• سئو ارزان
  • سئو ارزان
  • تبلیغات ارزان

واحد پشتیبانی و پاسخگویی جام ارژنگ جهت ارائه مشاوره و رسیدگی به امور مشتریان گرامی بطور شبانه روزی در خدمت شماست.

..پشتیبانی جام ارژنگ
Close and go back to page

تجارت دیجیتال چیست؟

تجارت دیجیتال را از کجا شروع کنیم؟مفهوم تجارت دیجیتال در این صفحه از سایت جام ارژنگ آمده است.

مفاهیم اساسی تجارت دیجیتال را بشناسیم.

ساده ترین مفهوم تجارت دیجیتال این است که براحتی و به سهولت میتوانید کالا و خدمات خود را به هر کسی که مایل است بفروشید بدون اینکه نیاز به جابجایی و تحرک و حمل و نقل داشته باشید.

هرگز شاید کسی تصور نمیکرد که تجارت اینگونه به آسانی صورت بگیرد.

صدها هزار سایت فروشگاهی نمونه بارز این مطلب است که تجارت و کسب درآمد بیش از هر زمان دیگری آسان شده است.

شما با ایجاد یک صفحه ساده در اینستاگرام میتوانید محصولات و خدمات خود را بصورت رایگان تبلیغ نمایید.

تجارت دیجیتال راه را برای همه بصورت یکسان و بدون نابرابری سهل و آسان نموده است.

آنچه بازاریابی دیجیتال برای یک شرکت انجام می‌دهد به هدف هر نوع از محتوای بازاریابی بستگی دارد که شامل افزایش آگاهی از برند و قدرت صنعت , افزایش ترافیک وب و افزایش مشتریان و درآمده‌ای کلی است .
بازاریابی شرکت شما در این روزها معامله بزرگی است . به هر حال ، استفاده از اینترنت در دهه گذشته بیش از دو برابر شده‌است و این تغییر به شدت بر نحوه خرید افراد و تعامل با کسب‌وکار تاثیر گذاشته‌است .

مفاهیم تجارت دیجیتال چیست

تجارت دیجیتال را چگونه تعریف کرده اند

مانند هر نوع دیگری از بازاریابی , بازاریابی دیجیتال راهی برای ارتباط با مشتریان احتمالی شما است . تفاوت این است که شما از طریق ترکیبی از کانال‌های بازاریابی دیجیتال که شامل محتوای ویدئو , پسته‌ای وب سایت‌های ارتباط جمعی , بازاریابی محتوی , تبلیغات وب و وب سایت‌های ارتباط جمعی و بازاریابی موتور جستجو می‌شوند, این تفاوت وجود دارد .
شرکت‌ها به جای استفاده از استراتژی‌های بازاریابی سنتی مانند بیلبورد ، تبلیغات تلویزیونی و پست تبلیغاتی ارسال‌شده به خانه‌های مشتریان به اهداف بالا دست می‌یابند .

تقریبا ً هر چیزی می‌تواند یک دارایی بازاریابی دیجیتال باشد ، به معنای هر ابزار بازاریابی که شما از آن استفاده می‌کنید . این که گفته می‌شود ، ممکن است شما ندانید که چند نفر در اختیار دارید . در اینجا چند مثال آمده‌است :
صفحات وب سایت شما ( لوگو , شمایل , علامت اختصاری ) تصاویر ویدیویی ( تبلیغات ویدیویی , demos , توضیحات محصول ) , محصولات و یا ابزارهای آنلاین ( SaaS , ماشین‌حساب , محتوای تعاملی ) صفحات وب سایت‌های ارتباط جمعی را بررسی می‌کنند , همانطور که احتمالا ً تصور می‌کنید , این لیست تنها سطح را خراش می‌دهد. اکثر دارایی‌های بازاریابی دیجیتال به یکی از این گروه‌ها تنزل خواهند یافت . با این حال , بازاریابان خبره به طور مداوم با روش‌های جدید برای رسیدن به مشتریان آنلاین مواجه هستند و این فهرست رشد می‌کند .

شبکه های اجتماعی زیر ساخت تجارت دیجیتال

یکی از مهمترین زیر ساخت های تجارت دیجیتال حضور در شبکه های اجتماعی است.

وجود شبکه های اجتماعی قدرتمندی مانند فیس بوک،یوتیوب،اینستاگرام میتواند شروع راحت و سهل یک تجارت دیجیتال باشد.

بازاریابی همواره ایجاد یک ارتباط در زمان و مکان مناسب با مخاطبان بوده است.

در قدیم شما باید بدنبال مشتری در خیابانها،کوچه ها و شرکتها و کارخانجات می رفتید تا با آنها مذاکره کنید و محصولات و یا کالاهای خود را به آنها ارائه نمایید.

امروزه اینکار بسیار سهل و آشان شده است.

شما نیازی ندارید بدنبال مشتری بگردید شبکه های اجتماعی اینکار را برای شما هموار کرده اند.

مشتری نیز نیازی ندارد بدنبال کالا و خدمات مورد نظر خود اینجا و آنجا را بگردد.

هم خریدار و فروشنده بدون واسطه و مستقیم از طریق شبکه های احتماعی با یکدیگر روبرو میشوند.

دهها هزار پیج فروشگاهی در اینستاگرام و فیس بوک این امر را برای شما و بدون دردسر انجام میدهند.

مانند SEO , بازاریابی رسانه‌ای اجتماعی یک راه آزاد و ارگانیک برای استفاده از platforms مثل فیس بوک یا تویی‌تر برای بازاریابی کسب‌وکار از طریق ابزارهای دیجیتال است . متاسفانه بازاریابی آنلاین کسب‌وکار شما در رسانه‌های اجتماعی زمان و تلاش بیشتری را نسبت به تبلیغات پرداخت می‌کند . با این حال , زمانی که در یک بودجه محکم‌تر کار می‌کنید , می‌تواند بسیار موثر باشد . بازاریابی رسانه‌ای اجتماعی یکی از بهترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال است که می‌توانید از آن استفاده کنید , حتی اگر به آن پول ندهید .

بازاریابی محتوا یکی دیگر از عبارات بازاریابی دیجیتال است . بازاریابی محتوا هر گونه تلاش بازاریابی دیجیتال را پوشش می‌دهد که از دارایی‌های محتوایی ( blog , infographics , eBooks , ویدیوها , ویدیوها و غیره ) برای ایجاد آگاهی از برند , هدایت و یا فروش استفاده می‌کند . از همه مهم‌تر , زمانی که این عناصر را به روش درست ترکیب می‌کنید , یک استراتژی بازاریابی آنلاین شفاف برای کسب‌وکار خود ایجاد می‌کنید .

تجارت دیجیتال را بشناسیم

تجارت دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ که به آن بازاریابی آنلاین نیز گفته میشود به تمام تلاشهای بازاریابی گفته میشود که در اینترنت انجام میشود.

تجارت دیجیتال از کانال ها و بسترهای اینترنتی مانند موتورهای جستجو از قبیل گوگل،یاهو و بینگ و یا ایمیل و شبکه های اجتماعی بهره میبرد.

تجارت دیجیتال حضور یک بازاریاب آنلاین در جایی است که مردم بیشتر وقت خود را در آنجا میگذرانند.

بیشتر مردم اینروزها که استفاده از تلفن همراه به شدت رایج شده وقت خود را کجا میگذرانند؟

اینستاگرام دومین پلتفرم جهان بعد از فیس بوک است که با داشتن یک میلیارد کاربر بزرگترین مکان برای یک اشتراک گذاری است.

آیا جایی بهتر از این برای انجام یک بازاریابی آنلاین وجود دارد؟

وب سایت یک ابزار تجارت دیجیتال است

امروزه برای تمام کسانیکه مایل هستند تجارت خود را گسترش دهند داشتن یک وب سایت امری ضروری است.

وب سایت ها فروشگاهی با قابلیت پرداخت آنلاین،وب سایت های آموزشی،وب سایت های صنعتی و تبلیغاتی همه و همه در قالب تجارت دیجیتال میگنجند.

وقتی شما یک وب سایت داشته باشید به راحتی میتوانید تمام کالاهای تولید شده و یا تمام استعدادهای خود را در جهت انجام یک خدمت منحصر بفرد انجام دهید.

فرض کنید شما سئوکار حرفه ویسایت هستید و سئو تنها منبع درآمد شماست،چگونه باید خود را معرفی نمایید؟رزومه کاری شما از چه طریقی باید به مردم اعلام شود؟موتورهای جستجو چگونه از وجود شما باخبر گردند؟جواب آن فقط یک کلمه است:وب سایت.

شما از طریق وب سایت خود میتوانید دهها هزار مطلب انتشار دهید و خوانندگان فروانی را به سوی خود جذب نمایید.

شرکت های بزرگ و مدیران موسسات و صاحبان کارخانه ها همه و همه شما را میبینند و از کیفیت شما باخبر میشوند.آیا راهی بهتر ازین برای بازاریابی سراغ دارید؟

تجارت دیجیتال یعنی اینهمه سهولت و آسانی برای بازاریابی و کسب درآمد بصورت آنلاین در یک جمله.

تجارت دیجیتال از طریق ایمیل

تجارت دیجیتال همانگونه که گفته شود بسترها و کانالهای فراوان و متعددی دارد که هرکدام بفرآخور حال و نوع عملکرد و اهمیت جایگاه مورد استفاده قرار میگیرندو

یکی از کانالهای معروف تجارت دیجیتال استفاده از بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ است.

حتما برای اینکار باید یک ایمیل داشته باشید مانند ایمیل جام ارژنگ که عبارتست از:

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

حالا باید لیستی از کارخانجات و موسسات و شرکتهای مورد نظر خود را تهیه کنید که همه آنها دارای ایمیل اختصاصی هستند.

یک کاتالوگ دیجیتال در قالب PDF یا WORD تهیه میکنید که تمام محصولات و خدمات شما را بصورت کامل درخود گنجانیده است.

اکنون آسانترین راه این است که این کاتالوگ برای برای لیست ایمیلی که تهیه کرده اید ارسال نمایید.

این ساده ترین روش تجارت دیجیتال است. 

مزایای تجارت دیجیتال را بدانیم

تجارت دیجیتال به نسبت تجارت سنتی از مزایا و فواید بسیاری برخوردار استو

مزایای تجارت عبارتند از :

  • متمرکز کردن تلاش های شما فقط بر روی مشتریان احتمالی .
  • صرف جویی در هزینه .
  • صرفه جویی در وقت.
  • عدم نیاز به مسافرت های درون و برون شهریو
  • تجارت دیجیتال راه شما را برای رقابت با برندهای بزرگ باز میکند.

در گذشته شاید شما تبلیغات خود را به یک مجله تخصصی سفارش میدادید تا در مکان خاصی توزیع گردد.مثلا شما فروشنده لوازم خودرو بودید به مجله تخصصی خودرو سفارش میدادید تا آگهی شما را چاپ کرده و در یک منطقه که محل تجمع خودروسازان و یا فروشندگان خودرو بود پخش نماید.

امروز با داشتن یک وب سایت که بتوانید با فروشنده لوازم خودرو در صفحه اول گوگل قرار بگیرید نه تنها تعداد محدود بلکه تمام کاربران موتورهای جستجو شمارا خواهند دید.

مشتریان شما دیگر محدود به یک شهر یا منطقه خاص نیستند شما جهانی میشوید و کاربران فراوانی شمارا خواهند دید.

هزینه شما نیز بسیار کاهش خواهد یافت.

ماهیانه مجبور نیستید پول آگهی بدهید یا هرماه طرح تازه ای برای مجله فراهم کنید.

تمام این موارد در قالب تجارت دیجیتال باعث رشد و ترقی کسب و کار و معروفیت و محبوبیت برند شما میگردد.

تغییر استراتژی تجارت دیجیتال

یکی از مهمترین مزایای تجارت دیجیتال قابلیت تغییر سریع است.

فرض کنید یک تبلیغ ارائه کرده اید و متوجه میشوید برای شما بازخوردی نداشته است براحتی و در اسرع وقت میتوانید آنرا حذف نموده و یا اصلاح نمایید.

در گذشته این امر تقریبا غیر ممکن بود.

فرض کنید تبلیغات خود را در یک روزنامه یا مجله سفارش میدادید و بعد متوجه میشدید که مثلا فلان جمله را بهتر بود نمی نوشتید،اینجا تقریبا کار از کار گذشته بود.

استراتژی همواره نیاز به بازنگری دارد و باید همواره وضعیت مکان و زمان تبلیغات در نظر گرفته شود.

تجارت دیجیتال دارای قابلیت سریع تغییر استراتژی دارد. 

بازاریابی دیجیتال یک گزینه عالی است

بازاریابی دیجیتال یک گزینه عالی برای هر کسب‌وکار است که به دنبال استفاده از منابع بازاریابی موجود و موفق در دنیای دیجیتال است . در درهم شکستن , ما از آن برای کمک به همه نوع کسب و کارها استفاده کردیم - از جمله شرکت‌های خدماتی خانگی مثل فروشگاه‌های مادر - و - و موجودیت‌های بزرگ مثل دانشگاه‌های شناخته‌شده بین‌المللی . این زیبایی تبلیغات آنلاین است . اگر شما آمار جمعیتی که می‌خواهید هدف قرار دهید را بدانید , استفاده از ابزارهای دیجیتالی می‌تواند به هر کسی , در هر جایی برسد .
با این حال ، انواع خاصی از کسب و کارها از انواع خاصی از تبلیغات دیجیتال بهره‌مند خواهند شد . 

به طور کلی , شرکت‌های B2C نقاط قیمت کمتری نسبت به همتایان B2B خود دارند . هر چه باشد , فروختن یک بیت ۱۵۰,۰۰۰ دلار به حدی دشوار است ( باور کنید , آن‌ها وجود دارند ) تا یک مامان بزرگ . اما شلوار kid ارزان است ? این یک فروش ساده است .
خبر خوب این است که، چون شرکت‌های B۲C سعی در فروش محصولات یا خدمات گران قیمتی ندارند ، آن‌ها به تیم‌های فروش بزرگ یا دودکش‌های پیچیده بازاریابی نیاز ندارند . تنها کاری که باید انجام دهند این است که محصولات یا خدمات خود را در مقابل مخاطبان مناسب با پیام‌رسانی صحیح دریافت کنند و بقیه باید از خودش مراقبت کنند .
در نتیجه ، هدف اولیه اغلب شرکت‌های B۲C بررسی سفر مشتری به داخل و از طریق قیف بازاریابی آن‌ها است . به عنوان مثال ، اگر می‌توانید آن مادر را بر روی وب سایت کودکان خود بخرید و یک معامله هیجان‌انگیز به او ارائه دهید ، شانس خوبی وجود دارد که او امروز یک خرید انجام دهد . شما نیازی به ساخت یک تن آگاهی از برند و یا اعتماد قبل از فروش ندارید .
با توجه به این موضوع ، شرکت‌های B۲C اغلب نتایج خوبی از کانال‌های دیجیتالی قیف دار مانند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات اجتماعی می‌بینند . این کانال‌ها برای به دست آوردن کسب‌وکار شما در مقابل مشتریان احتمالی که ممکن است در غیر این صورت وجود داشته باشند ، کار زیادی انجام می‌دهند .
استفاده از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتالی دیگر مانند جستجو پرداختی یا SEO همیشه یک ایده خوب است . اگر مجبور هستید یکی از کانال‌های دیجیتالی را انتخاب کنید تا با آن شروع کنید ، به تبلیغات اجتماعی و یا بازاریابی رسانه‌ای اجتماعی گزینه‌های عالی برای B۲C را بدهید .

در مقابل , جستجوی پرداخت‌شده یک گزینه عالی برای فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌ای B2B است . اغلب مخاطبان بسیار ویژه‌ای دارند که می‌توانند با استفاده از رسانه‌های اجتماعی به سختی هدف قرار بگیرند . با این حال , اگر ۱۵۰,۰۰۰ دلار به فروش بروید و یک نفر به دنبال " تولید کننده گاز " الماس " بگردد , " می‌خواهید اولین نتیجه آن‌ها باشید . بله , ممکن است بیشتر از آنچه که با تبلیغات اجتماعی می‌پرداخت بیشتر پرداخت کنید , اما با یک برچسب قیمت ۱۵۰۰۰۰ دلار , این پول به خوبی خرج می‌شود .
علاوه بر این، اغلب شرکت‌های B۲B بسیار طولانی‌تر و بیش از شرکت‌های B۲C هستند . اگر یک بیت ۱۵۰،۰۰۰ دلاری می‌فروشید ، بیشتر مردم به وب سایت شما نمی‌روند ، و می‌گویند : " من یکی را می‌خواهم " در نتیجه ، استراتژی‌های بلند مدت مانند بازاریابی محتوی و یا بازاریابی ایمیلی اغلب برای بستن قرارداد ضروری هستند .
البته ، ترکیب صحیحی از تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال از صنعت گرفته تا صنعت و کسب‌وکار متفاوت است ، اما صرفا ً مقایسه B۲C با B۲B به شما کمک می‌کند به شما درکی از این که چگونه استراتژی‌های مختلف می‌توانند برای کسب و کاره‌ای خاص بهتر باشند ، مقایسه کنید . هر استراتژی برای هر کسب‌وکار مناسب نیست ، اما با کمی تجربه و خطا ، شما باید بتوانید بهترین رویکرد برای شرکت خود را شناسایی کنید .