متفاوت باشند) و معمولاً محصول را در این مدت به نمایش می گذارند. تبلیغات به طور فزاینده ای تعاملی می شود و تعامل بیشتری را برای کاربران در عصر اسکرول فراهم می کند. یکی از این نمونه ها استفاده از پیوند عمیق است ، ویژگی که به تبلیغ کنندگان اجازه می دهد تا کاربران را مستقیماً با یک کلیک به صفحه نصب بفرستند. همانطور که CTV همچنان در فضای تبلیغاتی به شهرت میرسد، روشهای خلاقانه و تعاملی پدیدار میشوند، از جمله استفاده از کدهای QR برای هدایت کاربران از تلویزیونهایشان به منبع تبلیغ در تلفن همراه.
از کدام قالب تبلیغاتی استفاده کنم؟
انتخاب قالب مناسب می تواند یک تصمیم قطعی در تبلیغات باشد. بیایید نگاهی به برخی از رایجترین قالبهای تبلیغاتی در تبلیغات موبایلی بیندازیم و اینکه چه زمانی میتوانند مؤثر باشند.
- تبلیغات بنری :
-
با تبلیغات بنری، هدف نمایش یک تصویر و منتظر ماندن کاربران برای مشاهده، کلیک و تبدیل است – ایجاد گرافیک با کیفیت و اجزای ضروری فراخوان برای اقدام (CTA).
- تبلیغات بینابینی:
-
تبلیغات بینابینی یک تجربه تمام صفحه را ارائه می دهند. زمانی که کاربران آنقدر به دیدن تبلیغات بنری عادت میکنند که دیگر متوجه آن نمیشوند، از این موارد میتوان برای جلوگیری از کوری بنر استفاده کرد. تبلیغات بینابینی همچنین می توانند قابل گسترش باشند (معروف به تبلیغات قابل گسترش) که قبل از اینکه کل صفحه را اشغال کنند به عنوان تبلیغات بنری معمولی شروع می شوند.
- تبلیغات بومی:تبلیغات بومی زمانی است که تبلیغات متناسب با محیطی که در آن قرار می گیرد طراحی می شود. به عنوان مثال، هنگامی که یک برچسب 'sponsored' متصل به یک ویدیوی YouTube را مشاهده می کنید، این یک تبلیغات بومی در آن پلت فرم خاص است.
- تبلیغات ویدئویی
- همانطور که از نام آنها پیداست، تبلیغات ویدیویی تبلیغاتی در قالب ویدیو هستند. طبق ماهیت خود، تبلیغات ویدیویی یک روش تبلیغاتی محبوب هستند زیرا می توانند بسیار جذاب باشند و CTR (نرخ کلیک) عالی را ارائه دهند .
- تبلیغات قابل پخش
-
با دادن دسترسی کاربران به گیم پلی تعاملی، تبلیغات قابل پخش به شما امکان می دهد قبل از خرید امتحان کنید. این به کاربران نگاه محدودی به یک برنامه می دهد و نکات برجسته ای را ارائه می دهد که باید کاربران را مجبور به نصب کند. از آنجایی که کاربران می توانند قبل از خرید برنامه، علاقه خود را بسنجند، می توان از تبلیغات قابل پخش برای کاهش نرخ حذف نصب برنامه استفاده کرد.